Karakterboka, LSK-Lyn

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7104

    Karakterboka, LSK-Lyn

    Begynner å bli foruroligende vant til dette nå:

    LSK - Lyn 1-2 (1-2)
    Sjanser: 5-7

    Fæl første halvtime, mest på grunn av en klovn av en keeper som forærer Lyn utlikninga... Jo, Moldskred, det ER en keepertabbe. Laget blir usikkert, rygger inn i egen 16-meter og lar Lyn trille ball som de ønsker.

    Brukbart siste kvarter av første omgang etterfølges av en hasardiøs høyrisikoomgang etter pause, der vi står mann-mann bakover og pøser på med folk i den andre enden (noe som for øvrig var Lyn kampstrategi: Stopperne spilte mann-mann og balet med Occean-Sundgot på egen hånd, iom. at disse ikke har særlig til fart, mens sidebackene trykket fremover. Ikke mine ord: Shane Stefanuttos.)

    La oss se på det positive:
    1: Vi skapte vel like mange sjanser i dag som vi gjorde i løpet av hele vårsesongen. Problemet vårt er omsetningen.
    2: Vi har hatt stigning i de siste kampene. En god omgang i Drammen, en god time i dag, og nok sjanser i begge kamper til at vi burde ha klart å få med oss poeng.

    Det negative:
    1: Vi mangler fortsatt defensiv struktur. Sidebackene våre er sårbare for tempo, og blir overløpt, slik at stopperne må ligge innpå hver sin sideback. Slik får vi strekk i det bakerste leddet, og lukene blir kjapt jævla svære når vi møter ballsikre lag som Lyn.
    2: Selv om vi har spillemessig fremgang tikker sesongen videre for hver uke, og ingenting hjelper så lenge vi ikke får poengmessig uttelling. Nå har vi Fredrikstad borte på søndag...
    3: Vi har et enormt problem mellom stengene (enn så lenge Otto er skadet) og på backene (tempo). Mouelhi og Søgård på midten tilfører ikke kreativitet, men de er nødt til å spille så lenge både Brenne og Bjørkøy virker fullstendig umotiverte.
    4: Hamkam er kanskje Tippeligaens desidert verste lag, men før eller seinere kommer de til å vinne en kamp de også. OG: Det er bare drøye tre uker til vi skal til Briskeby. Fremgangen må komme omgående, for det er en kamp vi ikke kan finne på å tape.

    Men da er kanskje Otto tilbake. Gudskjelov:
    Moldskrev - 2 - Jeg har nesten ikke ord. Greit, greit. Moldskrev presterte et par fine redninger, blant annet etter tre minutter da Kim Holmen lurte offsidefella vår. Men vi kan ikke ha en keeper som ikke treffer ballen reint. Tre katastrofeutspill; ett ble til 1-1-målet som punkterte pågangsmotet til LSK den neste halvtimen. I tillegg to livsfarlige og TOTALT UNØDVENDIGE returer, som kunne ha gitt ytterligere baklengs. Han sprer frykt til de foran seg. Jeg vil aller helst se Grodås i mål i Fredrikstad: Verre enn dette kan det nesten ikke bli.
    Pedersen - 4 - Ålreit førsteomgang. Assist og mange gode bidrag i det offensive. Etter pause ble han svimmel, og gjør seg skyldig i juniorfeilen over alle juniorfeil (å følge ballen, ikke mannen bak sin egen rygg) flere ganger, imidlertid uten fellende resultat. Mindre med offensivt etter pause.
    Kippe - 4 - Ruskete i markeringsspillet. Ble lurt ut av posisjon flere ganger med Lyn-spillere på blindsida. Tok grep offensivt mot slutten, men ble avblåst begge gangene han fikk ballen i mål. Den første var tvilsom, den andre korrekt avblåst.
    Bertheussen - 4 - Sterk og resolutt, men keitete med ballen i beina. Men gjorde seg ikke bort.
    Midttun Lie - 5 - Lyn doblet på sida hans gjennom hele kampen, men han klarte brasene sånn noenlunde. Hjalp til med å ta ut rom bak stopperne flere ganger, og var aktiv fremover på banen etter pause. Brukbar kamp av JML.
    BB Riise - 7 - Anonym første halvtime, men spilte seg varm, til tross for uvant posisjon på venstre. Skapte en sjanse helt på egenhånd da han forserte, spilte vegg med Occean og avsluttet. Strålende andre omgang, bare målet manglet.
    Søgård - 3 - Tung dag på jobben for Espen, som ble løpende imellom da Lyn spilte fotballpingis i første omgang. Kom aldri inn i kampen og blei korrekt nok bytta ut.
    Mouelhi - 5 - Anonym første omgang, der han var like dårlig som Søgård, bare bedre med ballen. God etter pause, men det går for mye på tvers.
    Essediri - 5 - Tidvis veldig god i første omgang, og spilte Shane lav og ufarlig ved å holde bredden og veksle innover og utover. Flere gode innlegg. Mer anonym etter pause, men hjalp oss med å holde bredden og gjøre seg spillbar.
    Occean - 6 - Gjorde det enkelt i dag, og da er OO god. Flott scoring som han skaper omtrent helt på egen hånd. Nær flere scoringer, men det ville seg ikke. Mye bedre involveringer med de rundt seg i dag enn før denne sesongen. Burde ha spilt til Brenne da han mottok på seks meter rett før slutt.
    Sundgot - 3 - Anonym, men selv på en dårlig dag kom han til to gigantsjanser; en på hver side av pause. Burde i hvert fall ha satt den andre. Benken mot FFK?

    -> Fellus - Inspirert og friskt innhopp fra en fyr jeg håper vi får se fra start med det første. Gjør oss mye, mye mer uforutsigbare enn Occean og Sundgot noen sinne vil klare å få til i tospann. Vi har ikke noe å tape - gi Fellus sjansen fra første minutt mot FFK. Subsidiært: Ikke vent til kampen nesten er slutt med å få ham innpå. Forventer minst 45 minutter Fellus i Fredrikstad.
    -> Brenne - 2 - Luntet imellom og involverte seg nesten ikke. Har hatt en urovekkende bratt, negativ utvikling i løpet av de siste åtte månedene. Hva feiler Brenne?
    -> Bjørkøy - Var på banen, påstås det. Vetta faen jeg.

    Kanarifansen - 5 - Dårlig oppmøte (?). Brukbar synging.

    Og slik var altså PAUSEkarakterboka:
    Pausekarakterbok:
    Moldskrev 3 - Laget får en psykisk knekk etter 1-1. Idiotisk amatørfeil. 1-2 umulig å redde. Dårlige utspill, viser hvorfor han er reservekeeper. Stoler ikke på ham.
    Pedersen 5 - Flott legg til 1-0, noenlunde god kontroll defensivt.
    Kippe 4 - Ute av posisjon flere ganger på Lyns opprullinger langs hans side
    Bertheussen 4 - Sterk i kroppen, men gir meg hjerteinfarkt med ballen i beina.
    JML 4 - to-tre fine løp. Usikker bakover, LYn dobler stadig mot ham. Får for lite støtte.
    Essediri 6 - Har skjedd mye på hans side. God og aktiv. Spiller Stefanutto lav.
    Søgård 4 - Løper mye i midten. Kommer ikke oppi ballfører.
    Mouelhi 5 - Fornuftig med ballen, men går mye på tvers. Best av de to sentralt.
    Riise 4 - Ser at han ikke har spilt ball på en stund. Men godt initiativ og løp da han skyter fra 16.
    Occean 5 - Flott scoring, mye involvert. Bruker kreftene bedre nå, og bedre løp.
    Sundgot 3 - Lite synlig. En avslutning fra tre meter.

    Til Kanariz i utlandet: Den første halvtimen er grusom. LSK bedre siste 15. Vi er på gang spillemessig, og har vært kompakte og bra det siste kvarteret. Mye legg fra høyre via Essediri og Pedersen. Lyn bedre med ballen, vi må kjappere oppi etter pause.
    Last edited by trigz; 06.07.2008, 23:35.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    #2
    Opprinnelig skrevet av trigz
    Vi er på gang spillemessig....
    Jasså, sier du det gitt. Har du sett en annen kamp enn oss andre?

    Mvh
    Gammer´n
    Mvh
    Gammer´n (Per T)

    Kommentar

    • Skinke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2007
      • 3914

      #3
      Opprinnelig skrevet av trigz
      Pausekarakterbok:
      Moldskrev 3 - Laget får en psykisk knekk etter 1-1. Idiotisk amatørfeil. 1-2 umulig å redde. Dårlige utspill, viser hvorfor han er reservekeeper. Stoler ikke på ham.
      Enig, gi han bort og få en ny reservekeeper

      Opprinnelig skrevet av trigz
      Pedersen 5 - Flott legg til 1-0, noenlunde god kontroll defensivt.
      Kippe 4 - Ute av posisjon flere ganger på Lyns opprullinger langs hans side
      Enig

      Opprinnelig skrevet av trigz
      Bertheussen 4 - Sterk i kroppen, men gir meg hjerteinfarkt med ballen i beina.
      Helt uening, er blandt de 3 beste på banen i dag, viser at han er klar for tippeligaen. Sterk i kroppen, god på hode og gjør mye bra med ballen i beina. Fortjener mye bedre enn 4.

      Opprinnelig skrevet av trigz
      JML 4 - to-tre fine løp. Usikker bakover, LYn dobler stadig mot ham. Får for lite støtte.
      Essediri 6 - Har skjedd mye på hans side. God og aktiv. Spiller Stefanutto lav.
      Enig i det meste her også, JML slår en utrolig bra corner som nesten går rett i mål, har noen rare berøringer og ett par oppspill fra midtbanene (2forsøk) som er håreisende dårlige.

      Opprinnelig skrevet av trigz
      Søgård 4 - Løper mye i midten. Kommer ikke oppi ballfører.
      Mouelhi 5 - Fornuftig med ballen, men går mye på tvers. Best av de to sentralt.
      Mouelhi spiller en fantastisk 2.omgang. Kjemper, krigerer og vil ha ballen. 1omgang har han noen vendinger i eget forsvar som ikke ligner grisen men etter en så god 2.omgang så vil jeg gi han en Terningkast 6.

      Opprinnelig skrevet av trigz
      Riise 4 - Ser at han ikke har spilt ball på en stund. Men godt initiativ og løp da han skyter fra 16.
      Vår beste i dag, gir oss noe på vingen vi ikke har hatt på mange kamper. Fortjener minst 5.

      Opprinnelig skrevet av trigz
      Occean 5 - Flott scoring, mye involvert. Bruker kreftene bedre nå, og bedre løp.
      Altfor ego til tider, må spille ball oftere. Fin scoring selvsagt, er god med ball men holder på ballen alt for lenge til tider, burde ikke blitt byttet ut. 5 er godt kastet trigz

      Opprinnelig skrevet av trigz
      Sundgot 3 - Lite synlig. En avslutning fra tre meter.
      Sungodt gjør en dårlig match, hvorfor ikke mannen ble byttet ut for fellus skjønner jeg ikke. Bør score fra 3meter.

      Fellus - Kommer inn å gjør mye genialt. Gi mannen(gutten) mer spilletid!




      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
      Jasså, sier du det gitt. Har du sett en annen kamp enn oss andre?

      Mvh
      Gammer´n
      Feil, Lillestrøm spiller en meget god 2.omgang der det er bare uheldig og dårlig dommer som gjør at vi ikke får utelling. Vi har noen perioder i 1.omgang der vi viser at vi er på vei tilbake. Men hjelper ikke det vi trenger poeng!
      Daukjøtt Felt C

      Kommentar

      • Dole
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 1602

        #4
        Opprinnelig skrevet av Skinke
        og dårlig dommer som gjør at vi ikke får utelling.
        En dårlig dommer som er skyld i at vi ikke får utteling? Hvilken kamp så du? Dommeren i dag holder minst samme nivå som det laget vårt gjør.

        Kommentar

        • Eriksve
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2006
          • 885

          #5
          Opprinnelig skrevet av Skinke
          Enig, gi han bort og få en ny reservekeeper


          Enig


          Helt uening, er blandt de 3 beste på banen i dag, viser at han er klar for tippeligaen. Sterk i kroppen, god på hode og gjør mye bra med ballen i beina. Fortjener mye bedre enn 4.

          Enig i det meste her også, JML slår en utrolig bra corner som nesten går rett i mål, har noen rare berøringer og ett par oppspill fra midtbanene (2forsøk) som er håreisende dårlige.


          Mouelhi spiller en fantastisk 2.omgang. Kjemper, krigerer og vil ha ballen. 1omgang har han noen vendinger i eget forsvar som ikke ligner grisen men etter en så god 2.omgang så vil jeg gi han en Terningkast 6.


          Vår beste i dag, gir oss noe på vingen vi ikke har hatt på mange kamper. Fortjener minst 5.


          Altfor ego til tider, må spille ball oftere. Fin scoring selvsagt, er god med ball men holder på ballen alt for lenge til tider, burde ikke blitt byttet ut. 5 er godt kastet trigz


          Sungodt gjør en dårlig match, hvorfor ikke mannen ble byttet ut for fellus skjønner jeg ikke. Bør score fra 3meter.

          Fellus - Kommer inn å gjør mye genialt. Gi mannen(gutten) mer spilletid!






          Feil, Lillestrøm spiller en meget god 2.omgang der det er bare uheldig og dårlig dommer som gjør at vi ikke får utelling. Vi har noen perioder i 1.omgang der vi viser at vi er på vei tilbake. Men hjelper ikke det vi trenger poeng!
          Og siden dette er en karakterbok etter 1. omgang, som Trigz skrev i pausa er det vanskelig for å bedømme folk på bakgrunn av det de gjorde i annen omgang...

          Kommentar

          • Skinke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2007
            • 3914

            #6
            Opprinnelig skrevet av Eriksve
            Og siden dette er en karakterbok etter 1. omgang, som Trigz skrev i pausa er det vanskelig for å bedømme folk på bakgrunn av det de gjorde i annen omgang...
            La faktisk ikke merke til det. Beklager
            Daukjøtt Felt C

            Kommentar

            • Arind
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2006
              • 459

              #7
              Jeg er ikke der at jeg orker å gi karakter lenger.....det er liksom det samme opp og opp igjen......mæling og feilpasninger.....
              Godt var det imidlertid å se Riise tilbake.....han skaper bevegelse og kommer til sjanser.
              Et uheldig utspill som lager utligningen var bare maks uflaks og preger hele kampen, men det var ingen keepertabbe.
              1-2 målet er jeg litt mer kritisk til. Keeper stod helt på andre siden.
              Nok en kamp for føyer seg inn i rekken av "nesten" - og nesten gir liksom ikke noen høy poengsum
              Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7104

                #8
                Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                Jasså, sier du det gitt. Har du sett en annen kamp enn oss andre?

                Mvh
                Gammer´n
                Dette var altså PAUSEKARAKTERBOKA. Mer følger senere...
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • gamle-perta
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2418

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Dette var altså PAUSEKARAKTERBOKA. Mer følger senere...
                  Sorry....
                  Mvh
                  Gammer´n (Per T)

                  Kommentar

                  • kimmern
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2005
                    • 1174

                    #10
                    morro med en keeper som ikke klarer å sparke ut ballen... sier det meste om den karen
                    forbanna amatør.

                    Kommentar

                    • King_Raymond
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4987

                      #11
                      Sykt å ha en keeper som har tilslag på ballen som ville gjort Myggen flau!
                      Ultras Felt C Lillestrøm

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7104

                        #12
                        Da er karakterboka for nye 90 minutter med smerte ferdigskrevet. Sjekk første innlegg i denne tråden.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • Dole
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2004
                          • 1602

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av trigz
                          Da er karakterboka for nye 90 minutter med smerte ferdigskrevet. Sjekk første innlegg i denne tråden.
                          Nok en grundig og god analyse. Karakterne virker også helt greie.

                          Kommentar

                          • erlando
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2006
                            • 858

                            #14
                            Etter å ha sett "Målskred" bli utkonkurrert som førstevalg i MFK av en så begrenset keeper som Knut Dørum Lillebakk, så sa jeg allerede da LSK lånte ham inn at han er et vandrende katastrofeområde.

                            Hva som har ført til at han ble tilbudt fast arbeid aner jeg ikke, men det føyer seg pent inn i LSKs strategi på overgangsmarkedet - gi bort kvalitet, kjøp dritt.
                            Ja til pause i pausen!

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3459

                              #15
                              Mine kommentarer til karakterboka:

                              Føler vel at tapet trekker poengene noe ned.

                              Moldskrev - 2 - Litt vel krass, men forstår frustrasjonen etter tabbeutsparket som fører til scoring. Ville nok gitt Moldskred et eller to oeng til.
                              Pedersen - 4 - Var offensiv og god, spesielt i første omgang. Fryktet at høyresiden vår med Essediri og SP skulle bli motorvei imot Shane og Espen Hoff, men det ble den aldri. Ville nok fått et poeng mer av meg.
                              Kippe - 4 - Vanskelig å sette karakter etter en blandet kamp.
                              Bertheussen - 4 - Vil aboslutt se Biffen mer på banen. Har hatt troen på gutten siden Royal League-kampen mot Køben, og det var godt å se han ta vare på tilliten. Håper han ikke begraves på benken igjen.
                              Midttun Lie - 5 - Enig i at JML klarte seg bra.
                              BB Riise - 7 - Viste hva vi har manglet hele vårsesongen. Evnet å utfordre på kant og jobbe. Enig i at han startet anonymt, men spilte seg opp. Kanskje litt godt betalt med 7, men absolutt blandt de bedre.
                              Søgård - 3 - Helt enig i at Espen og Kiko slet voldsomt i begynnelsen, men Espen var og god i andre omgang. Mener han bør minst ha 4, og lukter kanskje på 5'ern.
                              Mouelhi - 5 - Slet mye sammen med Søgård med å fordele midtbanen mellom seg i første omgang. I andre omgang hadde mannen bestemt seg for å krige, og da kledde han av midtbanen til Lyn.
                              Essediri - 5 - Om Karim står og danser lambada med cornerflagget hele kampen, så er det nok til at han bør være på banen. Han holder bredden som ingen andre og skaper rom for resten av laget.
                              Occean - 6 - God kamp i dag. Viste han er best når han får ballen i løpsretningen. Fremdeles litt uvenn med ballen når den slås rett frem på foten hans. Hærlig hælspark som nesten gikk frem. Vil gjerne se fler av de.
                              Sundgot - 3 - Styrken Arild har i forhold til OO er at han er et oppspillspunkt. I forhold til FFK-kampen er det det eneste som taler til hans fordel. 3 poeng er vel litt strengt, og ville vel gitt han 4.

                              -> Fellus - Helt enig i at Fellus må få mer spilletid. Om han starter neste kamp er usikkert, men forventer at han får betydelig spilletid. Innhoppet hans viste noe jeg ikke har sett i LSK siden Mykle ble skadet i fjor. Som fattern sa, hadde vært spennende å se hva Riise, Fellus og Mykle kunne skape på topp sammen, men det kan nok bli en stund til. Spesielt med tanke på formen til Mykle. Det er også verdt å nevne at Fellus kom inn på et tidspunkt vi kjørte kampen, og det er enkelt å være god da. Han får nok adskillig værre forhold i Fredrikstad.
                              -> Brenne - 2 - Brenne var hakket bedre i går enn jeg har sett han i år, men det sier ikke så mye. Litt bedre innsats, men langt ifra det vi så i fjor høst.
                              -> Bjørkøy - Var ikke mange minuttene han fikk.

                              Kanarifansen - 5 - Var ikke så mange i går, men de fleste gjorde en brukbar innsats. Vanskelig å ta av når man ligger under 0-2 etter 7 min, og de siste minuttene var døde. Savner litt raskere sangskifter. Nå lar vi sangene dø helt ut før en ny blir dratt i gang, noe som gjør at det blir tidvis vendig stille. Mulig at vi bør flytte Rønnern til Felt B slik at han får en bedre oversikt over hele feltet?
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • sniper
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 5254

                                #16
                                Dersom Metern ikke er rettvendt er han en katastrofe, han dveler på ballen, og stopper opp enhver rytme i angrepet, noe som igjen var tydelig i går.

                                Steinar Pedersen rygger, rygger og rygger, noe som gjorde at de gang på gang kom ned til dødlinja på vår høyreside.

                                Petter

                                Kommentar

                                • Roll75
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2007
                                  • 834

                                  #17
                                  Sikkert OK vurdering av MortenA, da jeg ikke så kampen. Men etter det jeg har forstått ledet vi 1-0. Korriger meg om jeg har feil!
                                  Beklager pirkinga

                                  Kommentar

                                  • Fugl1120
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 3528

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av petter
                                    Dersom Metern ikke er rettvendt er han en katastrofe, han dveler på ballen, og stopper opp enhver rytme i angrepet, noe som igjen var tydelig i går.

                                    Steinar Pedersen rygger, rygger og rygger, noe som gjorde at de gang på gang kom ned til dødlinja på vår høyreside.

                                    Petter
                                    Heller det. Hvis han skulle finne på å støte, hadde de jo bare løpt rett forbi han, og da hadde de hatt fri bane mot mål. Det er et kjempeproblem at hele forsvaret vårt rygger og rygger. Årsaken er selvsagt mangel på tempo, og at det er eneste måten å unngå å bli avslørt på fart. Problemet er bare at vi lar motstandern spasere rett inn i boksen vår upressa. Jeg tror ikke vi får se en slutt på dette problemet før Steinar P og Jooooon blir erstattet.
                                    Lauken er vår venn!

                                    Kommentar

                                    • heidar
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2129

                                      #19
                                      Riise kan godt bli fratrukket et poeng for at han hele tiden skal sløse bort ballen på sine håpløse skuddforsøk.
                                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                      Endelig er mørketida over.

                                      Kommentar

                                      • Frott81
                                        Juniormedlem
                                        Bøffelpromp
                                        • Oct 2007
                                        • 14

                                        #20
                                        Han hadde mange dårlige "lomper" ja, men med kamptrening så kommer nok det seg også.
                                        Syns han var veldig positiv til å ha slitt såpass med skader dette året.
                                        Godkjent debut etter skadefravær mener nå jeg.

                                        Kommentar

                                        Working...