Mykle og Fellus sammen på topp ville vel skremt vettet av Pirajha og co? En uke med trening på dødball, kroppsdueller og headinger rett i dass for FFK forsvaret....
FFK-LSK, Fredrikstad stadion, søndag 13. juli kl. 18
Collapse
X
-
Prøver meg på en lagoppstilling igjen, men regner med at utfallet blir et annet. Som om ikke Riise på venstrekant er ille nok, skal man altså flytte Steinar Pedersen over på venstreback. Der hadde han jo stor suksess i 97-sesongen...
Moldskred - Er vår andrekeeper. Ingen alternativer.
Steinar Pedersen - Er den høyrebacken vi har i stallen.
Kippe - Selvsagt
Riseth - Velger å satse på han Vidars rutine i kamper som denne.
PSA - Trenger fart i forsvaret, PSA kan stoppe Fredrikstads fallesyke spiss.
Essediri - Har vært vår beste i spiller i år.
Mouelhi - Skal styre midtbanen, selvskreven på laget.
Riise - Tar plassen sentralt i mangel av formsterke alternativer.
JML - Kan fungere på venstrekanten.
Sundgot - Tar plassen fra Ocecan på grunn av sin evne til å holde på ballen.
Myklebust - Må da nærme seg formen snart. Vil sannsynligvis fungere bedre i 4-4-2 enn tidligere i år.
Fellus kan få muligheten utover i kampen, men jeg er skeptisk til å starte med en unggutt fra start i en kamp som denne. Nå er det viktigste å krige til seg poeng, så kan heller Fellus herje med Tippeligaens forsvar etter at plassen er berget. At Moldskred skal settes ut av laget etter en kamp, sier vel mest om den generelle stemningen blant Kanarifansen. Moldskred er ikke Otto, men de færreste klubber har stor kvalitet på sine andrekeepere.
Ellers vil jeg ha flest mulig spillere i vante posisjoner på banen, siden jeg tror mye av problemet hittil i år er at spillerne har blitt plassert i hytt og gevær uten å få tilpasset seg noen klar rolle i laget.
Den overtroiske delen av meg vil uansett innvende at det vil være dumt å starte uten Bjørkøy og Brenne, siden de garantert kommer til å blomstre mot gamleklubben. Jeg satser på at minst en av de kommer inn og avgjør kampen.
Tips: 1-2, Barsom for FFK, Mykle utligner før Brenne blir matchvinner på overtid.En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.
Endelig er mørketida over.Kommentar
-
Drømmen om seier.
Nå starter jeg å glede meg til søndagen. Da skal vi gi Fredrikstad juling. Brenne setter`n fra hjørne på 16-meteren, Bjørkøy tar brasse i krysset, Søgård driller av 4 mann, det samme gjelder Jon, Kippe og Riseth takler reint, Molskred er roen selv, Riise og Mykle eier boksen forran motstanderens mål, pedersen tar flikk-flakk etter seieren og Erland er bare en diger tårevåt klump. YEAH RIGHT!________
-Life is what happens while you are busy makeing plans.Kommentar
-
Nå starter jeg å glede meg til søndagen. Da skal vi gi Fredrikstad juling. Brenne setter`n fra hjørne på 16-meteren, Bjørkøy tar brasse i krysset, Søgård driller av 4 mann, det samme gjelder Jon, Kippe og Riseth takler reint, Molskred er roen selv, Riise og Mykle eier boksen forran motstanderens mål, pedersen tar flikk-flakk etter seieren og Erland er bare en diger tårevåt klump. YEAH RIGHT!
Jeg vil helst se bjørkøy på benken denne kampen.
Kampen mot FFK blir sikkert knallhard, og hvis vi skal ha noe å stille opp med blir det essensielt at gutta begynner å få til litt skikkelig sammarbeid.
Noe jeg mener Fugla trenger nå for å få til skikkelig sammarbeid og lagspill er kommunikasjon og "blikk" for spillet på et bedre nivå enn det vi har pr dags dato.
"blikk" for spillet er noe jeg synes vi har manglet mye av i årets sesong, samt dette kjente ordtaket som går slik: Forvent ALLTID å få ballen! mange ganger ser det ut som dem ikke er klar for ballen i det dem får den eller PRØVER å få den.
Av en eller annen grunn har jeg forventninger til at trioen Riise ,Brenne og fellus kan får til et godt sammarbeid, noe som forøvrig ville kunne skape problemer for ethvert lag, tror i alle fall jeg.Kommentar
-
Dette kan jo være kampen for å overraske. Ingen tror at LSK skal klare å slå formsterke FFK som ikke har tapt på hjemmebane i år (?).
Jeg prøver å lure meg selv ved å si at dette. Funker det? Ja, til en viss grad.. Tenkte meg hvaffal ned en tur å se på. Støtte i medgang og i motgang!Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltidKommentar
-
Jeg reiser selvsagt til Fredrikstad, og jeg har god tro på at vi kan få med oss ett poeng derfra. Det betinger imidlertid at vi demmer opp for FFKs sentrale midtbane, og på ett eller annet vis får tatt ut Tarik El av kampen. Sjanser tror jeg nok vi kommer til å skape.
Jeg var på Hamar og så Hamkam-RBK i går, og kan melde om at Hamkam slett ikke var verst. RBK spilte riktignok en elendig kamp, men HK framsto som godt organiserte, og selv om de ikke skapte veldig mye, demmet de godt opp for trønderne.
Når vi reiser til Hamar 27.7. MÅ vi ha en rask spiss som truer bakrommet. HK-forsvaret er tregt, og sto ofte høyt mot RBK, uten at de ble straffet for det.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Nå er tydeligvis alle treninger gode, så nå spiller det ingen rolle. Merkelig at de kun har dårlige dager på jobben når det er kamp.
PetterKommentar
-
Jeg mener det blir feil å gjøre store forandringer på laget denne uka. Gutta viste imot Lyn at de kan føre kamper. Å gjøre forandringer for å forsøke noe nytt blir som å skyte seg i foten.
Occean-Fellus
Riise-Kiko-Søgård-Essediri
JML-Kippe-Biffen-SP
Moldskred
Synes Biffen gjorde en bra jobb defensivt mot Lyn. Spesielt at han som ensom midtstopper på slutten ikke pådro seg rødt kort eller mål imot synes jeg var oppsiktsvekkende. I tillegg forsøkte han å forsere fremover på banen og spille langs bakken. Riseth har vel kun stått bak der å klinket baller imot Sundgot i hele år.
Skulle gjerne ha startet med Sundgot, men siden han sliter med ryggen så kan han få en kamp på benken. Mulig at det vil lønne seg å starte med Mykle og la Fellus komme inn som et friskt pust i andre omgang, men det kan fungere begge veier.
Essediri er vel eneste mann i troppen som ikke er redd for å få kritt på skoa, og jeg tror han blir viktig for å beholde bredde i spillet. Med Occean og Fellus/Mykle trenger vi en servitør fra kanten som kan slå ballene inn i bakrommet, og det er og Essediris styrke.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Fellus gjorde det bra i forrige kamp, skjønner ikke hvorfor vi skal vente til 2. omgang med å ha de beste angriperne på banen? Mykle har ikke vist noe som helst i år. Må vi ligge under før vi skal ha de beste 11 på banen?
Jeg grøsser når jeg tenker på SP og JML i denne kampen, spesielt SP vil slite mot Parykk. Må være bedre å ha Riseth på høyrebacken og PSA på venstre. Eventuelt bør Johnsen spille, smerter eller ei. Teip ham fra halsen og ned og la oss få en slutt på forsvarsproblemene våre.Kommentar
-
Jeg vil se:
Moldskred
SP-Kippe-Riseth-PSA
Essediri-Kiko-Søgård-Riise
Fallos-Metern
Moldskred - Selvskreven. Faen!
SP - Gjorde seg slettes ikke bort mot Skiklubben. Barsom er langsom
Kippe - Selvskreven
Riseth - Selvskreven
PSA - Trenger fart mot Tarek
Essediri - Vil ha innlegg mot Metern. Dog en svak høyererside defensivt
Kiko - Blandt våre beste mot Liiin
Søgård - Vært langt bedre en Brenne/Bjørkøy i år.
Riise - Vil helst se han på høyre, men gjorde sine saker meget bra fra venstre mot Liin (i 2. omgang). Satser på at dette fortsetter. Kan evetuelt bytte side og sette in Joooooooon på venstre.
Fallos - Usikker på om han bør starte. Den sterkeste grunnen er at det er helt sjeft å ha Fallos og Metern som midtstoppere.
Metern - Gilbert har imponert mindre i det siste. Essediri og Metern på banen pleier å bety et mål.Last edited by Kjell.T.Ring; 10.07.2008, 16:49.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Egentlig utrolig at en spiller som Essediri skal skyve Riise ut på venstrekanten. Skjønner ikke denne Essediri hyllesten. Hva har rett og slett ikke vært bra nok på kanten. Han er ca like dårlig som han var i fjor. Han bare ser bedre ut nå fordi resten av laget er elendig. Skyv Karim ut av laget, og få inn Riise der han hører hjemme. Flytt Midttun Lie opp på venstre kant. Han er ingen back, og er klart best på kanten. Ingen gunstig løsning med PSA på venstreback, men sånn må det nesten bli.
Målskled
Pedersen - Kippe - Riseth - PSA
Riise - Kiko - Brenne/Søgård - Jooon
Fellus - Sundgot/Occean..................Kommentar
-
Egentlig utrolig at en spiller som Essediri skal skyve Riise ut på venstrekanten. Skjønner ikke denne Essediri hyllesten. Hva har rett og slett ikke vært bra nok på kanten. Han er ca like dårlig som han var i fjor. Han bare ser bedre ut nå fordi resten av laget er elendig.
Ja, han har vel også "rett og slett ikke värt bra nok", men om DET skal väre et kriterie for hvem som skal starte, så blir det vanskelig å stille elleve mann til kamp."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Kim R
FORZA FUGLA - så lenge enga taper er jeg fornøyd ;)
---------------------------Kommentar
-
Fellus gjorde det bra i forrige kamp, skjønner ikke hvorfor vi skal vente til 2. omgang med å ha de beste angriperne på banen? Mykle har ikke vist noe som helst i år. Må vi ligge under før vi skal ha de beste 11 på banen?
Jeg grøsser når jeg tenker på SP og JML i denne kampen, spesielt SP vil slite mot Parykk. Må være bedre å ha Riseth på høyrebacken og PSA på venstre. Eventuelt bør Johnsen spille, smerter eller ei. Teip ham fra halsen og ned og la oss få en slutt på forsvarsproblemene våre.Kim R
FORZA FUGLA - så lenge enga taper er jeg fornøyd ;)
---------------------------Kommentar
-
Egentlig utrolig at en spiller som Essediri skal skyve Riise ut på venstrekanten. Skjønner ikke denne Essediri hyllesten. Hva har rett og slett ikke vært bra nok på kanten. Han er ca like dårlig som han var i fjor. Han bare ser bedre ut nå fordi resten av laget er elendig. Skyv Karim ut av laget, og få inn Riise der han hører hjemme. Flytt Midttun Lie opp på venstre kant. Han er ingen back, og er klart best på kanten. Ingen gunstig løsning med PSA på venstreback, men sånn må det nesten bli.
At jeg flytter Riise over på venstre er at Essediri har bedre innlegg, og Riise kan utfordre begge veier med farten sin.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
Kommentar