Karakterbok, LSK-Bodø/Glimt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7080

    Karakterbok, LSK-Bodø/Glimt

    (Jeg var opptatt med å se Tromsø-Hamkam på laptopen utover i andre omgang, og holdt bare 3/4 øye med kampen - karakterboka er derfor høyst korrigerbar denne gangen)

    LSK-Bodø/Glimt 3-0 (3-0)
    Sjanser: 9-2
    Cornere: 6-2

    Ja, dette var gøy. Det føles nesten som om kampen ikke fant sted, faktisk, den var jo over før jeg engang rakk å bli nervøs.

    Men dette var bra! Glimt var riktignok patetiske, men de første tjue minuttene var knakende bra. Resten av kampen kontrollerte vi lett, og dette må jo ha vært en gullgruve av selvtillit for gutta.

    Moldskred - 6. Nesten ikke noe å gjøre, men både prikkfri og resolutt i nesten alt han gjorde, unntatt noen utspill. Matchvinnerredning mot Johansen etter pause. En verden bedre enn mot FFK, selv om han hadde lite å gjøre.
    PSA - 7. Hvem faen er Trond Olsen?! Strålende jobb som høyreback. Glapp markeringa én gang, og da ryddet Vidar Riseth opp etter ham. Offensivt med og hadde to-tre veldig fine innlegg. Kjempekamp av PSA.
    Riseth - 5. Hadde alt å revansjere etter FFK, og gjorde jobben. Minus for tre elendige klareringer i første omgang. Fikk en ganske lett kamp.
    Kippe - 7. Brøyt foran og var fus i alt. Flott kamp av Kippe.
    Pedersen - 5. Holdt seg stort sett bakover (bortsett fra den ene gangen i første omgang da han plutselig var en takling unna å være alene med keeper), og gjorde det enkelt og godt. Fin innsats og aldri i fare.
    Riise - Trist at han måtte gå av. Hadde han fortsatt kampen i det sporet han begynte, ville han ha snusa på 9. Mottaket, løpet, finta og innlegget før 3-0 var i høy europaklasse. Tent og på hugget. Fantastisk - håper han er tilbake på Hamar.
    Mouelhi - 7. Endelig stemte samspillet med Bjørkøy. Gode løsninger med ballen og mer offensiv tankegang denne gangen.
    Bjørkøy - 7. Hadde nesten gitt opp Bjørkøy, men i dag var han jaggu god. Tok tak fra første stund og gikk i strupen på Runar Berg. Vant en haug med dueller og virket mye lettere i kroppen enn før.
    BB Brenne - 7. Førsteomgangen til Brenne i dag var makaløs. Hadde ingen tro på at han skulle klare å dominere fra venstre flanke, men høstformen har tydeligvis kommet. Gode og smarte valg med ballen, glimrende bevegelse og et helt annet og mye, mye mer offensivt kroppsspråk enn i noen av kampene han har spilt før i år. Mer borte etter pause.
    Occean - 7. Har nesten aldri sett OO så lett i kroppen som i dag. Har tydelig hatt godt av en uke med mer hvile enn vanlig. Skikkelig på hugget, fikk scoring og gav Glimt-stopperne juling så det sto etter. Men burde ha scoret minst ett, kanskje to-tre til.
    Sundgot - 7. Litt flaks med 1-0-scoringa; avslutninga på 3-0 var det klasse over. Fikk ballen mye mer i beina i dag og tjente på det. Vant sågar en løpeduell! Flotte greier, Arild!

    ->Essediri - 4. Fikk mye tid på seg, men fikk til ganske lite. Et par gode dødballer og fint til linja to-tre ganger, men mye somling med ball og vanskelige løsninger.
    ->Lie - Kort innhopp.
    ->Fellus - Ditto.

    Kanarifansen 8: Mye å juble for. Litt glissent felt? Bra synging likevel, god stemning i dag.
    Last edited by trigz; 20.07.2008, 21:40. Begrunnelse: Enig - en opp på Kiko
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13277

    #2
    Fin karakterbok, men å kalle hælsparket til sunnmøres svar på Drogba flaks er uhyrlig. Like mye flaks som Zlatans hælsparkskåring mot italia under siste vm. Sungodt er norges beste avslutter på første stolpe, og at han satte den helt opp i krysset var bare en maktdemonstrasjon. Zlatan go home!

    Kommentar

    • aguado
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 448

      #3
      Synes Moldskred fortjener skryt for innsatsen i dag. Han jobber knallhardt og ofrer seg skikkelig for fugla, spesielt utover i annen omgang da det begynte å komme noen sjanser imot. Med bedre selvtillit kom utsparkene seg også.

      Kommentar

      • KFL41
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 3648

        #4
        Begynte på en karakterbok samtidig med deg så jeg slenger den inn.

        Moldskred 6: Bedre utspill og gode inngripner idag. Holdt nullen og det bør han fortsette med...

        Andresen 6: Er han en god back likevel? Brukbare offensive bidrag og gode innlegg. Stort sett kontroll defensivt minus et par untak. Kanskje har han et stort potensial som back!

        Riseth 4: Mange unødvendige sleiver. Virket som han spilte mer med strømpene enn med skoa

        Kippe 6: Mer treffsikker enn makkeren sin. Stort sett god kontroll defensivt.

        Pedersen 5: Villig offensivt uten at det ble det helt store

        Riise 8: To målgivende og herlig raid før 3-0. Kanskje litt drøyt å gi ham 8 etter så kort tid, men kampen døde da han gikk av. Er langt bedre defensiv enn erstatteren Essidiri

        Mouelhi 7: Er på tå hev fra start av og vant baller forut får målene.

        Bjørkøy 6. Beste kamp i fugla drakt.

        Brenne 5. God 1. omgang. Elendig 2 omgang, men jeg mistenker at han tok litt lett på det da vi ledet 3-0

        OO 7 Flott mål, men burde ha scoret i 2. omgang. Mulig han burde ha spilt ballen ved en av sjansene

        Gilbert 7: To mål i en svært viktig kamp og avgjør kampen

        Essidiri 5: høyresiden ble merkbart svakere etter at Riise herjet naturlig nok. Både defensivt og offensivt.

        Kommentar

        • Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

          #5
          Som vanlig er vi enige i det meste her, men jeg ville justert litt. Synes Kalle er helt rå i dag, banens beste. Kjemper som faen, strør om seg med lekre pasninger, og er generelt overalt. Bjørkøy er også god, men ville trukket fra en pinne og gitt den til nevnte kalle. Pedersen var knallgod i dag, og viser opptil flere prov på god teknikk. Er MYE bedre offensivt enn defensivt, men har sutrederek i lomma hele kampen. Sekser på ham. Utover det er altså helt enige.

          Det ble nevnt av Riseth at spillerene følte det gav mer energi å kutte fredagstreninga til fordel for lørdagstrening. Dette syntes!!! Spillere som tidligere har sett ut som om de har 34 i BMI var plutselig lette som bare det, og plutselig var det både fart og smidighet i laget. Hvis det stemmer at det er dette enkle trekket som skulle til bøyer jeg meg rett og slett i støvet for en vaskekte genistrek. Bjørkøy, Arildo(det var faen ikke flaks, han ser ballen, tar opp hælen, og scorer rundens mål, kanskje også en kandidat til årets hadde det ikke vært for han jungeldvergen i Stabæk), Brenne og PSA så alle ut som splitter nye menn. Følger vi dette opp med fire poeng i de to neste er troa gjenopprettet.

          Edit: Skifta Kalle til sju, ser jeg. Da er vi enige der.
          Last edited by Grusom B; 20.07.2008, 22:50. Begrunnelse: edit
          Ni principe ni rey...

          D10S!

          Kommentar

          • vollafugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2006
            • 978

            #6
            God karakterbok og enig i det meste. I dag synes jeg at Mouelhi gjør det han skal. Han er rettvendt og kriger og kjemper for hver ball. Jeg synes faktisk at han fortjener enda bedre karakter. 7 fra meg. Bara han kunne ha spilt sånn oftere!

            Strålende å se Brenne i gryende høstform!

            Kommentar

            • Scorpio
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2006
              • 411

              #7
              Det er alltid klasse over Gilbert..............

              Kommentar

              • Rathsmeister
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2006
                • 561

                #8
                Opprinnelig skrevet av trigz

                Kanarifansen 8: Mye å juble for. Litt glissent felt? Bra synging likevel, god stemning i dag.
                Glissent var det. Kan ikke si at jeg er enig i den karakteren der. Var vi lagets beste mann i Fredrikstad var vi den dårligste i dag. Til tider helt dødt rundt der jeg befant meg. (et par meter ovenfor Per Arne).

                Men det kan selvfølgelig ha vært bedre andre steder på feltet.
                Mvh
                Martin Raths

                Kommentar

                • dennis
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 872

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Grusom B
                  Som vanlig er vi enige i det meste her, men jeg ville justert litt. Synes Kalle er helt rå i dag, banens beste. Kjemper som faen, strør om seg med lekre pasninger, og er generelt overalt. Bjørkøy er også god, men ville trukket fra en pinne og gitt den til nevnte kalle.

                  Den dagen han ikke skal snu og spille bakover på halvparten av ballene han mottar..... først da kan jeg være enig i teksten helt rå!!!
                  Last edited by Torolf; 21.07.2008, 14:02. Begrunnelse: Quote

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #10
                    Jeg skjønner virkelig ikke all kritikken mot Kiko. Han spiller langt fra så mange støttepasninger som folk vil ha det til, og når han gjør det, er det fordi en pasning framover sannsynligvis ville ha ført til balltap. Kiko kommer fra en fotballkultur der det (helt korrekt) anses som lønnsomt å ha ballen framfor å måtte jage den. Mange her inne og blant Åråsen-publikummet vil tydeligvis heller ha et balltap enn en støttepasning...

                    Kiko var suveren defensivt i dag, han vant utrolig mange baller ved å bryte foran eller være tett oppi motstanderen med én gang. Offensivt slo han en rekke kremballer, i tillegg til å spille enkelt når det behøvdes.

                    Lars

                    drittlei årets mest populære supporterfrase: "Kiko spiller bare støttepasninger!"

                    Kommentar

                    • Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

                      #11
                      Hvis du mener Kalle slo for mange støttepasninger i dag anbefaler jeg at du tar deg en tur til optikern når Strømmen åpner i morra, plukker med deg et par briller mens du ler av ekspeditøren som blir påkjørt av en lastebil(bra reklame, da dere! vi dreper ekspeditøren eller gir ham varige mén, også får vi masse kunder som bare er helt sjarmert i senk!). Så kan du tusle hjem igjen og kose deg med alle de rare menneskene du plutselig kan se i detalj, bestille tv2sport, også, ta-dah, se kampen på nytt. Voila, jaggu tok du ikke feil. Mannen var sjef i dag.
                      Ni principe ni rey...

                      D10S!

                      Kommentar

                      • dennis
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 872

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Lars
                        Jeg skjønner virkelig ikke all kritikken mot Kiko. Han spiller langt fra så mange støttepasninger som folk vil ha det til, og når han gjør det, er det fordi en pasning framover sannsynligvis ville ha ført til balltap. Kiko kommer fra en fotballkultur der det (helt korrekt) anses som lønnsomt å ha ballen framfor å måtte jage den. Mange her inne og blant Åråsen-publikummet vil tydeligvis heller ha et balltap enn en støttepasning...

                        Kiko var suveren defensivt i dag, han vant utrolig mange baller ved å bryte foran eller være tett oppi motstanderen med én gang. Offensivt slo han en rekke kremballer, i tillegg til å spille enkelt når det behøvdes.

                        Lars

                        drittlei årets mest populære supporterfrase: "Kiko spiller bare støttepasninger!"
                        Jævlig godt det er lov og komme med/skrive ned sine egne meninger på forumet her

                        Kommentar

                        • dennis
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 872

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Grusom B
                          Hvis du mener Kalle slo for mange støttepasninger i dag anbefaler jeg at du tar deg en tur til optikern når Strømmen åpner i morra, plukker med deg et par briller mens du ler av ekspeditøren som blir påkjørt av en lastebil(bra reklame, da dere! vi dreper ekspeditøren eller gir ham varige mén, også får vi masse kunder som bare er helt sjarmert i senk!). Så kan du tusle hjem igjen og kose deg med alle de rare menneskene du plutselig kan se i detalj, bestille tv2sport, også, ta-dah, se kampen på nytt. Voila, jaggu tok du ikke feil. Mannen var sjef i dag.
                          Ja helt enig at han var bra i dag men legger ellers merke til at han sinka spillet flere ganger med og snure rundt ( ikke i dag) eller spille flere pasninger bakover( faktisk flere ganger i dag).

                          Kommentar

                          • Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av dennis
                            Jævlig godt det er lov og komme med/skrive ned sine egne meninger på forumet her
                            Det er det som er så bra med et slikt forum. Du får si hva du mener, det samme får jeg. Jeg aksepterer dine meninger fullt ut, jeg er bare uenig med deg.

                            Og så setter vi over til trådens tema...

                            Kommentar

                            • superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av dennis
                              Den dagen han ikke skal snu og spille bakover på halvparten av ballene han mottar..... først da kan jeg være enig i teksten helt rå!!!
                              Det er nettopp støttepasningene hans som gjør hgan så genial. Alternativet er å klinke ballen opp på spillere som står på hæla - det er det samme som å gi vekk ballen. Og nettopp det er lite lurt - det har vi prøvd før i år.
                              Enøyd i de blindes dal.

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3438

                                #16
                                Synes Karim får dårlig betalt med bare 4. Han gjorde en uventet bra jobb defensivt i går. Kanskje ikke så mange susende sklitaklinger, men løper opp mange Glimt-overganger. Synes han ikke er SÅ mye dårligere enn resten av midtbanen vår. At han er et hakk under de andre 3/4 er jeg enig i, men ikke dårligere enn 5.

                                Å gi oss 8 er altfor mye. Vi har langt å gå både på sammenhengende synging og innsats. Bra trøkk den første halvtimen, men etter det døde det ut, og siste halvtimen virket det som om folk bare ventet på at det skulle være slutt. Når det i tillegg er lite folk blir det max 5 i min bok. Vi kan så uendelig mye bedre enn dette.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • JMKANARI
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Oct 2007
                                  • 170

                                  #17
                                  Enig i at Kanari-Fansen har vært bedre. Satt selv på RB-tribunen, og det var tidvis litt dødt underveis i kampen. En 6`er kan jeg derimot være med på.

                                  Men moro med seier, det var det!
                                  Krysser fingra for en ny Tom Lund snart...

                                  Kommentar

                                  • Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av trigz
                                    Riseth - 5. Hadde alt å revansjere etter FFK, og gjorde jobben. Minus for tre elendige klareringer i første omgang. Fikk en ganske lett kamp.
                                    Godt å se at du trekker Riseth. Han sov fryktelig ved to anledninger. Helt i begynnelsen av kampen følger han ikke med på et B/G-innkast, og det kan fort bli en stor målsjanse av det. Senere lar han Stig Johansen gå opp og heade ballen helt uhindret. Til slutt holder han på å lage straffespark. Jeg pustet lettet ut da han pådro seg et gult kort med karantene som resultat.

                                    Kommentar

                                    • okb
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 2377

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                                      Godt å se at du trekker Riseth. Han sov fryktelig ved to anledninger. Helt i begynnelsen av kampen følger han ikke med på et B/G-innkast, og det kan fort bli en stor målsjanse av det. Senere lar han Stig Johansen gå opp og heade ballen helt uhindret. Til slutt holder han på å lage straffespark. Jeg pustet lettet ut da han pådro seg et gult kort med karantene som resultat.
                                      Torolf da. Språkrådet raser. Her skriver du om kampen som om den foregår nå. Skriv alltid i fortid. Ikke nåtid.

                                      -okb!
                                      Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                      Kommentar

                                      • Lars
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6156

                                        #20
                                        Hørt om historisk presens?

                                        Kommentar

                                        Working...