Hva må gjøres? Ledelsen, trenerapparatet, spillerkjøp/salg?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #21
    Det ser ut som om får litt støtte fra Rösler i kampen mot nedrykk. TV2 melder at Kienast på det nærmeste er klar for Viking.

    Kommentar

    • Rovfugl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 3672

      #22
      Opprinnelig skrevet av Torolf
      Det ser ut som om får litt støtte fra Rösler i kampen mot nedrykk. TV2 melder at Kienast på det nærmeste er klar for Viking.
      for meg virker det som flere lag er på hugget for å kjøpe seg litt nytt blod, spennede spillere bytter klubber.
      det høres rykter om signeringer og kontrakter som er klare fra alle kanter, men ikke en dritt når det gjelder LSK. Eneste vi hører der er mulige salg.
      jeg håper det foregår mere bak lukkede dører enn det vi hører !
      DØ FOR FUGLA!!!
      http://www.fluefiskebloggen.no
      LSK er min religion
      Ujah er min gud

      Kommentar

      • Fetsundramp
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Mar 2006
        • 111

        #23
        Opprinnelig skrevet av HotpantsSS
        ST1: Frode Kippe er udiskutabel.
        Uenig i at Kippe er udiskutabel. Riseth har vært klart bedre i år (om man ser bort fra FFK-kampen, har han faktisk vært vår beste i nesten alle kampene). Så sant PSA er helt klar bør han og Riseth danne midtstopperpar og Kippe henvises til benken noen kamper. Som noen andre skrev her har han mistet litt fart de siste par årene og det er nok til at han ikke er så god som han var tidligere.

        For øvrig er jeg enig i det aller meste av det du skriver.
        2009 - Året det skal skje!

        Kommentar

        • kinstad
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2007
          • 406

          #24
          Opprinnelig skrevet av Rovfugl
          for meg virker det som flere lag er på hugget for å kjøpe seg litt nytt blod, spennede spillere bytter klubber.
          det høres rykter om signeringer og kontrakter som er klare fra alle kanter, men ikke en dritt når det gjelder LSK. Eneste vi hører der er mulige salg.
          jeg håper det foregår mere bak lukkede dører enn det vi hører !
          Hører vi noen gang noe om slikt før det plutselig står en ny bil på åråsen?
          ________
          -Life is what happens while you are busy makeing plans.

          Kommentar

          • Rovfugl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 3672

            #25
            Opprinnelig skrevet av kinstad
            Hører vi noen gang noe om slikt før det plutselig står en ny bil på åråsen?
            et busslass med spillere fra et nedrykkslag.
            DØ FOR FUGLA!!!
            http://www.fluefiskebloggen.no
            LSK er min religion
            Ujah er min gud

            Kommentar

            • kinstad
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2007
              • 406

              #26
              Opprinnelig skrevet av Rovfugl
              et busslass med spillere fra et nedrykkslag.
              Jeg sitter bare med inntrykket om at LSK/fjøra har vane med å holde kortene tett inntil brystet i slike saker.
              ________
              -Life is what happens while you are busy makeing plans.

              Kommentar

              • aguado
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 448

                #27
                Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                for meg virker det som flere lag er på hugget for å kjøpe seg litt nytt blod, spennede spillere bytter klubber.
                det høres rykter om signeringer og kontrakter som er klare fra alle kanter, men ikke en dritt når det gjelder LSK. Eneste vi hører der er mulige salg.
                jeg håper det foregår mere bak lukkede dører enn det vi hører !
                Det er ufattelig trist at så mye at pengesekken i tippeligaen skal gå til interne klubbytter. Noe slikt fører ikke til økt kvalitet i ligaen, verken på kort eller lang sikt. Det eneste det fører til er økte utgifter til spillere og agenter.

                Dersom LSK skal ha inn nye spillere nå håper jeg virkelig de evner å se til ligaer også utenfor landegrensen.

                Kommentar

                • kemkers
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Sep 2007
                  • 63

                  #28
                  Problemet ligger her:



                  Occean - Mifsud
                  Søgård - Wehrmann - Korèn - Riise
                  Stefanutto - Kippe - Andresen - Andersson
                  Muller
                  ---------------

                  Occean - Sundgot
                  Brenne - Mouehli - Bjørkøy - Essediri
                  Lie - Bertheussen - Kippe - Pedersen
                  Moldskred

                  Kommentar

                  • Hamburg & Kanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 3006

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av kinstad
                    Jeg sitter bare med inntrykket om at LSK/fjøra har vane med å holde kortene tett inntil brystet i slike saker.

                    Ikke så rart det etter RBK/Sapara-saken.
                    LSK Norges beste lag

                    Kommentar

                    • Hamburg & Kanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 3006

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av kemkers
                      Problemet ligger her:



                      Occean - Mifsud
                      Søgård - Wehrmann - Korèn - Riise
                      Stefanutto - Kippe - Andresen - Andersson
                      Muller
                      ---------------

                      Occean - Sundgot
                      Brenne - Mouehli - Bjørkøy - Essediri
                      Lie - Bertheussen - Kippe - Pedersen
                      Moldskred
                      Ta gjerne med Rösler versus Erland Johnsen.
                      Her snakker vi totalt sett en svekket 11er, spiller for spiller og tabeltopp/Royal League versus Adeccoliga. -Styret må da snart innse at stallen vår IKKE er god nok ?!?
                      LSK Norges beste lag

                      Kommentar

                      • Rovfugl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 3672

                        #31
                        det vi har mistet i Wherman, Koren ,Mifsud og stefanutto er faen meg en ENORM slagkraft! her snakker vi om en av de beste firerne på laaaaang tid.
                        Akkurat denne firerbanden inneholder så mye kvalitet at det nesten er skummelt å tenke på at dem har vært hos oss i det hele tatt!
                        deter som jeg har sakt tidligere , vi er rema1000`s tippeligalag, det enkle er ofte det beste, kjøp av LSK! dem selger og gir bort gode spillere og her var det bare nevnt 4 stk. antakelig forrige ukes tilbud, hva blir neste ukes kanonsalg?
                        DØ FOR FUGLA!!!
                        http://www.fluefiskebloggen.no
                        LSK er min religion
                        Ujah er min gud

                        Kommentar

                        • LasseB
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Aug 2007
                          • 81

                          #32
                          Få tilbake denne mannen! Det hadde da iallefall vært en god start på "oppreisningen..." ;=)

                          Uenige med Wehrman

                          I SAMTALER: Kasey Wehrman og Fredrikstad er i samtaler, men er langt fra enige om betingelsene for en ny kontrakt. ( Foto: Scanpix )

                          Etter en måned med samtaler er det fortsatt uenighet mellom Fredrikstad og Kasey Wehrman.

                          Av Dag Langerød

                          FREDRIKSTAD (Nettavisen): Kasey Wehrmans kontrakt med Fredrikstad går ut etter neste sesong, og 30-åringen ønsker allerede nå å sikre seg en ny kontrakt. Han har rundet 30, og vil helst ha en avtale på minst tre år.
                          Så langt vil imidlertid ikke Fredrikstad innfri det ønsket.
                          - Vet hva han ønsker
                          - Kasey vet hva vi vil gi, og vi vet hva han ønsker. Men det er uenighet, sier sportslig ansvarlig i Fredrikstad, Per Morten Haugen, til Nettavisen.
                          - Vi har snakket sammen i én måned nå, men mer vil jeg egentlig ikke si nå, sier Wehrman.
                          Australieren er den store sjefen i Fredrikstad-laget, og har vært en av de viktigste spillerne - om ikke den viktigste - på klubbens vei til serieledelse. Tidligere i år skrev Nettavisen en artikkel som viste hvor stor betydning Wehrman hadde for LSK - og etterpå for Fredrikstad. Les den saken her.
                          - Lovet å gjøre jobben
                          For å oppdatere statistikken: Fredrikstad tok 17 poeng på de 15 kampene de spilte uten Wehrman i 2007. Det er 1,12 poeng i snitt. Etter at Wehrman kom til klubben har Fredrikstad tatt 1,88 poeng i snitt med ham på laget. Han har stått over to seriekamper etter at han kom til klubben. FFK har tapt begge (Brann og Odd i fjor).
                          - Men Kasey har uansett hva som skjer i disse forhandlingene lovet oss å gjøre jobben sin så godt som han kan ut sesongen uansett. Blir vi ikke enig i sommer er vi også enige om å snakke mer sammen senere i høst, sier Haugen.
                          PS. Stabæk ønsket å kjøpe Wehrman tidligere i sommer, men fikk så klart nei på forespørselen at de ikke har kommet tilbake med flere bud på ham.
                          LasseB
                          - gul ved Randsfjorden!

                          Kommentar

                          • Kanarifugl84
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2007
                            • 2319

                            #33
                            Helt enig, rydd opp i sportslig utvalg/ledelse og få "hjem" Kasey!

                            Kommentar

                            • Rovfugl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 3672

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                              Helt enig, rydd opp i sportslig utvalg/ledelse og få "hjem" Kasey!
                              Word!
                              dette er en som spiller med sjela, det hadde vært utrolig deilig å se han hjemme på Åråsen igjen, kom til oss Wherman!!!!!
                              DØ FOR FUGLA!!!
                              http://www.fluefiskebloggen.no
                              LSK er min religion
                              Ujah er min gud

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13277

                                #35
                                Fra dagdrømmer til realisme: Nå har ålesund forsterket igjen, med en spiller som åpenbart har kvaliteter: http://www.nettavisen.no/sport/fotba...cle2077572.ece

                                Det er all grunn til å tro at HamKam vil forsterke etter salget av Kienast: Trolig vil Erlandsen få inn en eller flere rimeligere spillere som vil passe i hans system. Vi kjenner jo hans evne til å handle rimelig.

                                Så gjenstår det å se om LSK vil gjøre det samme. I flere år har laget tryna på høsten og gått glipp av medaljer fordi vi ikke forsterket i sommervinduet slik som de andre topplagene. Grenseløs idioti og hovmod må vel være ingredinser i den sorgsuppa. I år vil vi endogtil rykke ned om vi ikke klarer å forsterke.

                                Dessverre er det våre siste signeringer som må erstattes - vi må få inn en kompetent 2. keeper (denne gang en spiller som ikke er "tiltenkt" benken) og kompetente sidebacker. Dette er spillere som gjerne kan hentes fra addeccoligaen eller tilsvarende, nivået på våre tre kremidioter bakerst er så dårlig at de ikke hører hjemme i profesjonell fotball.

                                Kommentar

                                • vollafugl
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2006
                                  • 978

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av LasseB
                                  Få tilbake denne mannen! Det hadde da iallefall vært en god start på "oppreisningen..." ;=)

                                  FREDRIKSTAD (Nettavisen): Kasey Wehrmans kontrakt med Fredrikstad går ut etter neste sesong, og 30-åringen ønsker allerede nå å sikre seg en ny kontrakt.
                                  Det er åpenbart at noen sitter inne med nye, kontroversielle opplysninger om at sentrale midtbanespillere fra Australia har en kortere utløpsdato enn andre spillere. Opplysninger som er så hemmelige at bare den innerste kretsen i LSK og FFK kjenner til dem. Smartingene.
                                  Last edited by vollafugl; 18.07.2008, 16:27.

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13277

                                    #37
                                    Det kan da ikke være vanskelig å hanke inn et par backer og en keeper fra andre tippeligalag? Slik det er i dag er vi ikke konkurrent med noen utover HamKam og veivesenet, men er allikevel et nokså attraktivt lag. Viking kvitter seg jo bl.a. med Klingbeil. Er nok av andre- og tredjevalg på benkene rundt omkring som ville vært klare forsterkninger på LSK.

                                    Kommentar

                                    • vollafugl
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2006
                                      • 978

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av reka
                                      Det kan da ikke være vanskelig å hanke inn et par backer og en keeper fra andre tippeligalag? Slik det er i dag er vi ikke konkurrent med noen utover HamKam og veivesenet, men er allikevel et nokså attraktivt lag. Viking kvitter seg jo bl.a. med Klingbeil. Er nok av andre- og tredjevalg på benkene rundt omkring som ville vært klare forsterkninger på LSK.
                                      Tromsø har sikkert 40-50 keepere som ville vært å foretrekke. Mer seriøst har de vel både Knut Borch og Kenny Stamatopoulos (eller noe sånt) på benken. Ideelt sett kunne jeg tenkt meg Sead Ramovic, som er på vei ut. Ramovic og Otto. Det hadde blitt tøft.

                                      Kommentar

                                      • vollafugl
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2006
                                        • 978

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av LasseB
                                        Få tilbake denne mannen! Det hadde da iallefall vært en god start på "oppreisningen..." ;=)
                                        VG har i dag (nok) en stor skryteartikkel om Wehrman (og Gashi) med overskriften "Knebler alle".

                                        I artikkelen blir Tarik sitert på at Kasey er "lagets viktigste spiller. En ærlig type som sier ting rett ut, og som hjelper det opp og frem. I tillegg til at han er flink på banen. Den sentrale midtbanen har vært nøkkelen til FFKs sukksess, mener Elyonuossi."

                                        Grønhagen supplerer;
                                        "Kasey Wehrman kan akseptere at noen har en dårlig dag, men han aksepterer ikke at de slunter unna - verken på trening eller i kamp. - Vi hadde problemer med holdningene i fjor, og derfor valgte vi å hente spillere med karakter". Det går forøvrig frem av artikkelen at han er nr. 3 på VG-børsen.

                                        Jeg hadde lett byttet halvparten av vår midtbanestall mot ham.

                                        Kommentar

                                        • cave
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Nov 2006
                                          • 108

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av reka
                                          Så gjenstår det å se om LSK vil gjøre det samme. I flere år har laget tryna på høsten og gått glipp av medaljer fordi vi ikke forsterket i sommervinduet slik som de andre topplagene. Grenseløs idioti og hovmod må vel være ingredinser i den sorgsuppa. I år vil vi endogtil rykke ned om vi ikke klarer å forsterke.
                                          Jeg tviler sterkt på at spillerkjøp vil gjøre oss bedre, om det er de samme personene som skal finne spilleren som de som har gjort det de siste tre årene. Vi har vært forferdelig dårlig på spillerkjøp og det er vel mye av årsaken til at vi er der vi er.

                                          Med tanke på de spillerkjøpene vi gjorde mellom 2003 og 2005 da vi hentet inn spillere som Uve Rösler, Robert Koren, Michael Mifsud, Christoffer Andersson, Bjørn Helge Riise, Frode Kippe, Shane Stefanutto, Anders Rambekk, Kasey Wehrman, Khaled Mouheli, Magnus Myklebust, Richardur Dadason. Riktignok hadde vi noen bomkjøp også som Orijinta, Sasa Radulovic, men de var ikke mange.
                                          I de tre siste årene er det motsatt, det er nesten bare bomkjøp, la oss nevne: Dan Anton Johansen, Andreas Haddad, Trond Olsen, Tore Andreas Gundersen, Viktor Bjarki Arnarsson, de evigskadede Johnsen og Kisen, Essidirri og Husar er det mange som støtter, jeg er ikke overbevist om at noen av de inneholder kvaliteter gode nok til å gjøre oss til et topplag og jeg er sikker på at JML, Steinar Pedersen, Eirik Bertheussen, John Anders Bjørkøy, den aldrende Riseth ikke gjør det. Så da er det bare Simen Brenne og Occean som jeg på en måte går god for, Occean fordi han scorer (men dog han er ingen Helstad, Rushfeldt, Nannskog i mine øyne og svinedyr var han), Brenne kan bli god igjen (men noen Koren vil han nok aldri bli og svinedyr var han også).

                                          Skal vi ut på markedet igjen så foreslår jeg sterkt at de som har vært medansvarlige for de tre siste årene med shopping melder seg innhabile.

                                          Kommentar

                                          Working...