Nyheter august 2008

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    lsk.no

    Erland Johnsen ønsket seg jobben som hovedtrener, men går tilbake som spillerutvikler når Henning Berg kommer til Åråsen. Se intervju på LSK-TV:

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      lsk.no

      Intervju med Fjøra på LSk-TV:

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        TV2 Sport


        JUBLER: Kanarifansen er meget godt fornøyd med valget av ny trener. Foto: Lien, Kyrre/SCANPIX

        Supporterne jubler - og gråter

        Ikke alle er like fornøyd med at Henning Berg blir ny LSK-trener.
        Tirsdagens store sak i fotball-Norge er utvilsomt at Henning Berg forlater Lyn etter sesongen for å ta over Lillestrøm samtidig som Jan Åge Fjørtoft forsvinner ut porten på Åråsen.
        Kanarifansens forum jubles det over ansettelsen av Berg, mens reaksjonene er blandet over at Fjørtoft forlater klubben.
        - Dette er strålende nyheter! Berg har gjort en fantastisk jobb med begrensede ressurser i Lyn, jubler «Grusom B».
        - Den største dagen i LSK på veldig lenge. Henning Berg er som vakker musikk i mine ører. Tør vi håpe Bjarmann også. Takk for fire turbulente år JÅF. En ting klarte du i allefall og det var å bringe LSK tilbake i media, er «maxpaynes» mening.
        - Greit at HB kan virke litt sutrete i media, men det er jo fordi han hater å tape. Jeg tror faktisk ikke han tåler å tape. Han jukser sikkert i ludo med unga sine og det er fantastisk bra at Lsk har henta inn en sånn fyr, skriver «tilt».
        I tillegg diskuteres det heftig om Lyns sportsdirektør er neste mann inn hos LSK. De fleste er overbeviste om at den tidligere Kanaristopperen er på vei nordover fra Oslo vest sammen med Berg.

        Bastionen sørger
        Det tror også Lyns supportere som sørger over tapet av treneren.
        - Dette var en j*vlig sak å våkne opp til... Jeg kan garantere at Bjarmann blir med Berg over til Åråsen, mener «Bulldog» i Bastionens forum.
        - F*en så synd dette er, tror Berg hadde blitt om ting hadde vært på plass faktisk. Han gidder sikkert ikke vente lenger, og hvem kan "blame" han? Nå rakner det fullstendig, skriver «O.L».
        - Dette er vel det verste som kunne skjedd oss nå. En ting jeg er sikker på er at vi ikke finner en likegod trener eller bedre. Eller en trener som klarer å bruke/finne potensialet i unge spillere som Berg gjør. Dette er trist, dette er trist..., mener «LYN!».
        Flere av supporterne mener Berg allerede bør rydde kontoret på Ullevaal og frykter han vil ta med seg flere av klubbens «Bosman-spillere» til Åråsen.

        TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          RB


          DEN NYE SJEFEN: Her er den nye, uomtvistelige sjefen på Åråsen. Henning Berg har tatt på seg hele det sportslige ansvaret for å gjenreise LSK etter et turbulent år og en svak sportslig sesong. FOTO: SCANPIX

          Henning Berg får all makt

          ÅRÅSEN:
          De neste fem årene blir Henning Berg den sterke mannen på Åråsen. Med all makt og sportslig styring til Lørenskog-mannen var det ikke plass til Jan Åge Fjørtoft.

          Av Espen Solbakken
          Publisert 20.08.2008 - 06:48 Oppdatert 20.08.2008 - 07:05

          – En trener skal ha ansvaret for alt det fotballfaglige i en klubb, var Bergs klare svar til Romerikes Blad om han hadde stilt noen krav i forhandlingene med LSK.

          Tydeligere kan det neppe sies.
          I LSKs framtidige organsasjonsmodell er det ikke lenger plass til den sportspregede managerrollen Jan Åge Fjørtoft har hatt de siste fire årene, Berg vil i stedet få en ansatt med mer administrativt enn sportslig ansvar i ryggen, høyst trolig heter denne mannen Torgeir Bjarmann.
          – Jeg kunne godt ha samarbeidet med Jan Åge, men når han ikke er enig i modellen, er det en "fair" sak at han går av, sier Henning Berg, som dog vil beholde klubbens sportslige utvalg, i dag er det Svein Rustad som har tatt over som leder etter Per Mathisen.

          100 prosent proff
          Henning Berg ble fristet av LSKs fasiliteter, sportslige ambisjoner, spillerstall, målsetting og generelle størrelse – alle sammen momenter han ikke møtte i det daglige i Lyn-hverdagen.
          At det handlet om en klubb han også har spilt for og ligger rett i familiens eget nabolag var naturlig nok de siste brikkene som passet perfekt.
          – Det var ikke noe lett valg, og jeg føler meg privilegert og heldig som fikk sjansen til å velge mellom Lyn og LSK, sier Berg.
          Noe særlig mer om hvilke planer han har for sin nye klubb, var han ikke komfortabel med å uttale seg om.
          Blant annet ønsket Berg at alle intervjuer tirsdag skulle gjøres i en Lyn-setting, det vil si i forbindelse med Oslo-klubbens trening, eller over telefon.
          Noen foto-session på Åråsen eller i Lillestrøm sentrum kom ikke på tale.
          Det samme svaret fikk også journalister som ønsket å høre om Bergs konkrete planer for LSK-stallen, eller om han hadde en programerklæring til Kanari-Fansen.
          – Alt dette vil være lettere og mer riktig å snakke om når jeg blir LSK-trener 1. januar. Det er mange ting som må vente her, men jeg er nødt til å være en del av planleggingen for 2009, innrømmet Berg, som derimot ikke vil personlig overtale noen av dagens Lyn-spillere til et framtidig liv i gult og svart.

          Lang kontrakt
          Etter sju år med Arne Erlandsen, er det blitt reneste Rosenborg-tilstander på Åråsen med stor gjennomtrekk av trenere.
          Svaret fra Per Mathisen nå var å klinke til med en femårskontrakt til Berg – et helt greit tidsperspektiv for mannen som skrev under på avtalen.
          – Begge parter hadde et ønske om langsiktighet og forutsigbarhet. Og jeg har ingen planer om å dra noen andre steder i kontraktsperioden på fem år – på samme måte som jeg nå er i ferd med å fullføre kontrakten min med Lyn, sier Henning Berg.
          Det eneste problematiske med hans nye treneravtale synes Berg er timingen på offentliggjøringen.
          Han innrømmer at det ikke er perfekt med en kunngjøring i august med ni serierunder igjen å spille både for Lyn og LSK.
          Men samtidig er det en naturlig del av fotballen når kontrakter går ut – og Berg er sikker på at det hadde kommet ut uansett.
          – Erik Hamrén og Aalborg visste det i et halvår at han skulle til Rosenborg, likevel tok AaB seriegullet i Danmark. Jeg skal greie å fullføre jobben min i Lyn. Dessuten er det vanskelig å holde ting som dette skjult i så lang tid. Og når det kommer ut, kommer spørsmålene om hvorfor man kom ikke sa noe, sier Henning Berg.

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            Nettavisen

            - Jeg sponser Lyn med 40 prosent


            ETTERTRAKTET: Torgeir Bjarmann er ønsket av Lillestrøm. Foto: Kyrre Lien/Scanpix

            Men stillingsprosenten er ikke det viktigste når Torgeir Bjarmanns vurderer sin fotballfremtid.

            Av Marius Vik

            KRINGSJÅ (Nettavisen): Samtidig som det ble klart at Henning Berg går til Lillestrøm og Jan Åge Fjørtoft trekker seg som manager, startet spekulasjonene rundt Torgeir Bjarmanns fremtid. Lyns sportsdirektør forstår godt at de kommer.

            - Det er klart at vil det komme slike spekulasjoner når jeg har vært der i 16 år som spiller.

            - Du er ikke i full jobb i Lyn. Er det viktig for deg at du får en fulltidsstilling i fremtiden.

            - Jeg sponser Lyn med 40 prosent i dag (Bjarmann er ansatt i en 60 prosents stilling, red.anm.), men det betyr lite – jeg jobber 100 prosent uansett.

            - Smigret av LSK-interessen
            Óg: Den jobben har Bjarmann tenkt å gjøre skikkelig, selv om LSKs styreleder Per Mathisen tirsdag bekreftet overfor Nettavisen at Bjarmann er høyaktuell som Fjørtofts erstatter.

            - Nå er jeg i Lyn, og vil gjøre alt for at de skal bli best mulig. Fokuset nå er å få en ny trener på plass.

            - Men det er klart at det er smigrende med en slik interesse, det tar jeg som en kompliment. Men jeg har ikke pratet med noen i LSK, understreker Bjarmann.

            Deppet spillergruppe
            Lyns spillergruppe var tydelig tynget av stundens alvor da de tirsdag trente i behagelig sensommersol på naturgresset på Kringsjå. Gjennomgangstonen var at avgjørelsen var «beklagelig, men forståelig», mens de fleste mente at Lillestrøm har gjort et varp ved å ansette Berg – og at man ikke blir rik ved å sette pengene på at Bjarmann følger med på lasset.

            Henning Berg vil dog ikke spekulere i Bjarmanns fremtid.

            - Det er ikke noe jeg har tenkt på.

            - Kunne du ha fortsatt med Fjørtoft ved din side?

            - Det var ingen forutsetning fra min side at Fjørtoft måtte gå, sier Lyn-treneren diplomatisk, og legger til at Fjørtofts fremtid ikke var avklart da han selv ga sitt «ja» til Lillestrøm i helga.

            - Jeg tror ønsket fra ledelsen var å flytte mer sportslig ansvar fra manager over til trener, og den beslutningen ville ha kommet uansett, sier Berg.

            Lyn vurderer Bergs fremtid
            Nettavisen vet at det i Lyn-ledelsen nå diskuteres om Berg skal få fortsette sesongen ut, eller om man skal få ham erstattet fortest mulig. Selv sier Berg at han ikke kjenner til diskusjonene, men han innrømmer at han kan komme i en dobbeltrolle utover høsten. Likevel beroliger han Lyn-fansen med at han ikke vil forsøke å overtale noen av spillerne til å ta turen de få kilometerne nordover sammen med ham.

            - Jeg kommer nok til å være litt involvert i LSK planlegging for 2009-sesongen.

            - Men jeg kommer ikke til å ta kontakt med noen Lyn-spillere for å snakke dem vekk fra Lyn. Som Lyn-trener vil jeg gjøre det jeg kan for at de blir værende i Lyn, understreker Berg, og minner om at Rosenborgs Erik Hamrén klarte å gjøre jobben sin ganske bra da han satt på oppsigelse i Aalborg.

            Skal gjøre LSK til topplag igjen
            Selv innrømmet Berg på tirsdagens improviserte pressekonferanse på Kringsjå at det hadde vært et tøft valg, men at det var Lillestrøms ambisjonsnivå som til slutt lokket ham til Åråsen.

            - De har et mål om å være i toppen av norsk fotball, og har forutsetninger for å klare det.

            - Jeg var privilegert som fikk to gode tilbud, og vil understreke at jeg har blitt godt behandlet og hatt en meget god tid i Lyn.

            Nedrykk ingen hindring
            For øvrig kan Berg også berolige alle LSK-supportere med at han ikke vil forlate skuta, selv om det verst mulige skulle skje – et nedrykk.

            - Jeg har signert en femårskontrakt, og går til LSK selv om det også skulle bli et nedrykk. Da blir jeg Adeccoliga-trener kommende sesong, forsikrer 38-åringen.

            Nedrykk eller ikke – LSK er for tiden fire poeng over kvalifiseringsplass – Torgeir Bjarmann er i alle fall sikker på at LSK har hentet riktig mann til klubben.

            - Henning kan komme til å gjøre det like bra som trener som han gjorde det som spiller, sier Bjarmann til Nettavisen.

            Kommentar

            • Emil B
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2006
              • 5921

              Nettavisen.


              LETTET: Frode Kippe og resten av LSK-spillerne er lettet over at trenersituasjonen er avklart

              Lillestrøm-spillerne er lettet over at trenersituasjonen er avklart.



              Etter mye usikkerhet rundt trenersituasjonen i Lillestrøm, ble det tirsdag klart at Henning Berg tiltrer som ny trener fra nyttår.
              For spillerne i LSK er det en lettelse at trenersituasjonen neste sesong er avklart allerede nå.
              – Demper oppstyret
              – Det er godt at trenersituasjonen er avklart. Det hindrer spekulasjoner og demper litt av oppstyret som har vært den siste tiden, sier talsmann for spillerne, Frode Kippe, til Nettavisen.
              De ser positivt på at valget falt på Berg.
              – Spillergruppa oppfatter dette som entydig positivt. Vi syns det er et spennende valg. Henning Berg har helt klart mye å bidra med, sier Kippe om Berg, som er i ferd med å føre Lyn til en sterk plassering i årets Tippeliga.
              LSK er langt fra i nærheten av å matche den fjerdeplassen Lyn for øyeblikket innehar. Det har gått bedre med de gulsvarte den siste tiden, men tolvteplass og skarve 18 poeng på 17 kamper er ikke mye å rope hurra for.
              – Årets sesong viktigst
              Spesielt ikke for et lag som før årets sesong både hadde ambisjoner om, og av de fleste medier var spådd å være blant medaljekandidatene i Tippeligaen.
              Det er LSKs spillergruppe fullt klar over.
              Kippe påpeker at årets sesong er langt fra ferdigspilt og at fokuset må ligge der og ikke på neste sesong med ny trener.
              – Vi ligger fortsatt på en utsatt plass i serien, og det er der alt fokus må være nå. Vi har en stor oppgave foran oss for å gjøre opp for den dårlige sesongstarten, konstaterer han.
              Neste store utfordring for LSK er søndagens tippeligakamp borte mot Viking.

              Kommentar

              • Petter Ø
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3008

                Kanaricup 2008



                Skrevet av Kanari-Fansen Lillestrøm

                LSK-HALLEN LØRDAG 13.SEPTEMBER KL 10

                Etter en del års fravær er Kanari-Fansens interne supportercup tilbake. Kanaricupen 2008 vil bli avholdt i LSK-Hallen 13.september kl 10:00. 7’erlag meldes på til petter@kfl.no med Kanaricup som emne. Ta med med draktfarge, lagnavn og telefonnummer til en kontaktperson i eposten. Påmeldingsavgift er kr 700 pr lag.

                -Mat og drikke ved Kafédamene
                -Info om Eurostand 2008
                -Splitter nye KFL t-skjorter

                Etter turneringa vil det bli bankett på Tims med utdeling av pokal og priser. Middag og drikke til special price for you.
                Petter Ø - Kreativ Kanaris
                http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                Kommentar

                • Emil B
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2006
                  • 5921

                  TVRomerike


                  – For meg er det bra

                  Unggutta Dan Alberto Fellus (bildet) og Lasse Bergan Foss fornøyd med Berg-ansettelsen.
                  Se reportasjen fra TVRomerike her!

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    Bergens Tidende (100% Fotball)

                    Intervju med Espen Hoff, som roser Henning Berg som trener:
                    - Blir du med på flyttelasset til Åråsen?
                    - Jeg vil nødig kommentere enkeltklubber. Jeg har lært at det ikke kommer noe godt ut av det, sier Hoff og ler.
                    - Hva kan Henning Berg tilføre Lillestrøm?
                    - Det er vanskelig for meg å si hva Henning kan gjøre der, men han er en veldig dyktig trener, og han var selv en god spiller. Han er taktisk sterk, rutinert og flink med unge spillere.

                    Kommentar

                    • tullebukk
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2006
                      • 5446

                      Lasse Bergan Foss er fra og med i dag klar for Høland.

                      Kommentar

                      • Håkon Henriksen
                        Administrator
                        • Nov 2003
                        • 6411

                        http://www.lsk.no/?did=9100200



                        Bergan Foss til Høland
                        Torsdag ble det klart at Lasse Bergan Foss går til Høland IL.

                        Av: Ole Kristian Bakkene

                        Bergan Foss har siden han ble tatt opp i a-stallen slitt med spilletid. Kontrakten hans med LSK går ut etter sesongen, men torsdag ble det klart at han går til naboklubben Høland.
                        - Jeg hadde et ønske om å spille videre på Åråsen, men jeg har flyttet til Fosser i Aurskog-Høland, og da passer det bra å begynne å spille for Høland. Jeg skulle gjerne hatt litt mer spilletid. Slike ble det ikke, og det er bare sånn det er i dette gamet, sier Bergan Foss til LSK.NO.
                        - Nå skal jeg hjelpe min nye klubb å rykke opp til 2. divisjon. Det hadde vært veldig gøy.

                        For Høland ligger godt an i forhold til ønsket om å rykke opp til det tredje høyeste nivået i Norge. Status er ledelse i 3. divisjon avdeling 2 med 15 seire, en uavgjort og et tap på 17 kamper for den tradisjonsrike klubben fra Aurskog-Høland.
                        - Det hadde vært veldig gøy å rykke opp med Høland. Jeg skal i alle fall gjøre mitt til at vi skal klare det, sier Bergan Foss.

                        19-åringen hadde torsdag sin siste trening med LSK, og starter så raskt han kan hos Løken-laget. LSK.NO ønsker unggutten som har gått gradene i LSK lykke til med både egen karriere og opprykket med Høland.

                        Håkon Henriksen
                        -
                        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                        -
                        ALT FOR FUGLA

                        Kommentar

                        • Trondeo
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3062

                          http://fotballmagasinet.no/?mode=news&id=14373

                          Håper på LSK-kontrakt

                          Håvard Rønning - 21/08 14:40

                          Charltons Martin Christensen (20) trente for første gang med Lillestrøm på torsdag. Kantspilleren håper å få til en låneavtale med LSK.

                          – Jeg må jo få spille fotball. Jeg er ikke med i managerens planer i Charlton for øyeblikket, så kanskje jeg kan få noe her. Det er mest aktuelt med en låneavtale ut året, sier Christensen til rb.no.

                          U21-landslagsspilleren sammenligner norsk fotball med engelsk, og mener at spillestilen er veldig lik, og da spesielt Coca-Cola Championship. Christensen tror han vil passe godt inn og mener han selv vet hva som vil vente han.

                          – Jeg kan spille på begge sidene på midtbanen, og lker å utfordre forsvarsspillerne.

                          Dansken, som i fjor var lånt ut til Heracles Almelo i den nederlandske serien, har frem til helgen på å imponere nok til at Lillestrøm vil satse på han. Han var også på banen for det danske U21-landslaget mot Island onsdag kveld


                          Kommentar

                          • Kanarifugl84
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2007
                            • 2319

                            rb.no


                            PÅ VEI TIL DANMARK?: Tore Andreas Gundersen har trent med det danske 1. divisjonslaget Lungby FC i tre dager.
                            Gundersen til Danmark?

                            ÅRÅSEN:
                            Tore Andreas Gundersen har trent tre dager med Lyngby FC.
                            Av Espen Solbakken
                            Publisert 21.08.2008 - 13:44 Oppdatert 21.08.2008 - 13:50
                            Tips en venn om denne saken
                            Skriv ut denne siden

                            LSK-spiss Tore Andreas Gundersen (bildet) er nær en utlånsavtale med den danske 1. divisjonsklubben Lyngby FC.
                            I dag returnerer unggutten til Lillestrøm etter et tredagers treningsopphold.
                            Trolig kan en avtale med danskene være klar allerede i helga.

                            – Må jo spille ...

                            – De har sett meg i treningskamp for LSK mot Aalborg og ville se mer nå. Jeg er jo nødt til å få spille fotball, og det kan bli her. Det er snakk om en utlånsavtale ut sesongen, sier Gundersen til Romerikes Blad.
                            Han har for øyeblikket fire spisser foran seg i køen på Åråsen.

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              RB


                              VIL TIL «FUGLA»: Den danske U21-landslagspilleren Martin Christensen (20). FOTO: ESPEN SOLBAKKEN

                              Håper på LSK-kontrakt

                              ÅRÅSEN:
                              Kantspilleren Martin Christensen (20) fra Charlton trente med LSK for første gang torsdag formiddag.

                              Av Espen Solbakken
                              Publisert 21.08.2008 - 13:20 Oppdatert 21.08.2008 - 13:23

                              Nå håper U21-landslagsspilleren på en låneavtale med LSK.
                              – Jeg må jo få spille fotball. Jeg er ikke med i managerens planer i Charlton for øyeblikket, så kanskje jeg kan få noe her. Det er mest aktuelt med en låneavtale ut året, sier Christensen til rb.no.
                              – Hva er ditt førsteinntrykk av klubben?
                              – Veldig likt Danmark egentlig, både fasilitetene og klubben tiltaler meg. Alle har vært vennlige mot meg.
                              – Hva slags spiller er du?
                              – Jeg kan spille på begge sidene på midtbanen, og jeg liker å utfordre forsvarsspillerne. Etter min mening er norsk fotball temmelig lik engelsk fotball, og da spesielt Championship League. Derfor kan dette passe meg bra, jeg tror jeg vet hva som venter meg, sier Martin Christensen.
                              Spilleren skal være på Åråsen fram til helga for å imponere nok til at LSK satser på et lån av spilleren som fikk 30 minutter for det danske U21-landslaget borte mot Island onsdag kveld.

                              Kommentar

                              • morten
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 2156

                                lsk.no



                                LSK-TV: Grodås på benken?
                                Lars Ivar Moldskred er på vei tilbake etter operasjon, og Otto Fredrikson trente med laget fra tirsdag av. Det åpner for en evigung Frode Grodås på benken mot Viking.

                                Av: Ole Kristian Bakkene


                                LSK-trener Erland Johnsen forteller til LSK-TV at keepersituasjonen er trygg i LSK.
                                - Når den ene forsvinner ut så kommer den andre rekende. Lars Ivar (Moldskred) er operert og han trener vel på lørdag, og Otto (Fredrikson) er i full trening og ser veldig bra ut, sier Johnsen og fortsetter å fortelle om evigunge Grodås:
                                - Så har vi fått inn en unggutt som heter Frode Grodås som var med i dag. Han gjorde det brukbart, og sier han er 19 så vi får sjekke om det virkelig er sant. Han var jo på vinnerlaget i dag, og det lover godt for en så ung kar som han, sier Johnsen spøkefullt om den snart 44 år gamle assistent- og keepertreneren.

                                Status for LSK-troppen vurderer Johnsen til å være bra.
                                - Vi har litt smårusk i troppen. Vi har en del som er skadet, men vi stilte med elleve mot København og gjorde det brukbart. De er alle skadefrie og et par tre har meldt seg på i tillegg. Så vi stiller nok med en 16-mannstropp, og den kommer til å være bra.

                                Se intervjuet med Erland Johnsen og bilder fra LSK-treningen på torsdag på LSK-TV.
                                Badekar
                                http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  Bergens Tidende (100% Fotball): Før runden Viking-LSK

                                  - Det er vanligvis jevnt når disse lagene møtes i Stavanger. Viking har 11 seire, 11 har endt uavgjort, mens Lillestrøm har tatt full pott ni ganger.
                                  - Lillestrøm har scoret i de 13 siste bortekampene mot Viking, som har scoret i sine ni siste hjemmekamper mot Lillestrøm.
                                  - Viking er bare to mål fra sitt 1500. i eliteserien. De har spilt 925 kamper, og bare Rosenborg har scoret flere.
                                  - Viking har scoret først i bare seks kamper denne sesongen. Når de gjør det er de ubeseiret.
                                  - Hjemmelaget har snudd kampen og vunnet to ganger når de har ligger under 0-1 denne sesongen.
                                  - Neste borteseier for Lillestrøm vil bli deres 150. i eliteserien. De har spilt 397 bortekamper.
                                  - Ikke én innbytter har scoret for Lillestrøm denne sesongen.
                                  - Lillestrøm har bare tre bortepoeng denne sesongen.
                                  - Lillestrøm har tapt fem poeng i forhold til stillingen ved pause denne sesongen.
                                  - De har bare scoret fem mål etter pause.
                                  - Steinar Pedersen er den eneste som har spilt samtlige minutter for Lillestrøm.

                                  Kommentar

                                  • gravinho
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Oct 2005
                                    • 240

                                    Søvnløs - men fotrapp (rb.no)

                                    NY MANN: 20-årige Martin Christensen fra Danmark kan slutte seg til LSK på lån ut 2008 om Åråsen-klubben blir enig med spiller og hans arbeidsgiver Charlton. FOTO: ESPEN SOLBAKKEN
                                    Søvnløs - men fotrapp

                                    ÅRÅSEN:
                                    Den danske U21-landslagsspilleren Martin Christensen (20) hadde ikke sovet ett sekund før han begynte å drible det som kan bli hans nye lagkamerater i LSK.
                                    Av Espen Solbakken
                                    Publisert 22.08.2008 - 06:30 Oppdatert 22.08.2008 - 06:41
                                    Tips en venn om denne saken
                                    Skriv ut denne siden


                                    – Jeg spilte U21-landskamp på Island onsdag kveld og returnerte til Danmark på natta. Klokka 07.00 gikk flyet til Norge og nå står jeg her, smilte Martin Christensen etter sin første økt på Romerike.
                                    Charlton-spilleren er på utkikk etter spilletid, og trener Erland Johnsen var utelukkende positiv etter første delen av prøvespillet.
                                    – Han hadde en holdning som Veigar Pall Gunnarsson, litt sånn rak i ryggen med frekke finter. Jeg har lyst til å se mer av ham, men som type er han spennende, ikke minst fordi han er helt annerledes enn spillerne som er i stallen fra før, sa Johnsen etter formiddagsøkten torsdag.
                                    God en mot en

                                    Christensen, som kan spille på begge sider på midtbanen, viste fram mange fikse detaljer på treningen. Han utfordret forsvarere mot tofotsfinter og såledragninger, ofte etterfulgt av rappe avslutninger.
                                    Helt siden Jesper Olsens tid på 1980-tallet har dansk fotball vært godt forsynt med vinger, eller "fløjer" som de selv kaller sine kantspillere. I de senere årene har spillere som Brian Laudrup, Martin Jørgensen, Jesper Grønkjær og Dennis Rommedahl fylt kantrollen på det danske landslaget. Alle har innehatt egenskapen av å gå forbi backer med stor fart og teknikk som hjelpemidler.
                                    – Kantspillere som kan dra av folk en mot en har vi ikke mange av, innrømmet Erland Johnsen etter det første møtet med dansken.
                                    Selv vil Martin Christensen bare spille fotball, det har han fått få muligheter til i engelske Charlton.
                                    – Klubben var i Premier League da jeg ble kjøpt fra Herfølge, men det er ikke blitt mange muligheter for meg etter nedrykket heller. Jeg trenger å spille og gjorde det bra da jeg var på lån i nederlandske Heracles Almelo. Jeg spilte 14 kamper og vi endte på 12. plass i Æresdivisjonen, forteller driblevingen.
                                    I sommermånedene har Christensen imidlertid slitt med en skade og derfor føltes det godt å få 30 minutter for Danmark U21 på Island onsdag.
                                    Lån ut sesongen?

                                    – Hvordan var førsteinntrykket av det som kan bli din nye klubb?
                                    – Jeg er blitt tatt godt i mot, og alle er virkelig vennlige. Fasilitetene virker helt topp, så det er spennende for meg å komme hit. Jeg er ikke i planene til manageren om dagen, og jeg bør komme til et sted hvor jeg får spilt fotball. Det kan bli her, sier Martin Christensen.
                                    LSK må nå vurdere om den danske unggutten kan utgjøre en forskjell resten av sesongen – om det skal bli noe mer enn en utlånsavtale ut 2008 må sannsynligvis også neste års trener, Henning Berg, involveres i avgjørelsen.
                                    gravinho

                                    Kommentar

                                    • Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

                                      RB: Begge keeperne klare til søndag

                                      RB skriver i en notis i dag at både Fredrikson og Moldskred er klare til Viking-kampen.

                                      Kommentar

                                      • Emil B
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2006
                                        • 5921

                                        Aftenposten.no

                                        Grodås på benken.


                                        RESERVEKEEPER: Frode Grodås starter på benken i Lillestrøms kamp mot Viking.

                                        Frode Grodås sitter på benken i søndagens kamp mot Viking.

                                        Lars Ivar Moldskred er operert, men Otto Fredriksson er tilbake og står i mål. Mens den 43 år gamle tidligere landslagskeeperen sitter på benken.
                                        – Han sier han er 19 år. Vi får vel sjekke om det er sant, sier trener Erland Johnsen til klubbens hjemmeside.
                                        Grodås skal ha gjort det godt på klubbens trening torsdag.
                                        – Han var på vinnerlaget i dag, og det lover jo godt for en så ung kar som han, spøkte Johnsen etter treningen.

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          lsk.no

                                          Bjørn Helge Riise tror at han er bedre trent nå enn han var før skadene, og regner med å være kampklar om halvannen uke. Se intervjuet på LSK-TV her:

                                          Kommentar

                                          Working...