Nyheter august 2008

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • morten
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2156

    http://fck.dk/saesonen/kampe/2008/28.../modstanderen/

    Siden F.C. København for snart 14 dage siden besejrede Lillestrøm SK har nordmændene kun været i aktion en enkelt gang, hvor deres anstrengelser for at hente point i Tippeligaen blev belønnet i form af et enkelt point efter 0-0 mod Viking Stavanger.

    Af Jan Eliassen
    Siden nederlaget i PARKEN har Lillestrøm kun spillet en enkelt betydende kamp, og det var i søndag aften hvor de krydsede klinger med Viking Stavanger, og deres hær af tidligere FCK’ere i form af Peter Ijeh, Thomas Myhre og Razak Pimpong. Kampen endte uafgjort 0-0, og det efter en kamp hvor begge keepere roses i de norske medier, og hvor Lillestrøms målmand Otto Fredrikson blandt andet reddede et straffe med ansigtet – for øvrigt sparket af den tidligere OB’er Nikolai Stokholm.

    Men det ene point fører ikke til avancement i Tippeligaen, hvor Lillestrøm stadig er at finde på 12. pladsen lige over nedrykningsstregen, der er dog fem point ned til Aalesund på 13. pladsen og hele 8 point ned til Hamarkameratene på ligaens sidsteplads.

    Ifølge Lillestrøms egen hjemmeside, så gjorde holdet det fint defensivt i søndagens kamp mod Viking, mens de offensivt skabte alt for lidt. På torsdag bliver Lillestrøm nød til at skabe noget hvis de vil videre i turneringen, for med et 3-1 nederlag fra første kamp, så skal de jo minimum score to gange for at gå videre. Også i PARKEN leverede Lillestrøm en fin defensiv indsats i store dele af kampen, men om det er nok til at dæmme op for den københavnske offensiv er forhåbentligt tvivlsomt.

    Som vi så i PARKEN, så er meget af Lillestrøm offensive håb bundet til canadieren Olivier Occean. Han er stor, stærk og god til at holde på bolden, men hvis forsvaret kan lukke ham ned på samme måde som i den første kamp, så ser det godt ud. Derudover er det nok tvivlsomt om Frode Kippe kan score et mål magen til det fra den første kamp, hvor han på mirakuløs vis fik drejet bolden i mål til 3-1. Om denne detalje sagde Zanka efter kampen:

    - Heldigvis kan ham Kippe da umuligt score et sådan mål igen.

    Om han kan det, får vi at se torsdag aften, men her på FCK.DK vælger vi at tro på Zanka ... og regner så med at F.C. København både offensivt og defensivt gør hvad de skal på torsdag, så Byens Hold på fredag er med i lodtrækningen til UEFA Cup’ens første runde.

    >>> Besøg Lillestrøm SK's hjemmeside
    Badekar
    http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      Varden

      Intervju med Tom Nordlie, som har fått forskjellige jobbtilbud de siste ukene, men avventer sin fotballfremtid. Følgende med referanse til LSK limes inn her:
      Lærte av LSK-bråket
      Når han seriøst vurderer en ny jobb, vil erfaringene fra Åråsen spille en rolle.
      – Jeg trodde alt var avklart i forkant i LSK, men må åpenbart være ekstra nøye med mandatene i en ny klubb. Altså, hvem som bestemmer og hvem som gjør hva.

      Lese nyheter i dag? Varden gir deg nyheter, sport, kultur, underholdning, feature og meninger fra Telemark.

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        RB

        Intervju med Axel Lund Svindal, som bl.a. sier følgende:
        Selv om ski helt klart opptar det meste av hans tid, så fikk han tid til å pleie fotballinteressen i ferien. Blant annet fikk han med seg fotball-EM. I tillegg ble det noen kamper med LSK.
        Og fra den andre siden av jorda har han fått med seg LSK-ansettelsen av Henning Berg.
        – Vel jeg kjenner ham jo ikke, men han er en kynisk j.... – uten at det er noe negativt, sier Lund Svindal.

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3208


          LSK vant målorgie


          LSK 2 vant 5-4 (!) over Nest-Sotra.

          Publisert 25.08.2008 - 16:18 Oppdatert 25.08.2008 - 20:58

          LSK 2 kom under allerede etter ti minutter, men kjempet seg inn i kampen igjen. Først brant Dan Fellus straffe, før han gjorde det godt igjen og det på vakkert vis. Unggutten utligning var en perle. Fellus satte hælen til et innlegg fra Magnus Myklebust, og ballen dalte ned i det lengste hjørnet.


          Dramatisk avslutning

          Så fikk publikum virkelig valuta for pengene da lagene scoret omtrendt i hvert eneste angrep de gikk i. I løpet av 14 minutter ble det scoret fem mål i LSK-hallen.

          LSK vant tilslutt kampen 5-4 etter å ha ledet med to mål, da det gjensto to minutter. Men de gjorde det uliderlig spennende på slutten. For hjemmelaget skal være lykkelige for at det ble seier og ikke uavgjort kun sekunder før slutt. Da hadde nemlig Nest-Sotra en kjempesjanse, men ballen strøk på utsiden av stolpen.


          LSKs lag (4-4-2): Lars Sutterud - Christoffer Jørgensen, Trym Bogen, Michael Omoijuanfo, Robin Vågan - Dan Fellus, Marius Pierau, Espen Søgård - Mathis Bolly, Tore Andreas Gundersen, Magnus Myklebust.




          gilbert

          PS: Andrefugla ligger nå på 9. plass av 14 lag, med 23 poeng og bare 4 ned til Vard med 19 på nedrykk, men også bare ett fattig poeng bak Mandalskameratene på 5. plass. DS

          Kommentar

          • Jan Banan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2004
            • 809

            Mendes hjem fra prøvespill



            Caio Mendes har denne uken vært på prøvespill i LSK. Brasilianeren reiser hjem uten kontrakt.

            Av: Ole Kristian Bakkene

            - Han hadde dessverre ikke de egenskapene vi hadde håpet på, sier Jan Åge Fjørtoft til LSK.NO om at brasilianeren Caio Mendes ikke får kontrakt med LSK.
            - Det var naturligvis en vanskelig uke å vise seg fram i forhold til at a-laget har restitusjonstrening med tanke på det tette kampprogrammet. Det var likevel i full forståelse og i avtale med både agent og spiller, og det er en sjanse man må ta når det er så kort tid igjen av overgangsvinduet.

            Fjørtoft forteller så at man kunne latt Mendes være på prøvespill lenger, men at man ikke syntes han var god nok.
            - Vi hadde håpet han hadde egenskapene vi ønsket oss, og vi kunne latt han blitt hos oss lenger, men vi mente at han ikke holdt den standarden som vi ønsker. Derfor valgte vi å gjøre som med danske Martin Christensen. Ikke skrive kontrakt.
            - Denne typen sjanser må man ta når man er så nær lukking av overgangvinduet. Det er likevel en tøff avgjørelse å sende spiller hjem når det ikke er riktig.

            Overgangsvinduet er åpent ut uken, og LSK-manageren forteller at det kan fortsatt skje ting.
            - Vi har hatt vår siste spiller på prøvespill, men vi må se an hvordan situasjonen er i forhold til at vi ønsker oss en spiller til inn. Vi håper imidlertid at vi ikke må selge noen, men forsterke laget.
            - Vi må se på hva slags krav vi får i forhold til økonomi. Vi må selvsagt respektere at vi er en del av helheten i LSK, sier Fjørtoft.
            Last edited by Jan Banan; 26.08.2008, 19:35. Begrunnelse: Lagt til link
            - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

            Stuart Baxter har forstått det.

            Kommentar

            • gravinho
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Oct 2005
              • 240

              Halve jorda rundt for ingenting - rb.no

              SJOKK: Caio Mendes må han undret på hva som traff ham, da han kom til Lillestrøm etter 18 timer på farten for å få vise noe av det han kan. Det ble mest å klø seg i hodet, stå med hofte fest og tøye ut stive muskler etter flyturen. ALLE FOTO: PER KRISTIAN TORVIK
              Halve jorda rundt for ingenting

              ÅRÅSEN:
              Caio Mendes kom fra Brasil til LSK med håp om kontrakt med klubben. To dager seinere ble han sendt ut av landet uten å ha fått en sjanse til å vise seg fram.
              Av Per Kristian Torvik
              Publisert 27.08.2008 - 06:30 Oppdatert 27.08.2008 - 06:59
              Tips en venn om denne saken
              Skriv ut denne siden


              Se større bilde
              KOMMENTERER: Romerikes Blads Per Kristian Torvik.



              Mandag var han med på trening med ei gruppe som ikke hadde spilt mot Viking, mens a-laget hadde restitusjon. For en unggutt med ambisjoner om å vise hva han kan, var det null verdt.
              Tirsdag var treningen frivillig. Mange var borte, mens noen a-lagsspillere stilte opp til noen minutter med spill fire mot fire. Resten av tida gikk med til skuddtrening.
              Frode Grodås ledet det som må betraktes som keepertrening. Hovedtrener Erland Johnsen var ikke å se.
              For Caio Mendes – verdiløst med tanke på at han hadde reist 18 timer med fly fra São Paulo.
              Men han rakk å vise RBs utsendte at han hadde et godt skuddbein.
              LSK hadde tydeligvis tidlig bestemt seg for at dette ikke var noe for dem. Beskjed om at flyet hjem gikk 15.00 i går, fikk han i lunsjpausen via telefon av en person som kunne portugisisk.
              LES OGSÅ: – Vi tok en sjanse rett før overgangsvinduet stenger. Kanskje vi ikke burde gjort det.
              Flaut og pinlig

              Det var direkte flaut å være på treningsfeltet og observere hvordan LSK mottok en spiller som reiste 36 timer tur-retur fra Brasil for å tilby sine tjenester. Direkte ille blir det når klubben ikke er i stand til å gi ham en mulighet – om det så bare er for syns skyld.
              Du behandler ikke folk på denne måten i Norge i dag. Nå blir det neppe lagt merke til blant agenter at LSK opptrer slik overfor spillere de har på prøve. Blant dem er det som kjent nok av haier som sender ungdommer hvor som helst, hvis de ser en mulighet til å tjene noen kroner.
              Men i lokalmiljøet er det pinlig for distriktets flaggskip å oppføre seg så uprofesjonelt.
              Hvem trodde de hadde kommet på besøk? En Pelé- eller Ronaldinho-kopi, som skulle overbevise fra første spark og styre LSK oppover tabellen i rekordfart?
              Si heller nei

              Når en ser hva norske toppklubber mottar av fakser, meldinger og henvendelser fra agenter som har spillere å tilby, er det forståelig at det omtrent er umulig å finne den rette.
              At agentene står på for å vise fram sine egne, gjør det vanskelig å avvise dem. Det kan jo hende de kommer med et scoop.
              Men når en klubb legger så lite arbeid i det som LSK har gjort i dette tilfellet, må det være mye bede å si nei: Dette har vi verken tid eller anledning til.
              Hvis det er slik at LSKs sportslige utvalg gjør en kursendring, satser på utenlandske importer fra Afrika og Sør-Amerika, må klubben skaffe seg et apparat som kan en del om fotballen på disse kontinentene og skaffe seg mer kunnskap om spillere de ønsker å gi en sjanse.


              gravinho

              Kommentar

              • gravinho
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Oct 2005
                • 240

                -Forutsetningene var klare - rb.no


                SÅ NOK: Jan Åge Fjørtoft (t.v.) og Erland Johnsen så nok av Caio Mendes til å mene han ikke var god nok, selv om treningene i LSK mandag og tirsdag knapt kan kalles trening. FOTO: LISBETH ANDRESEN
                – Forutsetningene var klare

                ÅRÅSEN:
                LSK-manager Jan Åge Fjørtoft ser at det kan stilles spørsmål rundt prøvetreningen for Caio Mendes.
                Publisert 27.08.2008 - 06:30
                Tips en venn om denne saken
                Skriv ut denne siden



                – Det jeg kan si, er at forutsetningene for at vi lot ham få en sjanse var klargjort overfor Caios brasilianske agent.
                – Hvilke forutsetninger?
                – Vi gjorde det klart for ham at vi var midt i en travel periode for a-laget, og at det ville bli lite trening. Likevel ville han ha ham over. Dette var ikke noen dyr affære, og ville heller ikke blitt det om han hadde slått til. I tillegg skal en ikke se bort fra mulighetene for at det er noe i en spiller fra Brasil, som vi kunne hatt bruk for.
                – Og det fant dere raskt ut at det ikke var?
                – Vi tok en sjanse rett før overgangsvinduet stenger. Kanskje vi ikke burde gjort det. Men vi så at dette ikke var bra nok. Når vi leter etter en venstre flankespiller, er første forutsetning at han kan slå innlegg. Da er det også et spørsmål om vitsen i at han skal fortsett hele uka ut. Bortsett fra treningene ble han tatt godt vare på mens han var hos oss, sier Jan Åge Fjørtoft.
                Det tror også LSK-leder Per Mathisen.
                – Jeg har ikke snakket med dem som steller med sport om dette. Men jeg regner med at det er en god grunn til at han ikke ble noe av, uten at jeg kjenner detaljene, sier Per Mathisen.



                gravinho

                Kommentar

                • morten
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 2156

                  lsk.no



                  Fjøra kommenterer
                  Etter store oppslag i lokalavisen finner jeg grunn til å komme med en liten kommentar.

                  Du verden hvor drittlei jeg er av komme på jobb og måtte kommentere negative saker som har kommet frem i media. Ja, noen har jeg skyld i selv etter at jeg har vært litt for stor i kjeften, mens andre ganger blir jeg bare oppgitt.

                  Dagen før vi spiller en svært viktig kamp mot FCK må jeg bruke energi på en sak som er helt avklart for lenge siden.

                  På slutten av overgangsvinduet ble vi i LSK enige om å hente inn et par spillere som vi kunne ta en nærmere titt på. Dette er alltid forbundet med en viss risiko selvsagt, men det var en sjanse vi var villige å ta. Når det gjelder Caio Mendes var forutsetningene klinkende klare:
                  - Han skulle trene hos oss et par dager selv om ikke hele troppen var samlet.
                  - Dersom han hadde noe vi likte (gode flanker, hurtighet osv), skulle vi utvide oppholdet ut uka, for så å ta en avgjørelse.
                  - A) Spilleren kommer halvskadet, B) Han var ikke god nok! Basta!
                  - Han reiste hjem i går. Vi kunne gjerne hatt han her lenger, men sist jeg sjekket er vi i en prestasjonsbransje og ikke en turistorganisasjon.
                  - Han ble hentet på flyplassen av vår ansvarlig for integrering. Vi hadde tolk til stede både mandag og tirsdag. Han ble tatt vare på, men er du ikke god så nok er du ikke god nok.

                  Når det gjelder dansken, Martin Christensen, var han ikke bedre enn det vi har her allerede. Riktig eller feil. Slik tolket de sportslige ansvarlige situasjonen.

                  Jeg tror ikke at alle i og rundt klubben har skjønt alvoret. Hallo!! Vi kan rykke ned! Kan nå alle i og rundt klubben klare å holde kjeft til sesongen er over slik at vi kan konsentrere oss om å få nok poeng til og ikke rykke ned?

                  En må gjerne ha det som mål i livet å fremstå som en helt i lokalmiljøet, men akkurat nå har vi fokus på å redde klubben og få den ut i Europa.

                  Fjøra
                  Badekar
                  http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    Aftenposten

                    Riise tilbake på benken


                    MED MOT STABÆK: Bjørn Helge Riise. ( Foto: Dagfinn Limoseth - Digitalsport )

                    Av: Øyvind Nordli
                    Publisert: 27.08.2008 kl. 15:20

                    Bjørn Helge Riise har spilt to og en halv seriekamp for Lillestrøm i hele år. Nå er sjansen stor for at han er med igjen mot serielederen på Åråsen.

                    – Bjørn Helge Riise er aktuell mot Stabæk. Han vil trolig begynne kampen på benken, men sannsynligheten for at han kommer til å spille er stor. Han viser stadig fremskritt, sier LSK-trener Erland Johnsen til Aftenposten.no

                    Hovedpersonen selv trente for fullt på LSKs formiddagstrening onsdag.

                    Ikke med mot FCK
                    Torsdag spiller Lillestrøm mot FC København i UEFA-cupkvalifiserning. Der blir ikke Riise med. Men ting begynner å se lysere ut for sunnmøringen.

                    – Det fungerer bra, jeg kommer nesten garantert til å spille mot Molde om 14 dager, forhåpentlig allerede mot Stabæk, sier han.

                    En komplisert muskelskade i høyre lår har satt LSKs største stjerne nesten helt ut av drift denne sesongen. Først i den 12. serierunden på Åråsen mot Lyn 6. juli (1-2 tap) fikk han årets seriedebut.

                    Bygget seg opp
                    Der ble det 90 minutters fotball. I marerittkampen borte mot Fredrikstad, som endte med 0-4-tap, var han også med i samtlige minutter. 20. juli fikk han derimot et nytt tilbakeslag, mot Bodø/Glimt. Etter 31 minutters spill måtte Riise forlate banen med den samme lårskaden.

                    Riise har bygget seg opp igjen etter blant annet å ha vært hos en spesialist i Tyskland. LSK-spilleren vil også kunne være med for fullt på landslaget i kampene mot Skottland (11. oktober) og Nederland (15. oktober) hvis alt går etter planen

                    Kommentar

                    • Emil B
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2006
                      • 5921

                      LSK.no


                      Biffen vil ta FCK
                      Eirik Bertheussen har virkelig fått en ny vår som fotballspiller. Etter å ha slitt med store skader gjennom hele 2007 er han nå fast midtstopper, og klar for å ta FCK.

                      Av: Ole Kristian Bakkene
                      Foto: Scanpix

                      24-åringen fikk sjansen da Vidar Riseth ikke ble spilleklar tidligere i år. Dermed var den lange og tunge perioden på tribunen og benken forbi for Bertheussen. Hele 2007 gikk bort til skader, og nå er han klar for å slå ut FCK fra Uefa-cupen.
                      - Vi går for å holde nullen, og score et tidlig mål. De skal skjelve, sier han til LSK.NO når han blir konfrontert med synet på kampen mot Ståle Solbakkens menn på Åråsen tordag klokka 19:00.

                      - Ikke godt å være dansk i Norge
                      Borteoppgjøret mot FC København var jevnere enn resultatet tilsier mener han.
                      - Ja, de var utrolig effektive, og scoret tre mål på seks sjanser. Kampen og spille tilsier ikke at resultatet var riktig, og det skal vi bevise torsdag kveld. Vi skal gi de så mye kamp om avansementet at de garantert skal føle på kroppen at det ikke er godt å være dansk i Norge, sier han med et lurt smil.

                      Skademarerittet var ikke noe han vil oppleve igjen.
                      - Det er selvsagt mye mer morsomt å være med å spille enn å være skadet. Det er som natt og dag. Store skadeopphold har jeg gjort meg ferdig med nå håper jeg, sier han.
                      - Men til nå i år har det gått veldig bra, og jeg har fått mye spilletid.

                      Syv kamper har det blitt til nå i år med stoppermakker Frode Kippe ved sin side.
                      - Vi gjør det veldig bra sammen. Vi kjenner hverandre godt, og vi spiller godt sammen.

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        lsk.no

                        Tore Andreas Gundersen er utleid til Lyngby ut året. Les hele saken på lsk.no:



                        Samme sak i RB: http://www.rb.no/lsk-magasinet/article3747054.ece
                        Last edited by RSP; 27.08.2008, 19:01.

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          lsk.no

                          Info om billettsalget mot FCK:

                          Kommentar

                          • KFL41
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 3648

                            Solbakken: Snakker om kampen i morgen

                            http://atvs.vg.no/player/?id=18190

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              rb.no


                              Foto Tom Gustavsen

                              Luftkrigen stjernene gruer seg til

                              ÅRÅSEN:
                              Cesar Santin liker seg best med ballen nærmest mulig gresset. FCK-stjernen innrømmer at han ikke liker luftkrigen det legges opp til på Åråsen i kveld.
                              Av Wegard Bakkehaug
                              Publisert 28.08.2008 - 06:30




                              PÅ ÅRÅSEN: FCK-trener Ståle Solbakken kjørte en rolig økt på Åråsen i går kveld. Brasilianske Cesar Santin (t.v.) og lagkameratene vet hva som venter i dagens UEFA-cupbatalje. BEGGE FOTO: TOM GUSTAVSEN

                              Den brasilianske stjernespilleren er flasket opp med en fotballfilosofi der dødballfokuset var begrenset til vakre frispark sammen med lagkameratene Jose Junior og Ailton Almeida.

                              Santin trente en rolig økt på Åråsen i går kveld, og fortalte etter en drøy time på matta at han frykter kveldens kamp mot LSK.
                              – I tillegg til kampen for to uker siden har jeg møtt LSK i Royal League med Kalmar. De er sterke på hjemmebane så dette blir ikke lett, sier brassen til Romerikes Blad.
                              – Lange baller og dueller er ikke min type fotball, men jeg håper ikke blir noe problem for oss. Får vi ballen til å gå slik vi skal, tror jeg vi går videre.
                              – Ekstra ansvar

                              Etter det første møtet mellom lagene i København for to uker siden ble det sagt og skrevet mye om LSKs spillestil.
                              Keeper Jesper Christiansen innrømmer at han har forberedt seg ekstra godt før returen på Åråsen.
                              – Med mange baller inn i boksen blir det et ekstra ansvar på meg. Vi kan nok bli presset tilbake i perioder, sier han.
                              Ståle Solbakken tok med seg det andreplasserte laget i dansk eliteserie til en rolig økt på sin gamle hjemmebane i går kveld. Heller ikke han slapp unna spørsmålene om spillestil fra pressekorpset.
                              – Egentlig er vi ikke fysisk rustet for det som venter. Da gjelder det å være smarte og dyktige. Selv om vi ikke er vant med å møte slike lag kan vi ikke hindre LSK i å slå mange baller inn i boksen vår.
                              – Stor respekt

                              Den tidligere LSK-profilen har flere ganger fortalt at den danske eliteserien er tilnærmet blottet for dødballfokuset LSK legger opp til i kveld.
                              Men Solbakken kritiserer ikke sin gamle klubb for å angripe med en stil som er "deres eneste mulighet til å vinne kampen med".
                              – Jeg har stor respekt for LSK som klubb og Åråsen som sted. Spillergruppa har reist seg på en fin måte og trenerapparatet er godt, sier Solbakken.
                              FCK-stjernen Santin satte inn 1-0-målet i Parken for to uker siden og avsluttet med følgende melding til LSK-leiren i går.
                              – LSK har store stoppere og jeg er ikke så sterk, men i vår siste kamp scoret jeg på en heading, ler brassen.

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                RB

                                Lover et mer ekstremt LSK

                                ÅRÅSEN:
                                FCK-trener Ståle Solbakken opplevde LSKs dødballsatsing for to uker siden som et gufs fra sin tippeligafortid.

                                Av Morten Svesengen
                                Publisert 28.08.2008 - 06:30

                                LSK-trener Erlend Johnsen varsler at romerikingene også i returkampen i kveld vil angripe luftveien.
                                – Innlegg og dødball er en god sjanse for oss, og det må vi utnytte bedre enn vi klarte i København i den første kampen. Da var ikke "serven" god nok, sier han.
                                Satsing på dødball betyr at LSK kommer til å flytte opp alle sine store sterke menn og pumpe ballen inn i feltet så fort laget får dødball på Københavns banehalvdel.
                                – I en kamp som dette er vi langt mer ekstreme og kyniske på slike detaljer enn vi er i Tippeligaen hjemme. Vi vet jo at de ikke er så vant til dette i Danmark, sier LSK-treneren.

                                – Må være tålmodig
                                Men Johnsen håper også at LSK vil ha mer å by på enn dødballene som danskene misliker så sterkt.
                                – I København synes jeg at vi var gode til å holde på ballen i spissleddet, men vi lyktes ikke like godt når vi nærmet oss mål. Der må vi være mer nøyaktige, sier Johnsen.
                                Han har god tro på at laget hans kan lykkes med å score de to målene som trengs for å gå videre på bekostning av Ståle Solbakkens lag.
                                – Vi møter et godt lag, men jeg mener vi har en god mulighet om vi lykkes med det vi ønsker å få til. Det er absolutt ikke umulig å slå København med to mål.
                                Johnsen mener at nøkkelen til suksess ligger i å beholde roen.
                                – Det handler om å være tålmodig. Vi kan ikke pøse fram fra start og tro at vi har dårlig tid. Det er like viktig at vi ikke slipper inn mål bakover, mener treneren.

                                – Kan score med hodet
                                Frode Kippe scoret reduseringsmålet til 1-3 som betyr at LSK går videre med 2-0 i kveld. Et flott mål på volley. Til danske medier har noen av FCK-spillerne uttalt at Kippe i hvert fall ikke kommer til å score et slik mål igjen, og at det er positivt for danskene.
                                – De har kanskje rett i det, sier Kippe med et smil om munnen.
                                Før han legger til:
                                – Men jeg kan score mål på andre måter. For eksempel en heading, sier LSK-kapteinen.
                                Kippe er enig med treneren i at LSK har en god mulighet til å score på dødball.
                                – Vi skjønte at de ikke likte det sist, men dessverre var ikke våre innlegg og dødballer gode nok den dagen. Forhåpentlig slås de bedre i dag. Da har vi også en mulighet til å vinne kampen. Og det er viktig å huske på at vi har 90 minutter på å score de to målene. Det er avgjørende for oss å unngå baklengsmål også, sier Kippe – en av spillerne FCK-spillerne nok frykter mest når LSK kommer med sitt luftskyts på Åråsen i kveld

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  Aftenposten

                                  "Hold kjeft"

                                  Av: Are Bye
                                  Publisert: 28.08.2008 kl. 08:56

                                  Lillestrøms manager Jan Åge Fjørtoft raser mot både lokalpresse og egen klubb - på LSKs hjemmeside.


                                  TAR FRAM PEKFINGEREN: Jan Åge Fjørtoft kritiserer sine egne. ( Foto: Kyrre Lien )

                                  - Jeg tror ikke at alle i og rundt klubben har skjønt alvoret. Hallo!! Vi kan rykke ned! Kan nå alle i og rundt klubben klare å holde kjeft til sesongen er over slik at vi kan konsentrere oss om å få nok poeng til å ikke rykke ned, spør Fjørtoft på lsk.no

                                  Manageren på Åråsen fikk nok da Romerikes Blad på kommentarplass hudflettet Lillestrøm for behandlingen av Caio Mendes. Brasilianeren var på prøvespill nylig, men etter en 18 timers flytur ble det med to amputerte økter, én uten hovedtrener Erland Johnsen, før returbilletten ble løst inn, hevder RB.

                                  - Du verden hvor drittlei jeg er av å komme på jobb og måtte kommentere negative saker som har kommet frem i media. Ja, noen har jeg skyld i selv etter at jeg har vært litt for stor i kjeften, mens andre ganger blir jeg bare oppgitt, skriver Fjørtoft.

                                  For egen regning
                                  Han mener Mendes aldri var god nok.

                                  - A)Spilleren kommer halvskadet, B) Han var ikke god nok! Basta! Han reiste hjem i går. Vi kunne gjerne hatt han her lenger, men sist jeg sjekket er vi i en prestasjonsbransje og ikke en turistorganisasjon, mener manageren.

                                  Men innlegget er et Fjørtoft-utspill, og ikke et LSK-standpunkt, skal vi tro daglig leder Frank Grønlund.

                                  - Det er å betrakte som en blogg, og det som skrives for stå for hans regning, sier Grønlund som først så innlegget da det var publisert på nettet.

                                  Han har ingen planer om å ta det bort, eller moderere ordlyden.

                                  - Det får stå. Jeg har ikke snakket med Jan Åge om dette, men det har vært litt forskjellige reaksjoner også internt. Det er ikke alle som er enige i at det er riktig å skrive dette, sier Grønlund.

                                  Ingen sensur
                                  Han ønsker ikke selv å ta noe standpunkt i forhold til riktig eller galt, men han vil klargjøre en ting.

                                  - Det er ikke vårt ønske at medlemmer og støttespillere skal holde kjeft, sier han.

                                  - Men det skriver jo manageren deres?

                                  - Ja, men dette er en Jan Åge Fjørtoft-uttalelse. Hadde noen andre skrevet dette hadde vi kanskje vurdert det annerledes.

                                  - Hvorfor det?

                                  - Sånn er det. Jan Åge har reagert etter å ha lest hva RB skrev. I mange år har vi diskutert retningslinjene for innlegg i LSK-posten. Det har vært store diskusjoner, og vi kom til at vi ikke har noen sensur. Så får hver enkelt stå for det han skriver selv. Sånn blir det nå også.

                                  - Skulle du ønske han ikke hadde skrevet det?

                                  - Dette er en Jan Åge i frustrasjon. Jeg skjønner ikke helt hva han mener med å gå på folk innad i klubben, men utover det får han skrive det han vil.

                                  Kommentar

                                  • Håkon Henriksen
                                    Administrator
                                    • Nov 2003
                                    • 6411

                                    http://www.lsk.no/default.aspx?did=9100369



                                    Kippe: - Vi trenger din støtte
                                    I kveld spiller LSK en meget viktig kamp mot FC København. Frode Kippe er ikke i tvil. - Vi trenger din støtte for å gå videre.

                                    Av: Ole Kristian Bakkene

                                    - Vi har hatt en imponerende støtte fra våre supportere denne sesongen selv om vi har ligget i bunnen av Tippeligaen. Nå håper jeg vi får maks støtte mot FC København i den viktige kampen om avansement til Uefa-cupen. Vi trenger alle våre supportere på plass, og klare til å støtte oss til seier mot danskene, sier Frode Kippe til LSK.NO.

                                    Mulighetene for at LSK går videre er etter Kippes mål på overtid i Parken er fremdeles til stede.
                                    - Vi må vinne 2-0, og da er det vi som er videre til Uefa-cupen. Det kan vi klare her hjemme på Åråsen. Vi gjorde det godt mot Viking, og jeg har troen på at vi med defensiv jobbing, og ved å være litt mer effektive foran FCKs mål skal klare dette.
                                    - Det er ikke tvil om at vi er et godt lag, og at vi i kampen mot FCK i Parken fikk bevist det. Nå skal vi overbevise.

                                    Derfor ønsker Frode Kippe og de andre LSK-spillerne så mye støtte som mulig på Åråsen i kveld i den viktige kampen mot FC København. Kampstart er 19:00, og billetter kan du få kjøpt på alle LSKs utsalgssteder. Det betyr på samtlige Narvesen-kiosker, På Sparket-kiosk på Åråsen, Effect Kiosk. Sportshuset Lillestrøm. www.billettluka.no.

                                    Ikke minst også på Åråsen Stadion på kampdagen. Åpner to timer før kampstart.

                                    For å kjøpe din billett over internett kan du gå hit:


                                    Håkon Henriksen
                                    -
                                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                    -
                                    ALT FOR FUGLA

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      Nff

                                      Stillingen i Fair Play-konkurransen etter 17 serierunder i Tippeligaen, poengsnitt i parentes. (Vinneren deltar i UEFAs Fair Play-konkurranse, med mulighet til plass i første kvalifiserende runde til UEFA-cupen 2009/2010):
                                      1. Stabæk (7,987)
                                      2. FFK (7,985)
                                      3. Rosenborg (7,982)
                                      4. Tromsø (7,861)
                                      5. Molde (7,829)
                                      6. Brann (7,764)
                                      7. SIF (7,714)
                                      8. FC Lyn Oslo (7,636)
                                      9. Bodø/Glimt (7,632)
                                      10. Vålerenga (7,602)
                                      11. AAFK (7,58]
                                      12. Viking (7,577)
                                      13. Lillestrøm (7,430)
                                      14. Ham-Kam (7,191)

                                      Kommentar

                                      • Geirfugl
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 561

                                        Denne tror jeg mange anser som så skremmende at den må inn i nyhetstråden:

                                        LSK-aktuell

                                        Strømsgodset håper å ha på plass en trenerkabelen før sesongen er over. André Bergdølmo kan også være aktuell for en trenerpost i gamleklubben Lillestrøm, der Henning Berg overtar hovedansvaret neste sesong.

                                        – Jeg har så vidt pratet med Henning, og jeg vet at jeg står på blokken der. Vi får se hva som skjer. Men akkurat nå tiltaler Godset meg mest, sier Bergdølmo.

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          RB


                                          HUMØRFYLT: Det var lek med ball som sto på programmet på den siste treningen. Karim Essidir (fra venstre), Olivier Occean, Khaled Mouehli og Ciise Abshir. RUNE BERNHUS

                                          Stemninga er upåklagelig

                                          LILLESTRØM:
                                          Spillerne ladet opp til UEFA-oppgjøret med lett trening.

                                          Av Rune Bernhus | Erlend Vålandsmyr | Kyrre Merg
                                          Publisert 28.08.2008 - 14:52 Oppdatert 28.08.2008 - 15:03


                                          AVSLAPPET: Stemningen blant "gamlegutta" var avslappet. Her er Vidar Riseth (fra høyre), Ståle Stensaas, Simen Brenne og John Anders Bjørkøy. FOTO: RUNE BERNHUS


                                          INNBITT: Frode Grodås i det siste intervjuet med Radio Romerike før det braker løs. FOTO: RUNE BERNHUS

                                          Torsdag formiddag trente a-laget til Lillestrøm for siste gang før europacupoppgjøret mot FC København. Og etter treninga var budskapet fra assistenttrener Frode Grodås enkelt.
                                          – Vi gleder oss til kampen, gjentok han gang på gang.

                                          Nøkkelen til suksess
                                          Lillestrøm tapte den første kampen i København.
                                          – Skal vi vinne og gå videre, så må spillerne prestere opp mot sitt beste samtidig som vi må ha marginene med oss. Men vi tror det er fullt mulig å komme seirende ut av kampen, sier Grodås til rb.no.
                                          – Hvordan er stemningen i troppen?
                                          – Upåklagelig. Spillerne gleder seg og tror at avansement er mulig.
                                          Selve nøkkelen til avansement blir ifølge Grodås å holde nullen.
                                          – Vi må være konsentrert i forsvar og samtidig være forberedt på at FCK varierer tempoet i spillet.
                                          I torsdagens Romerikes Blad, lovte hovedtrener Erland Johnsen et mer ekstremt LSK, særlig når det gjelder dødballer.
                                          Det er et utsagn Grodås er enig i.
                                          – De er redde for våre dødballer, og vi vil definitivt ikke opptre som snille gutter. Gjør vi det blir jeg skuffa, sier Grodås.

                                          – Bryter mønsteret
                                          Mens de fleste spillerne brukte den siste treningen før kampen til å leke seg med ball, gjorde andre spillere enkle tøyeøvelser eller benyttet sykkelen.
                                          Keeperne holdt fokuset ved like gjennom skudd- og innleggstrening.
                                          – Hva var hensikten med å trene på kampdagen?
                                          – Vi har også gjort det tidligere med god respons, og slik bryter vi opp mønsteret vi vanligvis har før kamp. De skal føle at dette er litt ekstra, og derfor bor også alle spillerne på dagrom, forteller Grodås.
                                          Trening på kampdagen skal imidlertid spillerne være vant til.
                                          – Alle skal uansett trene bevegelser før en kamp. Forskjellen denne gang er at vi gjør det sammen, sier han.
                                          – Hvordan lader spillerne opp resten av dagen?
                                          – Etter trening blir det dusjing og deretter et lett måltid. Så bærer det tilbake til hotellet, der noen velger å sove, andre ser film, mens enkelte kanskje går seg en tur litt senere på ettermiddagen. Spillerne har frihet og gjør egentlig som de selv ønsker fram til vi samles til matchmåltid 3,5 timer før kampstart, forteller assistenttreneren.

                                          Liten publikumsinteresse
                                          For spillerne, trenerne og klubben som sådan har det blitt repetert hvor viktig det er å møte europeisk motstand.
                                          Kanarifuglenes publikum ser imidlertid ikke ut til å ha samme interesse for det som skjer. For foran den skandinaviske godbiten torsdag kveld, er det kun forhåndssolgt 1.934 billetter (sjekket klokka 14).
                                          Arrangementsansvarlig Anders Riiber sier at man regner med å selge opp mot 5.000 billetter til kampen.
                                          Forhåndssalget til kampen mot serieleder Stabæk på mandag, går langt bedre. Til den kampen er det nå solgt 7.700 billetter.

                                          Hør radiointervju med Grodås, Frode Kippe og Olivier Occean på Radio Romerike – FM 105 – fra klokka 15.00.

                                          Kommentar

                                          Working...