Karakterboka, Ham-Kam - LSK 27.7.08

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7080

    #21
    Jo, nå skal du høre:
    Pål Steffen: Bestemann i forsvar, ingen feil, glimrende i lufta og plettfri langs bakken. Kunne med litt mer flaks ha scoret et par mål i den andre enden også.

    Karim Essediri: To glimrende målgivende pasninger, en haug med strålende legg på dødball.

    Khaled Mouelhi: Bestemann på midtbanen, stoppet alt som kom gjennom midten og fanget opp utallige andreballer, som han deretter distribuerte sikkert og godt.

    Olivier Occean: To scoringer og dermed direkte ansvarlig for at vi vant. Kunne ha hatt flere.

    At disse fire får en sjuer på en dag da LSK først og fremst skulle tette igjen bakover, vinne dueller og knipe seg til et par sårt tiltrengte dødballmål, har jeg ingen problemer med å forsvare.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7080

      #22
      Opprinnelig skrevet av BennyLem
      Svar ærlig på dette (gjelder andre på forumet også): Hvem ville dere hatt på venstrekant? Brenne eller Påsan? Det er faktisk det som er alternativet her.
      Påsan spilte høyrekant i går. Og på høyrekanten ville jeg heller ha hatt Karim Essediri enn Pål Strand...
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

        #23
        Opprinnelig skrevet av trigz
        Påsan spilte høyrekant i går. Og på høyrekanten ville jeg heller ha hatt Karim Essediri enn Pål Strand...
        At Påsan spiller på høyre er Arne sitt problem. Ikke rart Kamma ligger der de gjør med slike disposisjoner.

        Vi trenger sårt en venstrekant, om det er Påsan eller andre er egentlig ikke så viktig, så lenge det er en som evner å slå innlegg med venstrebeinet.
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7080

          #24
          Sorry, men du får ikke overbevist meg om annet enn at Pål ville ha sinket spillet vårt til de grader. Jeg så også at han fikk til tre-fire bra innlegg i går, men å se Hamkam var som å se et småguttelag: Den beste spilleren skulle ha ballen hver bidige gang. Slik kan ikke LSK spille.

          Jeg synes nå iallfall at Jon Midttun Lie har gjort det ålreit på venstrekant. Han er mye raskere, og har også mye mer å spille på enn en Pål Strand som er på vei ned som fotballspiller.

          Det største problemet vårt nå er jo høyreflanken. Regner med at det blir minst to, kanskje tre kamper på Karim.

          (Men hvis spørsmålet er hypotetisk, og egentlig er: Hadde vi trengt Pål Strand i stallen slik situasjonen er i dag? Da kan jeg være med på at han kunne ha vært brukbar å ha til et innhopp i ny og ne. Men absolutt ikke i startelleveren.)
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • Pingla
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 374

            #25
            Opprinnelig skrevet av BennyLem
            At Påsan spiller på høyre er Arne sitt problem. Ikke rart Kamma ligger der de gjør med slike disposisjoner.

            Vi trenger sårt en venstrekant, om det er Påsan eller andre er egentlig ikke så viktig, så lenge det er en som evner å slå innlegg med venstrebeinet.
            Etter min mening er Påsan pr nå et bedre alternativ på høyrekanten enn venstrekanten ettersom han, som noen andre skrev tidligere, er fullstendig blottet for tempo.
            På høyresiden kan han holde en dypere posisjon, vende innover og slenge inn innoverskrudde innlegg. På venstresiden ville han aldri kunne kommet til innlegg med venstrefoten lengre, ettersom han er sjanseløs på å komme rundt og ned til dødlinja (ihvertfall mot eliteseriemotstand).

            Tror ikke vi hadde hatt noen stor nytte av ham mao. (selv om jeg ikke forsvarer måten han ble kjeppjaget ut av klubben på)
            ¯\_(ツ)_/¯

            Kommentar

            • Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

              #26
              "Uday"! Hahaha!! Alldeles strålende, og herved adoptert. Ettersom vi alle vet at fasiten på alt er at jeg er fasiten, er det på tide at nettopp jeg rydder opp her.

              1: Påsan hadde vært kjekk å ha i år, ettersom vi til tider ikke har hatt noen på noen av kantene, men han har vært skadet etter at han kom til Hamar også. Han ville knapt ha spilt, men kunne nok gjort noen gode innhopp her og der og kanskje bidratt i kamper hvor kreativiteten har vært borte vekk, som f.eks. mot Lyn eller Strømsgodset. Behandlingen var uansett uakseptabel, og bør aldri tilgis, hverken av oss eller av Påsan selv.
              Og Arild; da forsangerene på venstresida av fansen starta supermannsangen, var det ikke "jævlig bra starta, idioter" med spydig tonefall, det var helt på sin plass og jævlig bra starta, gutta, uten sarkasme.

              2. Alle sjuerene er helt på sin plass, selv om jeg kanskje synes Essediri bør ned på sekser for et håpløst rødt kort. Moldskred fortjener vel også en sekser, han har vokst voldsomt de siste par kampene. Pedersen med en liten teknisk brøler i første omgang, men også han har hevet seg voldsomt. Kalle er glatt banens beste, godt vi er enige. Årets spiller så langt i år, fullstendig hevet over enhver debatt.

              3. Det er ikke slik at vi bare skal glemme den nå nyomdøpte Tom Uday. Mannen var et monster av typen godzilla, han rev ned ti års godt arbeid etter Pelleruds herjinger, og har satt klubben mange år tilbake. Jeg har ferske kilder på hans behandling av spillere, uten at jeg vil gi noen navn(just trust me), og det er virkelig, virkelig ikke bra. Påsans kommentarer før kampen understreker dette enda sterkere. Vi snakker usaklige tirader på syltynt grunnlag og generelt kjipt temperament.

              4. Brenne... Soleklar treer, virkelig svak. Og Johnsen var knall, den gutten var jaggu ivrig!
              Ni principe ni rey...

              D10S!

              Kommentar

              • dollyholly
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2007
                • 965

                #27
                [quote=trigz;277307]

                Kippe - 6 -Gikk i krigen, som alltid. Ser at han har mistet litt fart det siste året; er ikke like kjapp på de første to meterne lenger. Glapp markeringen på Ringberg på bakre stolpe i første omgang og mistet Pasoja da denne scora, men var råhard og god i det meste annet. Delte ut juling som om det var i ferd med å gå av moten.

                Det var PSA som mistet Pasoja!

                Kommentar

                • Fugl1120
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3528

                  #28
                  For meg blir det helt feil å gi Karim en 7er når han på hodeløst og max unødvendig vis presterer å pådra seg et rødt kort på kanskje den mest idiotiske måten jeg noen gang har sett.
                  Lauken er vår venn!

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7080

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                    For meg blir det helt feil å gi Karim en 7er når han på hodeløst og max unødvendig vis presterer å pådra seg et rødt kort på kanskje den mest idiotiske måten jeg noen gang har sett.
                    Det kan du si, men uten innleggs-, dødballs- og pasningsfoten til Karim ville vi ikke ha vunnet i går. Hans beste kamp for LSK.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7080

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av dollyholly
                      Det var PSA som mistet Pasoja!
                      Hmmm.... Får ta en tur innom TV2 Sumo. Var sikker på at det var Kippe som var for treig. Återkommar...
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3438

                        #31
                        Å si at Tom har satt LSK tilbake med mange år er vel litt tidlig å hevde.

                        Fortsetter gutta å krige slik de har gjort de siste kampene, og selvtillit og humør kommer inn i gjengen igjen, så kan vi fort være tilbake i toppen allerede neste sesong.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • aguado
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 448

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                          Fortsetter gutta å krige slik de har gjort de siste kampene, og selvtillit og humør kommer inn i gjengen igjen, så kan vi fort være tilbake i toppen allerede neste sesong.
                          At LSK neste år vil hevde seg i toppen av adeccoligaen vil vel ikke overraske noen?

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7080

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av jalapenos
                            At LSK neste år vil hevde seg i toppen av adeccoligaen vil vel ikke overraske noen?
                            Nå som vi faktisk har vunnet to kamper på rad og vist klare tegn til bedring, er vel sånne surmagede kommentarer unødvendige?
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3438

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av jalapenos
                              At LSK neste år vil hevde seg i toppen av adeccoligaen vil vel ikke overraske noen?
                              Nå har ikke jeg dømt oss ned før snøen er her, men det er tydelig at det er noen i blandt oss som fortsatt ikke har troen på at vi kan holde plassen.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • ragnarrock
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 937

                                #35
                                helt fantastisk så mye en del av de såkalte supporterne/tillhengerne til lillestrøm syter og bitcher..

                                vi vant en kamp!! vi vant to på rad! et par til på rappen så har vi enga under oss, good things!!

                                se å fokuser litt på det posetive, så kan vi summe oss etter sessongen og kreve noen skalper hvis det trengs da, bombesikker på at det beste for gutta på banen og benken er at de som angivelig har klubben i sitt hjerte støtter opp isteden for å syte og trekke andre med ned ved enhver annledning. eller for å si det sånn, er du så ufattelig missfornøyd med lillestrøm, begynn å følg med på et annet lag...

                                som en vis man en gang sa; turn that frown upside down.
                                *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                                -RagnarRock-

                                Kommentar

                                Working...