Trekning, seeding og datoer for UEFA-cupen 2008/09

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

    Trekning, seeding og datoer for UEFA-cupen 2008/09

    En god kilde for å holde seg oppdatert om UEFA-cupen:


    Fugla kommer inn i 2.kvalrunde og blir seeda. Trolig møter vi nordisk eller baltisk motstander.

    Dersom vi vinner 2.kvalrunde så vil vi møte en sterk motstander, sannsynligvis meget sterk motstand, i første ordinære runde. Er vi heldig møter vi en motstander som FCK eller Austria Wien. Men flertallet er nok adskillig vassere, som Ajax, Udinese, Galatassaray, Tottenham, Man. City, Everton, Hertha Berlin...

    Viktige datoer:

    1.august. Trekning for 2.kvalrunde
    14.august. Første kamp i 2.kvalrunde
    28.august. Andre kamp i 2.kvalrunde
    29.august. Trekning for 1.runde
    18.september. Første kamp i 1.runde
    2.oktober. Andre kamp i 1.runde

    Det kommer en del datoer i UEFA-cupen seinere også, men jeg tror ingen av disse datoene er så viktige for Sportsklubben.
    Last edited by RoyVaadal; 24.07.2008, 10:59. Begrunnelse: skrivefeil
    RoyVaadal.
  • xeR
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 11206

    #2
    Ikke det at jeg anser det som sansynlig at vi kommer til første runde, men skulle det skje så ønsker jeg meg Galtassaray. For en sjuk stemmning det kommer til å bli.
    Last edited by xeR; 24.07.2008, 09:17.
    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

    Kommentar

    • OppsalKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2008
      • 1881

      #3
      Opprinnelig skrevet av xeR
      Ikke det at jeg anser det som sansynlig at vi kommer til første runde, men skulle det skje så ønsker jeg meg Galtassaray. For en sjuk stemmning det kommer til å bli.
      Har vondte minner fra Galatassaray\Leeds i UEFA Cupen.
      Last edited by OppsalKanari; 24.07.2008, 11:13. Begrunnelse: Sannheten
      Nå bosatt på Rasta !!!!!

      Alltid Celtic og LSK

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7106

        #4
        Det hadde vært utrolig morsomt å møte Spurs. Da skulle brutter'n fått prøvd ut lojaliteten sin. Han er fanatisk Tottenham-supporter...
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          #5
          en nordmann skal ALDRI velge et eller annet engelsk lag foran sitt norske lag, med med mindre man er en wannabee
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • OppsalKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2008
            • 1881

            #6
            Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
            en nordmann skal ALDRI velge et eller annet engelsk lag foran sitt norske lag, med med mindre man er en wannabee
            Og hva med hvis man er jo faktisk Britisk i utgangspunktet men norsk talende?
            Nå bosatt på Rasta !!!!!

            Alltid Celtic og LSK

            Kommentar

            • holmiz
              The kjøkken-kanariz
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6064

              #7
              Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
              Og hva med hvis man er jo faktisk Britisk i utgangspunktet men norsk talende?
              Da er du jo som Hamburg & Kanari sier:

              wannabee
              Hilsen Anders

              Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3501

                #8
                Gruer meg til å se Ronaldinho tilbake i form utfordre JML og Steinar Pedersen på backene. Når du sliter med fintene og rykket til Raymond Kvisvik vil det bli spennende å se de mot spillere som Ronaldinho og Kaka i AC Milan.

                Ser forøvrig ikke at Lillestrøm vil ha noen som helst mulighet i en eventuell første runde. Er vel kun Austria Wien som holder "norsk standard" av de lagene.

                Kommentar

                • Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

                  #9
                  Av lagene vi kan møte i 1. runde virker Partizan, Levski Sofia, FC København, Austria Wien, Slavia Praha og Club Brügge som de mest overkommelige. Dette er selvsagt gode lag, men når alternativene er Sevilla, Milan, Valencia, Benfica, Tottenham, Hamburg, Ajax og en haug av andre europeiske topplag, er de ikke så ille å møte allikevel.

                  Kommentar

                  • m_skedsmo
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Aug 2006
                    • 212

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Totti21
                    Gruer meg til å se Ronaldinho tilbake i form utfordre JML og Steinar Pedersen på backene. Når du sliter med fintene og rykket til Raymond Kvisvik vil det bli spennende å se de mot spillere som Ronaldinho og Kaka i AC Milan.

                    Ser forøvrig ikke at Lillestrøm vil ha noen som helst mulighet i en eventuell første runde. Er vel kun Austria Wien som holder "norsk standard" av de lagene.
                    Nå ryktes det at vi henter inn Ståle Stensås på venstre back....da ser jeg lyst på et møte med Milan....aaaaaaaaahahhahaaha..

                    Kommentar

                    • McGuffy
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 5099

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Lars
                      Av lagene vi kan møte i 1. runde virker Partizan, Levski Sofia, FC København, Austria Wien, Slavia Praha og Club Brügge som de mest overkommelige. Dette er selvsagt gode lag, men når alternativene er Sevilla, Milan, Valencia, Benfica, Tottenham, Hamburg, Ajax og en haug av andre europeiske topplag, er de ikke så ille å møte allikevel.

                      Jasså, du går i Kaerjeng-fella?

                      Kommentar

                      • sparwasser
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3185

                        #12
                        Synes denne siden er veldig oversiktelig, når det gjelder UEFA-cupen:



                        Følgende lag er klare for 2. kval. runde i "Northern region":
                        Lillestrøm, Rosenborg, Stabæk, Elfsborg, Nordsjælland, Aston Villa, Queen of the South, Gent,
                        Liepājas Metalurgs, Djurgården, Viking, Haka, Kalmar, FC Midtjylland, Brøndby, Suduva, FCK,
                        FH Hafnarfjarðar, Honka, St. Patrick's Athletic og Manchester City.



                        Ingen lag fra Luxembourg har gått videre til 2. runde :-)

                        Trekning i morgen kl, 13.00 i følge UEFA:
                        UEFA.com is the official site of UEFA, the Union of European Football Associations, and the governing body of football in Europe. UEFA works to promote, protect and develop European football across its 55 member associations and organises some of the world’s most famous football competitions, including the UEFA Champions League, UEFA Women’s Champions League, the UEFA Europa League, UEFA EURO and many more. The site features the latest European football news, goals, an extensive archive of video and stats, as well as insights into how the organisation works, including information on financial fair play, how UEFA supports grassroots football and the UEFA HatTrick funding scheme.


                        NB:
                        Foreløpig er det 21 lag i "Northern Region", trolig vil UEFA bytte ut et lag fra "vår" region eller hente inn et lag fra "Central-East region".
                        Last edited by sparwasser; 31.07.2008, 21:56. Begrunnelse: Nye lag klar for 2. kval. runde

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3459

                          #13
                          Som i fjor håper jeg på enten en tur til Irland eller Island.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • sparwasser
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3185

                            #14
                            2. kval. runde "Northern Region", oppdateres etterhvert som resultatene kommer inn.

                            Lag som er seedet:
                            Lillestrøm, Rosenborg, Viking, Elfsborg, Aston Villa, Gent, Queen of the South, Brøndby, FCK og Manchester City.



                            Lillestrøm møter ett av lagene som ikke er seedet:

                            FC Midtjylland, Nordsjælland, Djurgården, Kalmar, Haka, Liepājas Metalurgs, Suduva, Honka, FH Hafnarfjarðar og St. Patrick's Athletic.
                            Stabæk, men lag fra samme land møter ikke hverandre så tidlig i turneringen.
                            Last edited by sparwasser; 31.07.2008, 21:56.

                            Kommentar

                            • LSK-supp.
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2003
                              • 1023

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av sparwasser
                              2. kval. runde "Northern Region", oppdateres etterhvert som resultatene kommer inn.

                              Lag som er seedet:

                              Lillestrøm, Rosenborg, Viking, Elfsborg, Aston Villa, Gent, Queen og the South, Brøndby,



                              Lillestrøm møter ett av lagene som ikke er seedet:

                              FC Midtjylland, Nordsjælland, Djurgården, Kalmar, Haka, Liepājas Metalurgs.
                              Stabæk, men lag fra samme land møter ikke hverandre så tidlig i turneringen.
                              Mot samtlige av disse lagene skal vi vel ha cirka 40/60 sjanse for å gå videre, form, styrke på liga og tabellposisjon tatt i betraktning.
                              I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                              Kommentar

                              • heg
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Oct 2007
                                • 112

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av sparwasser


                                Lillestrøm møter ett av lagene som ikke er seedet:

                                FC Midtjylland, Nordsjælland, Djurgården, Kalmar, Haka, Liepājas Metalurgs, Suduva, Honka, FH Hafnarfjarðar.
                                Stabæk, men lag fra samme land møter ikke hverandre så tidlig i turneringen.
                                Da blir det enten tur til Sverige, Danmark, Finland, Island, Latvia eller Litauen. Vi styrer unna Luxembourg i år....

                                Kommentar

                                • sparwasser
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 3185

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                                  Mot samtlige av disse lagene skal vi vel ha cirka 40/60 sjanse for å gå videre, form, styrke på liga og tabellposisjon tatt i betraktning.

                                  Unngår vi å trekke ett av de svenske eller danske lagene, tror jeg vi har en "fair" sjanse til videre avansement.

                                  Kommentar

                                  • sparwasser
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3185

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av heg
                                    Da blir det enten tur til Sverige, Danmark, Finland, Island, Latvia eller Litauen. Vi styrer unna Luxembourg i år....
                                    Det kan også bli tur til Irland og St. Patrick's. Leder 3-0 sammenlagt med ca. 15 min igjen å spille.
                                    St. Patrick's er videre.
                                    Last edited by sparwasser; 31.07.2008, 21:39.

                                    Kommentar

                                    • heg
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Oct 2007
                                      • 112

                                      #19
                                      Gleder meg til å se Vidar Riseth vise null respekt mot juksemakerne fra Baltikum landene...Han tror jeg kan være grei å ha med ut i Europa.

                                      Kommentar

                                      • sparwasser
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3185

                                        #20
                                        Det var det. Da gjenstår det vel bare å ønske alle kanarifans lykke til med trekninga i morra.

                                        Kommentar

                                        Working...