Raymond Kvisvik og Ståle Stensaas

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13277

    #41
    Fint å leie i stedet for å kjøpe, men fjøra leier jo på "Rent-A-Wreck"!

    Kommentar

    • sten
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2005
      • 873

      #42
      kan like godt få werni til å gjøre comeback.til og med en 10 åring spurte meg hvorforalle lag får tak i gode spillere og ikke LSK.

      Kommentar

      • veiron
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6267

        #43
        Etter å ha servert Stefanutto på et sølvfat til Lyn skal vi nå altså leie Ståååååle Stiiiil fra samme klubb. Fantastisk!
        Last edited by veiron; 22.07.2008, 16:30. Begrunnelse: faens tastatur

        Kommentar

        • Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

          #44
          Et enkelt Google-søk på "Ståle Stensaas tabbe" gir 1370 treff.

          Kommentar

          • vollafugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2006
            • 978

            #45
            Vi lot tippeligaens beste v. back gå gratis til Lyn fordi vi nettopp hadde svidd av nesten 10 mill. på en kneskadet Johnsen. Nå vurderer klubben å leie mannen (37 år?) som ble danket ut av Shane.

            Jeg orker nesten ikke å ha en formening om dette er en god idè i den situasjonen klubben er havnet i, men tar det som et monument over den feilslåtte politikken klubben har ført de 2-3 siste årene.

            Når det gjelder spillerkjøp generelt tenker jeg at klubben på sikt nesten vil ha best av å måtte leve med ettervirkningene av sin "vørsløse" og nonchalante penge-politikk i form av mindre investorkroner til spillerkjøp. Det har gått et par år siden de første tegnene til "Spanskesyken" viste seg, og de har kommet med stadig kortere mellomrom frem til nå nylig. Land og sivilisasjoner har måttet betale dyrt fordi de kom for lett til penga.
            Etter min mening er det dette som har rammet klubben vår. Trøsten er at andre klubber før oss har slitt minst like mye men reist seg. Men det betinger at man erkjenner hva som gikk galt.

            Kommentar

            • aguado
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 448

              #46
              Opprinnelig skrevet av Torolf
              Et enkelt Google-søk på "Ståle Stensaas tabbe" gir 1370 treff.
              Tull. Et enkelt Google-søk på "Ståle Stensaas tabbe" gir 1 treff.

              Hvor mange treff et Google-søk på Ståle+Stensaas+tabbe gir er irrelevant, all den tid en ikke har spesifisert at ordene skal stå i samme setning engang. Om artikkelen om Ståle Stensaas også inneholder en reklame for sjampoen "Tabbe", betyr det ikke nødvendigvis at Ståle gjorde en tabbe i artikkelen...

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                #47
                Jeg ser med frykt på VGs spillerbørs fra 2007 sesongen - en endeløs rekke med 3'ere og firere, ergo under middels hele veien. Presterte ikke en eneste god kamp i 2007 i følge VG.

                Kommentar

                • Fugla
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 1718

                  #48
                  Jeg er en av de (få?) som har hatt trua på Fjøra, men nå får det være nok!
                  Det er trist at vår egen klubb med viten og vilje går med begge beina inn i noe som får resten av fotball-Norge til å gapskratte...
                  Homer Simpson.



                  www.ultrassarp.no

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7106

                    #49
                    FFK mener at Kvisvik må kjøpes og ikke kan leies. Da håper jeg for guds skyld at den ballen ikke bare er lagt død, men samtidig har blitt skutt, slik at den ikke kan rulle noe sted.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av vollafugl
                      Jeg orker nesten ikke å ha en formening om dette er en god idè i den situasjonen klubben er havnet i, men tar det som et monument over den feilslåtte politikken klubben har ført de 2-3 siste årene.
                      Veldig enig. Som en kortsiktig løsning er det selvsagt mulig at Stensaas og Kvisvik kan bidra, men det er tragisk at klubben har havnet i en slik situasjon. I RBK mistet Stensaas backplassen til Dorsin i 2005. I Lyn har han mistet backplassen til Shane. Og nå er han aktuell for fugla! Vel, som en kriseløsning er det kanskje det beste klubben kan få til. Men behovet for en skikkelig evaluering og snuing av steiner etter sesongslutt er tydelig. Det er ikke mulig å bygge et storlag hvis ikke innkjøpspolitikken endres.

                      Kommentar

                      • veiron
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6267

                        #51
                        Er Martin Husar virkelig så ræva at han ikke kunne bli brukt på laget? Et lag der Stensaas blir vurdert!

                        Martin Husar er jo sendt hjem til moderklubben leste jeg.

                        Kommentar

                        • Kimito
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 2601

                          #52
                          Skitt! En klubb i krise som handler i panikk. En fyr som drar fra spillegjeld i Bergen, får et hus av fansen i FFK, bruker opp alle pengene sine igjen og selger huset, og som virker til å ha sluttet å trene. Det kan da ikke være fornuftig å hente en slik type, innleggsfot eller ei.

                          ...Stensaas kan jeg nesten forstå. Bare for å ha noen der på lån mens vi håper at Marius Johnsen blir frisk...og god. Huff! Alt som så så lyst ut, bare for en liten stund siden.
                          Ferdigskåra

                          Kommentar

                          • mr.Jordbakke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3845

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av jalapenos
                            Tull. Et enkelt Google-søk på "Ståle Stensaas tabbe" gir 1 treff.

                            Hvor mange treff et Google-søk på Ståle+Stensaas+tabbe gir er irrelevant, all den tid en ikke har spesifisert at ordene skal stå i samme setning engang. Om artikkelen om Ståle Stensaas også inneholder en reklame for sjampoen "Tabbe", betyr det ikke nødvendigvis at Ståle gjorde en tabbe i artikkelen...
                            Ja, hvem kan vel glemme hans fantastiske prestasjoner for landslaget...
                            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                            Mvh
                            Mr.Jordbakke

                            Kommentar

                            • mr.Jordbakke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3845

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              FFK mener at Kvisvik må kjøpes og ikke kan leies.
                              Fader også, hvorfor kjøpte vi ikke hele Lyn for ei krone?
                              NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                              Mvh
                              Mr.Jordbakke

                              Kommentar

                              • xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

                                #55
                                Dette er bare skikkelig trist. LSK har gått fra å være en klubb som satser til å bli en klubb som tydeligvis har bestemt seg for å kjøpe seg ett nedrykk.. Martin Husar, en av LSKs dyreste spillere gjennom tidene blir sendt på dør. LSK velger i stedet for å satse på en 37 år gammel spiller. En temmelig medioker sådan.

                                I tillegg så skal vi prøve oss på Spisvik. En spiller som visstnok har vært kreativ en gang i tiden. Nå får han ikke spille i FFK. FFK sier at en leieavtale er utelukket. Kun salg er aktuelt. Altså FFK vil ikke ha han tilbake. Ta ett hint.

                                I tillegg har vi hentet en del andre mediokre/dyre spillere (Riseth, Pedersen, Bjørkøy). Uansett hvem som har ønsket seg disse spillerene så er det vel sportslig utvalg/styret som tar den endelige avgjørelsen. Det er tydelig at det er manko på komptanse der.

                                LSk var på jakt etter kortsiktige løsninger. Det kommer en sesong i 2009 også. Hva er planen for den sesongen? Se hvordan det går for så å ta noen nye panikkavgjørelser utpå sensommeren? Jeg frykter at disse kortsiktige løsningene kommer til å koste oss mye penger. Først så skal Lyn og FFK ha sine penger. Så kommer lønn. Stensaas og Kvisvik tjener nok godt i sine klubber.

                                Dette er ille. Det gjør rett og slett vondt. Jeg skulle likt å visst hva som egentlig foregår i korridorene på Åråsen, for jeg er bekymret. Dypt bekymret. Klubben jeg elsker er i ferd med å bli ødelagt. Og det fra innsiden. En skikkelig oppvask må til. Både i stallen, støtteapparatet og i ledelsen. INGEN, ABSOLUTT INGEN må fredes!
                                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                Kommentar

                                • Mollari
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Dec 2003
                                  • 135

                                  #56
                                  Hvis man absolutt skal leie spillere så er vel disse her interessert i litt bi-inntekter og mindre lønnsutgifter:

                                  http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=96&serie=0

                                  Kommentar

                                  • forzafugla!
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2008
                                    • 461

                                    #57
                                    Jeg syns det er fint at lsk har innleda et sammarbeid med nav om og skaffe jobber til snartarbeidsløse spillere.. Nå lurer jeg på en ting? Hvor kan man melde seg som spiller for lsk? Jeg har selv lyst på en lønnsøkning på en mill til neste år så er intresert i og melde meg.. Jeg kan godt spille høyreback istedet for pedersen. Jeg husker på barneskolen da jeg spilte en kamp, og ble fortalt hvor god jeg var! Dette burde da holde for lsk? Fjøra du kan sende meg en mail med kontrakt osv til mailadressen jeg har registrert på dette forumet. Jeg skal dog ikke ha en krone under 1 mill i året.

                                    Jeg skal på ferie i to mnd i mårra, og jeg har amputert begge beina mine. Legene snakker dog om at de kanskje kan sy de på når teknikken er på plass om 50 år.. Jeg vil ha en langtidskontrakt!!!

                                    Kommentar

                                    • vollafugl
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2006
                                      • 978

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av veiron
                                      Er Martin Husar virkelig så ræva at han ikke kunne bli brukt på laget? Et lag der Stensaas blir vurdert!
                                      Opprinnelig skrevet av xeR
                                      Martin Husar, en av LSKs dyreste spillere gjennom tidene blir sendt på dør.
                                      Personlig har jeg aldri skjønt dette med Martin Husar. Hvorfor kjøpte vi han, og hvorfor har så mange over tid hatt tro på ham selv om han knapt har spilt en kamp?

                                      Svaret på det første spørsmålet er vel at han langt på vei var et "trøstekjøp" etter at Sappara gikk til RBK. Å kjøpe en ung spiller fra øst-europa for en liten haug millioner, som ikke kan norsk, engelsk, fransk eller noe annet relevant språk, uten nettverk (som noen som kan snakke samme språk), og som ikke ble sett på som en klar forsterkning av 11-elvern i overskuelig fremtid. Det måtte jo bare gå galt. Et av de klareste og på forhånd mest åpenbare bomkjøpene de seneste årene.

                                      Kommentar

                                      • xeR
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 11206

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av vollafugl
                                        Personlig har jeg aldri skjønt dette med Martin Husar. Hvorfor kjøpte vi han? hvorfor er så mange overbevist om at han er en god spiller selv om han knapt har spilt en kamp?

                                        Svaret på det første spørsmålet er vel langt på vei at han var et "trøstekjøp" etter at Sappara gikk til RBK. Å kjøpe en ung spiller fra øst-europa for en liten haug millioner, som ikke kan norsk, engelsk, fransk eller noe annet relevant språk, uten nettverk (som noen som kan snakke samme språk), og som ikke ble sett på som en klar forsterkning av 11-elvern i overskuelig fremtid. Det måtte jo bare gå galt. Et av de klareste og på forhånd mest åpenbare bomkjøpene de seneste årene.
                                        Det er mulig at Husar er ett trøstekjøp. Men At det bor mye god fotball i han er det liten tvil om. Han var regnet som ett stort talent da vi kjøpte han. Han er desverre ødelagt av det at han har fått null tillit de årene han har vært her. Jeg NEKTER å tro at han er dårligere enn Steinar Pedersen på venstreback. Jeg synes det er trist at han som spiller ikke har fått noen reel mulighet til å vise seg frem. Han Besitter noe av det vi har manbglet den siste tiden; uforutsigbarhet, teknikk og fart. At han ikke er prøvd ut i denne tiden synes jeg er rart.
                                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                        Kommentar

                                        • vollafugl
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2006
                                          • 978

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av xeR
                                          Det er mulig at Husar er ett trøstekjøp. Men At det bor mye god fotball i han er det liten tvil om. Han var regnet som ett stort talent da vi kjøpte han. Han er desverre ødelagt av det at han har fått null tillit de årene han har vært her. Jeg NEKTER å tro at han er dårligere enn Steinar Pedersen på venstreback. Jeg synes det er trist at han som spiller ikke har fått noen reel mulighet til å vise seg frem. Han Besitter noe av det vi har manbglet den siste tiden; uforutsigbarhet, teknikk og fart. At han ikke er prøvd ut i denne tiden synes jeg er rart.
                                          Dette er jo lit off topic, men.

                                          Mulig du har rett. Jeg reagerer mest på at vi henter en spiller som ham for rundt 3 mill (?), uten å ha en klar plan for hv vi skal med ham. Skal man hente en dyr og "eksotisk" spiller bør man etter min mening være sterke i troen på at han på relativt kort sikt vil gå rett inn og forsterke laget (på banen). Det holder ikke å si at han har stort potensial og kan bli god om noen år.

                                          Kommentar

                                          Working...