Nyheter august 2008

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    Aftenposten (100% Fotball)

    100 prosent fotball har ringt rundt til samtlige supporterklubber i eliteserien, og stilt de tre spørsmål:
    1. Overgangsvinduet stenger søndag kveld. Hva synes du om det ditt lag har gjort på overgangsmarkedet?
    2. Hvilken spiller synes du at din klubb burde hentet?
    3. Hvilken klubb synes du har gjort det best på overgangsmarkedet i sommer?
    Lillestrøm: Kanari-fansen: talsmann Jan E. Jensen:
    1. LSK har jo valgt å prøve å klare seg med de spillerne de har, og de bør være gode nok. Jeg er ikke kritisk til at klubben kun har hentet inn Ståle Stensaas. Jeg vil gjerne ha store og kjente navn, men det er ikke lett.
    2. Det var jo Espen Hoff her hjemme, men han gikk til Stabæk. Når det gjelder andre spillere, så er det vanskelig å si. Jeg tror den sportslige ledelsen bare må bite i det sure eplet, og se ut av landet.
    3. Det er vanskelig å si, men Stabæk har vært utrolig flinke.

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      TV2 Sport



      - Vi må score

      Lillestrøm vil sparke Ståle Solbakkens FC København ut av Uefacupen.
      Kanarifuglene har en formidabel oppgave foran seg. Det danske storlaget vant 3-1 på hjemmebane i forrige kamp.
      Både Arild Sundgot og Frode Kippe er smertelig klar over at de ikke bare må score, men også være prikkfrie defensivt.

      - Vi må ut å angripe. Vi må ha to mål. Det er fokuset vårt. Vi må score mål i dag, sier Sundgot til TV 2 Sporten.
      Han sier at det gjelder å finne balansen mellom tålmodighet og godt angrepsspill.
      - Vi må holde nullen, slår han fast.
      Det er Frode Kippe enig i.
      - Vi må ikke bli overivrige og selge oss fremover. Samtidig må vi prestere vårt beste for å slå dem, sier LSK-kapteinen.
      I de andre kampene spilte Viking 0-0 mot Honka i første kamp, Rosenborg tapte 2-1 for Djurgården og Stabæk vant 2-1 over Rennes

      Intervju med Arild og Frode her:

      TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

      Kommentar

      • Superstefan
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 2180

        IKKE IMPONERT: Ståle Solbakken er ikke impondert av det Lillestrøm har prestert mot dem i to kamper.

        - Lillestrøm er blottet for tempo

        Ståle Solbakken slakter gamleklubben etter først å ha ydmyket den på banen.





        Ståle Solbakkens FC København hadde ingen problemer med å avansere til UEFA-cupens 1. runde på bekostning av Lillestrøm. Danskene vant 7-3 sammenlagt.

        FCK var store favoritter til å gå videre etter å ha vunnet 3-1 i det første møtet. Med 4-2-seier på Åråsen torsdag gikk Solbakkens mannskap videre med komfortabel margin.

        - Lillestrøm er et lag blottet for spillere med tempo. Det er lagets akilleshæl. De vil aldri kunne hevde seg internasjonalt før de får spillere med mer tempo i kroppen, sier FCK-trener Ståle Solbakken etter kampen.

        Danskene ødela all spenning om avansement allerede før det var gått 25 minutter. Da hadde Cesar Santin og Ailton Almeida scoret hvert sitt mål.

        - Jeg tror LSK-spillerne fikk et lite sjokk da vi satte opp tempoet fra start. Jeg tror de følte en viss maktesløshet da vi begynte å spille ball med dem, fortsatte Solbakken.


        Større tempo
        Riktignok klarte Olivier Occean å redusere til 1-2 etter en halvtimes spill, mens Simen Brenne utlignet til 2-2 da et knapt kvarter gjensto. Men danskene skrudde opp tempoet, og Atiba Hutchinson dundret inn 3-2 bare tre minutter senere. Innbytter Jose Junior lekte inn 4-2 tre minutter før ordinær tid var ute.

        FCK holdt til tider lekestue med Lillestrøm, som nå bare har kampen for å overleve i toppdivisjonen å slåss for resten av sesongen.

        - Jeg har ingen kommentarer til Solbakkens påstander om at spillerne våre mangler tempo. Jeg synes han burde avstått fra slike kommentarer etter denne 4-2 seieren, sier LSK-trener Erlend Johnsen.

        Han innrømmet at det var kvalitetsforskjell på lagene, og erkjente at LSK fikk sjokk da danskene begynte å spille ballen.

        - Det var skremmende at de var så mye bedre individuelt enn oss, sier Johnsen.
        Fotograf Kreativ Kanaris

        KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

        Kommentar

        • chrissp
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2004
          • 2403

          - Vi er uprofesjonelle

          Lillestrøm fikk juling foran 2502 tilskuere

          ÅRÅSEN (VG Nett) (LSK-FCK 2-4, 3-7 sammenlagt) Hovedtrener Erland Johnsen var ikke nådig mot eget lag etter å ha blitt overkjørt av FC København i andre kvalifiseringskamp til UEFA-cupen.
          Av LARS VESTAD



          - UTSPILT: Lillestrøm, her representert ved John Anders Bjørkøy, slet mot FC København. Ifølge trener Erland Johnsen virket det ikke som om spillerne hans var forberedt på den sterke danske motstanderen. Foto: Scanpix

          - Vi er direkte uprofesjonelle i en del ting vi foretar oss. Ett eksempel er frisparkene våre. Spillerne tar korte frispark, roter det til og får kontring imot. Dette skjedde tre ganger og det irriterer meg, sier Lillestrøms hovedtrener til VG Nett.

          Gultrøyene var avhengige av mål i dag. Dersom de klarte å holde nullen, var 2-0-seier nok til å gå videre til grunnspillet i UEFA-cupen. Til tross for at håpet levde, greide Lillestrøm aldri å ta tak i kampen.


          - Vi ble rett og slett utspilt. Jeg tror ikke spillerne var hundre prosent forberedt på å møte så gode motstandere. Vi glapp på alle kanter, sier Johnsen.

          - Fortjener ikke bedre


          Lillestrøm-kaptein Frode Kippe var langt nede etter å ha røket på hodet ut av UEFA-cupen. Han vedgår at spillerne ikke klarte å fulge planen de la i forkant av kampen.

          - Vi skulle holde på ballen og lempe en del baller inn i bakrommet. FCK satte imidlertid et voldsomt trykk fra starten av, og det overrumplet oss, sier han.

          Kippe understreker at han og lagkameratene hadde troa på at de kunne ta seg til gruppespillet, til tross for 1-3-tap i Parken i første kamp.

          - Vi hadde absolutt troa. Men i dag rotet vi skikkelig defensivt, og da fortjener vi ikke bedre, fastslår han.

          Fornøyd Solbakken

          Ståle Solbakken hadde all grunn til å glise i dag. Og det gjorde han. Over to kamper mot Lillestrøm har spillerne hans scoret syv ganger, og nå er de klare for gruppespillet i den "nest beste" europacupen.

          - Det var mer eller mindre enveiskjøring hele veien. Vi spilte med høyt balltempo, hadde en del saftige overganger og skapte en masse sjanser, sier Solbakken.

          Eneste trøst for Lillestrøm i dag var at de scoret to mål og holdt danskene til uavgjort en liten stund. Neste utfordring for Romerike-klubben blir Stabæk på Åråsen kommende mandag.
          Bølerkanaris

          Kommentar

          • chrissp
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 2403

            Erland Johnsen: – Vi fikk en leksjon

            YDMYKE: Erland Johnsen (t.h.) var ydmykheten selv etter å til tider ha blitt rundspilt av FCK. ( Foto: Thomas Andersen , Digitalsport )

            Av: André Almløv

            Publisert: 28.08.2008 kl. 21:50

            Etter til tider å ha blitt rundspilt av FC København på hjemmebane var LSK-trener Erland Johnsen ydmykheten selv.

            – Vi fikk en leksjon i god fotball i dag. Vi fikk aldri kommet oss opp i banen, mistet ballen og slet defensivt, og når vi slipper inn to tidlige mål ble det en tøff oppgave, sier Johnsen etter at kampen i praksis var avgjort allerede etter ti minutter, da Cesar Santin satte inn 1-0.

            Da måtte LSK ha tre mål for å nå ekstraomganger. Det håpet ble knust da Ailton Almeida like etter doblet danskenes ledelse.

            – Jeg hadde et bra håp så lenge det var 0-0, fleiper Johnsen, og er samtidig opptatt av at LSK nå må nullstille seg før den viktige hjemmekampen mot Stabæk på mandag.

            – Vi scorer to mål her, og har spilt bra i kampene før denne og må ta med oss selvtilliten derfra frem mot Stabæk-kampen, avslutter han, etter å ha sett Olivier Occean og Simen Brenne utligne danskenes ledelse, før Atiba Hutchinson og José Junior sørget for at sluttresultatet ble 4-2 til FCK, 7-3 sammenlagt.

            Bølerkanaris

            Kommentar

            • chrissp
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 2403

              – Satte LSK på plass



              (LSK - FC København 2-4). FC København-trener Ståle Solbakken ble hyllet på Åråsen, og var en blid mann etter kampen.
              Av Anders Løvstad

              Den tidligere midtbane-generalen til LSK fikk se sine danske drenge tidvis leke med svake LSK-spillere.

              – LSK var mer med i den første kampen i Parken. I dag fikk vi et høyere balltempo, og vi fikk satt de sikkelig på plass, sier en meget blid Ståle Solbakken etter kampen.
              – Ekstremt høyt toppnivå

              FCK hadde en god inngang til denne kampen med 3-1-seier i helgs, over det som da var serielederen i Danmark, FC Midtjylland.

              – Vi er på rett vei. Vi har et ekstremt høyt toppnivå, og det viser vi i perioder i dag synes jeg, sier Solbakken.

              Det at LSK kom tilbake, og utliknet til 2-2 i 2. omgang kommenterer Solbakken på følgende måte.

              – Det må være det mest flatterende resultatet i historien da LSK utliknet til 2-2, sier han med smil.
              Ble hyllet

              På vei inn til garderoben i pausen ble Ståle Solbakken hyllet av Kanari-Fansen. Det samme gjentok seg etter kampslutt.

              – Det var deilig å få en slik mottagelse, og Kanari-Fansen synes jeg er imponerende. Måten de støtter klubben sin, selv om laget sliter, er strålende.

              Og mannen supporterne kaller "Gud" tror gamleklubben reiser seg fra årets tunge sesong.

              – Jeg tror LSK kommer til å bli en maktfaktor i norsk fotball igjen, bare de får hentet inn 2-3 spillere med fart.
              Bølerkanaris

              Kommentar

              • chrissp
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 2403

                Farvel Europa!

                (LSK - FC København 2-4). LSK sitt håp om avansement varte i 10 minutter.


                – Jeg hadde troen på at vi skulle avansere helt til de scoret, sier LSK-trener Erland Johansen etter kampen.

                Det vil si at håpet til Johnsen om avansement varte i nøyaktig 10 minutter.

                For i det 10. minutte puttet 1. omgangs store spiller, Cesar Santin, inn 1-0 bak Otto Fredrikson. Santin parkerte Kippe på høyrekanten, slo inn til spissmakker Almeida som skøyt rett på keeper, men Santin plukket opp returen og satte den i mål.
                Utspilt

                Og da Ailton Almeida doblet danskene sin ledelse 14 minuttere senere så var kampen i realiteten over.

                Utover i omgangen ble LSK tidvis rundspilt og lekt med av FC København.

                – Vi møtte ett mye bedre lag. Vi kom oss aldri opp i banen, fordi vi mistet ballen for ofte. I tillegg sliter vi defensivt. Og da vi slipper inn to tidlige mål blir det tungt. Vi fikk oss en leksjon i dag, innrømmer Johnsen.
                – Hadde et håp

                En av dem som sleit defensivt mot kjappe FCK-spillere var LSK-kaptein Frode Kippe.

                – Det er for dårlig av oss å slippe inn så mye mål. Vi var rett og slett ikke gode nok i dag, og de fortjente å gå videre, sier Kippe.

                Og selv om det ikke alltid så slik ut, så sier Kippe at laget hadde et håp om å gå videre.

                – Vi hadde et håp, men det brast tidlig. Vi hadde troa, og visste vi kom til å score. Men med 2-0 i mot tidlig var det kjørt.

                Kippe innrømmer også det alle på tribunen så.

                – I dag var vi svake. Vi har spilt tidvis bra i det siste, men i dag var vi tilbake på et dårlig nivå, sier en skuffet LSK-kaptein.

                Hvor svake LSK egentlig var illustreres litt av sjansestatistikken: FC København vant den 12-3.

                LSKs lag (4-4-2): Fredrikson - Pedersen, Bertheussen, Kippe, Stensaas - Essediri, Mouelhi, Bjørkøy, Brenne - Occean, Sundgot.

                Bølerkanaris

                Kommentar

                • gravinho
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Oct 2005
                  • 240

                  Simens lille opptur - rb.no


                  POSITIV: Simen Brenne trives godt i rollen bak en spiss. Han fikk prøve seg der i én omgang i går. FOTO: TOM GUSTAVSEN

                  Simens lille opptur
                  ÅRÅSEN:
                  (LSK – FC København 2-4). Midt i all ydmykelsen var Simen Brenne litt fornøyd. Han slapp endelig til i den rollen som passer ham best – rett bak en spiss.

                  Av Morten Svesengen
                  Publisert 29.08.2008 - 06:30 Oppdatert 29.08.2008 - 06:39
                  Tips en venn om denne saken
                  Skriv ut denne siden

                  LSK-trener Erland Johnsen vurderte å starte med Simen Brenne i en rolle rett bak Olivier Occean, men valgte å bruke Occean/Sundgot.

                  På stillingen 1-2 til pause fikk Brenne sjansen i det som kanskje er hans aller beste posisjon – omtrent for første gang siden overgangen fra Fredrikstad.
                  Selv om andreomgangen mot FC København aldri hadde stor betydning for noen av lagene – ga de 45 minuttene i Brennes drømmerolle østfoldingen en liten opptur på en ellers ganske trist LSK-dag.
                  – Ja, det i hvert fall litt positivt å ta med seg, sier Brenne.

                  Giret opp etter 2-2
                  Han legger ikke skjul på at han godt kan tenke seg å fortsette i rommet mellom motstanderens forsvar og midtbane.
                  – Definitivt en posisjon jeg trives godt i. Jeg fortsetter gjerne der, fastslår han.
                  Foruten at han spillemessig kom mer til sin rett bak Occean, scoret han også sesongens aller første mål da han utliknet til 2-2 med et snaut kvarter igjen.
                  – Det var gøy å score, men samtidig visste jeg ikke helt hvor mye jeg skulle juble. Vi trengte jo tre mål til for å gå videre, sier.
                  Og det ble tre mål til i kampen – to godkjente og ett annullert. Alle ble satt inn av København som satte inn et ekstra gir da LSK utliknet.
                  – Vi følte oss helt sjanseløse fra start. De var bedre hele veien, og selv om vi kom opp på 2-2 var vi aldri nærheten av deres nivå. Det er selvfølgelig ikke noe moro. Nå får vi fokusere på kampen mot Stabæk mandag. Vi må heve oss til den, mener Brenne.

                  I midten mot Stabæk?
                  Da er det ikke usannsynlig at Brenne starter i den posisjonen han avsluttet FCK-kampen i. Erlands Johnsen var fornøyd med det midtbanespilleren viste.
                  – Det er absolutt noe vi vurderer. Vi mister noe styrke i boksen med Arild (Sundgot) ute, men vi får noe annet med Simen. Jeg synes han gjorde en god andre omgang, sier LSK-treneren.
                  Også FCK-trener Ståle Solbakken skryter av Simen.
                  – Jeg har stor tro på Simen. Det har jeg hatt helt siden han var i Fredrikstad. Han er litt unorsk i stilen og er en spennende spiller. I tillegg har han også bra fart, mener Solbakken.


                  gravinho

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    Nettavisen

                    - LSK blir en maktfaktor


                    BEROLIGENDE: Ståle Solbakken (bildet) kommer med beroligende ord til Lillestrøm og mener klubben vil reise seg igjen. Foto: Håkon Mosvold Larsen/Scanpix ( Scanpix )

                    Ståle Solbakken med beroligende ord til gamlelaget.

                    Av Marius Vik

                    LILLESTRØM-FC KØBENHAVN 2-4 (sammenlagt 3-7)
                    ÅRÅSEN (Nettavisen): Ståle Solbakken har ingen problemer med å si at FC København satt Lillestrøm skikkelig på plass, og at han mener sin gamle arbeidsgiver har et vesentlig tempoproblem. Likevel er ikke mannen, som Kanarifansen omtalte som ”Gud” etter kampslutt, redd for Åråsen-lagets fremtid.

                    - LSK blir en maktfaktor i norsk fotball igjen, sier Solbakken sikkert.

                    Hvorfor?

                    Henning Berg. Og noen nyinvesteringer.

                    Kanarifansen ønsket Solbakken
                    Nesten annenhver LSK-supporter som har vært inne og stemt på Kanarifansens forum ønsket Ståle Solbakken som Tom Nordlies erstatter. Henning Berg fikk i underkant av ni prosent av stemmene, men Solbakken mener likevel LSK-ledelsen har gjort et godt valg.

                    - Henning er en veldig god trener, bare se hva han har fått til i Lyn.

                    Og får Berg de kronene som han er blitt lovet for å forsterke LSK, er Solbakken sikker på at romerikingene igjen blir en stormakt i norsk fotball igjen.

                    - De trenger bare to-tre spillere med fart.

                    - De har en god keeper i Otto (Fredrikson), og backfireren er solid, men den trenger litt fart. På midtbanen er Mouelhi god, og jeg tror også at Simen Brenne vil bli veldig bra - han har noe internasjonalt ved seg. På topp er Olivier Occean veldig god, men han trenger en med fart ved siden av seg, hevder FCK-treneren.

                    Roser supporterne
                    Han er heller ikke sen med å skryte av Kanarifansen, som han mener er en kjemperessurs for klubben.

                    - Bare se hvordan de støtter laget sitt i motgang.

                    Det var ikke bare sine egne spillere de støttet torsdag kveld. Også Ståle Solbakken selv, en legende på Åråsen etter sine fire sesonger i LSK på 90-tallet, ble hyllet da han gikk av banen. ”Du er Gud, Ståle Solbakken”, sang hjemmelagets supportere etter kampslutt, og den gamle midtbanespilleren innrømmer han likte det han hørte.

                    - En meget hyggelig gest. Det er elleve år siden jeg spilte her, men det er fortsatt fint å høre noe slikt.

                    - Jeg er vel nesten mer populær her enn jeg er i København, flirer 40-åringen.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      NRK Sport


                      Erland Johnsen etter kampen mot Ståle Solbakkens FC København.
                      Foto: Håkon Mosvold Larsen /Scanpix

                      - Burde ha ventet

                      Lillestrøm trener Erland Johnsen mener ledelsen burde ha ventet med å offentliggjøre ny trener til etter sesongen var over.

                      Lars Mørch Aaenlars.morch.aaen@nrk.no
                      Morten StokstadMorten.Stokstad@nrk.no
                      Publisert i dag 07:24.

                      I forrige uke ble det klart at Henning Berg blir ny trener for Lillestrøm fra nyttår.
                      Johnsen mener det har preget spillegruppa og prestasjonene.
                      - Vi hadde en liten nedtur mot Viking, og i dag er vi skikkelig dårlige. Grunnen til det kan være at det har vært en del uro igjen. Nå kommer det ny trener, så jeg vet ikke om vi har mistet fokus på det resterende, sa Johnsen etter tapet mot finske Honka i torsdag. [Merknad: Skal vel være danske FCK.]

                      Treneren mener at gårsdagens prestasjon var langt fra god nok, og at klubben kommer til å slite utover høsten hvis det fortsetter. Han registrerer at det har vært en nedgangen i prestasjonene etter at trenerbytte ble offentliggjort.
                      - Jeg mener at man burde ha ventet med å offentliggjøre trenerbytte, sier den tidligere Chelsea-spilleren.

                      Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        Nettavisen

                        – Skremt over forskjellen

                        Lillestrøm ble utspilt av FC København.

                        Av Marius Vik

                        ÅRÅSEN (Nettavisen): LILLESTRØM-FC KØBENHAVN 2-4: Kampen mellom det som for kun et år siden kunne vært «kampen om Skandinavias fotballtrone» – og for drøyt to år siden var nettopp det – var torsdag redusert til en kamp mellom giganten og dvergen:

                        FCK ligger som nummer to i SAS Ligaen, og har flest poeng i snitt per kamp. Lillestrøm på sin side ligger tredje sist på tabellen og har åtte cupfinaler igjen før ny kontrakt er sikret i Tippeligaen.

                        15-3 i målsjanser
                        Akkurat den forskjellen syntes godt på Åråsen torsdag kveld. FCK kjørte over sin norske motstander, og vant sjansestatistikken med 15-3, om enn etter Ståle Solbakkens tall.

                        – Jeg er skremt over forskjellen, innrømmer LSK-trener Erland Johnsen.

                        Han så sitt lag redusert til statister, spesielt etter at LSK utlignet til 2-2 kvarteret før full tid. Tre minutter fikk LSK lov til å juble for noe som i alle fall kunne se pent ut på papiret, men danskene hadde ikke tenkt å ta til takke med en U på kupongen. FCK-kjerra ble satt opp noen gir, og to kjappe scoringer ble resultatet. Lillestrøm ble rett og slett fullstendig avkledd, og innrømmer det.


                        BORTEJUBEL: FC København feirer det første av fire mål på Åråsen. Foto: Håkon Mosvold Larsen

                        – Det var stor forskjell på lagene i dag, sier Simen Brenne tørt.

                        – Blottet for tempo
                        FCKs trener Ståle Solbakken mener hovedforskjellen sitter i beina, og bruken av disse.

                        – De er blottet for tempo, sier den gamle LSK-helten.

                        – Det er den største akilleshælen i internasjonal fotball. De virket som de hadde troen før kamp, men de var maktesløse der ute.

                        Og akkurat det er ingen understatement. Kun ti minutter brukte bortelaget før de satte 1-0, hvor nettopp tempoforskjellen var den store forskjellen. César Santin satte fart, parkerte Frode Kippe fullstendig, og kunne trille inn returen fra Otto Fredrikson. Finnen fikk mye å gjøre, og gjorde det bra, men skulle LSK hatt noen mulighet måtte han ha murt igjen området mellom målstolpene sine.

                        To gir, to mål
                        Almeida fikk stå helt umarkert etter en snau halvtime og dyttet ballen mellom beina på finnen, og alle teoretiske muligheter for et LSK-avansement forsvant. Fem mål på en time er umulig på dette nivået, men Olivier Occean ga i alle fall LSK-supporterne noe å klappe for da han headet inn 1-2 etter en halvtime, Simen Brenne det samme da han dunket inn 2-2 kvarteret før slutt: Et ran, men FCKs sluttspurt og oppgiring holdt i alle fall til en komfortabel borteseier.

                        Dermed har LSK kun serien igjen å konsentrere seg om, og på mandag venter serieleder Stabæk.

                        – Det var i alle fall en god treningsøkt før den kampen, sier Simen Brenne galgenhumoristisk.

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          lsk.no

                          Oppkjøringen mot Stabæk-kampen starter i dag. Intervju med Frode Grodås:

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            lsk.no

                            Intervju med John Anders Bjørkøy på LSK-TV:

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              lsk.no

                              Sundgot skuffet etter exiten fra Uefa-cupen. Intervju på LSK-TV:

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                lsk.no

                                Sammmendrag av LSK-FCK:

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  RB: Børsen LSK-FCK

                                  Lillestrøm – FC København 2-4(1-2)

                                  Åråsen.
                                  Mål: 0-1 Cesar Santin (10), 0-2 Ailton Almeida (24), 1-2 (29) Olivier Occean (Khaled Mouelhi), 2-2 (76) Simen Brenne (Frode Kippe), 2-3 (79) Atiba Hutchinson, 2-4 Jose Junior (87).
                                  Gult kort: Frode Kippe, LSK Zdenek Pospech, FCK.
                                  Målsjanser: LSK 3, FCK 12.
                                  Cornere: LSK 3, FCK 3.
                                  Tilskuere: 2.502.
                                  Dagens kanarifugl: Otto Fredrikson.
                                  Stadionstemning: 7
                                  Kampkarakter: 5

                                  OTTO FREDRIKSON 6
                                  Viktig redning innledningsvis da han stoppet Kvists store sjanse. Reddet også det første forsøket fra Almeida før Santin gjorde 1-0 til FCK. Ikke heldig da 0-2 gikk inn mellom beina hans. Meget god da han stoppet returen fra Santin etter at Christensen først hadde truffet stolpen. En viktig grunn til at ikke sifrene ikke ble styggere på Åråsen.

                                  STEINAR PEDERSEN 4
                                  Gjorde en solid innsats og klarte seg greit da han kom inn i duellene. Men kom også på etterskudd en del ganger da gjestene kom i stor fart. Slet da Hutchinson satte fart langs bakken. Villig til å komme offensivt da sjansen bød seg. Var på sidelinja med kutt i fingeren da FCK gikk opp til 3-2.

                                  EIRIK BERTHEUSSEN 3
                                  Klarte seg greit i duellspillet i åpningen. Men tapte den avgjørende duellen foran mål da København satte inn den endelige spikeren med sitt 2-0-mål. Byttet ut ved pause.

                                  FRODE KIPPE 3
                                  Ble parkert av Santin da gjestene kontret inn en tidlig ledelse. Solid og bestemt i luftduellene, men fikk kjempetrøbbel nesten hver gang ballen var nede på bakken. Sliter enormt når han må flytte seg sidelengs og holder ikke samme nivå internasjonalt som tidligere. Fikk gult for en takling – uten at det får konsekvenser.

                                  STÅLE STENSAAS 2
                                  Kom lite med framover da gjestene kjørte på fra start. Hang i likhet med resten av forsvaret ikke med da FCK satte fart på beina. Klarte ikke å hindre innlegg som førte til 0-2. Pasningene og innleggene ble stort sett slått med for dårlig presisjonen. Hindret baklengs da han feide ballen vekk fra målstreken etter en time. Opptrådte mer resignert på både 2-3 og 2-4.

                                  KARIM ESSEDIRI 2
                                  Upresis med høyrefoten i starten. Traff noe bedre etter hvert, men generelt en ganske puslete kamp fra kantspilleren før pause. Preget heller kampen mer i en andre omgang som var preget av at kampen om avansementet var avgjort.

                                  KHALED MOUELHI 4
                                  Også tunisieren ble smågutt med ballen i forhold til gjestene. Men han var en av få LSK-spillere som i hvert fall fikk til noe med ballen i beina. Slo et fint innlegg da Occean headet inn 1-2. Gjorde en del brukbare ting også etter pause, men klarte aldri å prege kampen slik han gjør på sitt beste i Tippeligaen.

                                  JOHN ANDERS BJØRKØY 3
                                  Ganske anonym i en kamp hvor LSK kom raskt bakpå og aldri fikk satt det trykket de hadde håpet på. Mer involvert i kampen etter at den var avgjort. Men ble liten da gjestene satte inn sitt beste gir.

                                  SIMEN BRENNE 5
                                  Frisk i perioder på kanten, men som så ofte før i år lyktes han ikke med de avgjørende detaljene. Flyttet inn bak Occean i en rolle som bør passe han bedre enn noe annet han har spilt i LSK tidligere. Bidro bra der i den omgangen han spilte – og scoret også sitt første mål for sesongen.

                                  ARILD SUNDGOT 2
                                  Burde klart å spille fri Occean da han var gjennom på stillingen 0-1. Men pasningen ble for unøyaktig. Kom aldri inn i kampen og ble helt korrekt byttet ut da treneren ville prøve Brenne i rollen bak Occean.

                                  OLIVIER OCCEAN 5
                                  Satte ballen i mål rett før FCK økte til 2-0. Men utlikningsmålet ble annullert for offside. Sterk og god da han satte inn 1-2 med hodet noen minutter etterpå. Jobbet hardt og var sammen med Brenne den eneste trusselen for FCK. Er god og sterk til han kommer til motstanderens 16-meter. Der mangler han teknikk for å holde god klasse internasjonalt.

                                  SUM 11 MANN: 39

                                  INNBYTTERE

                                  ESPEN SØGÅRD 3
                                  (45 min. for Sundgot).
                                  Jobbet hardt, men slet med presisjonen på det han foretok seg med ball.

                                  VIDAR RISETH 3
                                  (45 min. for Bertheussen).
                                  Ikke i stand til å stoppe FCK når de satte fart han heller.

                                  MAGNUS MYKLEBUST
                                  (21 min. for Essediri).
                                  Noen forsøk på gjennombrudd fra høyre uten at han kom helt igjennom.

                                  SUM 13 MANN: 45

                                  DOMMER
                                  BERNARDINO GONZALEZ, SPANIA 5
                                  Full kontroll på en kamp som aldri ble vanskelig å dømme. Annullerte korrekt det som ville være Occeans utlikning. Klarte seg med to kort og det var greit.

                                  ANALYSEN
                                  Otto Fredrikson hindret sjokkåpning med en god redning før tre minutter var spilt. Men offensiven fra Ståle Solbakkens FC København var bare et forvarsel om hva skulle komme.
                                  Gjestene dominerte voldsomt i første halvdel av 1. omg., og 0-1 målet markerte den store forskjellen på lagene da brasilianeren Cesar Santin fullstendig parkerte Frode Kippe på en kontring som han senere avsluttet enkelt med scoring.
                                  FCK var bedre i alt – spesielt når det gjaldt fart og teknikk. Der var det flere divisjoners forskjell på lagene. Bare i luftduellene klarte LSK å matche København.
                                  Gjestene slo ned på tempoet og gjorde noen bytter utover i andreomgangen. LSK fikk flyttet spillet noe høyere og jobbet inn en utlikning. Men da ble forskjellen på lagene enda tydeligere. FCK satte opp farten igjen og ydmyket LSK på eget gress. Kanarifuglene heldig som slapp unna med 2-4.

                                  Vurdert av Morten Svesengen og Per Kristian Torvik

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    VG

                                    LSK skuffet over tomme tribuner


                                    2502 tilskuere så LSK mot FCK


                                    ÅRÅSEN (VG Nett) LSK trekker i snitt over 8500 tilskuere til seriekampene på Åråsen. Mot FCK tok bare 2502 personer seg bryet med å møte opp.

                                    - Vi skulle gjerne hatt flere tilskuere her i dag. Det var en stor kamp for oss. Men slik det endte, var det kanskje like greit, sa kaptein Frode Kippe til VG Nett.

                                    Kippe slet periodevis i midtforsvaret i går, og var direkte skyld i at FC København tok ledelsen. I situasjonen som førte til 1-0-scoringen, ble stopperen parkert etter alle kunstens regler.

                                    Simen Brenne, som kom inn i andreomgang og ga hjemmefansen et snev av håp med sin 2-2-utlikning, syntes det var tungt å være Lillestrøm-spiller på Åråsen i går kveld.

                                    - Serien teller mer

                                    - Det er ikke moro å spille i dag. Jeg skulle dessuten ønske det kom flere tilskuere. Et lag som FC København burde jo klinge litt. Det er i grunn rart at folk ikke har lyst til å se internasjonale kamper også, sa Brenne.

                                    Han synes imidlertid laget har fått bra støtte i år, til tross for at de er ute av cupen, UEFA-cupen og sliter i bunn av eliteserien.

                                    - Jeg synes folk har backet oss bra opp, selv om resultatene har uteblitt, sa han.

                                    FC København-trener Ståle Solbakken bet seg også merke i at det var tomt på tribunene. Det overrasket ham ikke.

                                    - I Skandinavia er det litt sånn at serien teller mer. Dessuten hadde Lillestrøm et dårlig utgangspunkt. Forklaringen ligger nok der, påpekte han overfor VG Nett.

                                    Trodde på folkefest

                                    Lillestrøms hovedtrener, Erland Johnsen, var svært overrasket over alle de ledige setene på Åråsen. Han hadde forventet et solid oppmøte til den viktige kampen.

                                    - Jeg trodde det kunne bli en folkefest. Men folk hadde vel ikke troa på oss, sa han.

                                    Skal vi tro treneren, skortet det imidlertid ikke på optimismen i laget foran kampen.

                                    - Vi har spilt jevnt en lengre periode nå, med unntak av Viking-kampen. Da falt vi litt ned igjen. Men det hersket en positiv stemning i laget, og en tro på at vi kunne få det til, forsikret han om.

                                    (VG NETT 29.08.08 kl. 13:00, sist oppdatert 29.08.08 kl. 13:01)

                                    Kommentar

                                    • sparwasser
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 3185

                                      Fra papir-RB:

                                      Ikke råd til Bundesliga-spiller

                                      Åråsen: Sportslig utvalg, med LSK-manager Jan Åge Fjørtoft i spissen, ønsket å hente den tyske kantspilleren Alexander Laas (24) fra bundesligaklubben Wolfsburg. Men i Lillestrøm-systemet var det ikke penger til å gjennomføre handelen. Tilbakemeldingen var at klubben måtte få noen ut som genererte nok penger til å hente tyskeren. To dager før overgangsvinduet stenger har det nemlig ikke vært henvendelser på LSK-spillere i den størrelsesordenen.

                                      - Det gikk så langt at vi startet de første forhandlingene med min tidligere sjef Felix Magath, som nå er sjef i Wolfsburg, innrømmer Fjørtoft overfor RB.

                                      Dermed ser det ikke ut til at de siste 48 timene med åpent overgangsvindu vil medføre noen bevegelser i LSK-stallen.

                                      - Men telefonen er på, så vi kan ikke utelukke det helt heller, sier Fjørtoft.

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        RB: TV Romerike

                                        – Skal holde hendene langs sida denne gangen

                                        Sist Stabæk var på Åråsen møtte de hendene til Arild Sundgot.

                                        Publisert 30.08.2008 - 12:20 Oppdatert 30.08.2008 - 12:49

                                        Innslag på TV Romerike:

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          Nff

                                          NFF og Norsk Toppfotball tilbyr i samarbeid med Høgskolen i Molde for første gang en lederutdanning for toppledere i norsk fotball. Kurset gjennomføres i 4 moduler. Topplederutdanningen starter i København denne helgen. Blant deltagerne er Frank Grønlund, Jan Åge Fjørtoft og Torgeir Bjarmann:

                                          Last edited by Torolf; 30.08.2008, 17:53. Begrunnelse: Lagt til Bjarmann

                                          Kommentar

                                          Working...