La dem trene seg sjøl! kan umulig bli verre...
Jakten på redningsmannen
Collapse
X
-
-
Nå er jeg lei pratet om at man er ung som fotballspiller når man er 20-21 år... Hvor lenge er man egentlig talent her i landet?
La gutten få spille. Det han har vist hittil har vært utelukkende positivt. Han er uredd og en ganske så utypisk Lillestrøm spiller. Han har selv valgt å satse på fotballyrket, og da får han takle presset dette medfører.
PS! Her kunne jeg sitert hvem som helst, så ikke no kritikk mot deg VK, men nå må vi slutte med den forbanna overbeskyttelsen av unge fotballspillere. Er du god nok er du gammal nok!Kommentar
-
Hvis LSK skal i det helle tatt få tak i en redningsmann må våre investorer Tommy Sharif og Per Berg legge fram pengene på bordet. Da kan vi få tak i en kreativ venstrekant og kanskje til og med en anstendig høyreback. Vis dette skjer, tror jeg vi kan redde plassen og ikke ende opp som Start.Kommentar
-
Når vi ser hva LSK har gjort av kjøp og salg de siste årene, ville jeg vært veldig skeptisk til å spytte inn mer midler. Hjelper ikke med 10-20 millioner friske kroner når man henter annenrangs, middelmådigheter og folk som strengt tatt burde vært på attføring, ikke på en fotballbane.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Enig med ovennevnte, LSK har ikke vist noen nevneverdig teft med tanke på det anselige millionbeløpet som samlet har blitt disponert til innhenting av nye spillere de siste årene. Dessuten er det en litt for lettvint løsning å rope etter investorer når det begynner å gå trått. Maset fra kravstore supportere som aldri blir fornøyde må være hovedgrunnen til at klubbinvestorer aldri blir værende - i stedet for en viss ydmyk takknemlighet for det pengefolka gjør for klubben man elsker, får man slengt en sånn "skal ha, skal ha" i trynet når laget presterer under forventet standard. Jeg tipper Tommy Sharif tenkte seg å bidra med en velvillig donasjon, men lysten til å bidra forsvinner vel litt hvis fansen forlanger penger fra ham. Omtrent som unger som krever mange og dyre julegaver.
Dere kommer dere nok ut av dette, men det handler om å få spillerne til å utvise et minimum av innsats. Ham-Kam er så elendige at de aldri vil komme forbi dere (jada, jeg vet vi tapte mot dem, og jeg fatter ikke hvordan det skjedde). Andre lag som sliter er nødt til å rekonstruere et sinnrikt spillesystem, dere kan jo bare gjeninnføre det dere alltid har vært gode på: Duellstyrke, innsats og kraftfotball. Det er ikke verre enn å bestemme seg.Life is short. So are you.Kommentar
-
Etter massakren i Plankebyen...
Ser jeg ikke helt hvordan dette synkende skipet skal komme på stø kurs. Siden Tom Nordlie tok over dette laget har det kun gått nedover. Vi har erstattet etablerte gode spillere med "gammelt rask" som knapt har evne til å flytte beina. Det var direkte flaut å se forestillingen mot FFK. Som ihuga LSK supporter de siste 20 år har jeg for første gang gremmes over spilleres og lagets innsats. Jeg tror imidlertid ikke at feilen ligger bare hos spillerne. Under TN ble spillerne fullstendig trent ihjel. Når slike ting intreffer går det også utover psyken til de forskjellige spillerne. Når det på toppen av det hele er store uromomenter i ledelsen. Ref. Fjøra vs Nordlie. Da er vegen kort til at dette smitter over på spillerne. Etter Cupfinalen snakket Per Berg om at LSk hadde mellom 20 og 30 Millioner til spillerkjøp for sesongen 2008. Resultatet av dette ble som alle vet 2 gratis backer som ikke holder adeccoliga nivå, 1 pensjonert trønder og en FFk spiller som knapt er i stand til å flytte beina. Etter som jeg har skjønt så er spillerinnkjøp Fjøras ansvar. Det vi har kjøp/fått inn denne sesongen er så begredelig at det må stilles spørsmålstegn ved Fjøras kompetanse og innsikt. Hvis det ikke kommer forsterkninger i dette vinduet så rykker vi ned. Så får fjøra og de andre såkalt kompetente lederne i LSK finne ut om hva som er dyrest. Rykke ned eller bytte ut noe av søpla de har dratt inn i klubben.. Dette er i mine øyne en skandale. Problemet nå er jo også; Hvem i huleste er det som gidder å spille for et lag som spiller som et middels 2 divisjons lag... Her har "makta " i klubben dratt på deg et problem som de ikke kommer ut av igjen. Det er vel nærliggende å tro at de bør byttes ut snarest de også.Fugla ForeverKommentar
-
Ser jeg ikke helt hvordan dette synkende skipet skal komme på stø kurs. Siden Tom Nordlie tok over dette laget har det kun gått nedover. Vi har erstattet etablerte gode spillere med "gammelt rask" som knapt har evne til å flytte beina. Det var direkte flaut å se forestillingen mot FFK. Som ihuga LSK supporter de siste 20 år har jeg for første gang gremmes over spilleres og lagets innsats. Jeg tror imidlertid ikke at feilen ligger bare hos spillerne. Under TN ble spillerne fullstendig trent ihjel. Når slike ting intreffer går det også utover psyken til de forskjellige spillerne. Når det på toppen av det hele er store uromomenter i ledelsen. Ref. Fjøra vs Nordlie. Da er vegen kort til at dette smitter over på spillerne. Etter Cupfinalen snakket Per Berg om at LSk hadde mellom 20 og 30 Millioner til spillerkjøp for sesongen 2008. Resultatet av dette ble som alle vet 2 gratis backer som ikke holder adeccoliga nivå, 1 pensjonert trønder og en FFk spiller som knapt er i stand til å flytte beina. Etter som jeg har skjønt så er spillerinnkjøp Fjøras ansvar. Det vi har kjøp/fått inn denne sesongen er så begredelig at det må stilles spørsmålstegn ved Fjøras kompetanse og innsikt. Hvis det ikke kommer forsterkninger i dette vinduet så rykker vi ned. Så får fjøra og de andre såkalt kompetente lederne i LSK finne ut om hva som er dyrest. Rykke ned eller bytte ut noe av søpla de har dratt inn i klubben.. Dette er i mine øyne en skandale. Problemet nå er jo også; Hvem i huleste er det som gidder å spille for et lag som spiller som et middels 2 divisjons lag... Her har "makta " i klubben dratt på deg et problem som de ikke kommer ut av igjen. Det er vel nærliggende å tro at de bør byttes ut snarest de også.
Men jeg er tildels enig....noe bør skje snart, enten det er snakk om utskiftninger av spillere eller ledere.
KimFLKommentar
-
Ansett gjerne Kjetil Rekdal, min stolthet er knust etter massakren i går.
Min oppfatning er at spillerne ble overtrente i vinter. Er man overtrent, trengs det ikke hjernekirurger til for å skjønne at man ikke kan komme tilbake i form igjen i en håndvending.
Se på Olivier Occean i debutsesongen hans. Han var blytung hele sesongen.
Uten nye spillere som kan tilføre oss ny optimisme har vi ikke sjanse denne sesongen. Vi skal til Hamar om et par uker. Ryker vi der er siste tog i ferd med å gå.
Jeg har mentalt begynt å forberede meg på et liv i Adeccoligaen.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Når det gjelder denne "søpla" som er hentet inn, regner jeg nesten med at dette er noe Nordlie har presset igjennom, og at Fjørtoft ikke har hatt så mye å si, ihvertfall når det gjelder minst 2 av spillerne som kom fra Start. Når det gjelder disse to fra FFK, så presterte de jo bra der, og begge var til og med veldig landslagsaktuelle. Så at de ikke presterer en dritt nå, er et mysterium.
Men jeg er tildels enig....noe bør skje snart, enten det er snakk om utskiftninger av spillere eller ledere.
KimFLFugla ForeverKommentar
-
Ansett gjerne Kjetil Rekdal, min stolthet er knust etter massakren i går.
Min oppfatning er at spillerne ble overtrente i vinter. Er man overtrent, trengs det ikke hjernekirurger til for å skjønne at man ikke kan komme tilbake i form igjen i en håndvending.
Se på Olivier Occean i debutsesongen hans. Han var blytung hele sesongen.
At noen få i spillergruppa kan ha trent for hardt i vinter følger jeg deg på, men det er menigsløst å hevde at hele spillergruppa er overtrent og at det er grunnen til katastrofen.
Denne katastrofen startet da personer i og rundt klubben luktet at enkelte i spillergruppa ikke var fornøyd med Nordli. Dette var selvsagt spillere som var milevis unna en plass blant de 11. Da begynnte snøballen og rulle og JÅF så sitt snitt til å begynne sitt skittne spill mot Nordli. Til slutt fikk både JÅF og en mørnet spillergruppe det som de ville. Tom Nordli var hovedproblemet og solen skulle atter skinne over Åråsen.
Dagens katastrofe kunne vært unngått hvis JÅF selv hadde gått eller andre hadde tatt de nødvendige skritt med å fjerne han da Tom Nordli ble ansatt. Det manglet ikke på advarsler om at TN og JÅF var en umulig kombinasjon. Jeg kan være enig i at TN muligens ikke var den rette for LSK, men med all makt til TN fra første dag hadde klubben aldrig vært i dagens situasjon.Kommentar
-
Ja ja fortsett å mas om Uwe, han har ikke akkurat suksess om dagen han heller.....
Feilen er i tittelen til denne tråden! Det skulle stått: Jakten på redningsmenn!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Mulig Frederik kan bli god på sikt, em han er bare 16 år ennå og forskjellen på nivået i Jet-Turneringen og Tippeligaen er enormt. Han har et udiskutabelt talent, men han er definitivt ingen redningsmann for LSK inneværende år. Hvis utviklingen hans fortsetter blir han kanskje A-lags spiller om 2-3 år. Hvis vi ikke rykker ned da. Da vil veien selvsagt bli kortere. Her har LSK en glimrende mulighet til å vise om de evner å få lokale talenter på A - lags nivå.Fugla ForeverKommentar
-
Om han er...eller vil bli, en redningsmann er usikkert, men utvilsomt en forsterkning...
KimFLKommentar
-
Om han er...eller vil bli, en redningsmann er usikkert, men utvilsomt en forsterkning...
KimFLKommentar
Kommentar