Nyheter august 2008

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

Kjell Alseth dømmer Lyn-LSK søn. 10. aug, kl. 18.00

iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

Kommentar

• dIsTurBeD
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 668

UNDERSØKES: Bjørn Helge Riise blir her undersøkt av den tyske spesialisten Katzenmaier FOTO: JAN ÅGE FJØRTOFT/LSK.NO
      Riise ute i fire uker

ÅRÅSEN:
      En fornøyd Bjørn Helge Riise vil være tilbake på banen om fire uker.

Av Espen Bolstad
      Publisert 05.08.2008 - 14:49 Oppdatert 05.08.2008 - 14:56

– Jeg er veldig fornøyd, og vi fikk bekreftet flere ting som vi trodde. Undersøkelsen var veldig grundig, og nå ser det ut til at jeg kan klare å komme tilbake i begynnelsen av september, sier Bjørn Helge Riise til LSK. NO.
      Han sier videre at det var godt å få en klarhet i at dette ikke var alvorlig.
      – Nå kommer jeg hjem med alle svarene jeg trengte, og det er godt, sier han til klubbens hjemmeside.
      Skademareritt

Bjørn Helge Riise er LSKs største profil og sesongen har vært som et mareritt å regne for sunnmøringen.
      Med flere tilbakeslag gjennom våren og sommeren har høyrekanten kun hatt mindre innhopp denne sesongen.
      Til Romerikes Blad lørdag sa Riise selv at turen til Tyskland var «en siste sjanse» for å få noen kamper denne sesongen.
      – Jeg føler meg bedre enn forrige gang muskelen ble ødelagt. Jeg har ikke så vondt denne gangen, sa en forsiktig optimistisk Bjørn Helge Riise da.
      – Ikke komplisert

LSKs fysioterapeut fulgte undersøkelsen sammen med LSK-lege Lars Bjune.
      – Vi fikk kommentarer på funn, og ting som vi skal følge opp videre. Det er ikke noe komplisert, og det er heller ikke noe hokus pokus. Hele situasjonen ser nå veldig bra ut, sier Karlsen til LSK.no.
      –Tidsmessig har vi et håp om at vi kan klare å ha Bjørn Helge klar til den første kampen i september. Det vil si fire uker fra nå, og det er det vi jobber for, sier han

Kommentar

• morten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2156

NM-kamp på Åråsen
        Lørdag klokka 16.00 inntar LSK-juniorene Åråsen til åttedelsfinale i Norgesmesterskapet. Motstander er Fredrikstad. Kom og støtt småfugla i kamp for NM-tittelen!

Selv om Lillestrøm ikke gjentar fjorårsbedriften med cupseier på Ullevaal har LSK fortsatt muligheten til suksess i årets Norgesmesterskap. Juniorlaget har feid all motstand til side så langt. Nå venter FFK i åttedelsfinale. Avspark på Åråsen stadion er lørdag 9. august kl 16.00.

Med unntak av en ankelplaget Drin Shala er hele laget skadefrie og i form - og kanarifuglene stiller en meget sterk tropp til møtet med laget fra plankebyen. Fir nye spillere er kommet til i sommer, og hjemmelaget strutter av selvtillit etter gode kamper både i 2. divisjon, Jet og juniorserien gjennom en periode på flere måneder. Generalprøven mot Follo i serien sist uke ble en ytterligere bekreftelse på selvtillit, trygghet og godt spill. 3-1 seieren mot en vanskelig motstander var ikke et mål for lite.
        - Vi gikk gjennom juni uten poengtap og Jet-turneringen på Hamar i sommer uten tap. Nå er troppen i tillegg styrket, og så godt som alle er skadefrie. Vi gleder oss og gutta er i form, sier trener Lars Bache som har et luksusproblem i laguttaket.
        Han lover en spennende kamp. FFK vant 1-0 i serien i vårsesongens møte mellom disse to lagene. Men det var i Fredrikstad...

Noen av favorittene har forsvunnet i de tidligere rundene. Mange er igjen, i tillegg til noen askeladder. Dette er kampene i åttedelsfinalen i junior-NM (samtlige oppgjør lørdag kl 16.00):

Vålerenga - Kongsvinger
        Stabæk - Odd Grenland
        Lørenskog - Strømsgodset
        Lillestrøm - Fredrikstad
        Viking - Bryne
        Fana - Øygard
        Strindheim - Tromsø
        Egge - Hødd
        Badekar
        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• Geirfugl
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2006
          • 561

Moss Dagblad

Johnsens søte revansj

Erland Johnsen (41) lot seg ikke knekke av mediakjøret. Mossemannen slo tilbake med tre strake seirer med Lillestrøm og er landets heteste trener for øyeblikket.
          Av Mattias Mellquist
          Publisert 06.08.2008 - 21:24
          Tips en venn om denne saken
          Skriv ut denne siden

Les mer om saken i vår papirutgave eller last ned avisa i PDF-format.
          Det var etter stornederlaget mot Fredrikstad (0-4) for et par uker siden at Romerikes Blad slo med krigstrommen og riksmediene fulgte etter. RB ville ha inn Kjetil Rekdal og anmodet om at Erland Johnsen måtte vike plass.
          - Det motiverer meg bare enda mer at både Romerikes Blad og en del såkalte eksperter mente løsningen var å bytte trener. Jeg har alltid trodd på meg selv og her ikke gitt opp det.
          Det sier Erland Johnsen som ble nødløsningen da Tom Nordlie ble bedt om å gå ut døra på Åråsen. Johnsen gikk fra spillerutvikler til sjefen i tospann med keeperkjempen, Frode Grodås.
          Prater ikke om Nordlie
          Men mannen han tok over for vil ikke den tidligere storstopperen snakke om.
          - Jeg er ikke interessert i å vinkle forskjellen med Tom. Det har jeg sagt til alle at jeg ikke kommenterer.
          - Hva har du gjort for å få Lillestrøm opp av sumpa?
          - Det har tatt tid å snu det. Vi har jobbet med å få resultater, ikke bare fra første spark. Men vi har sakte, men sikkert bygd opp noe som varer.
          - Litt mer spesifikk?
          - Det jeg gjør offensivt er at vi spiller en annen formasjon. Vi vil spille langs bakken og variere spillet opp mot to spisser. Jeg gir også spillerne delvis ansvaret til å finne rom og skape rom sjøl. Det jobber jeg mye med.
          Treneren tar så av seg det defensive.
          - Der har vi en 4-4-1-1-formasjon som passer oss.
          Vil bli lenger som sjef
          Og Lillestrøm og Johnsen er et av formlagene. Tre strake seirer, gjør at Johnsen har begynt og se et annet sted.
          - Jeg innrømmer at jeg ser oppover. Fjerdeplassen er innenfor rekkevide. Jeg har ledet Lillestrøm i åtte kamper og vi har tatt tolv poeng. Det gir et snitt på 1,5 poeng per kamp, sier han.
          Les mer om saken i vår papirutgave eller last ned avisa i PDF-format.

http://www.moss-dagblad.no/lokalsport/article3701742.ece

Kommentar

• Kanarifugl84
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2007
            • 2319

aktuelt fra dagens LSK zone

Stensaas: - Tre poeng mot Lyn

Søndag er det oppgjør mot Ståle Stensaas gamle klubb Lyn på Ullevaal stadion klokka 18:00. 37-åringen gleder seg til oppgjøret mot lagkameratene han forlot for kun halvannen uke siden.
            - Det blir gøy å reise til Ullevaal for å møte Lyn. Jeg mener vi har en meget god sjanse til å slå de. Vi går for tre poeng i hver eneste kamp framover, sier en av LSKs beste mot Strømsgodset nå på søndag.
            - Det var gøy å få debutert på Årårsen. Nå blir det spesielt å reise til Ullevaal og møte gamle lagkamerater. Lyn er en fin klubb, men LSK skal ta alle poengene, sier han.
            Støtt Stensaas og resten av LSK-spillerne på Ullevaal stadion søndag klokka 18:00

Otto i trening
            Det er ikke bare Bjørn Helge Riise som går mot en lysere periode på skadefronten. Otto Fredrikson har også begynt å bygge seg opp igjen. Hver eneste dag har han ekstratrening med keeper- og assistenttrener Frode Grodås på Åråsen-matta.
            - Jeg vil tilbake så raskt som mulig, og i løpet av neste uke håper jeg å være med på treningene igjen, sier Fredrikson som etter å ha pådratt seg en meniskskade i kneet også pådro seg infeksjon i såret. Dermed ble det et lengere sykehusopphold for finnen.
            - Otto er en maskin, og han står på hver eneste trening jeg har med han. Nå håper jeg at han kommer tilbake så raskt han kan.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

RB

MÅTTE SVARE: LSKs kaptein Frode Kippe har måttet svare for lagets dårlige prestasjoner denne sesongen. FOTO: SCANPIX

Stille etter stormen

ÅRÅSEN:
              Siden sesongstart har Frode Kippe måtte stå igjen og snakke om den ene nedturen etter den andre. Nå får LSK-kapteinen gå i fred.

Av Morten Svesengen
              Publisert 07.08.2008 - 18:44 Oppdatert 07.08.2008 - 18:48

- DEILIG: Etter mye press får Frode Kippe gå mer i fred, nå. Det setter Kippe pris på. FOTO: KRISTER SØRBØ

– Det har vært stille et par uker nå, og det er vel et godt tegn, sier Frode Kippe med et smil om munnen.
              Tre seirer på rad i Tippeligaen betyr at det er mindre trykk på LSK-kapteinen.
              Tidligere i sesongen var det annerledes.
              Da var det som regel Kippe som måtte snakke på vegne av de andre LSK-spillerne.
              Og han innrømmer at det har vært en tung tid.
              – Jeg sto der og følte at jeg måtte svare på de samme spørsmålene 1000 ganger, og det er vanskelig når du ikke har noe svar på hvorfor det går dårlig, sier han.

– Det knøt seg
              Kippe har aldri mistet troen på LSK-mannskapet, men han innrømmer at usikkerheten kom etter hvert som tapsrekken ble lengre.
              – Vi hadde godt humør på treningen, og alt virket greit. Men da vi kom til kamper var det ett eller annet som knøt seg. Når det skjer hver gang, begynner du jo å lure etter hvert, sier Kippe.
              Han vil fortsatt ikke helt avblåse den sportslige krisen på Åråsen, men ni poeng på tre kamper har gjort det lettere å være LSK-spiller.
              – Det er en helt annen "go" i laget, og det merkes på alle treninger. Men vi må ikke tro at det går av seg selv framover. Det kreves fortsatt hardt arbeid. Ellers kan vi havne i problemer igjen, advarer Kippe.

Advarer mot tabelltitting
              Å se på Tippeligatabellen mener han fortsatt ikke det er noen grunn til.
              – Det var noen som satte på tv-en for å se tabellen på tekst-tv etter kampen mot Strømsgodset. Men det var ikke mye å juble for. Vi ligger fortsatt tredje-sist, og jeg ser ingen grunn til å bruke mye tid på tabellen foreløpig, mener 30-åringen.
              Det er LSK-trener Erland Johnsen enig i.
              – Vi trenger et par seirer til før det er aktuelt, sier Johnsen.

– Betyr mye
              Men han merker godt at spillerne hans endelig har vunnet noen kamper.
              – Det betyr mye for hele gruppa. Seirene har gitt spillerne selvtillit, og jeg merker at alt går mye lettere, sier Johnsen.
              – For noen uker siden ville et utlikningsmål som det Strømsgodset fikk, fått laget ut av balanse og ført til tap?
              – Det kan godt hende. Vi var veldig sårbare for baklengsmål i den perioden. Foran kampen mot Strømsgodset hadde vi også fokus på at vi kunne komme i en slik situasjon. Denne gangen så det ikke ut til å påvirke spillerne som bare fortsatte å spille. Det forteller mye om hva selvtillit betyr, sier LSK-treneren.

Kommentar

• trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7135

Fra lsk.no

Erlands forsvarsgåte

Skader og suspensjoner skaper forsvarsbryderi før møtet med Lyn.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

RB

Stensaas vil banke gamleklubben. Se innslag på TVRomerike:

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

Alt før runden (Fædrelandsvennen)

Lyn-Lillestrøm
                    • Disse to lagene står med ganske lik statistikk når Lyn har hjemmebane. På de 14 siste kampene står begge lagene med fem seire hver. De fire siste har endt uavgjort. LSK har derimot scoret flest mål (24-17).
                    • Lyn har scoret det første målet ved åtte tilfeller i år. Det har bare resultert i fire seire, én uavgjort, og tre tap.
                    • Lyn og Rosenborg er de to lagene som har snudd 0-1 til seier flest ganger i år (3).
                    • Henning Berg har vært heldig med innbytterne sine denne sesongen. Seks av Lyns 22 mål har kommet fra innbytterne, det er mest i eliteserien.
                    • Odion Ighalo er det målfarligste innbytteren i år. Han har scoret fire mål etter å ha kommet inn som innbytter.
                    • Lyns Indridi Sigurdsson og Eddie Gustavson har spilt samtlige 1440 minutter i år.
                    • LSK har vunnet sine tre siste kamper. Klubbrekorden er på 11, og ble satt mellom mai og august 1986.
                    • Den neste borteseieren for LSK vil bli lagets 150 i rekken. De har spilt 396 kamper så langt.
                    • LSK har tatt 12 flere poeng hjemme enn borte (15-3).
                    • Selv om LSK har scoret åpningsmålet ni ganger i år, har det bare resultert i fem seire.
                    • LSK har heller ikke hatt mye hell når det gjelder innbytterne. Som det eneste laget, så har ingen av LSKs mål blitt scoret av en spiller som har blitt byttet inn.
                    • LSK har sluppet inn flest måk med høyrefoten (17).
                    • Ikke overraskende, så er LSK det laget som scorer flest mål med hodet i eliteserien. Hele seks mål har det blitt så langt.
                    • LSK er også kjent for sin tøffe spilletid, og har fått 28 gule kort så langt i år (likt med Aalesund). Kun Strømsgodet har flere gule kort med sine 33.
                    • Steinar Pedersen er den eneste spilleren som har spilt alle kampene i år.
                    • John Anders Bjørkøy får sin seriekamp nummer 250 mot Lyn.
                    http://fotball.fvn.no/eliteserien/article115174.ece

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

RB

Foto Holm, Morten FEBER: Ståle Stensaas har feber og er usikker foran oppgjøret mot Lyn søndag. FOTO: SCANPIX

Steensaas usikker

ÅRÅSEN:
                      Ståle Stensaas var ikke på LSK-trening lørdag.

Av Per Kristian Torvik
                      Publisert 09.08.2008 - 12:41 Oppdatert 09.08.2008 - 12:44

Han er blitt syk. Fysioterpaeut Jørn Karlsen sier han har feber. Det kan ligne influensasymptomer.

Avgjøres søndag
                      - Vi må bare se hvordan det går i løpet av søndagen, hvorvidt Ståle kan spille mot Lyn, sier Jørn Karlsen.

Alternativet klart
                      På lørdagens formasjonsterning spilte Espen Søgård høyre back og Steinar Pedersen venstre back. Om Ståle Stensaas ikke blir bra til kveldens kamp, vil de to danne forsvaret sammen med Frode Koppe og Vidar Riseth.

Kommentar

• reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13278

RB.no - Erland er optimist

FORSKJELL: Manager Jan Åge Fjørtoft (t.v.) og Erland Johnsen gleder seg over tre seirer på rad for LSK. Vinner laget mot Lyn i kveld, kan også Fjørtoft forsiktig begynne å se oppover tabellen. FOTO: GEIR EGIL SKOG

Erland er optimist

ÅRÅSEN:
                        At Ståle Stensaas meldte forfall til lørdagens trening på grunn av feber, har ikke tatt optimismen fra LSK-trener Erland Johnsen.
                        Av Per Kristian Torvik
                        Publisert 10.08.2008 - 06:31

– Nå har jeg langt fra gitt opp å få Ståle klar til i kveld. Men skader, sykdom og karantener gjør at vi ikke har mange å velge mellom til kampen mot Lyn, sier Erland Johnsen.
                        Mens han etter tre seirer har begynt å snakke om sjuendeplass til slutt, har manager Jan Åge Fjørtoft fortsatt sett bakover på tabellen.
                        – Jeg skjønner godt at Jan Åge sier det han sier og velger å se bakover. Mitt utgangspunkt er at vi kan sikte høyere på tabellen om vi spiller like bra som vi har gjort de siste kampene. Greier vi det, er vi nødt til å avansere.
                        Lett uttak

Om Erland Johnsen ikke har mange spillere å velge mellom, er ikke laguttaket til kveldens kamp spesielt vanskelig.
                        – Vi har ikke mange å velge mellom, så det meste gir seg selv. Vidar Riseth sliter med en ankelskade, men han spiller nok fra start. Om Ståle Stensaas ikke blir frisk, blir Espen Søgård høyre back og Steinar Pedersen på venstresiden.
                        Spiller Stensaas, kan Espen Søgård, som spilte en god rekruttkamp mot Åsane mandag, bli flyttet opp på høyre midtbane og skyve Magnus Myklebust ut på benken.
                        Etter å ha ledet kampene mot Lyn og Strømsgodset, men likevel tapt, og deretter gått på 0-4 smell mot Fredrikstad, har LSK fått orden på forsvarsspillet.
                        – At vi har vært gode bakover i tre kamper på rad gleder en gammel midtstopper. Vi har vært kompakte og solide, og alle tar ansvar.

Tett og jevnt

Tommy Berntsen og Indridi Sigurdsson begge har karantene i Lyn, plager ikke Erland Johnsen. Midtstopperne har vært blant lagets beste i år.
                        – Lyn har imponert meg i år. De har et godt lag, så Henning Berg kommer sikkert til å stille et slagkraftig mannskap.
                        – Hvordan ser du for deg kampen?
                        – Tett og jevnt, som nesten alltid. Med et godt forsvarsspill og vilje og evne til å utnytte overgangene, tror jeg vi kan få den fjerde seieren på rad, sier Erland Johnsen.

(Flere lenker og tabeller i orginalen)

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

VG

Lynangrep senket LSK

ULLEVAAL (VG Nett) (Lyn - Lilestrøm 1-0) Et lynangrep avsluttet av Espen Hoff sørget for å sette en stopper for LSKs seiersrekke.

MATCHVINNER: Espen Hoff (nr. 2 fra høyre) scoret kampens eneste mål ad Lyn slo Lillestrøm på Ullevaal. Foto: Stian Lysberg Solum / Scanpix

Lillestrøm kom nemlig til Ullevaal fulle av selvtillit, etter tre strake gevinster. Lyn, på sin side, hadde med to strake tap, måttet se luken opp til medaljeplass øke til seks poeng. Men Hoff sørget for at LSKs seiersrekke og Lyns taprekke ble brutt.

Etter en rotete førsteomgang, preget av mye feilpasninger og tidlige balltap, var det en Hoff-scoring etter effektivt og vakkert angrepsspill som skilte de to lagene til pause.

Tre minutter før pause skaffet nemlig Kim Holmen seg rom på kanten. Det så Paul Obiefule, som spilte gjennom Lyns hurtigtog. Holmen kom skrått på mål, og i stedet for å avslutte selv, spilte han tvers over til Hoff, som fikk en enkel oppgave med å sette inn sitt åttende mål for sesongen.

I forkant av scoringen hadde Hoff hatt to sjanser til å sende Oslo-laget i ledelsen. I det 14. minutt kom nemlig Lyn-angriperen alene med Moldskred, men satte ballen til side for LSK-målet. Senere i omgangen var han kun centimetere i fra å nå et innlegg fra nettopp Holmen.

Reddet på strek
                          Mye av spillet foregikk på Lyns banehalvdel i førsteomgangen. Likevel klarte gultrøyene kun å produsere én målsjanse. Den kom selvfølgelig etter dødball.

Olivier Occean nådde høyest ved et presist hjørnespark fra Khaled Mouelhi etter 12 minutter, men Lyns Obiefule holdt posisjonen ved nærmeste stolpe og reddet ballen på streken.

Målløs andreomgang
                          I andreomgangen hadde begge lag flere store sjanser til å sette ballen i mål. Likevel endte omgangen målløs.

En god Gustafsson hindret Occean i å heade ballen i mål fra fem meter etter 52 minutter, mens Hoff var centimetere fra å score sitt andre for kvelden, da han smalt ballen i tverrliggeren fra 16 meter tre minutter senere.

20 minutter før slutt kom LSKs Steinar Pedersen stormende ved et LSK-innlegg, men headingen gikk like utenfor.

I sluttminuttene kom gjestene til flere farligheter innenfor Lyns 16-meter, men det ville seg ikke for gultrøyene på Ullevaal søndag kveld.

(VG NETT 10.08.08 kl. 19:57, sist oppdatert 10.08.08 kl. 19:58)

ULLEVAAL (VG Nett) (Lyn - Lilestrøm 1-0) Et lynangrep avsluttet av Espen Hoff sørget for å sette en stopper for LSKs seiersrekke.

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

Aftenposten

Erland Johnsen:

- Vi blir fratatt et mål

SNYTT: Erland Johnsen (til høyre) følte seg snytt for scoring. Henning Berg var tydeligvis ikke fornøyd med alle dommeravgjørelsene han heller. ( Foto: Scanpix )

Av: Thomas Horni
                            Publisert: 10.08.2008 kl. 20:17 , endret: 10.08.2008 kl. 21:02

OSLO: Lillestrøm ankom Ullevaal Stadion med god selvtillit etter tre seiere på rad. Men Lyn skulle vise seg å bli en vanskelig nøtt og knekke.
                            Etter 13 minutter var hjemmelaget svært farlig frempå, og samspillet mellom Espen Hoff og Kim Holmen fungerte bra. Sistnevnte spilte Hoff gjennom, men skuddet gikk like utenfor mål.

Anullert scoring
                            Lillestrøm hadde kampens første ball i nettet, da Olivier Occean headet ballen forbi Eddie Gustafsson etter 20 minutter. Occean ble avblåst for offside, og scoringen var ikke gjeldende. TV-bildene viste at annulleringen var omdiskutert.
                            - Målet skulle ikke vært annullert. Vi blir rett og slett fratatt et mål. Det er helt håpløst, sa en frustrert Lillestrøm-trener Erland Johnsen etter kampen.
                            Første omgang var preget av feilpasninger og merkelige avgjørelser, og det var lite finspill å se. Etter 37 minutter fikk Lyn det imidlertid til, da Magne Simonsen spilte en flott ball til Hoff, som var centimetere ved å sette foten på ballen i farlig posisjon.

Glimrende angrep
                            Tre minutter før pause kom scoringen. Det var et glimrende Lyn-angrep som ble omsatt i scoring ved Espen Hoff. Kim Holmen ble spilt glimrende gjennom, og kom alene med Moldskred. Men Holmen så at Hoff var i bedre posisjon, og spilte ballen på tvers, slik at Hoff kunne sette ballen inn i det tomme målet.
                            - Vi spiller litt for mye på tvers, og det gir Lyn sjansen til å komme på farlige overganger. Det var sånn vi fikk scoringen imot, sa Johnsen.
                            Lagene gikk til pause med hjemmeledelse.
                            Lillestrøm gikk offensivt til verks i den andre omgangen. Allerede etter fem minutter var de kanarigule nær ved å score etter klabb og babb i feltet, men Eddie Gustafsson reddet til slutt glimrende.

Stor LSK-mulighet
                            Etter 71 minutter hadde Lillestrøm en gigantisk mulighet til å utligne ved Steinar Pedersen. Khaled Mouelhi la et frispark inn i feltet, og Pedersen sto helt alene, men headingen gikk utrolig nok utenfor.
                            Kvarteret før full tid var Lyn-innbytter Diego Guastavino farlig frempå med en avslutning fra ti meter. Skuddet gikk like over.
                            Lillestrøm forsøkte mot slutten, og var veldig nære da det gjensto tre minutter. Simen Brenne fikk ballen helt alene på ti meter, men klarte utrolig nok å sette skuddet utenfor.
                            - Brenne burde scoret. Men noen ganger vil det seg ikke foran mål, og slik var det i dag, sa Erland Johnsen etter kampen. Men til tross for tap, så Johnsen mye positivt i et Lillestrøm-lag på vei ut av krisen.

Johnsen ikke bekymret
                            - Vi spiller ganske bra, og skaper mange sjanser. Hadde vi hatt litt mer ro foran mål, og ikke stresset så mye i avslutningsøyeblikkene, kunne vi vunnet i dag. Men jeg syns vi er inne i en bra trend, og spiller jevnt med et av topplagene.
                            Lillestrøm kom ikke nærmere, og Lyn vant til slutt kampen 1-0. Johnsen er ikke bekymret.
                            - Det blir et stort fokus på poeng, men jeg tenker heller på prestasjonene, og er ikke bekymret for fremtiden.

PS: Erland Johnsen røpet etter kampen at det jobbes med å hente inn forsterkninger til Åråsen.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

TV2 Sport

Druknet i jubel

Frode Kippe ble overdøvet av Lyn-jubel.

Lyn - Lillestrøm 1-0:

Ullevaal/Bergen (TV 2 Sporten):

På spørsmål om hvordan Lillestrøm skulle glemme tapet mot Lyn (http://tv2sporten.no/fotball/tippeli...cle2124298.ece) begynte Frode Kippe å svare i fred og ro før plutselig Lyn-garderoben eksploderte i jubel.
                              - Vi har kamp allerede torsdag så vi får se frem mot den og komme sterkt igjen, mente LSK-kapteinen.

Se intervju med Frode Kippe her:

TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

RB

Foto Geir Egil Skog

- Fornøyd med prestasjonene

Ullevaal:
                                - Jeg er fornøyd med mye av det vi presterer. Vi skaper sjanser nok til å score, men ble litt for hete foran mål, sier LSK-trener Erland Johnsen.

Av Per Kristian Torvik
                                Publisert 10.08.2008 - 06:31 Oppdatert 10.08.2008 - 21:06

- Vi manglet fem spillere i denne kampen, og vi blir selvfølgelig litt preget av at vi ikke har så mange spillere med god innleggsfot på banen i dag. Men samtidig skapte vi nok til å score, mener LSK-treneren.

Skaper mer
                                - Det gledelige siden vi tok over er at vi skaper mer enn tidligere i sesongen. Før denne kampen hadde vi skapt 47 sjanser på åtte kamper. På de åtte første kampene skapte LSK bare 21, forteller Johnsen.

- Skuffende
                                - Skuffende at det ikke ble minst uavgjort. Det skapte vi nok til at vi fortjente, sier Espen Søgård.

Burde scoret
                                - Klareringen kom litt overraskende på meg. Men det var god nok plass til å sette den i mål. Dessverre traff jeg ikke godt nok. Vi burde helt klart scoret i dag, og jeg synes vi fortjente minst uavgjort, sier Simen Brenne.

LSK startet med dette laget (4-4-2): Lars Ivar Moldskred – Espen Søgård, Vidar Riseth, Frode Kippe, Steinar Pedersen – Magnus Myklebust, Khaled Mouelhi, John Andres Bjørkøy, Simen Brenne – Arild Sundgot, Olivier Occean.

Kommentar

• trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7135

Fra lsk.no

Surt LSK-tap på Ullevål

Seks målsjanser var ikke nok for skadeskutte, men ineffektive LSK på Ullevål. Etter tre strake seire ble det stopp mot Lyn.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

RB: Børsen Lyn-LSK

Lyn – Lillestrøm 1-0 (1-0)

Ullevaal.
                                    Mål: 1-0 (42) Espen Hoff.
                                    Gult kort: Theodor Elmar Bjarnason, Lyn.
                                    Målsjanser: Lyn 6, LSK 7.
                                    Cornere: Lyn 3, LSK 6.
                                    Tilskuere: 5.254.
                                    Stadionstemning: 5
                                    Kampkarakter: 4

LARS IVAR MOLDSKRED 5
                                    Måtte i aksjon med en gang. God da han reddet det tidlige skuddforsøket fra Eriksen. Kunne ikke hindre Hoff da han ga Lyn ledelsen. Jevne og gode prestasjoner gjennom hele kampen. Denne gangen ble han heller ikke satt på store prøver med beina langs bakken.

ESPEN SØGÅRD 5
                                    Rett inn på laget igjen etter karantene – for tredje gang på rad som høyreback. Lyktes med mer i åpningskvarteret enn i de to andre kampene til sammen. Hadde god kontroll på sin mann, Bjarnason, defensivt. Vant mange dueller og bidro også offensivt når sjansen bød seg.

VIDAR RISETH 3
                                    Friskmeldt til kamp. Langt fra patent da han bommet på ballen og serverte Lyn en kjempesjanse tidlig i kampen. Også rufsete ved flere anledninger etter det. Opphevet offsiden da Lyn gjorde 1-0. Men spilte seg opp en del etter pause. Lå nede flere ganger – og måtte til slutt gå ut med smerter.

FRODE KIPPE4
                                    Slet åpenbart med fotrappe motstandere, men var ganske flink til å unngå de verste løpsduellene med Lyn-spissene. Slurvet mer enn normalt med pasningene. Kom også for sent opp i en del dueller. I sum ingen god kamp av kapteinen selv om han vant flere dueller enn han tapte.

STEINAR PEDERSEN 4
                                    Løste backjobben tilfredsstillende i 90 min. Lyns ledermål kom fra hans side, men backen kan ikke lastes mer enn flere andre ved den anledningen. Nær utlikning og årets første seriemål da han headet noen centimeter utenfor midtveis i 2. omg. Etterpå var han stadig i Lyn-feltet i jakten på 1-1.

MAGNUS MYKLEBUST 4
                                    Fra start for første gang siden 16. mai. Denne gangen som høyrekant på midtbanen. Frisk i åpningen da han hadde mye ballkontakt. Men trakk ofte inn i banen og fikk lite ut av det. Noen gode innlegg etter pause. Kom til noen skuddmuligheter, men ser ikke ut til å ha nok tro på det. Har ikke scoret siden 1. februar.

KHALED MOUELHI 6
                                    Drivende god på midten i store deler av 1. omg. Den store ballsentralen med gode offensive pasninger. Litt mindre involvert etter pause da mye gikk forbi den sentrale midtbanen. God dødball både da Occean headet utenfor på 0-0 og da Pedersen var nær utlikning. Cornerne hans holdt ellers middels kvalitet.

JOHN ANDERS BJØRKØY 4
                                    Ganske anonym i starten. Fikk mer ballkontakt etter hvert uten at han var like framtredende som sist mot Godset. Spilte med større feilprosent i pasningsspillet sitt denne gangen. Tapte også flere dueller enn han normalt bør gjøre. Manglet for ofte oversikten og gikk seg fast. Det ga flere overgangsmuligheter for Lyn.

SIMEN BRENNE 5
                                    Mye involvert fra venstresiden store deler av kampen. Serverte flott til Occean da han headet inn målet som ble annullert. Vil mye, og spiller derfor med for stor risiko i pasningsspillet sitt. Hans mislykkede pasning åpnet for kontringen som ga Lyn seiersmålet. Slo elegant gjennom Occean etter pause. Fikk to store sjanser til å utlikne, men ble for het i avslutningsøyeblikket.

ARILD SUNDGOT 3
                                    Lite involvert i starten. Ble brukt mer som oppspillspunkt utover i kampen. Slo nesten uten unntak pasninger bakover i banen. Det gikk også for sakte. En Sundgot i form løser jobben langt bedre. Kom heller ikke til målsjanser og ble til slutt byttet ut.

OLIVIER OCCEAN 6
                                    Bevegelig og god hele kampen. Slet med å vinne de avgjørende duellene innledningsvis. Da han vant en av de første og headet ballen i nettet ble han tvilsomt avvinket for offside. Hele tiden en trussel for det unge midtforsvaret til Lyn, men ble straffet hardt av dommeren og fikk generelt dårlig betalt for kjempejobben han la ned.

SUM 11 MANN: 49

INNBYTTERE

DAN FELLUS
                                    (20 min. for Myklebust). Frisk på høyrekanten. Misset stor sjanse.

TORE ANDREAS GUNDERSEN
                                    (11 min. for Sundgot). Kunne utliknet, men fant aldri ballen.

EIRIK BERTHEUSSEN
                                    (9 min. for Vidar Riseth).

DOMMER

KJELL ALSETH 2
                                    Generelt dårlig kampledelse begge veier gjennom 90 minutter. Har en frisparklinje som ingen kan bli klok på. Kan ikke lastes for at assistenten hans tok feil da Occeans mål ble annullert. Men holder ikke lenger som dommer på dette nivået.

ANALYSEN
                                    To karanteneforfall i midtforsvaret hos Lyn, ga LSK en god mulighet i bortemøtet med Lyn. Occean ble en håndfull for de unge Lyn-midtstopperne i hele kampen, men dessverre ble kanadieren litt for alene. Når han først scoret ble hans mål feilaktig annullert. LSK skapte nok sjanser til å score både ett og to mål, men spillerne ble generelt for hete når de fikk muligheten.
                                    Så lenge LSK i tillegg slurvet med pasningene i angrep og fikk mange kontringer mot seg – ble de også straffet av Lyn som scoret kampens eneste mål.
                                    Dette var en kamp LSK definitivt burde fått mer ut av, men mangelen av en innleggsspiller var merkbart da Ståle Stensaas ikke kunne spille på grunn av sykdom. Fra før er både Karim Essediri og Bjørn Helge Riise ute.

Vurdert av Morten Svesengen

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

Banens 3 beste (Aftenposten-papir)

(1) Obiefule, (2) Hoff og (3) Occean.

Kommentar

• Emil B
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2006
                                        • 5921

LSK-TV etter Lyn-LSK
                                        Det ble tap på Ullevaal søndag kveld, og LSK-TV gir deg kommentarene etter kampen.

Av: Ole Kristian Bakkene

Espen Hoff slo inn Lyns seiersmål på en kontring i førsteomgang. LSK kom tilbake ved Olivier Occean, men nettkjenningen ble annullert. Dermed måtte LSK reise tilbake til Åråsen uten poeng.

LSK-TV tok seg en prat med Erland Johnsen, Espen Søgård, Steinar Pedersen, og Magnus Myklebust etter kampen.

Fortsett videre til LSK-TV for å se intervjuene.

Kommentar

• Emil B
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2006
                                          • 5921

Fra RB.no

FLAGGET: Olivier Occean tror han har gjort 1-0, men i bakgrunnen har assistentdommer Steinar Holvik vinket for offside. TV-bildene etterpå viste at dommerassistenten tok feil. FOTO: ROAR GRØNSTAD
                                          Dømt til evig bunnkamp

ULLEVAAL:
                                          Olivier Occean skjønte ingenting da målet hans ikke ble godkjent. Bildene etterpå viste også at assistentdommeren aldri skulle vinket for offside.

Det var klasse over både Occeans heading og Simen Brennes innlegg. Og hadde assistentdommer Steinar Holvik gjort jobben sin, ville målet gitt LSK en drømmestart på Ullevaal med 1-0 etter 20 minutter.
                                          – Jeg var sikker på at det var mål. Da jeg så flagget skjønte jeg ingenting, sier Occean.
                                          Da han så opp på storskjermen og fikk sett reprisen, skjønte han ikke noe mer.
                                          – Helt uforståelig, og veldig uheldig for oss. Det hadde vært noe annet å få ledelsen, sier LSK-spissen.

Dommeren måtte blåse

Dommer Kjell Alseth beklager dersom bildene viser at assistenten hans gjorde feil.
                                          – Jeg kan overprøve min assistent, men da må jeg stå på linje selv. Da han vinket hadde jeg ikke noe annet å gjøre. Forhåpentlig var det offside. Hvis det er tilfelle at tv-bildene viser noe annet, er det beklagelig, sier Alseth.
                                          Dommer Alseth straffet Occean hardt flere ganger i kampen. Blant annet da han vant duellene med Lyn-stopper Mads Dahm og fikk frispark mot seg.
                                          – Det var absolutt ingenting, sier Occean.
                                          Synd for kanadieren at Alseth blåste i den situasjonen som liknet på den som sørget for 1-0 i cupfinalen i fjor høst. Uten fløytesignalet ville trolig LSK-spissen kommet gjennom alene med keeper.

Nok store sjanser

Uansett om dommertrioen straffet Occean hardt, hadde LSK nok av muligheter til å score mål på Ullevaal - mot et for dagen ungt midtforsvar hos Lyn.
                                          Men foran mål ville det seg ikke.
                                          Occean hadde flere muligheter hvor marginene ikke var med ham. I tillegg sløste både Simen Brenne, Steinar Pedersen, Dan Fellus og Tore Andreas Gundersen bort scoringsmuligheter.
                                          – Jeg er fornøyd med mye av det vi presterte, men spillerne var litt for hete i avslutningssituasjonene. Vi kunne definitivt fått med oss noe herfra. Det gledelige er at vi skaper mange sjanser, sier LSK-trener Erland Johnsen.

Tapte terreng

Dommernes feil og LSKs sjansesløseri betydde til slutt at LSK hadde misbrukt muligheten til å spille seg inn i haugen med lag midt på tabellen.
                                          Med den seieren et ungt midtforsvar hos Lyn bød opp til, ville LSK vært en del av midtsjiktet på tabellen med fire opp til Bodø/Glimt på en 4. plass. Isteden endte LSK søndagskvelden 9 poeng bak Lyn på 4. plassen - med fire poeng opp til Strømsgodset på 10. plass.
                                          Og da ble den viktigste beholdningen fra serierunden at Aalesund og Molde tapte - og at Ham-Kam bare tok ett poeng mot erkerivalen Vålerenga.
                                          Det betyr at LSK i hvert fall ikke kom dramatisk nærmere bunnen. Og på Åråsen i august 2008 er det faktisk det aller viktigste.

Kommentar

Working...