LSK er NULL uten supporterne!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanari Behn
    Medlem
    Bøffel
    • May 2005
    • 39

    LSK er NULL uten supporterne!

    Å diskutere her på forumet opp og ned i mente hva LSK-ledelsen skal gjøre, er vel og bra. Men det hjelper ikke så veldig mye, akkurat. LSK-supporterne bør våkne for hvilken makt vi faktisk har! Det viktigste i en fotballklubb er ikke ledelsen, laget eller banen: Men supporterne.
    Uten supportere; intet lag. Uten supportere intet lag og ingen ledelse. Uten supportrene, heller intet mer. Det finnes eksempler internasjonalt hvilken makt supporterne faktisk har i sine hender. Lag har blitt lagt ned eller blitt redusert til intet da supporterne endelig skjønte hvilken makt de hadde og har... - OG BRUKTE DEN. Ledelsen i LSK bør kanskje få et tydelig og sterkt signal fra supporterne om at vi ikke lenger aksepterer all inkompetansen, tafattheten, uvitenheten, den personloge stoltheten hos enkelte (som om personlige elementer skal komme foran LSK?) og videre mangelen på kompetent og adekvat kvalitets,- og kompetansesikring. Her er det nok å ta av...
    LSK-ledelsen er selvsagt mer enn fornøyde med at vi ikke kommer til erkjennelse av supporternes makt, og foretrekker at vi "sover trygt videre" og skravler og rølper om lagets oppstilling, syter litt her på debattsiden etc. etc. Supporternes intellektuelle kapasiteter, analyse,- og refleksjonsevne er faktisk tilstedeværende. Nå må vi vise LSK-ledelsen at vi også vil bruke den makt vi har: LSK-ledelsen skal også våkne. Nok er nok. Vi bør samle oss og i fellesskap kjøre en sterk og bred front mot det vi i dag erfarer som nedrivende for klubben. En ledelse og et utvalg som sparker trenere fordi de "ikke er fornøyd med 4.plass" og sørger for at vi befinner oss nederst på tabellen har vist oss et ledelses-spor som mer enn skremmer. Hvilken illustrasjon av sine evners og teoriers fortreffelighet? De har i sin praksis avslørt seg selv. Det de gjør overdøver det de sier! Og det til de grader. Nå må det HANDLES! Ikke bare skravles.
    Cogito, ergo doleo...
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #2
    Og når vi har fått sagt hva vi mener om ledelsens udugelighet, hva er løsningen vår på problemene?

    Kommentar

    • Martin83
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2007
      • 794

      #3
      Du sier at "Nå må de handles".

      Men videre forteller du ikke noe om hva du mener vi må gjøre?
      (hvilken handling?)

      Gir deg forsovit bare delvis rett i at "LSK er NULL uten supporterne".

      Kommentar

      • Ketil Cantona
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6813

        #4
        Morsomt innlegg.... Denne ledelsen med Nordlie skaffet oss et etterlengtet Cup gull i fjor. Sparkingen av Uwe vil vi aldri få vite om var smart eller ikke(hadde vi da tatt cupgull), Uwe har vel ikke kjempe suksess i Viking om dagen heller!

        Jeg mener at det viktigste for en klubb er spillere jeg da, men vi er kanskje uenige

        Lyn har da alltids klart seg uten supportere, eller?

        Kommentar

        • Fugla
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 1718

          #5
          Opprinnelig skrevet av Paddis

          Lyn har da alltids klart seg uten supportere, eller?
          Ja, de har klart seg... men nå sliter de økonomisk og hva er årsaken til det?
          Man kan trekke den et stykke...
          Homer Simpson.



          www.ultrassarp.no

          Kommentar

          • Ketil Cantona
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6813

            #6
            Tror nok alle vet hva som diskuteres en del om dagen... Den sagaen vil vi nok ikke få svar på.

            Men tilbake til emne, hvor stor makt har vi, kan vi true med boikott... Nei, vi er for glade i LSK og fotballen på Åråsen.

            Kommentar

            • Tobben
              Jeg elsker å kjøre trikk
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2005
              • 1666

              #7
              Du maner opp til krig og samler soldater. Men du glemmer ammunisjonen.

              Hva mener du er løsningen?

              Kommentar

              • Rovfugl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 3672

                #8
                og i morgen står det i VG-nett at KFL gjør opprør mot LSK og ikke lenger støtter klubben
                husk at dem følger med her og er villig til å utnytte enhver mulighet, det vet vi jo fra før.
                tror uansett ikke det er veien å gå.
                DØ FOR FUGLA!!!
                http://www.fluefiskebloggen.no
                LSK er min religion
                Ujah er min gud

                Kommentar

                • Fugla
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 1718

                  #9
                  Jeg må ærlig talt si at det er forskjell på å støtte gutta og å hylle dem kampen gjennom og kanskje etter kamp. Vi står da igjen som noen nisser som gir blaffen i om vi taper eller vinner. Hva slags signaler gir det til spillerne??
                  Homer Simpson.



                  www.ultrassarp.no

                  Kommentar

                  • Martin83
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2007
                    • 794

                    #10
                    Smak på ordet:
                    Supporter; Supportere; Support

                    Ikke alle som går på kamp er supportere, noen ønsker rett og slett bare å se på.

                    Supporter er etter min mening en beskrivelse av en person som hjelper eller ønsker å hjelpe en noen. Har jeg problemer med datasystemet på jobben ringer jeg support for å få hjelp. Da ønsker jeg å få støtte, sympati og aller helst en løsning når jeg ringer, ikke kjeft og moralske prekener. Jeg tror det siste klubben (spillerne/trenere/ledere) trenger er kjeft nå.

                    Derfor mener jeg vi må støtte klubben, hjelpe klubben, supportere klubben ved å være tilstede og supportere dem under kamp!

                    Selvfølgelig skal vi være kritiske til det som skjer og gjerne mene noe om det, men målet må alltid være å supportere klubben.

                    Jeg står bak klubben 100%. Jeg ønsker å supportere klubben på en positiv måte!

                    Kommentar

                    • Fugla
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 1718

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Martin83

                      Jeg står bak klubben 100%. Jeg ønsker å supportere klubben på en positiv måte!
                      Jeg står også 100% bak klubben, men det er ikke alltid det å være naiv/snill er det som skal til for å få folk til å tenne.

                      Å støtte noen vil ikke alltid si at alt man gjør må se tilsynelatende "snilt" ut. Det kan være at det å støtte faktisk har enda større verdi ved å få en eller noen til å skjønne at de er på feil vei. (Ikke heng deg for mye opp i det opprinnelige engelske ordet "support"...)
                      Homer Simpson.



                      www.ultrassarp.no

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3499

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Fugla
                        Jeg må ærlig talt si at det er forskjell på å støtte gutta og å hylle dem kampen gjennom og kanskje etter kamp. Vi står da igjen som noen nisser som gir blaffen i om vi taper eller vinner. Hva slags signaler gir det til spillerne??
                        Jeg gir blaffen i om vinner eller taper. Vil alltid være Lillestrøm supporter alikevel. Vi er jo egentlig ganske bortskjemte med tanke på at laget tilhører en togstasjon og ikke har hatt samme forusetning som Rosenborg, Viking, Brann eller vif til å ligge i toppen Alikevell har vi klart dette lenger enn noen av de nevnte lagene, og har en supporteskare som de fleste lagene i tippeligaen kan se lenge etter. Selvfølgelig ønsker jeg at Lillestrøm skal vinner hver kamp og vinne serien, men det er desverre kun ett lag som vinner tippeligaen.
                        Jeg driter i om det er Arild Sundgot eller Tore Holm som spiller spiss for Lillestrøm, men ønsker å se spillere som gir 100% for at Lillestrøm skal vinne kamper. Det tror jeg faktisk den gjengen som startet mot Fredrikstad ønsker, men desverre sliter laget med selvtillit og at de faktisk spilte mot tippeligaens beste hjemmelag i år. Det hjelper heller ikke at Fredrikstad scorer 4 mål på 4 sjanser i første omgang og at Occean bommer på en som er større enn alle sjansene dems.

                        Jeg er enig i at supporterne er den viktigste spilleren til klubben, men kan ikke skjønne hva vi kan gjøre for å bedre dette? Det må isåfall være at vi møter opp 10000 i snitt resten av sesongen slik at klubben får inn nok penger til at det kan handles inn en ny back eller to. Jeg tror ikke at flere aksjoner eller lignende påfunn vil gjøre at ett lag blottet for selvtillillt kommer til å prestere bedre.
                        Supporternes makt kan brukes ift priser, tribuneregler eller fargen på bortedrakten. Men i dette tilfellet tror jeg det siste gutta trenger at vi snur oss imot de.
                        Jeg er uansett stolt av at vi er laget som har ligget lengst i eliten, og både håper og tror at klubben fremdeles er der etter denne sesongen. Viking snudde nestennedrykk til bronse, og det tror jeg vi også kan gjøre med deler av den stallen vi har idag.
                        Last edited by Totti21; 15.07.2008, 15:27. Begrunnelse: orddeling

                        Kommentar

                        • Martin83
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2007
                          • 794

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Fugla
                          Jeg står også 100% bak klubben, men det er ikke alltid det å være naiv/snill er det som skal til for å få folk til å tenne.

                          Å støtte noen vil ikke alltid si at alt man gjør må se tilsynelatende "snilt" ut. Det kan være at det å støtte faktisk har enda større verdi ved å få en eller noen til å skjønne at de er på feil vei. (Ikke heng deg for mye opp i det opprinnelige engelske ordet "support"...)
                          Eksempel: Dama di krasjer bilen. Du ønsker å støtte henne. Er det da støtte å gi henne huden full eller å ta vare på henne med omsorg og trøst?
                          (det blir ikke noe billigere å reparere bilen ved å gi kjeft)

                          PS 1! Ja, support er et engelsk ord, men brukes i norsk dagligtale.
                          PS 2! Jeg tviler ikke på at du ikke støtter klubben 200%!

                          Kommentar

                          • Kanari Behn
                            Medlem
                            Bøffel
                            • May 2005
                            • 39

                            #14
                            Paddis: "Jeg mener at det viktigste for en klubb er spillere jeg da, men vi er kanskje uenige:wink:

                            Lyn har da alltids klart seg uten supportere, eller?"

                            Men her bekrefter du det jeg sier: Ingen klubb er noe, uten supportere.
                            Fordi: Paddis, nettopp som supporter, viser her at han har eksklusiv definisjonsmakt. Og kan frivillig sette seg i relasjon. En klubb har ikke disse egenskaper; den kan bare være til... - eller ikke. Supporteren har makt til å sette spillerne høyere eller høyest om han/hun ønsker dét... Den makten har du fordi du i egenskap av å være supporter har frihet til å posisjonere deg i forhold til laget, spesielt som generelt. Den dagen du, eller en annen, eller flere, prioriterer annerledes, ja, den dagen står LSK (ikke som lag historisk sett, men som dagens utgave) litt svakere. Noe som for øvrig selvsagt ikke er noe mål. Poenget med å reagere er nettopp det motsatte: Starte en langvarig prosess for restituering av LSK som storhet i eliteserien.

                            Selv Lyn kunne ikke klare seg uten supportere. Og Lyn er da et ganske annet lag enn LSK historisk sett og i eliten? Om VG eller en annen blekke skulle finne på å lage suppe på spiker eller annet, så er det en rett og mulighet de alltid har. Og bruker... Frykt for presseslarv skal aldri være en evgjørende grunn til å unngå at man gir uttrykk for egne meninger i frhold til disposisjoner i lagets ledelse.
                            Før det blir snakk om "boikott", som én skriver, eller andre reaksjoner, må det jo inn en reell dialog og fronting fra fansens side. Greit å ta en ting av gangen? Aller først burde muligens supporterne sette seg sammen, så mange som mulig, og gjennom en brainstorming komme fram til en forent presentasjon mht kluibbens ledelse. Ting tar tid. Bulldozerløsninger og krisemaksimeringer bringer aldri noe godt med seg.
                            Å gjøre oppmerksom på (via overskriften "LSK er NULL uten supporterne") at også supporterne innehar reell makt er ingen krisemaksimering. Det er å fastslå reelle forhold
                            i rel. lagledelse <->supportere. Det er et forsøk på å skape en vekkende impuls slik at supporterne som helhet bevisstgjør seg sin reelle makt som og i et samlet organ. Og dermed kunne gripe sine muligheter, og snakker direkte med helst én stemme ift ledelsen. Ikke via en hel haug sprikende meninger her; og dermed stå i avmakten. Sammen med store deler av laget.
                            Last edited by Kanari Behn; 15.07.2008, 16:21.
                            Cogito, ergo doleo...

                            Kommentar

                            • Raskolnikov
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 1453

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Kanari Behn
                              Det finnes eksempler internasjonalt hvilken makt supporterne faktisk har i sine hender. Lag har blitt lagt ned eller blitt redusert til intet da supporterne endelig skjønte hvilken makt de hadde og har... - OG BRUKTE DEN.
                              Strålende supportere. Da foretrekker jeg å klage på forumet.
                              Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                              Kommentar

                              • Fugla
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 1718

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Martin83
                                Eksempel: Dama di krasjer bilen. Du ønsker å støtte henne. Er det da støtte å gi henne huden full eller å ta vare på henne med omsorg og trøst?
                                (det blir ikke noe billigere å reparere bilen ved å gi kjeft)

                                PS 1! Ja, support er et engelsk ord, men brukes i norsk dagligtale.
                                PS 2! Jeg tviler ikke på at du ikke støtter klubben 200%!
                                Forferdelig dårlig bilde! Så dårlig at jeg ikke vil kommentere det noe nærmere...

                                PS! Har jeg sagt at ordet "support" ikke benyttes i norsk dagligtale?
                                Homer Simpson.



                                www.ultrassarp.no

                                Kommentar

                                • Fugla
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 1718

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Totti21

                                  Jeg er enig i at supporterne er den viktigste spilleren til klubben, men kan ikke skjønne hva vi kan gjøre for å bedre dette? Det må isåfall være at vi møter opp 10000 i snitt resten av sesongen slik at klubben får inn nok penger til at det kan handles inn en ny back eller to.
                                  Ja, da kanskje vi kjøper 2 rustne herrer fra et bra lag i Adecco - håper...
                                  Homer Simpson.



                                  www.ultrassarp.no

                                  Kommentar

                                  • Martin83
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2007
                                    • 794

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Fugla
                                    Forferdelig dårlig bilde! Så dårlig at jeg ikke vil kommentere det noe nærmere...
                                    Det er tydelig at du bryr deg om klubben ettersom du er så ivrig :-)

                                    Så vidt jeg vet er spillerne i klubben mennesker. Det samme er lederne. Det er menneskelig å gjøre feil. Nå holder klubben på å rydde opp og da er det ikke noe positivt at supportene slenger med øksa og slakter klubben. Ja til endringer, men de tar vi etter sesongen. Nå er det ny kontrakt i tippeligaen som gjelder!

                                    Å sparke spillere/ledere som ligger nede mentalt er jeg ikke noe for.

                                    Jeg tror at alle som er involvert i klubben på en eller annen måte (enten det er spillere, trenere, managere, banemenn, kioskmedarbeidere) gjør så godt de kan etter beste evne!

                                    Nå må vi støtter dem med positivitet og oppmuntring!

                                    Notis: Jeg valgte å bruke ordet support ettersom vi kaller oss supportere ;-)

                                    Kommentar

                                    • holmiz
                                      The kjøkken-kanariz
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6064

                                      #19
                                      Med fare for å irritere på meg noen her inne på forumet så skjønner jeg ikke helt denne tråden. "LSK er NULL uten supporterne!". NULL hva da? Økonomisk? Uten sjel?

                                      I ordet supporter legger jeg alle oss som følger Sportsklubben på godt og vondt, og noen er mer ivrige enn andre (og det står det stor respekt av, bare så det er sagt!). Vi kicker ass på tribunen som aldri før, beviser gang på gang at vi er Norges beste motgangsupportere (og det skal vi være stolt av!), og allikevel fortsetter førstelaget å spille tidenes rævafottball uten like.

                                      Laget er jo så tydelig feiltrent/overtrent, mangler innsats og aner tydelig ikke hva blø-for-drakta-holdning er lenger, på tross av at Kanari-Fansen gang på gang stiller opp.

                                      Jeg sier meg faktisk enig med GrusomB, hvorfor ikke si ifra snart at det som leveres på banen av laget er langt under pari? Jeg gjetter på at gjengen på banen har en snittlønn et godt stykke over det den jevne supporter tjener, og når det kommer til penger brukt på Sportsklubben vil jeg anta at en gjennomsnitts Ultras eller andre ihugga supportere legger inn en god del mer kroner rett i kassa til Sportsklubben enn det spillerne gjør.

                                      Ja til å støtte Sportsklubben, nei til å støtte late spillere - for å sette det på spissen.
                                      Hilsen Anders

                                      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                      Kommentar

                                      • Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av holmiz
                                        Jeg sier meg faktisk enig med GrusomB, hvorfor ikke si ifra snart at det som leveres på banen av laget er langt under pari?
                                        Jeg skulle ønske jeg hadde den evnen til å lure meg selv til å tro at spillerne ikke er klar over at de presterer for dårlig. For en deilig verden det vil bli, ingen realitetssans, alt som skjer omkring i verden er et resultat av min egen fantasi.

                                        På tide å våkne opp. Samtlige spillere kan lese en tabell og skjønner at prestasjonene har vært for dårlige. De fleste av spillerne skjønner også at det også gjelder dem spesifikt, ikke bare de andre på laget. En og annen løk finnes i alle spillergrupper, sikkert også i LSK, men jeg har ennå ikke pratet med noen som mener at de har levert varene så langt. Med mindre varen heter Adeccoligaen.
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

                                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                        Kommentar

                                        Working...