FC København - Lillestrøm, UEFA-cup kval, 14.8. kl. 20.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Christianooo DEN
    Juniormedlem
    Bøffelpromp
    • Jul 2008
    • 18

Opprinnelig skrevet av Seb.R
    Det gjorde de uansett ikke i RL heller.
    To grunde til at meget få vil tage turen til Åråsen:

1 .RL er/var ingenting i Danmark. Og Lillestrøm er i danskernes øjne ingenting og det er bare to kampe som skal spilles inden vi skal spille første runde i UEFA CUP.

2. Registeret kommer til at være i brug i Lillestrøm, LSK har accepteret FCKs krav om kun at lukke folk som har meldt sig ind i registeret.

Derfor skal man nok ikke regne med at FCK vil sende specielt mange fans til Åråsen på FCKs felt.

FCK er bedre end LSK på alle pladser på banen, alle. Ikke en spiller fra LSK ville kunne gå ind og forstærke FCK mandskabet, Bjørn Helge Riise ville kunne få en plads på bænken hvis han ellers var fri for skader og Oliver Ocean ville kunne være en fin joker at smide ind de sidste minutter hver kamp som target mand hvis spillet ikke funker.

Men nu er det jo ikke det som afgør den her slags kampe, man skal være motiveret, være dybtig og have held i de to felter. Alt kan ske i EUROPAPOKAL og det er derfor vi elsker det så meget.

Dette er hidtil årets to kampe for LSK, de har virkelig chancen for at vise sig frem og motivationen for at slå FCK er uden tvivl meget stor, modsat er dette en kamp som FCK skal vinde netop dette vil afgøre kampen, man kan ikke have en off-day i europapokal, det har vi lært mange gange.

Hvis FCK ryger ud til LSK vil det være en skandale som vil få sædet til at brænde under Ståle Solbakken, efter en meget skuffende 3.plads sidste sæson.

Det blir to jævne kampe, men jeg tror at selvom FCK ikke er specielt godt kørende så skal de nok komme videre, med tanke på vores erfaring i europapokal så har vi det som skal til for at slå et meget svingene LSK hold ud.

lærepenge er dyre i europa, vi har betalt vores, lsk skal stå tidligt op om morgenen for at slå FCK.

God kamp, ses på Åråsen

Mvh
    De stolte - De arrogante - De sublime
    Christian

EUROPAPOKAAAAAAAAAL!!!!!!!!!
    Last edited by Christianooo DEN; 08.08.2008, 10:05. Begrunnelse: glemte og skrive europapokal!!!!!!!!! :-)

Kommentar

• morten
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 2156

Opprinnelig skrevet av Christianooo DEN

1 .RL er/var ingenting i Danmark. Og Lillestrøm er i danskernes øjne ingenting og det er bare to kampe som skal spilles inden vi skal spille første runde i UEFA CUP.

2. Registeret kommer til at være i brug i Lillestrøm, LSK har accepteret FCKs krav om kun at lukke folk som har meldt sig ind i registeret.

Derfor skal man nok ikke regne med at FCK vil sende specielt mange fans til Åråsen på FCKs felt.

FCK er bedre end LSK på alle pladser på banen, alle. Ikke en spiller fra LSK ville kunne gå ind og forstærke FCK mandskabet, Bjørn Helge Riise ville kunne få en plads på bænken hvis han ellers var fri for skader og Oliver Ocean ville kunne være en fin joker at smide ind de sidste minutter hver kamp som target mand hvis spillet ikke funker.

Men nu er det jo ikke det som afgør den her slags kampe, man skal være motiveret, være dybtig og have held i de to felter. Alt kan ske i EUROPAPOKAL og det er derfor vi elsker det så meget.

Dette er hidtil årets to kampe for LSK, de har virkelig chancen for at vise sig frem og motivationen for at slå FCK er uden tvivl meget stor, modsat er dette en kamp som FCK skal vinde netop dette vil afgøre kampen, man kan ikke have en off-day i europapokal, det har vi lært mange gange.

Hvis FCK ryger ud til LSK vil det være en skandale som vil få sædet til at brænde under Ståle Solbakken, efter en meget skuffende 3.plads sidste sæson.

Det blir to jævne kampe, men jeg tror at selvom FCK ikke er specielt godt kørende så skal de nok komme videre, med tanke på vores erfaring i europapokal så har vi det som skal til for at slå et meget svingene LSK hold ud.

lærepenge er dyre i europa, vi har betalt vores, lsk skal stå tidligt op om morgenen for at slå FCK.

God kamp, ses på Åråsen

Mvh
      Christian

Gleder oss til pisse på dere..

Mvh Morten som mener dansk er en sykdom og ikke et språk.
      Badekar
      http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

Nå forstår jeg plutselig mye bedre hvorfor fansen slakter eget lag fra tid til annen... Selv ikke Kanarifansen har ett så urealistisk syn på eget lag.
        Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• veiron
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6267

Fy faen for en latterlig holdning dere rødsprengte tjukkaser fra det flate, lille landet har! Håper spillerne deres har den samme holdninga. Da blir dette grei skuring!
          Jeg kan ikke se noen grunn til at FCK skal være så kjepphøye etter den "imponerende" innsatsen i europa. Det er bare to klubber i norden som har gjort det bra i europa, og det er RævBK og IFK Göteborg.

FCK er bedre end LSK på alle pladser på banen, alle. Ikke en spiller fra LSK ville kunne gå ind og forstærke FCK mandskabet, Bjørn Helge Riise ville kunne få en plads på bænken hvis han ellers var fri for skader
          B.H. Riise skadefri og i form hadde LETT gått inn på FCK. Å si noe annet er pisspreik.

De stolte - De arrogante - De sublime!
          No shit! God bedring, lavlandsape.
          TSUUUUNAAAAMIIIII!!!

ps. god kamp. Måtte det beste LSK vinne!

Kommentar

• xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

At lærepenger er dyre i europa vet vi altfor godt. Vi har betalt våres vi og. LSK står vel for tidenes dårligste prestasjon i Europacupen når det gjelder Nordiske lag.
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• veiron
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6267

Jeg kan forresten ikke fatte hvorfor noen nordmenn holder med dansker i VM/EM. De er hyggelige folk generelt, og Køben er fantastisk, men når det kommer til sport er de like lavpanna som svensker.

Kommentar

• superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

Opprinnelig skrevet av veiron
                No shit! God bedring, lavlandsape.
                TSUUUUNAAAAMIIIII!!!
                God idè faktisk! Det lille landet med latterlige pølser syd for oss er åpenbart smekkfullt av småtasser som har ett kraftig markeringsbehov - om vi trommer sammen hele feltet, stikker ned på kaia og pisser i sjøen samtidig, stiger vannet nok til at vi er kvitt Danmark for alltid.

FCK er på papiret ett bedre lag enn LSK, og utrolig nok ett mye dyrere. Jeg lukter en liten bombe her, selv om Kong Ståle vil gjøre det han kan for å unngå å gå på en undervurderingsblemme.
                Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13278

Jeg synes da ikke innlegget hans var så altfor provoserende? At han er lite imponert over stallen vår er da forståelig, all den tid vi ikke har så mye å vise til de siste årene hverken her hjemme eller internasjonalt. At dansker generelt vurderer seg selv veldig høyt i internasjonal sammenheng er heller ikke nytt, de hadde vel begrenset suksess med landsholdet for noen år siden da alle spillerne var rus- og kolsfrie samtidig. Når man aldri har sett en kamp edru er det jo også vanskelig å huske alle nederlagene. Ønsker heller den danske dreng lykke til, jeg er ikke akkurat i tvil om hvem som biter negler før dette oppgjøret.

Kommentar

• trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7134

Danmark, dette alkoholikerens Mekka er jo så lite og ubetydelig, men likevel har de denne ubegripelige arrogansen.

Glem ikke at Danmark la seg på ryggen og brettet ut beina da Hitler invaderte dem, uten å yte noen form for motstand. De er flinke til å drikke øl, men hvor er ryggraden til den jevne danske? Kanskje brukket under tyngden av leveren deres. En slags genetisk betinget fødselsdefekt.

Selvsagt er FCK favoritter, men har aldri imponert meg med annet enn størrelsen på bankkontoen sin. Selvsagt kan LSK vinne.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• rødstrupe
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Jul 2008
                      • 126

God kamp, ses på Åråsen

Mvh
                      Christian

Hmmm..

STOP CHILDREN WATCHING VÅLERENGA

Join the cause:
                      Bli med i denne:

http://apps.facebook.com/causes/216376?m=cc366e79

Kommentar

• Christianooo DEN
                        Juniormedlem
                        Bøffelpromp
                        • Jul 2008
                        • 18

B.H. Riise skadefri og i form hadde LETT gått inn på FCK. Å si noe annet er pisspreik.

veiron
                        Senior Member

Nu havde jeg ellers fået et ganske godt indtryk af nordmænd, men du og din med fan "trigz" ødelægger opfattelsen temmelig meget. Med alle dine latterlige meninger om danskere og dansk sport, hvad har det med den her debat og gøre?

Har du hørt om Libor Sionko? En af Tjekkiets største profiler under det netop afsluttede EM. Han spiller samme plads som Bjørn Helge Riise, at du kalder det jeg siger for "pisspreik" siger mere om dig end om det jeg har skrevet. Bjørn Helge en en fin spiller, men han ville ikke forstærke F.C. København.

Som flere skriver, ja overraskelsen kan sagtens ske, men på en normal dag vil FCK slå LSK, det tror jeg er den generalle opfattelse i København. Jeg kan sagtens forstå at i tror på overraskelsen, sådan er det jo at være fan af et hold, jeg skriver bare hvordan opfattelsen er lidt syd. Overraskelser er netop derfor vi elsker europapokal........!! Det bliver forhåbenlig ikke denne kamp at der vil ske overraskelser i europacuppen i år, og ja jeg bider altid negle når drengene spiller.

God tur til byerns by, "det er bra at være norsk i Danmark" :-)

Opprinnelig skrevet av trigz

Glem ikke at Danmark la seg på ryggen og brettet ut beina da Hitler invaderte dem, uten å yte noen form for motstand. .
                        Hvor er du trist og høre på, det niveau vil jeg simpelthen ikke synke ned på, med mindre du kan forklare mig hvad det der har med F.C København - Lillestrøm SK og gøre?
                        Last edited by Christianooo DEN; 08.08.2008, 11:26. Begrunnelse: slå fejl

Kommentar

• veiron
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6267

Nu havde jeg ellers fået et ganske godt indtryk af nordmænd, men du og din med fan "trigz" ødelægger opfattelsen temmelig meget.
                          Cry me a river! Om du får ødelagt ditt inntrykk av nordmenn på bakgrunn av en diskusjon i et fotballforum, så sier det egentlig mye om deg. Du går inn på en supporterside med en arrogant holdning som dansker i fotballsammenheng alt for ofte viser frem, og da må du tåle noen spark tilbake.

Har du hørt om Libor Sionko? En af Tjekkiets største profiler under det netop afsluttede EM. Han spiller samme plads som Bjørn Helge Riise, at du kalder det jeg siger for "pisspreik" siger mere om dig end om det jeg har skrevet. Bjørn Helge en en fin spiller, men han ville ikke forstærke F.C. København.
                          Riise kan spille på flere plasser enn vingen. Visste du det?

God tur til byerns by, "det er bra at være norsk i Danmark" :-)
                          De som reiser får det sikkert fint, men denne gangen kan jeg ikke dra dessverre. Men jeg hadde to fine turer til Køben og Parken i RL, og da møtte jeg mange hyggelige dansker. (Og noen ikke fult så hyggelige bråkmakere på stasjonen, som heldigvis ble overrumplet av politiet)

Kommentar

• Christianooo DEN
                            Juniormedlem
                            Bøffelpromp
                            • Jul 2008
                            • 18

Cry me a river! Om du får ødelagt ditt inntrykk av nordmenn på bakgrunn av en diskusjon i et fotballforum, så sier det egentlig mye om deg. Du går inn på en supporterside med en arrogant holdning som dansker i fotballsammenheng alt for ofte viser frem, og da må du tåle noen spark tilbake.
                            Du har ret, jeg overlever nok, har du hørt om en ironisk bemærkning?

Du får det til at lyde som en dårlig ting at være stolt af sin klub og by, jeg synes det er flot at en 'lille' by som Lillestrøm har så stor tilslutning og passion omkring deres klub. Det kunne mange danske hold lære af.

Riise kan spille på flere plasser enn vingen. Visste du det?
                            Nej, men han er i mine øjne en ægte wing og klart der hvor han er bedst, kunne forstille mig at han ville kunne udfylde rollen som hængene-angriber og udnytte sin hurtigt ned, men at betragte ham som højrewing er vel heller ikke helt forkert?

hvis du fortæller mig at han er en god midtstopper så vil jeg blive meget overrasket.

Kommentar

• veiron
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6267

Han er god som målvakt!

Seriøst, han har spilt indreløper for LSK, og han har vært god der også. Han er også såpass rask og klok at han også kunne spilt på back.

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 3006

På en "normal dag" skal FCK slå LSK. Visst visst.

Hvorfor er da statsen mellom laga 2-2-1 i LSk's favør? Det er mye som ikke er normalt i fotball. Tror også Riise hadde forsterket de fleste lag, også FCK, man ikke på Sionko's plass nødvendigvis.

ellers er dansker trivelige folk, hyggelige å ta en bajer og feste med. Noe annet er feil å si.
                                LSK Norges beste lag

Kommentar

• McGuffy
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 5102

Som flere skriver, ja overraskelsen kan sagtens ske, men på en normal dag vil FCK slå LSK, det tror jeg er den generalle opfattelse i København.
                                  Den generelle oppfattelse i København er vel også at dere skal slå Randers og SønderjyskE, men det gikk jo ikke. Så får vi se i morgen mot AGF hvordan formen egentlig er.

Kommentar

• Christianooo DEN
                                    Juniormedlem
                                    Bøffelpromp
                                    • Jul 2008
                                    • 18

Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                    Den generelle oppfattelse i København er vel også at dere skal slå Randers og SønderjyskE, men det gikk jo ikke. Så får vi se i morgen mot AGF hvordan formen egentlig er.
                                    Meget sandt, opstarten på den nye sæson har ikke været den bedste, tror alle glæder sig til kampen mod AGF og med 3 point har FCK 8 point efter 4 kampe spillet, to ude og to hjemme, og det er vel lige i underkanten af hvad man havde forventet, men acceptabelt med tanke på de mange nye spillere.

Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                    På en "normal dag" skal FCK slå LSK. Visst visst.

Hvorfor er da statsen mellom laga 2-2-1 i LSk's favør? Det er mye som ikke er normalt i fotball.
                                    Nu er det 'stats' som du finder frem jo baceret på noget som FCK betrager som trænings kampe. Skal vi virkelig tage dem for gode varer? Finale kampene på Nya Ullevi, PARKEN og Brøndby Stadion er vel nærmest de 3 eneste kampe hvor FCK stillede med noget der minder om stærkeste hold. Mange spillere blev ud over det prøvet på uvandte pladser. Men vi kan da godt tage dem en for en.

Første kamp var 24.11.05, den endte 0-0, FCK stillede med reserver som Bertolt, Bergvold, Peter Møller, Carsten Fredgaad og William Kvist.

Anden kamp var 12.02.06, den endte 1-1 FCK stillede med reserver som Dan Thomasson, Urmas Rooba, Bertolt, Pimpong og Peter Ijeh

Tredje kamp vandt vi, den behøver vi vel ikke diskutere? Her afgjort vores mega flop Pimpong kampen, Ijeh spillede også den kamp. Det var 06.04.06 for god ordens skyld.

Fjerde kamp var 30.11.06 hvor LSK vandt på Åråsen, her spillede reserver som Hansen Wendt Brandrup og William Kvist.

Femte kamp var kort efter, her vandt LSK i PARKEN, mange reserver spillede, Laudrup, Qvist, Gall, Wendt, Özdogan, Brandrup, Kvist, Berglund, Hansen, Pimpong og Bergovld.

Det eneste jeg kan tolke ud af alt det der er at FCK vinder når de stiller med deres stærkeste 11 på deres rigtige pladser og har noget og spille for, og at man ikke betragtede RL og LSK for andet end god træning

Alle kampene er dog blevet 0-0, 1-0, 0-1 eller 1-1, så mon ikke det bliver nogen tætte opgør uanset hvad statestikken siger, det tror jeg!

Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                    ellers er dansker trivelige folk, hyggelige å ta en bajer og feste med. Noe annet er feil å si.
                                    Tak, og i lige måde.

Kommentar

• reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13278

Ikke alle dansker er like overbevist som vår gjest. La oss ikke glemme det.

Alt i alt vil jeg si at FCK har en 80-20 sjanse å ta seg til
                                      ›neste runde.

Hah! Næppe. For at gå videre skal man som bekendt kunne score mål, hvilket vi ikke er særligt gode til for tiden, når modstanden kommer over niveauet fra Danmarksserien.

Hvis ikke Lillestrøm er helt stæreblinde, så har de sikkert set, at vores angribere i det store hele er pænt ufarlige, at vores kombinationsspil lider, når presset på boldholder stiger bare en smule, at vi intet får ud af indlæg fra feltet, selvom vi spiller meget på det, og at vi er sårbare overfor hurtige kontraløb, hvor man spiller bolden op på en (fysisk stærk) angriber og sender et par mand over fløjene.

Så hvis LSK bare stiller ret "kontrolleret" op - dvs. holder en kompakt defensiv især centralt i banen - sørger for at vores angribere ikke får tid til succesfuldt at agere opspilsstation for langt inde på LSKs banehalvdel og sørger for at mose den anden vej, når en af vores backs har leveret et lorteindlæg eller et godt indlæg til den ikke-eksisterende targetman...well ja så har de såmænd gode chancer for at slippe fra Parken med et resultat a la 0-1, 1-1, 0-0 eller 1-0. De samme resultater er såmænd fint mulige i Norge, så alt i alt ville jeg - hvis jeg var LSKer - vurdere chancerne for at gå videre som 50-50. Hvilket er fine muligheder, når nu man ikke er seedet.

Egentlig er lodtrækningen også meget heldig for Ståle & Flemse. Taber vi kan de jamre (videre) over en uheldig/svær lodtrækning. Det havde været meget værre at ryge ud til FC Haka.

Kommentar

• morten
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 2156

Nu er det 'stats' som du finder frem jo baceret på noget som FCK betrager som trænings kampe. Skal vi virkelig tage dem for gode varer?
                                        Skal vi virkelig ta FCK som en seriøs klubb?
                                        Badekar
                                        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• superbøffel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 5611

Opprinnelig skrevet av morten
                                          Skal vi virkelig ta FCK som en seriøs klubb?
                                          FCK er en like seriøs klubb som Beliga er ett seriøst land. En kunstig konstruksjon uten noen form for egen historie.

Jeg tipper FCK er den første Nordiske klubben som selger navnet sitt.

"FC Carlsberg"
                                          Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

Working...