FFK-LSK, Fredrikstad stadion, søndag 13. juli kl. 18

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • chrissp
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 2403

    Kamptråd FFK-LSK, Fredrikstad stadion, søndag 13. juli kl. 18

    God diskusjon.
    Bølerkanaris
  • Emil B
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 5921

    #2
    Grodås
    Pedersen-Kippe-Bertheussen-Johnsen
    Riise-Mouelhi-Søgård-Midttun Lie
    Occean-Fellus

    Kommentar

    • hoyt
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 2850

      #3
      Grodås
      Søgård-Kippe-Bertheussen-Johnsen
      Riise-Mouelhi-Brenne-Midttun Lie
      Occean-Fellus
      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
      - Nosa

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        #4
        -------Grodås/Junior------
        Björköy-Kippe-Bert-Johnsen
        Karim--Kiko---Sögård--Riise
        -----Occean---Fellus-----
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          #5
          Riseth må inn, Biffen ut. Det er første grep!
          Fellus kan komme inn, men er neppe en start-mann.
          Tror jeg.

          Mvh
          Gammer´n (Per T)
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • hoyt
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 2850

            #6
            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
            Riseth må inn, Biffen ut. Det er første grep!

            Mvh
            Gammer´n (Per T)
            Riseth har gått ut på dato, og har ikke prestert en dritt i år. Mannen orker jo nesten ikke kjefte lenger. Med Biffen får vi hvertfall en helhjertet innsats.
            "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
            - Nosa

            Kommentar

            • gamle-perta
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2418

              #7
              Opprinnelig skrevet av hoyt
              Riseth har gått ut på dato, og har ikke prestert en dritt i år. Mannen orker jo nesten ikke kjefte lenger. Med Biffen får vi hvertfall en helhjertet innsats.
              I kamper hvor det koker - som det sikkert kommer til å gjøre i Fredrikstad - så trenger vi folk som kan holde hodet kaldt.
              I slike situasjoner stoler jeg overhode ikke på Biffen.


              Mvh
              Gammer´n (Per T)
              Mvh
              Gammer´n (Per T)

              Kommentar

              • Toffern
                Medlem
                Hoffnarr
                • Jun 2008
                • 47

                #8
                Skulle gjerne sett Mykle med Riise på høyrekant som vårsesongen 07, kansje magnus kan begynne og spille ball igjen også, evt. Fellus!
                Var meget frisk de få minuttene han fikk mot lyn!

                Kommentar

                • Eriksve
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2006
                  • 885

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                  Riseth må inn, Biffen ut. Det er første grep!
                  Fellus kan komme inn, men er neppe en start-mann.
                  Tror jeg.

                  Mvh
                  Gammer´n (Per T)
                  Veldig enig, samtidig så er det usannsynlig at Grodså skal stå!
                  Vil tro at gårsdagens reservekeeper er foran han i køa, samtidig som jeg er helt overbevist om at Moldskred står denne.

                  Kommentar

                  • Canário
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 1471

                    #10
                    Occean - Fellus

                    Midttun Lie - Søgård/Brenne - Kiko - Riise

                    Johnsen - Kippe - Riseth - Pedersen

                    Grodås

                    Mer interessert i å se hva Fellus kan prestere enn Sundgot, og han vil neppe involvere seg mindre. Dette er neppe en kamp for både Sundgot og Occean. Midtforsvaret til FFK er bra i duellspillet. Pasoja er kanskje landets beste på det området for tiden. Et samarbeid opp mot potensialet mellom Occean og Fellus vil nok by Fredrikstad på langt større problemer. Får vi til vårt eget spill på en tilsvarende måte som i andre omgangen mot Lyn, har jeg tro på seier.

                    Ingen av spissene til FFK er noen "tanksentere". Riseth og Kippe er mer komplementære som duo, Riseth på sin side har mer ro og konstruktivitet og er bedre enn Bertheussen i rollen som den som sikrer bak den første duellen, eventuelt går inn i neste duell og evne til å spille rolig til medspiller i stedet for å "midtstopperklarere". Bertheussen er primitiv i spillestilen og har strengt tatt ikke potensialet til å bli noe annet enn en duellspiller.

                    Kommentar

                    • Kanarifugl84
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2007
                      • 2319

                      #11
                      Moldskred
                      Riseth-Biffen-Kippe-Johnsen
                      Essediri-Søgård-Mouelhi-Riise
                      OO-Fellus

                      Hør her, Erland!
                      1. Hvis du ser andre aktuelle keepere, vennligst benytt vedkommende.
                      2. Det at vi kjøpte inn henholdsvis Steinar Pedersen og Joooon Midtun Lie før sesongen, betyr ikke nødvendigvis at disse skal spille absolutt alle kamper. Nevnte Lie skal uansett ikke spille back.
                      3. Gjør de to sentrale midtbanespillerne dine spesielt oppmerksom på en viktig ting; Fredrikstads spiller nr. 7 MÅ stoppes, han har vist seg å være en knallgod signering denne sesongen.
                      4. Til slutt, vis litt tøffhet. Ta en risiko. La en unggutt få prøve seg fra start, la han vokse med oppgaven. Borte mot ffk har vi ingenting å tape, vi har derimot alt å vinne. Fellus kan, jeg understreker nok en gang kan, være den lille store forskjellen.
                      5. Skulle du tilfeldigvis få lyst til å benytte deg av hhv Brenne eller Bjørkøy underveis i kampen så vær vennlig å tenk deg nøye nøye om før du beslutter å slippe de innpå.

                      Lykke til, måtte det beste følge deg og dine i nok en desperat jakt på årets første bortepoeng! Enkelt blir det ikke, det er det eneste jeg kan love deg - det er du forhåpentligvis klar over selv også.

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13277

                        #12
                        Helt uaktuelt å putte paret occean og sundgot på topp her. Har vært en taperformel i snart to år, og må vel vekke latter hos motstandernes trenere når de får lagoppstillinga.

                        Her må det taes grep - JML og Pedersen skal på benken omgående sammen med Sundgot. Hvis Erna Solberg plutselig dro på seg drakta i pausen, kom utpå og fikk til et innlegg slik som JML, burde hun da fått en femmer på børsen fordi hun viser fremgang?

                        Blir det ikke endringer kan vi jo bare drite i å lønne trenere lenger - skal det være slik at laguttaket ble gjort en gang for alle i 2007? Er rasende her jeg sitter nå. Rett og slett fly forbanna.

                        Kommentar

                        • sparwasser
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3185

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                          Hør her, Erland!
                          1. Hvis du ser andre aktuelle keepere, vennligst benytt vedkommende.
                          Hva med å hente André Hansen allerede nå? Signerte tidligere i år for LSK, men leies ut til Skeid hvor han er førstevalget mellom stengene og har etter rapportene bidratt sterkt til at Skeid topper 2. div.avd 2.

                          Kommentar

                          • Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                            4. Til slutt, vis litt tøffhet. Ta en risiko. La en unggutt få prøve seg fra start, la han vokse med oppgaven. Borte mot ffk har vi ingenting å tape, vi har derimot alt å vinne. Fellus kan, jeg understreker nok en gang kan, være den lille store forskjellen.
                            Synes innhoppet til Fellus var meget bra. Med tanke på den mediokre forestillingen mot Randaberg for LSK2 for en liten uke siden, så passer han godt til floskelen om at unge spillere varierer i sine prestasjoner.

                            Den største risikoen med å bruke Fellus er skjellsordene han vil møte fra "supporterne" dersom det skulle vise seg at han ikke har dagen. Ikke noe man ønsker å utsette unge, lovende spillere for.
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

                            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                            Kommentar

                            • vollafugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2006
                              • 978

                              #15
                              Occean - Fellus

                              Brenne-Søgård -Sundgot-Riise

                              Johnsen - Kippe - Riseth - Pedersen

                              (Moldskred)

                              Dette er laget jeg helst vil se mot FFK. Diamant på midtbanen.





                              Kommentar

                              • mats
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 621

                                #16
                                M

                                Pedersen-kippe- vidar- mj

                                riise- kiko-brenne- lie

                                oilli- fellus

                                Kommentar

                                • Ballen
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • May 2004
                                  • 227

                                  #17
                                  ser at mange vil ha occean og fellus på topp. Støtter helt klart opp om å la fellus starte etter hva jeg så på søndag, men tror kanskje han vil fungere bedre sammen med sundgot. Sundgot er flinkere "feilvendt" enn det occean er, i og med at fellus er en god bakromspiller kan dette funke bra hvis de klarer å få det til å funke sammen.

                                  Støtter også forslag om forandringer på backplass, spesielt høyresida der steinar pedersen blir lurt gang på gang hver eneste kamp...greit nok at han er brukbar offensiv, men han spiller i FORSVAR. Synes søgård burde prøves ut mer i denne posisjonen, synes han virket god de få gangene jeg har sett han spille der...

                                  Kommentar

                                  • sniper
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 5254

                                    #18
                                    en MÅLMANN
                                    Riseth Biffen Kippe Johnsen
                                    Riise Søgård Brenne Husar
                                    Fellus Sundgot

                                    Kommentar

                                    • BennyLem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2902

                                      #19
                                      Mye gode forslag

                                      Mange gode forslag her. Synes stort sett samtlige forslag forumet kommer med er bedre enn det E. Johnsen kommer med. Greit at kompetansen er stor på forumet, men ditto et stort problem at LSK har ansatt en trener uten meritter eler kompetanse.

                                      Som jeg fryktet og forventet røyk vi mot Lyn. Det skjønte jeg med en gang jeg så antatt lag. La oss i det minste slippe følgende mot Fredrikstad:
                                      * Trege, stasjonære backer som blir rundtlurt (Pedersen og Jooon). Inn med Søgård eller Riseth på høyre og M. Johnsen på venstre.
                                      * Riise på feil side. Flytt han over på høyre. Ut med Karim. Inn med Husar eller til nød JML på venstre kant.
                                      * To tunge, trege spisser samtidig. Benytt en av de, sammen med Fallos eller Myklebust. Selv om sistnevnte har vært elendig, så blir det tross alt litt mindre forutsigbart.
                                      * Bruk av Bjørkøy eller Brenne på venstrekant. Det er totalt opplagt for alle som har sett LSK de to siste årene. La de heller spiller på en plass de behersker hvis de skal inn. Det er offensiv midtbane.
                                      * Klodrik i gållen. Benytt hvem som helst som eier et par hansker. Det inkluderer gartnerhansker.

                                      Som også nevnt tidligere vil E. Johnsen med tap mot FFK stå med selsomme 1-0-5. Da vil kanskje også noen i LSK våkne?
                                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7092

                                        #20
                                        Wallace ble utvist for FFK i dag, gode nyheter for oss. Ellers får jo Pedersen en han kan matche på farta på sin side på søndag i Kvisvik.

                                        Håper på følgende:
                                        Grodås; Søgård, Riseth, Kippe, Johnsen; Essediri, Mouelhi (defensivt), Riise (offensivt), JML; Fellus, Occean.

                                        Men tror på følgende:
                                        Moldskred; Pedersen, Riseth, Kippe, Johnsen; Essediri, Mouelhi, Søgård, Riise; Sundgot, Occean

                                        Sundgot - Occean er som flere påpeker en formen som er håpløst enkel å demme opp for, og som ikke inneholder et eneste overraskelsesmoment eller variabel av noe slag. Fellus fra start er et sjansespill, men om ikke annet vil det gi oss en helt ny dimensjon i angrepet enn de to førstnevnte vil gi oss, uansett om de har en god kamp eller ei.

                                        Essediri var god i går og må spille. Riise må involveres mer enn han gjør på venstresiden; dytt ham inn bak spissene og gi ham lov til å flyte utover på sidene for å søke spillbare situasjoner.

                                        Moldskred kommer selvsagt til å spille; får bare for Guds skyld håpe at medspillerne ikke gir ham flere tilbakespill å bale med enn strengt nødvendig. På streken er han ikke så verst, og han har god rekkevidde og er brukbar i feltet. Hvis han spilles god og ikke blir utfordra altfor mye på det han ikke behersker (overhodet) kan han klare seg ålreit.

                                        Tarik El mot våre stoppere kan bli en stygg affære; mitt hete tips er at han vil ligge og vake mellom stopperne og midtbanen vår, der Espen Hoff fikk leke seg fritt den første halvtimen i går. Får håpe gutta har lært av det og sender en av stopperne opp i ham ved enhver anledning, så får vi heller leve med en smalere backlinje.

                                        MEN: I motsetning til de som maler fanden på døra, ser jeg fremskrittene. Dette er vårt annus horribilis, og vi må analysere situasjonen pragmatisk. Uansett hva noen andre måtte si vil jeg til evig tid blamere Tom Nordlies terrorregime og vettløse overtrening av spillerne, samt innkjøp av mediokritet på kvalitetsspillernes alter, for den suppa vi har havnet i nå.

                                        Apropos fremskritt: Jeg ser fremskritt. I vår så jeg ingenting, bare en svart tåke av faenskap og motløshet. Nå ser jeg et lag som vet hva det skal begå ute på banen, som spiller i en formasjon det har forutsetninger for å beherske, og som i de siste to kampene har skapt omtrent ti målsjanser. Det er mer enn jeg telte i våre første seks seriekamper, og for at ikke det skal representere et skritt i riktig må man være enten VIF-supporter eller kronisk deprimert for å kunne hevde.

                                        Les kampropet til Bjørn Helge Riise på lsk.no etter kampen i går og fatt mot. FFK var dårlige i kveld, og vi kan slå dem.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        Working...