Nyheter august 2008

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

speaker.no

Frode Grodås tror det blir vanskelig for Lillestrøm i bortekampen mot Viking. (Foto: Scanpix)

Grodås avviser benkeplass

Superveteran Frode Grodås (43) avviser at han skal sitte på Lillestrøm-benken i helgens kamp mot Viking. Eliteserie- og 1. divisjonrunden følger du direkte på Speaker.no i helgen.

Av: Torbjørn Andersen
    Opprettet: 22.08.2008 16:17, oppdatert: 22.08.2008 16:41

Flere medier meldte fredag at Grodås skulle sitte på LSK-benken i kampen mot Viking. Hovedpersonen selv avviser det hele som oppspinn.
    - Det er flere som har ringt meg om saken i dag, men det er bare tull og det kan du skrive. Jeg skjønner ikke hvor det kommer fra. Vi har flere yngre keepere som kan sitte på benken, sier Grodås til Speaker.no.

Han tror på en svært tøff bortekamp mot Viking i Stavanger.
    - Det blir en tøff og vanskelig kamp. Uwe Rösler har helt sikkert lyst på en seier mot oss etter noen tap. Hjemme er normalt Viking sterke, sier Grodås.

Svak bortestatistikk
    Lillestrøm har en svak bortestatistikk denne sesongen med en seier og syv tap.
    - Jeg håper og tror vi kan gjøre noe med den statistikken, men det blir tøft og vanskelig mot Viking, sier Frode Grodås.

http://speaker.no/Artikkelliste/Grod...er-benkeplass/

Kommentar

• Kanarizz2
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2005
      • 355

Hangler seg fram mot Viking-kampen

Åtte spillere har stått over trening denne uken.
      ------Sørum kanaris------

100% Støtte

Kommentar

• vollafugl
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2006
        • 978

Bjørnar Holmvik ønsket av LSK

I følge TV2-sporten er Stabæks Bjørnar Holmvik ønsket av Lillestrøm (og Brann). Holmvik sier samtidig at han primært ønsker seg til utlandet, men at han vil vurdere tilbud, samt at han ikke er fornøyd med nytt kontraktsforlag fra Stabæk.

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

RB

Foto Roar Grønstad TILBAKE: Otto Fredrikson. FOTO: ROAR GRØNSTAD

Otto starter mot Viking

ÅRÅSEN:
          Otto Fredrikson er klar til kamp igjen og vokter målet mot Viking søndag.

Av Morten Svesengen
          Publisert 23.08.2008 - 13:29 Oppdatert 23.08.2008 - 13:41

Det ble klart etter at LSK gjennomførte den siste treningen før kampen lørdag formiddag.
          Den finske landslagskeeperen har trent med laget hele den siste uka, og er klarert for spill.

Kjenner ingenting
          – Det har gått bra. Jeg kjenner ingenting i kneet, og jeg gleder meg til å spille kamp igjen, sier Otto Fredrikson.
          LSK-keeperen har ikke spilt på Tippeliga-nivå siden 8. juni og har mistet tilsammen sju seriekamper og en kamp i UEFA-cupen.
          Lars Ivar Moldskred blir ikke med til Stavanger søndag. Han fikk et lite problem med operasjonssåret på lørdagstreningen og blir hjemme.

Passer Grodås bra
          – Det er ikke noen fare med Lars Ivar. Vi visste at det ville ta rundt en uke å bli klar.

Han er klar igjen til uka.
          Det passet bra for oss at Otto ble klar nå, iser keeper-trener Frode Grodås.

LSK stiller med dette laget mot Viking (4-4-2): Otto Fredrikson – Steinar Pedersen, Eirik Bertheussen, Frode Kippe, Ståle Stensaas – Karim Essediri, Khaled Mouelhi, John Anders Bjørkøy, Simen Brenne – Arild Sundgot, Olivier Occean.

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

Bergens Tidende (100% Fotball)

Keeperkrisen over

TILBAKE I SPILL: LSK-keeper Otto Fredrikson. ( Foto: Thomas Andersen , Digitalsport )

Av: André Almløv
            Publisert: 23.08.2008 kl. 14:44

Lillestrøm startet uka med to skadde keepere, men i løpet av uka har den finske landslagskeeperen Otto Fredrikson vist stor fremgang etter sin kneoperasjon. Lars Ivar Moldskred slo derimot opp kneskaden han ble operert for i forrige uke og er uaktuell. Dermed fortsetter Lars Sutterud som reservekeeper.
            - Otto har trent hele uka og er 100 prosent klar, sier LSK-trener Erland Johnsen, som altså ikke kommer til å benytte sin assistent Frode Grodås som reservekeeper.

Tåler ikke flere
            Det betyr at Fredrikson trolig blir eneste forandring på laget som tapte mot Ståle Solbakkens menn i København forrige torsdag. Det vil si at både Pål Steffen Andresen, Vidar Riseth, Jon Midttun og Bjørn Helge Riise fortsatt er uaktuelle.
            - Vi tåler ikke så mange flere skader nå, sier Johnsen.

Vil på øvre halvdel
            LSK-treneren har ristet av seg det verste av skuffelsen over at klubben valgte Henning Berg fremfor ham selv som neste års LSK-trener.
            - Det har vært greit å bli ferdig med det styret der. Nå ser jeg videre. Jeg vil ha en bra CV og har lyst til å avslutte sesongen skikkelig, helst på øvre halvdel. Dessuten synes jeg vi skylder supporterne å gjøre det bra. De har vært veldig flinke til å følge oss selv om vi har slitt.

Mye å hevne
            Søndagens motstander Viking har vist tegn til formsvikt den siste tiden, men Johnsen tror ikke det blir lett å ta med seg poengene fra Stavanger.
            - Viking er sikkert godt forberedt og har mye å hevne etter den dårlige kampen mot Bodø/Glimt. Uwe(Rösler) er nok veldig motivert foran dette møtet, sier LSK-trener Johnsen.

Bra prøvespiller
            Den danske 20-åringen Martin Christensen har gjort sine saker bra mens han har prøvespilt for Lillestrøm denne uka. I morgen blir det klart om kantspilleren kommer på utlån fra Charlton ut sesongen.
            - Han har klart seg godt og vil få et svar i morgen om hva som skjer videre. Jan Åge (Fjørtoft), Frode (Grodås) og jeg skal ta en prat i dag, sier Johnsen.

LSK-treneren velger trolig dette laget til kampen mot Viking:

(4-4-2) Otto Fredrikson - Steinar Pedersen, Eirik Bertheussen, Frode Kippe, Ståle Stensaas – Karim Essediri, Khaled Mouelhi, Jon Anders Bjørkøy, Simen Brenne – Arild Sundgot, Olivier Occean

Last edited by RSP; 23.08.2008, 18:48.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

lsk.no

Jeg er bedre enn noensinne! Intervju med Otto på LSK-TV:

Kommentar

• Trondeo
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3062

Romerikes Blad skriver i dag at 18 år gamle Mathis Bolly, som er kantspiller er blitt tilbudt proffkontrakt med LSK.

Tidligere proffkontraktsigneringer av ungguttene; Marius Piarau(fra Skeid), Ruben Gabrielsen, Fredrik Gulbrandsen, Torje Slettli og Steffen Hjelmtvedt.

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

TV2 Sport

TV2 Sporten har stilt følgende spørsmål til klubbenes supportere:

1) Hvilket lag er viktigst å slå i Tippeligaen?
                  2) Hva er den største enkeltkampen i Tippeligaen?
                  Stabæk: Tonje Asmyhr, leder Stabæk Support:
                  1) - Lillestrøm. Her i Oslo-området er det viktig å slå de nærmeste naboene. Lillstrøm-oppgjørene på Nadderud er blitt ganske tøffe etter hvert.
                  Vålerenga: Christian Kjellsen, talsmann VIF-Klanen:
                  1) - Lillestrøm. Lyn var fienden før, men de var borte så lenge, så nå er årets kamp bortemøtet med Lillestrøm. Det har noe med det lange, anstrengte til de i sort og gult å gjøre. Ingen blir så deppa når de taper som Kanarifansen. Dette er en 30 år gammel affære som bare vokser og vokser.
                  2) - Uten tvil Lillestrøm - Vålerenga.
                  Lillestrøm: Jan E. Jensen, talsmann Kanarifansen:
                  1) - Vålerenga. Jeg er 55 år og kommer fra Groruddalen, så Vålerenga-hatet ligger i ryggmargen. Det er farlig å bruke ordet hat, men i fotballterminologien regnes dette som et hatoppgjør. Hele påfølgende uke er ødelagt når vi taper.
                  2) - Udiskutabelt Lillestrøm - Vålerenga. Jeg er helt syk når den kampen går.
                  Fredrikstad: Jaran Berg, talsmann Plankehaugen:
                  1) Det må bli Lillestrøm. Det har med historien til Simen Brenne og John Anders Bjørkøy å gjøre. De forlot FFK for å komme til en klubb hvor de kunne vinne noe.
                  2) Det er vel Vålerenga - Lillestrøm eller Rosenborg - Brann. Lyn - Vålerenga er også ganske stor.
                  Aalesund: Tom Walderhaug, leder Stormen:
                  2) Rent personlig synes jeg Aalesund mot Molde er den største. Ellers er Vålerenga mot Lillestrøm og Lyn mot Vålerenga spesielle. De er alltid kamper hvor det skjer mye og som er gøy å se på.
                  TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

Kommentar

• Kanarizz2
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 355

Reddet straffe med ansiktet

Keepershow på Viking stadion i kveld

(Viking - Lillestrøm 0-0) Nikolai Stokholm dundret ballen mot mål. Otto Fredrikson reddet med ansiktet - og gikk ned for telling.

Den merkelig hendelsen fant sted drøyt ti minutter ut i kampen. Alexander Ødegaard hadde stormet gjennom og blitt lagt i bakken av Lillestrøm-keeperen. Nikolai Stokhom satset på kraft og Fredriksson rakk aldri å få opp armene for å beskytte ansiktet.

Finnen ble liggende noe omtåket på gressmatta, mens han fikk behandling for neseblod. Noen minutter senere var han på beina igjen, en strafferedning mer erfaren.

- Det var et hardt skudd. Jeg fikk ikke hendene opp tidsnok. Men som keeper er det viktigste å redde, måten du redder på, sier Fredrikson til TV 2 Sport etter kampen.

- Han skal få et klapp på skulderen. Det var tøft av ham å stå så lenge straffen. Det var en bra refleksredning og han ofret nesa si. Det er bra, sier Lillestrøm-trener Erland Johnsen til samme TV-kanal.

To ganger stolpe

Førsteomgangen var preget av ujevne prestasjoner, og forble målløs tross et par gigantmuligheter. Både Jone Samuelsen og Arild Sundgot fant treverket, blant annet. Førstnevnte på et skudd. Sistnevnte med en heading like før pause.

- Vi hadde muligheter til å ta ledelsen, men bommet på straffespark. Det er kjedelig, sier Vikings assistenttrener Gunnar Halle til TV 2 Sport.

VG Diskutér:
                    - Jeg forstår ikke hva som har skjedd med Stokholm i dag

Like etter at andreomgangen hadde startet fikk Olivier Occean en stor sjanse til å gi gjestene ledelsen, men headingen hans fra fem meter snek seg på utsiden av stolpen.

Fantastisk redning på overtid

Begge lagene fortsatte å skape enkelte sjanser i den ikke altfor spillemessig gode kampen. Kvarteret før slutt fikk unggutten André Danielsen en eventyrlig sjanse til å sende hjemmelaget i ledelsen, men han blåste ballen over.

På overtid fikk Olivier Occean en gyllen sjanse til å gi bortelaget seieren, men Kristian Nicht reddet headingen på fantastisk vis.

- Vi kunne fort ha scoret på den sjansen. Men i dag var det to gode keepere på banen og det hører med i spillet, sier Erland Johnsen.

Med kveldens målløse oppgjør er Lillestrøm oppe på 19 poeng etter 18 kamper. Viking har 25.

Blant spillerne på Viking stadion var det også en debutant i kveld. Mame Niang fra Senegal viste styrke, men forble målløs foran hjemmepublikummet.

- Hvis du er spiss og ikke scorer mål, så spiller du ikke bra, sier han til TV 2 Sport.

------Sørum kanaris------

100% Støtte

Kommentar

• Trondeo
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3062

– Nullen var viktigst

STAVANGER:
                      (Viking-LSK 0-0). LSK-trener Erland Johnsen var mest fornøyd med at LSK holdt nullen for første gang på en måned.

– Det var ett av hovedmålene våre før kampen å holde nullen. Vi har sluppet motstanderne til litt for mange sjanser på bortebane, og det ville vi gjerne gjøre noe med. Viking fikk noen sjanser, men totalt sett er jeg ganske fornøyd med hvordan vi framsto defensivt, sier Erland Johnsen.
                      Han var ikke like fornøyd med det som skjedde offensivt.
                      – Spillemessig var det et lite steg tilbake. Vi var for dårlig med ball i denne kampen. Flere ganger kunne vi brukt rommet mellom deres midtbane og forsvar, men ble for unøyaktige, sier Johnsen.
                      – Større sjanse enn straffe

Mål kunne LSK lkevel scoret. Arild Sundgot traff stolpen med en heading før pause og Olivier Occeans forsøk med hodet strøk stolpen rett etter pause. Aller størst var Occeans sjanse med hodet nesten fire minutter på overtid.
                      Han fikk stå alene foran keeper Kristian Nicht og prikke innlegget fra Karim Essediri på mål. Men den tyske keeperen reddet godt
                      – Det var kampens største sjanse. Større enn straffesparket Otto reddet, mener Johnsen.
                      – Burde scoret

Arild Sundgot mente definitivt at også han burde scoret på den sjansen han fikk på innlegget fra Essediri minuttet før pause.
                      – Den burde jeg scoret på. Men jeg snakket litt for dårlig med Ollie, og ble kanskje litt forstyrret da han forsøkte å komme seg unna, sier Sundgot.
                      Ett poeng betyr at LSK klatret opp på siden av Molde på tabellen. I neste hjemmekamp venter serieleder Stabæk neste mandag. Men før det kommer FC København til Åråsen for å spille returkamp i UEFA-cupen førstkommende torsdag.

Kommentar

• Trondeo
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3062

Johnsen: Fornøyd med ett poeng

Kommentar

• Trondeo
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3062

Fredrikson glad

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

TV2 Sport

- J*vlig godt

Otto Fredrikson er lykkelig over at skademarerittet er over.

Viking Stadion/Bergen (TV 2 Sporten):
                            Otto Fredrikson spilte sin første kamp på to måneder mot Viking.
                            - Det er jævlig godt, sier Lillestrøm-keeperen til TV 2 Sporten.
                            Etter en meniskoperasjon fikk Lillestrøm-keeper Otto Fredrikson en infeksjon i kneet og fryktet for karrieren.
                            - Ja, jeg var ganske langt nede da. Jeg var i dårlig form. Man har jo mange tanker, men nå er jeg glad at jeg er frisk igjen og jeg setter mye mer pris på helsa enn før.

Fredrikson ble dagens mann for Lillestrøm etter å ha reddet Nikolai Stokholms straffe med nesen.
                            - Det var et hardt skudd fra Stokholm. Jeg fikk ikke hendene bak, men som keeper er det viktigst å redde, sier Fredrikson som holdt hodet kaldt når den normalt så sikre Viking-kapteinen trådte frem.
                            - Det er deilig å redde straffe. Jeg prøvde å stå lengst mulig og se på foten hans hvor han skyter, sier finnen som akkurat har kommet tilbake i trening.
                            - Det er deilig å spille kamp igjen. Det har vært en kjempeuke for meg, jeg har begynt å trene først denne uken. Det er moro, sier Fredrikson.

Se høydepunkter fra kampen, intervju med Otto mv. her:

TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

RB: Børsen Viking-LSK

Viking – Lillestrøm 0-0 (0-0)

Viking stadion.
                              Gult kort: Eirik Bertheussen, Ståle Stensaas, Steinar Pedersen, LSK.
                              Målsjanser: Viking 5, LSK 3.
                              Cornere: Viking 4, LSK 5.
                              Tilskuere: 15.014.
                              Stadionstemning: 5
                              Kampkarakter: 5

OTTO FREDRIKSON 6
                              Lagde straffe og reddet den allerede etter 12 minutter i sitt comeback etter meniskoperasjon. Oppmerksom i feltet, men ga en retur på heading fra Vikings nykommer Niang, som han burde holdt fast. Ellers sikker og god i 90 minutter.

STEINAR PEDERSEN 6
                              Solid og godt backspill som han har vist stort sett i hele år, uten å briljere, men tenkte sikkerhet først. Fikk gult kort fordi dommer Staberg ikke likte at han måtte tilbake for å ta utspill for en Otto Fredrikson med vondt i beinet. Suveren igangsetting før Occeans sjanse på overtid som burde gitt LSK seier.

EIRIK BERTHEUSSEN 5
                              Grei midtstoppervikar, men han hadde problemer i lufta mot Vikings nykommer Niang. LSK pådrar seg mange unødvendige gule kort. Det Bertheussen fikk med takling av Jone Samuelsen var av det fornuftige slaget, siden det kunne gitt Viking en stor sjanse.

FRODE KIPPE 7 BB
                              Valgte ofte en lang pasning opp fra midtforsvaret istedenfor å sette spillet oftere i gang bakfra før pause. Ruvet i lufta med god kontroll på Vikings spisser, og sto opp som en kaptein skal for å hindre baklengsmål den siste halve timen.

STÅLE STENSAAS 5
                              Hadde ikke store problemer på venstresiden i forsvaret før pause. Men holdingen han fikk gult kort for behøvde han ikke utført. Meget god pasning til Occean, som burde headet LSK i ledelsen rett etter pause.

KARIM ESSEDIRI 5
                              Involvert fra første minutt i et LSK som ofte angrep fra høyre. Perfekt innlegg til Sundgot som headet i stanga på LSKs eneste sjanse i 1.omgang. Og pasningen til Occean på overtid var egentlig ferdig scoret.

KHALED MOUELHI 5
                              Flink til å vende spillet med gode pasninger. Er blitt løpsvillig etter sine sesonger i Norge og gjør en viktig jobb for laget, men det klaffet ikke like godt for ham hele veien i dette oppgjøret.

JOHN ANDERS BJØRKØY 4
                              Kom ikke helt gang før kvarteret var spilt. Da hevet han seg og var mye involvert på midtbanen. Men maktet ikke å spille pasningene som kunne åpnet vertenes forsvar. Ofret seg ved å kaste seg fram på et langskudd som kunne gått i mål da kampen lå og vippet halvveis i 2. omgang.

SIMEN BRENNE 4
                              Trengte også en stund på å komme i gang. Et par gode forsøk på veggspill, der han selv hadde mulighet til å komme i scoringsposisjon. En gang ble han hårfint vinket av for offside. Ut med lårhøne etter 66 minutter.

ARILD SUNDGOT 4
                              Headet knallhardt i stanga og kunne gitt LSK ledelsen i siste minutt av 1. omgang. Det var den eneste gangen han fikk de pasningene han er farligst på. Gjorde en god jobb bakover når det trengtes

OLIVIER OCCEAN 4
                              Løpsvillig og aktiv, men kom ikke i de farlige posisjonene innenfor 16-meteren han trenger for å komme til avslutninger. Hadde to store sjanser han burde scoret på. Kunne blitt LSK-helt på overtid.

SUM 11 MANN: 55

INNBYTTERE

ESPEN SØGÅRD
                              (24 min. for Simen Brenne)
                              Burde ofret større innsats da han fikk sjansen på blindsida etter et innlegg fra Essediri. Da hadde han blitt matchvinner.

MAGNUS MYKLEBUST
                              (24 min. for Arild Sundgot)
                              Pigg og løpsvillig. Viste tendenser til hva han kan som spiss uten at han kom til sjanser.

DOMMER:

PER IVAR STABERG 5
                              Vurderte riktig da Viking ga straffe ved ikke å reagere med kort mot Otto Fredrikson, fordi Alexander Ødegaard var på vei ut av feltet. Andre ville vist ham ut. Hadde kontroll på kampen, og forsvarte Steinar Pedersens gule kort for uthaling av tid med utspark, at det var en lagstraff.

ANALYSEN
                              LSK fikk ikke spillet til å klaffe før pause, da laget mistet ballen ofte i offensive posisjoner. Forsvarsspillerne maktet i tillegg sjelden å sette i gang bakfra.
                              I 2. omgang var det et mannskap som kom på banen med klar innstilling om å ta med seg poeng hjem. I forsvar var det ingen tvil om at veteranene Steinar Pedersen og Frode Kippe ville gjøre alt for å hindre scoring. I tillegg spilte Otto Fredrikson med stor sikkerhet som sisteskanse. Som inngang til neste mandags kamp mot Stabæk, var det viktig å ta ett poeng og holde nullen.
                              Olivier Occean kom til to store sjanser. Det skal være nok en spiss av hans kaliber å gi en scoring. Kunne avgjort på overtid i et oppgjør som, tross en middels 1.omgang, var et nytt skritt framover for LSK. Laget har ikke hatt mye suksess på bortebane så langt i år.

Vurdert av Per Kristian Torvik

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

Banens 3 beste (Aftenposten-papir)

(1) Ødegaard, (2) Soma og (3) Otto.

Kommentar

• chrissp
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2004
                                  • 2403

Opprinnelig skrevet av dennis
                                  Det blir ingen danske

LILLESTRØM:
                                  Men i dag kommer det en brasilianer på LSK-prøvespill.
                                  Av Kyrre Merg og Rune Bernhus

I forrige uke var den danske U21-landslagsspilleren Martin Christensen prøvespill i LSK.
                                  Han er sendt hjem uten kontraktsforslag i kofferten.
                                  – Det blir ingen kontrakt på Christensen, bekrefter LSK-trener Erland Johnsen overfor Radio Romerike.

– Vi har bedre spillere enn han

Etter første del av prøvespillet var Johnsen utelukkende positiv, og beskrev dansken som en spennende type med frekke finter.– Ikke minst fordi han er helt annerledes enn spillerne som er i stallen fra før, sa Johnsen etter formiddagsøkten torsdag – der Christensen ifølge rapportene viste fram fikse detaljer, tofotsfinter og såledragninger, ofte etterfulgt av rappe avslutninger.
                                  Nå har altså pipa fått en annen lyd.
                                  – Han var en god allroundspiller, men vi har en del spillere som er vel så gode og bedre enn han, sier Johnsen.
                                  For konklusjonen etter prøvespillet er at Christensen ikke kan tilføre LSK-laget noe spesielt.
                                  – Vi ønsker en enda mer kantspiller som er raskere, utfordrer med ball og slår gode innlegg, begrunner Johnsen.

– Må kjappe oss

Og ifølge treneren ønsker klubben å knytte til seg en ny spiller i dette overgangsvinduet. Det vinduet stenger søndag, noe som innebærer at Johnsen og manager Jan Åge Fjørtoft har dårlig tid.
                                  – Vi må kjappe oss, nå er jo snart vinduet lukket, sier Johnsen.
                                  Denne uken kommer imidlertid en brasilianer til å delta på treningene.
                                  – Vi er på jakt etter en angrepsspiller, og vi får en brasilianer på prøve i dag som det skal bli spennende å følge, mener mossingen.
                                  Bølerkanaris

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

lsk.no

Se intervjuer med Sundgot og Kippe på LSK-TV:

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

2. divisjon: LSK2 - Nest Sotra 5-4

Dette kampreferatet fra 2. lagstråden fortjener plass her:
                                      Opprinnelig skrevet av gilbert
                                      Startoppstilling for Andrefugla (4-4-2):

Lars Sutterud
                                      Christopher Jørgensen-Trym Bogen-Michael Omoijunafo-Robin Vågan
                                      Dan Fellus-Espen Søgård (kaptein)-Marius Pierau-Mathis Bolly
                                      Magnus Myklebust-Tore Andreas Gundersen

altså de minimum 4 (4-7) fra A-stallen som det er lagt opp til (utenom fotballferien).

Bytter for LSK2: Setar Salimi for Fellus ved pause (Myklebust ned på høyre kant, der han i grunnen kom like godt til rette). Henrik Hansen inn for Marius Pierau etter 66 minutter. Grodås* inn for Lars Sutterud ved full tid, etter at Sutterud satt nede og fikk pleid et likevel fortsatt sterkt haltende bein etter 82 minutter.

NS (jada, jeg veit hva det vanligvis betyr, men her betyr det Nest-Sotra) skårte etter 9 minutter ved å løpe fra forsvaret og runde keeper. Fullt fortjent, Andrefugla virket nølende og usikre den første halvtimen, og ble overkjørt fra kampstart. Etter 27 minutter fikk vi en feilaktig offsideavblåsning av Fellus, og etter 31 minutter misser samme Fellus ei straffe (skyter over) etter at Magnus ble felt innafor sekstenmeteren. Fellus gjør tabben god igjen minuttet etter, ved å skåre på et frispark fra Robin Vågan (1-1). Vågan tok stort sett de fleste dødballer det var mulig å bruke venstrefoten på (Myklebust la ett målgivende frispark med høyre), med litt varierende kvalitet, og la også en lang rekke lange oppspill mot Gundersen, som ikke alltid taima opphoppene riktig, men fikk lagt mange baller ned i retning Mykle og Fellus. (Jeg tror som andre at Fellus ble bytta til pause fordi han er sterkt aktuell for kampen mot FCK på torsdag, iallfall i bakhånd som forhåpentligvis tidlig innbytter.)

NS fikk et mål annullert (for offside ?) etter 49 minutter, men tok så tilbake ledelsen (1-2) etter 56 minutter med et langskudd på en litt svak avklaring fra Michael Omoijunafo, som ellers gjorde en grei jobb i midtforsvaret sammen med Trym Bogen.

2-2: TAG setter straffa etter at Myklebust blir felt etter 68 minutter.
                                      2-3: NS løper igjen gjennom forsvaret vårt etter 69 minutter.
                                      3-3: Myklebust serverer Salimi en ferdiskåra pasning etter god innsats på høyre, der han skapte mye etter pause (71 minutter)
                                      4-3: Myklebust skårer sjøl etter nytt frispark fra høyre (fra Robin Vågans venstrefot) eller 72 minutter.

Setar Salimi stygt felt og rødt kort til en NS-spiller etter 86 minutter.

5-3: Lekker pasning fra Henrik Hansen tas i mot og vendes til skudd av TAG på venstre side inne i sekstenmeteren etter 90 minutter. Det skal legges til minimum 3 minutter.

5-4: Nytt mål til NS etter spilte 94 minutter (noe tillegg riktig etter keeperbytte og GK til Espen Søgård for en sein og lite pen takling, men ikke seks minutter, som dommeren endte opp med å legge til).

gilbert

*SONDRE Grodås, naturligvis...

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

NRK Sport

På vei til Lyngby

Tore Andreas Gundersen på vei til den danske klubben Lyngby.
                                        Foto: Stian Lysberg Solum /Scanpix

Lillestrøm-spiss på vei til danske Lyngby før overgangsvinduet stenger i slutten av måneden.

Publisert i dag 17:43.

Norske Tore Andreas Gundersen var på prøvespill i Lyngby i forrige uke. Nå håper han på en leiavtale med den danske klubben.
                                        Lyngby jakter intenst forsterkning innen overgangsvinduet stenger. I den forbindelse hadde danskene Lillestrøm-spiss Tore Andreas Gundersen på prøvespill.
                                        Gundersen er nå tilbake i Norge, men han er klar til å reise tilbake til Danmark.
                                        - Jeg synes det gikk ganske bra, så nå må vi se, om vi kan finne frem til en løsning. Jeg vet ikke hvor langt vi er fra hverandre, men det er en klubb jeg gjerne vil spille for. Så vi må se, hva som skjer, sier Gundersen til Bold.dk.

Èn spiss for lite
                                        Christian Holst har skrevet under på en kontrakt med Silkeborg fra 1. januar, men ifølge Lyngby-direktør Thomas Olsen ventes det, at Holst reiser allerede nå. Dermed mangler klubben en angriper, og det er her Gundersen kommer inn i bildet.
                                        Skulle parterne bli enige, blir det i første rekke leieavtale som strekker seg ett år frem i tid.

(www.bold.dk)

Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.

Kommentar

• morten
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 2156

På torsdag skal F.C. København en tur til Norge, for at forsvare 3-1 føringen fra den første kamp hjemme i PARKEN for halvanden uge siden. Når Lillestrøm SK og F.C. København gør klar til at starte kampen, så vil det være den spanske dommer Bernardino Gonzalez Vazquez der kaster mønten til lodtrækningen og sammen med hans øvrige stab vil sikre at sol og vind bliver ligeligt fordelt.

Af Jan Eliassen
                                          Den 42-årige Vazquez er født i Frankfurt am Main i Tyskland, men er som sagt spanier. Han har været dommer siden 1984, men først i 2001 begyndte han at dømme i den spanske Primera División hvor hans første opgave for øvrigt var et opgør mellem Betis Sevilla og Real Madrid – en kamp Betis vandt med 3-1 ...

Først i 2005 blev han FIFA-dommer, og er derfor ikke en af Spaniens mest internationalt rutinerede dommere. I de seneste to sæsoner har Vazquez dog været sendt i international tjeneste 13 gange. I sidste sæson dømte han blandt andet Zenit Skt. Petersborg i første runde af UEFA Cup’en, en kamp de vandt 3-0 og vel egentlig var Zenits første rigtige trin på vejen mod sejren i UEFA Cup finalen tilbage i maj måned.

Ganske som belgieren Verbist, der dømte den første kamp i PARKEN, så er Vazquez ikke bleg for at dele advarsler ud – og nogle gange rigtig mange af dem. Bernardino Gonzalez Vazquez har i de seneste fire europæiske kampe uddelt ikke færre end 30 gule kort – men dog blot et enkelt rødt kort.

Hvorledes der fløjtes og uddeles kort finder vi ud af torsdag aften, hvor Vazquez får hjælp på linerne af Roberto Diaz Perez Del Palomar og Alfonso Costoya Rodriguez.

Kampens 4. dommer bliver Carlos Clos Gomez, og alle fire mand er fra Spanien.
                                          Badekar
                                          http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

Working...