Karakterbok, LSK-Bodø/Glimt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13277

    #21
    Selv ikke armé av Riise-mødre kan redde rompene deres unna en skikkelig lingvistisk duell til døden nå. Fyr løs!

    Kommentar

    • Grusom B
      Generalissimo Bellisimo
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6248

      #22
      Opprinnelig skrevet av Lars
      Hørt om historisk presens?
      Jepp, og det er en jævla uting. Ikke fordi det er grammatisk ukorrekt, men fordi det er drittkjipt og stort sett brukes av tullebukker uten evner innen skriverier. At det brukes av Torolf er dermed ekstra sjokkerende. Jeg vil faktisk sammenligne historisk presens med danseband og campingplass. Kjip lavkultur. Altså burde språkguruen holde seg for god til det.
      Ni principe ni rey...

      D10S!

      Kommentar

      • vollafugl
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2006
        • 978

        #23
        Opprinnelig skrevet av Lars
        Jeg skjønner virkelig ikke all kritikken mot Kiko.

        Kiko var suveren defensivt i dag, han vant utrolig mange baller ved å bryte foran eller være tett oppi motstanderen med én gang. Offensivt slo han en rekke kremballer, i tillegg til å spille enkelt når det behøvdes.

        drittlei årets mest populære supporterfrase: "Kiko spiller bare støttepasninger!"
        Alle som så kampen på søndag vil umiddelbart si seg enig i at Mouelhi hadde en glitrende kamp. Det at han spilte godt mot Bodø/Glimt er likevel ikke ensbetydende med at de som har kritisert Kiko tar feil.

        Kiko har utvilsomt et stort potensial som fotballspiller. Men det er et potensial han etter mitt skjønn bare tidvis får ut. Jeg synes at det er en klar tendens at han ført og fremst er god når resten av laget fungerer, men at han ikke er like god når det butter i mot. Jeg etterlyser evne (og vilje?) til å kjempe laget inn i kamper der vi sliter.

        I fjor ble det tatt et valg om å satse på Kiko fremfor Wehrman. Han ble valgt ut fra antagelser om at han hadde et høyere potensiel en Kasey, samt at han er yngre. Samtidig ble han gitt en ny kontrakt som gjode han til et av lagests best betalt spillere. Nå har selvsagt Wehrman hatt helt andre arbeidsbetingelser enn Kiko det siste året, men etter min og manges mening har, og hadde Wehrman kvaliteter som Kiko ikke er i nærheten av. Noe av kritikken må nok ses i lys av at han sammenlignes med hva vi hadde, og mistet i Wehrman.

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          #24
          Opprinnelig skrevet av vollafugl
          Nå har selvsagt Wehrman hatt helt andre arbeidsbetingelser enn Kiko det siste året, men etter min og manges mening har, og hadde Wehrman kvaliteter som Kiko ikke er i nærheten av. Noe av kritikken må nok ses i lys av at han sammenlignes med hva vi hadde, og mistet i Wehrman.
          Off topic: For de som så Kasey mot Stabæk i går, så settes vel ovennevnte påstander i et litt annet lys..
          For i går så vi Kasey på sitt verste, blant annet med livsfarlige tversoverpasninger som ble snappet opp flere ganger. Han ble også avslørt voldsomt på manglende tempo.
          Så vi må ikke glemme at også Kasey kan ha dårlige dager når laget er dårlig. Som i går.

          Mvh
          Gammer´n (Per T)
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • vollafugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2006
            • 978

            #25
            Opprinnelig skrevet av gamle-perta
            Off topic: For de som så Kasey mot Stabæk i går, så settes vel ovennevnte påstander i et litt annet lys..
            Enig i at Kasey spilte en svak kamp i går. Og dermed tapte FFK...

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              #26
              Opprinnelig skrevet av vollafugl
              Kiko har utvilsomt et stort potensial som fotballspiller. Men det er et potensial han etter mitt skjønn bare tidvis får ut. Jeg synes at det er en klar tendens at han ført og fremst er god når resten av laget fungerer, men at han ikke er like god når det butter i mot. Jeg etterlyser evne (og vilje?) til å kjempe laget inn i kamper der vi sliter.
              Spør du meg, et det nettopp Kiko som har stått fram i flere kamper med en vanvittig innsats, glød og desidert flest ballgjenvinninger. Jeg synes Kiko har stått fram i år med en helt annen form for innsats og aggressivitet enn tidligere, og jeg synes også han har vokst mye med ansvaret. Å sammenligne han med Kasey er vanskelig, da de er vidt forskjellige typer, og vi må også huske at i Kaseys tid hadde vi en langt mer bakromstruende spiss i Mifsud. Dette gjør det enklere å tre gode pasninger i lengderetningen. Jeg sier ikke at Kiko er så fantastisk mye bedre enn Kasey, jeg skulle gjerne hatt han her. Men Kiko er en ekstremt bra fotballspiller, og dersom muligheten åpner seg, står han ikke tilbake for pasningene til Kasey. Gjennomspillet hans mot Lyn borte ifjor(?) var verdensklasse. Jeg er ikke overbevist om at det er fotballspillern Kasey som ville løftet oss 5 plasser på tabellen, men evnen til å aldri la seg selv eller lagkammerater skulke unna på noe som helst. Vi hadde trengt noen som var tøffe i huet da det sto imot som værst, så vil jo tiden vise om behovet fortsatt vil være like stort eller om vi endelig er ute av sumpa.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              Working...