Karakterbok FFK-LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    #21
    Opprinnelig skrevet av Rønnern
    Det er ikke usikkerhet som gjør at Fetsundrånern ikke er på nett, ei heller at Riseth ikke er kynisk eller at Kippe blir rundlurt av Tarik.
    Nei, isolert sett ikke. Men ser man de tre siste kampene under ett, så er hovedinntrykket at han er veldig famlende. Og det er klart at utespillerne selv blir usikre når de har en keeper bak seg som de ikke aner hva kan finne på.

    Mvh
    Gammer´n (Per T)
    Mvh
    Gammer´n (Per T)

    Kommentar

    • King_Raymond
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4987

      #22
      Opprinnelig skrevet av Rønnern
      Første mål er en blemme som han må dele med Riseth, men her har Riseth mesteparten av skylden. Han har kontroll og kan klarere ballen før situasjonen oppstår. Være litt kynisk...
      Moldskred roper keeper og derfor trekker Riseth seg i duellen, ergo må Moldskred ta på seg mesteparten av skylden.
      Ultras Felt C Lillestrøm

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7092

        #23
        Opprinnelig skrevet av Rønnern
        Første mål er en blemme som han må dele med Riseth, men her har Riseth mesteparten av skylden. Han har kontroll og kan klarere ballen før situasjonen oppstår. Være litt kynisk...

        Han har ikke nubbesjans på andre mål, en fantastisk prestasjon av Tarik, ditto ikke så bra fra Kippe.
        Trodde du var så opptatt med å sende tekstmeldinger mens du kjørte bil at du ikke husket hva du hadde sagt

        På 1-0 har jo Riseth fortalt at Moldskred roper "har'n", og at han derfor lar ballen gå. Ergo er den hovedsaklig Moldskreds feil, selv om Riseth naturligvis skal klare å skjerme vekk Johansson.

        2-0 er svak innsats av Kippe, greit nok, men like fullt utilgivelig at Moldskred lar det skuddet gå inn mellom seg selv og første stolpe. Spørs om han ikke skulle stått nærmere første stolpe der, også for å kunne avskjære et eventuelt innlegg langs bakken.

        3-0 kan han ikke lastes for.

        På 4-0 er det Kippe som opphever offsiden, men Moldskred er for treig til å komme ut og oppi Johansson. Redningene han gjorde etter pause var fine, men uviktige, så de driter jeg som sagt i.

        Feilen ligger ikke bare hos Moldskred, det kan ingen påstå. Men han sprer uro til de foran seg. Får inderlig håpe at Otto er tilbake mot Glimt.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • hoyt
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 2850

          #24
          Det er en sannhet i fotball at en utrygg keeper gir et utrygt lag.
          Når det kun går 2 minutter av kampen før han driter seg ut igjen så er det klart det påvirker de som spiller foran han. Jeg sier ikke at vi hadde vunnet med Otto i mål, men jeg er sikker på at kampen hadde utviklet seg på en helt annen måte om ikke Moldskred hadde driti seg ut så tidlig.
          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
          - Nosa

          Kommentar

          • andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

            #25
            Opprinnelig skrevet av King_Raymond
            Moldskred roper keeper og derfor trekker Riseth seg i duellen, ergo må Moldskred ta på seg mesteparten av skylden.
            Mesteparten? All skyld er vel mer rett. Kommer man ut og roper "keeper", så er det en oppfordring til medspillere om å la ballen väre. Riseth kan ikke lastes der. Hadde ikke moldskred ropt, så hadde han sannsyneligvis banka ballen opp på tribunen.
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              #26
              Opprinnelig skrevet av trigz
              2-0 er svak innsats av Kippe, greit nok, men like fullt utilgivelig at Moldskred lar det skuddet gå inn mellom seg selv og første stolpe. Spørs om han ikke skulle stått nærmere første stolpe der, også for å kunne avskjære et eventuelt innlegg langs bakken.
              Tror du skal se det målet en gang til. Tarik klarer å banke ballen over ham fra 1 meters avstand. En kjempeprestasjon av Tarik og Moldskred gjorde alt riktig i den situasjonen.
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • aguado
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 448

                #27
                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                Tror du skal se det målet en gang til. Tarik klarer å banke ballen over ham fra 1 meters avstand. En kjempeprestasjon av Tarik og Moldskred gjorde alt riktig i den situasjonen.
                Kjempeprestasjon eller ikke, målet hans kom pga elendig forsvarsspill av Kippe. Kippe sto nærmest og sov halvminuttet før skåringa og reagerte ikke på at Tarik sto helt alene 20 meter foran mål. Er enig i at keeperen ikke kan lastes der.

                3-0 målet og rommet som "plutselig" ble ledig på høyresiden er forresten noe at det mest talentløse jeg har sett i norsk fotball.

                Kommentar

                • KristofferØ
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 587

                  #28
                  "Ryktene" skal ha det til at alle mann alle har blitt delvis drept på spellermøtet idag.

                  Til og med spellera på benken/utenfor troppen fikk gjennomgå for holdninger idag. Vel og bra det, men kanskje er det ikke spillerne som har det største holdningsproblemet?

                  Jovisst er det holdninger som gjelder. Men å gi gutta som ikke var på banen i går en tirrade for å ha for dårlige holdninger mens Johnsen er ute i avisa og er stolt av å være LSK trener og ikke fokuserer på tiltak synes jeg kanskje det er å tuppe seg sjæl i ræva med jernsko uttafor et stup merka med "nedrykk".

                  Bra vi har en tropp full av nedrykksspesialister...

                  Regi ____________ Frode Grodås
                  Hovedrolle _______ Jon Midttun Lie
                  Birolle ___________ Steinar Pedersen
                  + PLUSS EN HEL HAUG MED STATISTER!!!!!!!!!!!!!!!1111en
                  I år så tar vi ostepop
                  Vi elsker Lillestrøm
                  HEI!

                  Kommentar

                  • Kanari Behn
                    Medlem
                    Bøffel
                    • May 2005
                    • 39

                    #29
                    Javelnei.

                    laget har fått høre det? Og hvem har tatt på seg den mer viktige og mer sentrale oppgaven å "skjelle ut" ledelsen i LSK? Enhver idiot i enhver næring vet at det kollektive er et speilbilde,- og frukter av av ledelsens innflytelse, kompetanse, etiske holdninger, inspirasjoner og engasjement.

                    Hadde LSK-ledelsen fått ostepopen ut av øya og øra ville det muligens være en bitte liten sjanse for at de ville våkne og komme til selverkjennelse? Det er helt grunnleggende: Laget er ikke bedre enn sin ledelse. Men i disse dager er jeg dessverre tilbøyelig til å tro nettopp dette. Apropos trener,- og ledelseskompetanse: Å "skjelle ut laget" tilhører vel ikke akkurat de mest geniale pedagogiske grep? En god leder/trener skal selvsagt forløse og virkeliggjøre de ressurser, den kompetanse og de muligheter som ligger i den enkelte, - og i laget som helhet. Og deretter utvikle det videre. Er lederne dyktige, så blir så summen av lagets enkeltressurser og kompetanse større enn de enkeltes ditto lagt sammen hver for seg. Dette er pedagogisk barnelærdom i all lederutvikling.

                    Når laget også er et kontinuerlig uttrykk for ledelsesproblemer og svake trenere må man selvsagt gå til kilden som impulserer det hele: LSKs inkompetente ledelse og mer enn svake trenerteam uten autoritet. Og ikke lettvint skjelle ut laget alene. Det skaper dessverre ikke sjelden det motsatte av det man mener å skulle oppnå.
                    Last edited by Kanari Behn; 14.07.2008, 16:02.
                    Cogito, ergo doleo...

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13277

                      #30
                      Folk blir ikke late og får dårlige holdninger over natta. Men de faller kanskje for fristelsen å melde seg ut mentalt når det sitter to baklengs i nota før det er gått ti minutter. En forutsetning for å vise aggressivitet er at man ikke føler at man allerede har tapt. Laget har riktignok et par spillere som ikke holder mål og et trenerteam som ikke inngir tillit, men 90 % av enkeltspillerne ønsker seg tross alt en seier mer enn noen av oss. Banneret om å skamme seg er nokså meningsløst - istedet for å skamme seg bør de hive innpå litt testosteron, vise stolthet og gå utpå med en innstilling om at ingen bodøspiller skal kunne tenke tilbake på oppgjøret mot lillestrøm med glede. Ingen spiller trenger å skamme seg over å gå utpå Åråsen, de trenger bare å tørre å gi jernet.

                      Forøvrig virker alle grep som er gjort for å endre spillernes mentale tilstand svært kontraproduktive. Å kjefte i vei på en spillergruppe som har svikta hjelper nok både for trenerteamets selvfølelse og vårt krav om straff, men det ødelegger dessverre bare for neste kamp.

                      Kommentar

                      • KristofferØ
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 587

                        #31
                        Kan skjønne at spillera som spiller i går får tyn.. Men når de som sitter på benken får beskjed om at holdningene er for dårlige.. Da er det noe feil.. Jeg synes de har god grunn til å være litt molefunkne, de får jo ikke sjansen.. (Biffen og Fellus (Fallos) er unntakene)

                        Men så skal Erland J også huske at han for 1,5 uke siden skrøt av at "unggutta" spelte rundt start-11'ern før Lyn-matchen..

                        Vi var forøvrig det mest positive samtaleemnet i garderoben i går, cred til KFL som fortjener 10 på børsen.
                        I år så tar vi ostepop
                        Vi elsker Lillestrøm
                        HEI!

                        Kommentar

                        • Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av andersmm
                          Mesteparten? All skyld er vel mer rett. Kommer man ut og roper "keeper", så er det en oppfordring til medspillere om å la ballen väre. Riseth kan ikke lastes der. Hadde ikke moldskred ropt, så hadde han sannsyneligvis banka ballen opp på tribunen.
                          Riseth burde ha lært at Moldskred ikke er til å stole på og banka ballen opp på tribunen. Når han tar på seg ansvaret for det baklengsmålet synes jeg vi skal tro ham på det.

                          Kommentar

                          • Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            Tror du skal se det målet en gang til. Tarik klarer å banke ballen over ham fra 1 meters avstand. En kjempeprestasjon av Tarik og Moldskred gjorde alt riktig i den situasjonen.
                            Kanskje bortsett fra å svikte i knærne. Hadde han stått oppreist og dekket rommet ved førstestolpen, burde han avverget det målet.

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av KristofferØ
                              Bra vi har en tropp full av nedrykksspesialister...

                              Regi ____________ Frode Grodås
                              Hovedrolle _______ Jon Midttun Lie
                              Birolle ___________ Steinar Pedersen
                              + PLUSS EN HEL HAUG MED STATISTER!!!!!!!!!!!!!!!1111en
                              Manus___________Vidar Riseth

                              Kommentar

                              • HotpantsSS
                                Medlem
                                Bøffel
                                • Feb 2008
                                • 37

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av BlodigHøne
                                Moldskred 1
                                Pedersen 1
                                Kippe 1
                                Riseth 1
                                Søgård 1
                                Riise 1
                                Midttun Lie 1
                                Mouelhi 1
                                Bjørkøy 1
                                Occean 1
                                Fellus 1
                                Andresen 1
                                Essidiri 1

                                E.Johnsen 1
                                Grodås 1
                                Fjørtoft 1

                                Per Berg 1
                                Per Mathisen 1
                                Frank Grønlund 1

                                Tom Nordlie 1

                                Tommy Sharif 1
                                Sharif fortjener ikke engang en 1'er. Han har det kun i kjeften og gjør det kun for egen fortjenestes skyld. Få fram penga eller hold kjeft Sharif!

                                Kommentar

                                • Rønnern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6690

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                                  Kanskje bortsett fra å svikte i knærne. Hadde han stått oppreist og dekket rommet ved førstestolpen, burde han avverget det målet.
                                  99 av 100 tilfeller så banker spissen til og håper at ballen går inn, Tarik løfter den over ham. 99 ganger ville Moldskred sett ut som en idiot der han står med rette bein og armene hevet, mens ballen går inn mellom ham og stanga.

                                  Misforstå meg rett, mens andre her på forumet lullet seg inn i en eller annen vrangforestilling om at Moldskred var en god keeper, advarte jeg mot ham. Men kampen mot Fredrikstad var ikke verdt noen stolpe på børsen. Skal man slakte en spiller, så får man gjøre det basert på prestasjonene i den kampen, ikke fordi han kløna det til mot Lyn (og i mange kamper før det også).
                                  Mvh Ronnie "The Runner"
                                  LSK for alltid

                                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7092

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                    Misforstå meg rett, mens andre her på forumet lullet seg inn i en eller annen vrangforestilling om at Moldskred var en god keeper, advarte jeg mot ham. Men kampen mot Fredrikstad var ikke verdt noen stolpe på børsen. Skal man slakte en spiller, så får man gjøre det basert på prestasjonene i den kampen, ikke fordi han kløna det til mot Lyn (og i mange kamper før det også).
                                    Registrerer at Moldskred fikk 2 både hos meg og hos RB (som konkluderer med at han ikke holder Tippeliga-standard), og ikke stolpe. Innsatsen hans sto da heller ikke til mer.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                      Misforstå meg rett, mens andre her på forumet lullet seg inn i en eller annen vrangforestilling om at Moldskred var en god keeper, advarte jeg mot ham. Men kampen mot Fredrikstad var ikke verdt noen stolpe på børsen. Skal man slakte en spiller, så får man gjøre det basert på prestasjonene i den kampen, ikke fordi han kløna det til mot Lyn (og i mange kamper før det også).
                                      Mulig du har rett, men "keeper"-ropet hans mot FFK ødela uansett kampen for oss.

                                      Kommentar

                                      • Odalsgata
                                        Juniormedlem
                                        Bøffelpromp
                                        • Apr 2008
                                        • 10

                                        #39
                                        Med Molskred i mål rykker vi ned! Er det fire tabbemål han har nå på tre kamper? PAtetisk!

                                        Kommentar

                                        Working...