Hva må gjøres? Ledelsen, trenerapparatet, spillerkjøp/salg?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HotpantsSS
    Medlem
    Bøffel
    • Feb 2008
    • 37

    Hva må gjøres? Ledelsen, trenerapparatet, spillerkjøp/salg?

    En ting ALLE er enig om er at det er mye som er gæærnt med LSK.
    Og det eneste som betyr noe i de neste 13 kampene er å beholde plassen, verken mer eller mindre. Så nå gjenstår det en halv sesong med bare cupfinaler. Og med tanke på alt som er gæærnt så har jeg spurt meg selv om hva som bør gjøres, og jeg har fått mange svar.

    Ledelsen:
    Det er sannsynligvis ikke aktuelt å gjøre noe som helst i LSK-ledelsen nå midt i sesongen, men jeg har absolutt ingen tillit til Fjørtoft. Først og fremst er tilliten borte når det gjelder hvilke spiller han har solgt og hvilke han har kjøpt. Det skal selvfølgelig sies at det ikke er han alene som har stått for dette, men han er likevel den personen som står ansvarlig.
    Slår vi sammen summer som har gått ut og inn, og spillere som har gått ut og inn, så kommer vi sinnsykt dårlig ut av det. Vi har mistet Rambekk, Stefanutto, CAndersson, Mifsud, Koren og Wehrman for til sammen ca 5 (?) millioner. Inn har kommet Brenne, Essediri, MJohnsen, Riseth, Pedersen, Midttun Lie, Bjørkøy for ca 25 (?) milloner. Syns det er rimelig skamfullt å tenke over dette, det er faan meg snakk om sportslig og økonomisk voldtekt av LSK! Etter å ha skrevet dette så tenker jeg at Grønlund også bør ta deler av ansvaret, men gidder ikke å redigere slik at det blir riktig. Les Fjørtoft/Grønlund i avsnittet over her, og ikke bare Fjørtoft.

    Trenerapparatet:
    Her handler det først og fremst om EJohnsen og Grodås, de andre i apparatet har jeg ingen grunnlag for å vurdere.
    Her snakker vi om to personer som er meget uerfarne i trenerjobben, de trenerjobbene de har hatt har endt med hvert sitt nedrykk og ingen av disse to har noensinne beveget seg utenfor egen 16-meter og veit lite om hva som skjer på motsatt halvdel. Jeg har ingen tro på at disse to er de rette til å redde det som ligner på et synkende skip. Her må vi ha en beinhard og erfaren trener, og i den sammenhengen ser jeg på Kjetil Rekdal som den perfekte mannen. Jeg må svelge mange kameler for å godta han, men gud så mange kameler jeg er villig til å svelge for å redde sportsklubben vår. I tillegg til selve trenergjerningen så tror jeg Rekdal har mer å hente på overgangsmarkedet enn Johnsen/Grodås, og med tanke på at det snakkes om at vi har dårlig med økonomiske midler for tida så ser jeg også her på Rekdal som den perfekte mann.

    Spillerstallen (først og fremst 11'eren).
    KP: Lars Ivar Moldskred: Få denne mannen langt unna 11'eren, vi har ikke råd til 1-2 baklengsmål per match pga keepertabber. Denne mannen er en vandrende katastrofe.

    HB: Søgård og Pedersen. Pedersen er nøyaktig like dårlig som høyreback i år som han var som venstreback i sin forrige periode i LSK (ca 10 år siden?). Jeg så ikke Fredrikstad-kampen pga jobb, men har forstått at Søgård definitivt ikke er rett mann til høyrebacken. Av de vi har i stallen idag tror jeg Pål Steffen er den som er best egnet til denne plassen, har er i det minste god defensivt. Og det viktigste nå er å tette igjen bakover. Men aller helst vil jeg ha inn en ny back her, så fort som mulig.

    VB: Midttun Lie er ikke god nok som back, mannen eier jo ikke defensive fibre i kroppen. Han er heller ikke god nok i andre posisjoner, men det kommer jeg tilbake til lenger ned her. En frisk Marius Johnsen er den rette mannen til denne plassen, men får vi ikke Marius frisk snart så MÅ det ihvertfall hentes inn EN back. Vi kan umulig overleve med en elendige backer på begge sider.

    ST1: Frode Kippe er udiskutabel.

    ST2: Står mellom Riseth og Pål Steffen. Riseth har haugevis med rutine, og har vel i bunn og grunn vært vår beste utespiller hittil i år. Men jeg har forstått at han hadde en fryktelig omgang mot Fredrikstad og ble byttet ut ved pause? Få Pål Steffen frisk så kan vi håpe på like tett forsvar som vi hadde ifjor?

    HM: BH Riise er udiskutabel.

    VM: Ja hvem skal vi plassere her? Hittil så har vi vel prøvd 4-5 forskjellige spillere på denne plassen iløpet av kampene under Johnsen/Grodås, og foreløpig er det ingen som har vist noe som helst som gjør at de fortjener plassen. Husar er tydeligvis ikke i nærheten av å være god nok, har ikke sett han nok til å vurdere han selv. Midttun Lie er vel førstevalget, utelukkende fordi han er venstrebent. Men noen særlig god spiller er han ikke. Denne posisjonen er den aller viktigste å forsterke i sommer.

    SM1: Mouelhi er udiskutabel med tanke på at vi trenger en spillertype som han, men han har ihvertfall ikke overbevist meg i år. Syns han tidligere har vist så positive takter at han foreløpig har en plass i min førsteellever.

    SM2: Her har vi Søgård, Brenne og Bjørkøy som de foreløpige kandidatene (Kiesenebner blir vel aldri frisk??). Vil så gjerne si at Søgård er god nok, men nå jeg tenke med hodet og ikke med hjerte, og Søgård er ikke den rette spillertypen her. Bjørkøy har vært elendig fra første sekund i LSK, og blir trygt plassert på benken/tribunen. Brenne har også hatt en elendig sesong i år, og jeg vil gjerne ha inn en ny spiller her. Vi kommer aldri til å finne en ny Koren, men finner vi en spiller som er 70% av Koren så MÅ vi hente han. Vi trenger ihvertfall en med samme spillerstil som Koren. En kreativ midtbanespiller som kan SPILLE fotball, en som kan ta ansvar når det offensive spillet ikke funker. En som har det lille ekstra å by på.

    SP1: Occean er udiskutabel.

    SP2: Sundgot, Fellus eller Myklebust? Jeg vil ha en mer spillende spiss enn Sundgot, men hvis vi finner en ny venstrekant og en kreativ midtbanespiller så tror jeg Occean/Sundgot vil være en super spissduo. Myklebust har ikke vist noe som helst iløpet av det siste året, begynner å miste tålmodigheten med han. Men han viste så mye bra ifjor at jeg vil gi han en ny sjanse. Riise og Myklebust var jo en fryktet duo ifjor, men når det begynte å bli bra så måtte vi selvfølgelig sette de på hver sin side. Fellus er fortsatt for fersk til å være et førstevalg, men gi han spilletid innimellom. Gundersen bør selges/leies ut.

    Konklusjonen min er: Inn med en back, sentral midtbanespiller og venstrekant. Jeg har ikke helt troen på at vi kommer til å få det i sommer, så jeg vil være fornøyd om vi får 2 av 3.

    Noen enige/uenige?
  • fugla4ever
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Jul 2005
    • 212

    #2
    hvem mener du bør selges da for å få inn nye spillere

    Kommentar

    • HotpantsSS
      Medlem
      Bøffel
      • Feb 2008
      • 37

      #3
      Jeg tror LSK kan leve med et salg av Sundgot, skal vel være mulig å dra inn rundt 5 mill på han i tillegg til sparte lønnsutgifter.
      Utenom det så er det vel kun Kippe, Occean, Riise og Fredrikson som har noen særlig salgsverdi, dem vil jeg kvitte meg med. Men det er mange spillere man kan kvitte seg med for å spare lønnsutgifter.

      Som jeg skreiv over der så ser jeg på Rekdal som redningsmannen vår. Både når det gjelder hvilken trenerkapasitet han er, han kan komme inn og se ALT fra scratch og han er rimelig opplyst når det gjelder kontaktnett og nye spillere. Tror han kan klare å få inn 2-3 forsterkninger til en billig penge. Og først og fremst så håper jeg på noen utenlandske spillere.

      Kommentar

      • MedlemNR35
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2004
        • 905

        #4
        Pri 1 : Hente inn en trener som har klare ambisjoner, sterk personlighet, god med lite ressurser og som kjenner til hovedverdiene i Lillestrøm Sportsklubb.

        Pri 2 : Rett og slett å kvitte seg med spillere som så vidt svetter i drakten. LSK er en klubb man skal blø for, være stolt av. Vi trenger ikke spillere med millionlønninger som ikke gidder å kjempe for klubben vår. Selg "stjernene" som ikke presterer over lengre tid.

        Pri 3: Sparke ut denne skiskyttertreneren vår som skal styre det fysiske. Han er helt sikkert god på å trene Ole Einar Bjørndalen men en ting vi kan slå fast er at spillerene våre virker både tunge og treigere etter han tok over. De kan løpe langt og lenge men ikke fort nok. Dette minner meg i sterk grad om feiltrening av fotballspillere.

        Pri 4: Noe må skje innad i styret. Det finnes ingen som helst tvil om at styret har bommet grovt på noen hovedbesluttninger de siste sesongene. Hva som bør skje vet jeg ikke siden jeg selvførgelig ikke har full kontroll over hvem/hva/hvilke forskjellige saker diverse medlemmer har hatt men det bør vises ansvar for Sportsklubben.

        Pri 5: Klubben må slutte å tro vi kan handle som Rosenborg og Brann. Nå sitter vi atter engang med svak økonomi. Vi behøver ikke hente en 36 år gammel spiller på hell til 6 millioner over to år, vi behøver ikke hente en Bjørkøy til midtbanen vår som allerede var godt besatt. Bruk heller pengene på talentutvikling enn å bruke for å bruke. Vi hadde bare der hatt over 10 millioner kroner å bruke på egen talentutvikling. Vi er Lillestrøm og vi har alltid klart oss bra uten å drive råvdrift på egen økonomi.

        Pri 6: Klubben må slutte å tro at dyrt nødvendigvis er kvalitet og gratis er godt å ha med seg. Med dette mener jeg vi trenger et større apparat innad talentspeiding og speidere generelt. De som bestemmer nå har tydeligvis ikke vært med på notene de siste årene.

        Pri 7: Få han dekkbaronen å cashe ut eller holde kjeft. Tror han det hjelper oss å gi pengene etter et nedrykk er faktum? Er det Adecco han mente med å gjøre grep? Greit nok, jeg skjønner det er mye gratis reklame for fyren å love oss penger men med sine tomme løfter kan han for min del sette seg på toget til Bergen med de 10 millionene sine uansett hvor sjarmerende det er å se han i pølseboden på enkelte LSK kamper.

        Kommentar

        • Roll75
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2007
          • 834

          #5
          HotpantsSS: "SP1: Occean er udiskutabel".

          At Occean er udiskutabel blir for meg litt rart. De gangene jeg har sett ham i år, har jeg ikke blitt veldig imponert.Jeg synes ikke han jobber nok! Han reddet oss i cupfinalen i fjor, ja! Likevel synes jeg han har mye og forbedre. Synes f.eks. ikke at han er så mye bedre enn Sundgot.

          Ellers er jeg enig i mye av det du skriver! Er dog ikke like sikker som deg på at Rekdal er den rette treneren, men støtter ditt syn når det gjelder de nåværende trenerne.

          Kommentar

          • gj
            Seniormedlem
            • Nov 2003
            • 3360

            #6
            Opprinnelig skrevet av Roll75
            At Occean er udiskutabel blir for meg litt rart. De gangene jeg har sett ham i år, har jeg ikke blitt veldig imponert.Jeg synes ikke han jobber nok! Han reddet oss i cupfinalen i fjor, ja! Likevel synes jeg han har mye og forbedre. Synes f.eks. ikke at han er så mye bedre enn Sundgot.
            Ja, for all del. La oss kvitte oss med de som faktisk scorer målene våre.

            Kommentar

            • Roll75
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2007
              • 834

              #7
              Opprinnelig skrevet av gj
              Ja, for all del. La oss kvitte oss med de som faktisk scorer målene våre.
              Har ikke skrevet at vi bør kvitte oss med Occean. Hvor har du det fra?? Synes bare det var litt rart at han var helt udiskutabel!

              Kommentar

              • HotpantsSS
                Medlem
                Bøffel
                • Feb 2008
                • 37

                #8
                Opprinnelig skrevet av Roll75
                HotpantsSS: "SP1: Occean er udiskutabel".

                At Occean er udiskutabel blir for meg litt rart. De gangene jeg har sett ham i år, har jeg ikke blitt veldig imponert.Jeg synes ikke han jobber nok! Han reddet oss i cupfinalen i fjor, ja! Likevel synes jeg han har mye og forbedre. Synes f.eks. ikke at han er så mye bedre enn Sundgot.

                Ellers er jeg enig i mye av det du skriver! Er dog ikke like sikker som deg på at Rekdal er den rette treneren, men støtter ditt syn når det gjelder de nåværende trenerne.
                Jeg gjorde meg kanskje litt misforstått der. Når jeg skriver udiskutabel så vil det si udiskutabel slik situasjonen er. Occean har ikke vært en superhit, men med tanke på at han faktisk har scoret nesten halvparten av målene våre hittil i sesongen så ser jeg ikke på han som noe svakt punkt. Vi har to dårlige backer, en dårlig venstrekant, mangler kreativitet og teknikk sentralt på midten og sliter med å finne rett spissmakker til Occean.
                Derfor ser jeg foreløpig på Occean som udiskutabel. Nettopp fordi det er urealistisk å tro at han er blant de første som ryker.

                Kommentar

                • Ketil Cantona
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6813

                  #9
                  Nå får jeg vel svi på pungen men jeg syntes Kippe bør vurderes og jeg...

                  Knal god på hode, men farta har blitt heeeelt borte. Mot Godset og FFk så fikk vi se Kippe ble fraløpt gang på gang og ga opp hjemmoverløpene etter f.eks dødball hvor han befant seg i angrep.

                  Olivier Occean må for al del ikke stikke. Ellers enig i Jooon og S.P at disse bør brennkvikt ut av laget.

                  Du lanserer Steffi på høyreback og så plutselig som stopper - er han så spaltet eller er det jeg som misforstår?

                  Kommentar

                  • HotpantsSS
                    Medlem
                    Bøffel
                    • Feb 2008
                    • 37

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Paddis
                    Nå får jeg vel svi på pungen men jeg syntes Kippe bør vurderes og jeg...

                    Knal god på hode, men farta har blitt heeeelt borte. Mot Godset og FFk så fikk vi se Kippe ble fraløpt gang på gang og ga opp hjemmoverløpene etter f.eks dødball hvor han befant seg i angrep.

                    Olivier Occean må for al del ikke stikke. Ellers enig i Jooon og S.P at disse bør brennkvikt ut av laget.

                    Du lanserer Steffi på høyreback og så plutselig som stopper - er han så spaltet eller er det jeg som misforstår?
                    Farta til Kippe er helt borte og han har tapt seg ganske kraftig, men er alternativene vi allerede har noe bedre? Og er ny midtstopper en posisjon vi bør prioritere når/hvis vi skal styrke laget?

                    Jeg lanserer Steffi på både back og som stopper.
                    Grunnen til det er at når jeg lanserte Steffi som høyreback så skreiv jeg også at jeg aller helst vil ha inn en ny back på den sida, og da blir Steffi plutselig veldig aktuell som midtstopper. Og jeg mener at Steffi bør være stopperpartneren til Kippe, de utfyller hverandre mye bedre enn Kippe/Riseth. Men hvis vi ikke finner eller har råd til noen ny høyreback så ser jeg på Steffi som den klareste kandidaten på backen, og da sier stopperparet seg selv.

                    Men jeg var kanskje litt uklar i åpningsinnlegget, her også......

                    Kommentar

                    • kinstad
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2007
                      • 406

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Paddis
                      Nå får jeg vel svi på pungen men jeg syntes Kippe bør vurderes og jeg...

                      Knal god på hode, men farta har blitt heeeelt borte. Mot Godset og FFk så fikk vi se Kippe ble fraløpt gang på gang og ga opp hjemmoverløpene etter f.eks dødball hvor han befant seg i angrep.
                      Det rare er at jeg ikke er helt uenig. Få på plass en som vikelig kan konkurere om den plassen, som kan sette han ut av laget i ny og ne.
                      Seff hvor er pengene til slikt? Det blir kanskje et luksusproblem i forhold til flere andre spillere.
                      ________
                      -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                      Kommentar

                      • AG-3
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2006
                        • 1081

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av kinstad
                        Det rare er at jeg ikke er helt uenig. Få på plass en som vikelig kan konkurere om den plassen, som kan sette han ut av laget i ny og ne.
                        Seff hvor er pengene til slikt? Det blir kanskje et luksusproblem i forhold til flere andre spillere.
                        Setter seg vel ut av laget på egenhånd med jevne mellomrom han...

                        Kommentar

                        • Fugl1120
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 3528

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Paddis
                          Nå får jeg vel svi på pungen men jeg syntes Kippe bør vurderes og jeg...

                          Knal god på hode, men farta har blitt heeeelt borte. Mot Godset og FFk så fikk vi se Kippe ble fraløpt gang på gang og ga opp hjemmoverløpene etter f.eks dødball hvor han befant seg i angrep.
                          Spør du meg, er ikke tempoet til Kippe vårt store problem. Kippe løp blant annet fra Tarik i løpsduell igår, så det er ikke hva jeg bekymrer meg mest over. Plasseringen til Søgård på 3-0 og 4-0, samt Riseths ubesluttsomhet på 1-0 og dårlige plasseringsevne på 4-0 bekymrer meg langt mer. Man kan si at Kippe er for sein i duellen med Tarik i forkant av 2-0, men det er tross alt en jævla god prestasjon.

                          Spør du meg, er ikke midtstopperplassen det stedet jeg vil bruke de midlene vi har til å forsterke. Det gjelder å få Pål Steffen tilbake til fjorårsformen, da har vi stoppere i toppklasse i Tippeligaen.
                          Lauken er vår venn!

                          Kommentar

                          • hoyt
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 2850

                            #14
                            For en situasjon LSK har satt seg selv i

                            Tippeligaen teller 13 ferdigspilte runder, noe som vil si at vi er ferdig med halvparten av kampene. Ser man på tabellen er det en ting som stikker seg ut som en stor overraskelse. Unnskyld, overraskelse er feil ord. Katastrofe er mer beskrivende for situasjonen i LSK.

                            LSK har på 13 kamper klart å hanke inn stusselige 9 poeng, noe som gjør at laget fra Romerike deler sisteplassen med Hamkam. Det hjelper heller ikke på humøret når man ser at Hamkam har èn kamp mindre spilt.

                            Det er mange som har spurt seg om hvordan det er mulig å tape så mange kamper med et lag som har flere landslagsspillere i hvert ledd. Mange eksperter har krevd endring og grep for å få LSK til å vinne kamper igjen, og endringer har det blitt. Tom Nordlie fikk sparken, Erland Johnsen fikk hovedansvar, formasjoner ble forandret og spillere ble satt på nye plasser. Alt som er gjort (med unntak av å fjerne Nordlie) har virket på meg som ren gambling, og jeg sitter igjen med en følelse av at de høye herrer på Åråsen skulle hatt mye ugjort. For tiden begynner å renne ut, og man ser at man er nødt til å gjøre nye grep. Grep man helst vil unngå.

                            FORANDRING FRYDER

                            Når Nordlie "gikk av" (han ble selvfølgelig sparket) som hovedtrener i LSK var spillerne raskt ute å argumenterte for at de trengte en forandring på treningsfeltet, og at det derfor var greit å skille veier for denne gang. LSK-styret går da hen å gir Erland Johnsen hovedansvaret, og Grodås en assistent/keepertrener-rolle, og noe sier meg da at forandringen ikke blir så stor allikevel. Dette er gutter som allerede var sterkt involvert i treningsarbeidet på Åråsen, og det blir derfor de samme gamle trynene som møter spillerne på trening dag etter dag. Hadde Erland Johnsen overbevist i intervjuer og med laguttak så hadde jeg holdt kjeft. Men når han gang på gang avslører sin udyktighet på dette nivået så krever jeg at noe blir gjort. Det toppet seg sist uke da Johnsen var ute å proklamerte at de skulle tette igjen mot Fredrikstad, og at hele treningsuka hadde gått med på defensiv terping. LSK tapte som du vet 4-0, og jeg har aldri sett dårligere defensiv struktur i et LSK-lag noensinne.

                            De spurte seg i fotballstudioet på TV2 på mandag om det noensinne hadde skjedd at en klubb sparket 2 trenere på samme sesong, men det er irrelevant. Det viktigste er at LSK holder seg i toppdivisjonen, og det tror jeg ikke Erland Johnsen er i stand til å klare. Rekdal seiler opp som den heteste kandidaten til å ta over, og selv om jeg heller vil ha Henning Berg, innser jeg at det ikke er mulig før etter sesongen. Da tar jeg gjerne imot Rekdal med åpne armer, og jeg gir blanke i at han har en fortid i Vif. Jeg kunne gjerne tatt imot Vidkun Quisling bare han hadde sikret LSKs eksistens i den øverste divisjonen.

                            -Hvis det skjer at jeg får et tilbud om trenerjobb i LSK, og sier ja, garanterer jeg at LSK ikke kommer til å rykke ned, sa Rekdal til Romerikes blad i dag. Det er nettopp en slik selvtillitt man trenger i Lillestrøm nå, samtidig som det trengs noen nye tryner på treningsfeltet. Jeg vil ha Rekdal til Åråsen, pronto!

                            Nå må en tøff avgjørelse tas, men det har de heldigvis trening i på Åråsen.

                            Jeg håper inderlig den blir tatt før det er for sent.
                            "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                            - Nosa

                            Kommentar

                            • gj
                              Seniormedlem
                              • Nov 2003
                              • 3360

                              #15
                              Jeg hadde ikke tatt imot Vidkun Quisling med åpne armer. Ikke engang om han kunne garantert LSK å sikre plassen. De som mener noe annet kan lese Norges-historien cirka 1938-1945, samt snakke med sine besteforeldre, om igjen.

                              Men jeg er helt enig med hoyt når det gjelder Erland Johnsen. Min argumentasjon for at det var riktig å kaste Tom Nordlie, når ting tross alt ble som de ble, var at det kunne gi LSK-ledelsen tid til å hente inn en ny trener i løpet av sommeren. Johnsen kunne hatt ansvaret i mellomtiden, så kunne den nye treneren begynt omtrent rundt denne tiden.

                              Istedet valgte LSK-ledelsen letteste løsning, og ansatte Erland Johnsen ut sesongen.

                              Som du skriver, hoyt, er verken Johnsen eller Grodås personer som ser LSK med nye øyne og kan identifisere problemene. De har jo selv bidratt til dem.

                              Med ansettelsen av Johnsen/Grodås satte LSK-ledelsen seg selv i sjakk matt.

                              For det eneste riktige LSK nå kan gjøre er å kaste Johnsen og hente inn en trener utenfra, som kan ta styring gjennom autoritet og peke ut de grep som er nødvendig å gjøre. Klubbens fremtid har ikke tid til å "vente og se".

                              At LSK-ledelsen satte seg selv i situasjonen der de må kaste to trener på tre måneder har de seg selv å takke for.

                              Jeg kan faktisk ikke se at LSK har noe annet valg.

                              Kommentar

                              • hoyt
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2004
                                • 2850

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av gj
                                Jeg hadde ikke tatt imot Vidkun Quisling med åpne armer. Ikke engang om han kunne garantert LSK å sikre plassen. De som mener noe annet kan lese Norges-historien cirka 1938-1945, samt snakke med sine besteforeldre, om igjen.
                                Er selvfølgelig enig med deg, og jeg tror du skjønner at jeg kun ordla meg på den måten for å få frem et poeng.
                                "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                - Nosa

                                Kommentar

                                • kinstad
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2007
                                  • 406

                                  #17
                                  Vidkun er ikke av min tid så det har jeg ikke noe forhold til, men nok om det.
                                  ________
                                  -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av HotpantsSS
                                    En ting ALLE er enig om er at det er mye som er gæærnt med LSK.
                                    Og det eneste som betyr noe i de neste 13 kampene er å beholde plassen, verken mer eller mindre. Så nå gjenstår det en halv sesong med bare cupfinaler. Og med tanke på alt som er gæærnt så har jeg spurt meg selv om hva som bør gjøres, og jeg har fått mange svar.

                                    Ledelsen:
                                    Det er sannsynligvis ikke aktuelt å gjøre noe som helst i LSK-ledelsen nå midt i sesongen, men jeg har absolutt ingen tillit til Fjørtoft. Først og fremst er tilliten borte når det gjelder hvilke spiller han har solgt og hvilke han har kjøpt. Det skal selvfølgelig sies at det ikke er han alene som har stått for dette, men han er likevel den personen som står ansvarlig.
                                    Slår vi sammen summer som har gått ut og inn, og spillere som har gått ut og inn, så kommer vi sinnsykt dårlig ut av det. Vi har mistet Rambekk, Stefanutto, CAndersson, Mifsud, Koren og Wehrman for til sammen ca 5 (?) millioner. Inn har kommet Brenne, Essediri, MJohnsen, Riseth, Pedersen, Midttun Lie, Bjørkøy for ca 25 (?) milloner. Syns det er rimelig skamfullt å tenke over dette, det er faan meg snakk om sportslig og økonomisk voldtekt av LSK! Etter å ha skrevet dette så tenker jeg at Grønlund også bør ta deler av ansvaret, men gidder ikke å redigere slik at det blir riktig. Les Fjørtoft/Grønlund i avsnittet over her, og ikke bare Fjørtoft.

                                    Trenerapparatet:
                                    Her handler det først og fremst om EJohnsen og Grodås, de andre i apparatet har jeg ingen grunnlag for å vurdere.
                                    Her snakker vi om to personer som er meget uerfarne i trenerjobben, de trenerjobbene de har hatt har endt med hvert sitt nedrykk og ingen av disse to har noensinne beveget seg utenfor egen 16-meter og veit lite om hva som skjer på motsatt halvdel. Jeg har ingen tro på at disse to er de rette til å redde det som ligner på et synkende skip. Her må vi ha en beinhard og erfaren trener, og i den sammenhengen ser jeg på Kjetil Rekdal som den perfekte mannen. Jeg må svelge mange kameler for å godta han, men gud så mange kameler jeg er villig til å svelge for å redde sportsklubben vår. I tillegg til selve trenergjerningen så tror jeg Rekdal har mer å hente på overgangsmarkedet enn Johnsen/Grodås, og med tanke på at det snakkes om at vi har dårlig med økonomiske midler for tida så ser jeg også her på Rekdal som den perfekte mann.

                                    Spillerstallen (først og fremst 11'eren).
                                    KP: Lars Ivar Moldskred: Få denne mannen langt unna 11'eren, vi har ikke råd til 1-2 baklengsmål per match pga keepertabber. Denne mannen er en vandrende katastrofe.

                                    HB: Søgård og Pedersen. Pedersen er nøyaktig like dårlig som høyreback i år som han var som venstreback i sin forrige periode i LSK (ca 10 år siden?). Jeg så ikke Fredrikstad-kampen pga jobb, men har forstått at Søgård definitivt ikke er rett mann til høyrebacken. Av de vi har i stallen idag tror jeg Pål Steffen er den som er best egnet til denne plassen, har er i det minste god defensivt. Og det viktigste nå er å tette igjen bakover. Men aller helst vil jeg ha inn en ny back her, så fort som mulig.

                                    VB: Midttun Lie er ikke god nok som back, mannen eier jo ikke defensive fibre i kroppen. Han er heller ikke god nok i andre posisjoner, men det kommer jeg tilbake til lenger ned her. En frisk Marius Johnsen er den rette mannen til denne plassen, men får vi ikke Marius frisk snart så MÅ det ihvertfall hentes inn EN back. Vi kan umulig overleve med en elendige backer på begge sider.

                                    ST1: Frode Kippe er udiskutabel.

                                    ST2: Står mellom Riseth og Pål Steffen. Riseth har haugevis med rutine, og har vel i bunn og grunn vært vår beste utespiller hittil i år. Men jeg har forstått at han hadde en fryktelig omgang mot Fredrikstad og ble byttet ut ved pause? Få Pål Steffen frisk så kan vi håpe på like tett forsvar som vi hadde ifjor?

                                    HM: BH Riise er udiskutabel.

                                    VM: Ja hvem skal vi plassere her? Hittil så har vi vel prøvd 4-5 forskjellige spillere på denne plassen iløpet av kampene under Johnsen/Grodås, og foreløpig er det ingen som har vist noe som helst som gjør at de fortjener plassen. Husar er tydeligvis ikke i nærheten av å være god nok, har ikke sett han nok til å vurdere han selv. Midttun Lie er vel førstevalget, utelukkende fordi han er venstrebent. Men noen særlig god spiller er han ikke. Denne posisjonen er den aller viktigste å forsterke i sommer.

                                    SM1: Mouelhi er udiskutabel med tanke på at vi trenger en spillertype som han, men han har ihvertfall ikke overbevist meg i år. Syns han tidligere har vist så positive takter at han foreløpig har en plass i min førsteellever.

                                    SM2: Her har vi Søgård, Brenne og Bjørkøy som de foreløpige kandidatene (Kiesenebner blir vel aldri frisk??). Vil så gjerne si at Søgård er god nok, men nå jeg tenke med hodet og ikke med hjerte, og Søgård er ikke den rette spillertypen her. Bjørkøy har vært elendig fra første sekund i LSK, og blir trygt plassert på benken/tribunen. Brenne har også hatt en elendig sesong i år, og jeg vil gjerne ha inn en ny spiller her. Vi kommer aldri til å finne en ny Koren, men finner vi en spiller som er 70% av Koren så MÅ vi hente han. Vi trenger ihvertfall en med samme spillerstil som Koren. En kreativ midtbanespiller som kan SPILLE fotball, en som kan ta ansvar når det offensive spillet ikke funker. En som har det lille ekstra å by på.

                                    SP1: Occean er udiskutabel.

                                    SP2: Sundgot, Fellus eller Myklebust? Jeg vil ha en mer spillende spiss enn Sundgot, men hvis vi finner en ny venstrekant og en kreativ midtbanespiller så tror jeg Occean/Sundgot vil være en super spissduo. Myklebust har ikke vist noe som helst iløpet av det siste året, begynner å miste tålmodigheten med han. Men han viste så mye bra ifjor at jeg vil gi han en ny sjanse. Riise og Myklebust var jo en fryktet duo ifjor, men når det begynte å bli bra så måtte vi selvfølgelig sette de på hver sin side. Fellus er fortsatt for fersk til å være et førstevalg, men gi han spilletid innimellom. Gundersen bør selges/leies ut.

                                    Konklusjonen min er: Inn med en back, sentral midtbanespiller og venstrekant. Jeg har ikke helt troen på at vi kommer til å få det i sommer, så jeg vil være fornøyd om vi får 2 av 3.

                                    Noen enige/uenige?
                                    Kunne ikke hvert mer enig med deg når det gjelder bedømmelsen av laget, men syntes ikke det er passende tidspunkt å starte enhver diskusjon med å henge ut Fjøra og andre i ledelsen.. det vi har mot de kan vi ta på årsmøtet også får vi ha full fokus på laget og klubben i våre hjerter frem til da. NB! Flere av spillerne du nevner som har forlatt klubben har jo dratt fordi de ikke ville spille for LSK lenger, det handler om penger i størrelser LSK aldri kan konkurrere med.. Så at spillere som Andersson, Koren og Mifsud dro er mer norsk fotball sin skyld fremfor Fjøra eller LSK.

                                    Jeg syntes vel kanskje trenerne vingler for mye, de viser ingen trygghet når de kjører, som du sier, 4-5 forskjellige spillere på samme plassen.. Eller at de i det hele tatt vurderer Søgård som back er ett tegn på at noe er galt. Jeg håper trenerteamet tar fornuften til seg og spiller inn en 11`er som har spillere som behersker plassene de blir satt på.. og at de ikke rokkerer på mer enn den ene plassen når en blir skadet eller er ute med karantene.

                                    Kommentar

                                    • vollafugl
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2006
                                      • 978

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av hoyt
                                      For en situasjon LSK har satt seg selv i
                                      Enig. Godt innlegg.

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3438

                                        #20
                                        I forhold til OP så er jeg uenig i at noen skal være udiskutable.

                                        At Kippe, Riise og OO er viktige er sant nok, men deres innsats bør være gjenstand for analyse og diskusjon.

                                        Om vi ender opp med Biffen og LBF som midtstoppere resten av sesongen, så er det helt greit så lenge vi redder plassen.

                                        Occean har ikke vist noe denne sesongen som tilsier at han må være på laget. Han er vår toppscorer, men han har også fått mest tillit. Godt mulig at en av de andre hadde gjort det like bra om de hadde fått like mange sjanser, men det blir hypotetisk. Vi har nå 5-6 spisser som kjemper om to plasser, og da er det lite gjennomtenkt å gi klippekort.

                                        Riise blir neppe satt ut med det første, men han bør få spesifikke oppgaver han må jobbe med i løpet av kampen, og en av dem bør være å holde seg på riktig side av banen. Selv om han sprudler over av intensitet, så er vi avhengig av å beholde formasjonen i større grad enn vi har gjort hittil.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        Working...