FC København - Lillestrøm, UEFA-cup kval, 14.8. kl. 20.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mooph
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 1496

Opprinnelig skrevet av superbøffel
    FCK er en like seriøs klubb som Beliga er ett seriøst land. En kunstig konstruksjon uten noen form for egen historie.
    Er det virkelig nødvendig med denne typen drittslenging ? (eller mener du dette virkelig?).

Det at dansker gidder å melde sin interesse i denne tråden syns jeg personlig bare gir artig lesing og ikke noe direkte grunnlag for utenomsportslig skittkasting. Det han skriver er farget av hans klubbtilhørighet hvilket bare er naturlig, la de leve i den tro at de er en divisjon over.
    Vi trenger ikke å svare dem for de må jo antagelig ete forhåndsanalysene sine etter kampen(e) uansett.
    Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Christianooo DEN
      Juniormedlem
      Bøffelpromp
      • Jul 2008
      • 18

Opprinnelig skrevet av mooph
      Er det virkelig nødvendig med denne typen drittslenging ? (eller mener du dette virkelig?).

Det at dansker gidder å melde sin interesse i denne tråden syns jeg personlig bare gir artig lesing og ikke noe direkte grunnlag for utenomsportslig skittkasting. Det han skriver er farget av hans klubbtilhørighet hvilket bare er naturlig, la de leve i den tro at de er en divisjon over.
      Vi trenger ikke å svare dem for de må jo antagelig ete forhåndsanalysene sine etter kampen(e) uansett.

Delvist enig

Jeg kom ikke her ind for at vi skulle blive enige om hvilken klub som var bedst, jeg kom for at fortælle jer opfattelsen af Lillestrøm derhjemme.

Jeg kom heller ikke for at sidde og kaste med lort, og det har jeg heller ikke gjort selvom jeg har fået kastet meget efter mig. Et sådan niveau er ikke smukke København værdigt, men den slags er åbenbart okay i Lillestrøm.

Mvh
      Christian

Kommentar

• mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

Opprinnelig skrevet av Christianooo DEN
        Delvist enig
        Jeg kom ikke her ind for at vi skulle blive enige om hvilken klub som var bedst, jeg kom for at fortælle jer opfattelsen af Lillestrøm derhjemme.
        Godt. La oss håpe FCK's spillere deler denne oppfattelsen av at Lillestrøm blir et lett lag å møte.

Jeg tror derimot at at LSK, som er på vei til å finne formen etter en bedrøvelig første halvdel av serien, kan gi et knapt innspilt FCK store problemer. Dersom Lillestøm får ytterlig stigning i spillet og seier over Lyn i vår neste kamp antar jeg Ståle Solbakken sover dårlig der nede hos dere. Han bør kjenne Lillestrøm, noe FCK's fans tydeligvis ikke gjør.
        Fugla mot nye høyder

Kommentar

• MobBoss
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 900

Jeg ser ikke helt problemet med det christianoo skriver jeg. Er nok av folk hos oss som går inn og skriver på andre forum om hvor mye bedre vi og klubben vår er enn andre. Nå er det bare en som kommer til oss og skriver. Vi burde ønske han velkommen og heller lure han til å fortelle oss hva FCK er dårlige på. Slik at vi kan bruke det mot laget hans.
          Jeg har ikke noe problem med å se at vi ikke er favoritter i denne kampen. Og jeg legger heller ikke så mye i de siste kampene vi spillte mot dem, Bortsett fra finalen. For det er ingen stor hemelighet at vi var et av de få lagene som tok Royal Leuge seriøst. Men europacupen er full av lag som ikke er favoritter som tar seg videre. Beste eksempelet er hva som skjedde for et år siden da vi røyk mot et pub lag fra mellom europa.
          men jeg tror heller ikke at det kommr til å komme så veldig mange fans fra FCK til oss.
          Og det er det to enkle grunner til.
          Den ene er det fanregistere(reiseklubben) som de har. Som er helt på tryne.
          Den andre er at i danmark så har ser de på ligaen sin som like god som den i Nederland, Belgia og Portugal. Derfor er vi dems øyne et lag som bare skal slås på veien til neste runde. Vi har hatt samme tanke gangen og det har brann også. Så la danskene gå i den samme fellen som oss og brann gjorde.

Erling som lover å gi christianooo en øl hvis han kommer bort og sier hvem han er på kampdag.

Invicta

Ingen er større en klubben

Kommentar

• Fridtjof
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2005
            • 2120

Opprinnelig skrevet av Erling Stray
            Erling som lover å gi christianooo en øl hvis han kommer bort og sier hvem han er på kampdag.
            Pass deg nå Christianooo. Erling er en sånn livsfarlig casual-type som slår til folk som er slemme mot ham.
            Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• Kasper! (FCK)
              Juniormedlem
              Bøffelpromp
              • Aug 2008
              • 11

Vil dog lige tilføje at det er langt fra alle fra København der deler den opfattelse. Hvis man kigger den tilsvarende tråd på FCK's forum igennem kan man se at langt de fleste tror at det bliver to utrolig tætte kampe. Selvfølgelig forventer de fleste at FCK vinder over 2 kampe, men tror ikke at det bliver "walk-over"-kampe. Især ikke sådan som FCK spiller i øjeblikket. Men Lillestrøm spiller jo heller ikke deres bedste sæson i øjeblikket og spiller for spiller bør FCK være bedre. Men alt kan som sagt ske i pokalfodbold.

Kommentar

• _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4397

Tror det blir 2 tette og jevne kamper. Utrolig viktig å få et bra utgangspunkt i Parken. Viktig å score!! Hvis vi taper 2-1 så er det greit, da kan vi ta dem hjemme!

Ingen vits å bry seg om resultatene i Royal League. Danskene bryr seg nada om den turneringa og stilte med mange reserver mot oss. RL kom midt mellom sesongene i Danmark, altså i vinterpausen. I samme periode er flere av lagene ute i europacup osv. Skjønner godt at de ga faen. Mens hos oss kom turneringa som er forlengelse av sesongen, noe som slett ikke er dumt. Altså mer attraktivt for oss nordmenn!

FCK er storfavoritt i dette oppgjøret. Noe som bare er fint egentlig. Jeg tror vi kan overraske dem! Selvom det er jævla bittert å ikke ha med en Riise i toppform.
                ..................

Kommentar

• Raskolnikov
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1453

Opprinnelig skrevet av mooph
                  Mener du virkelig at det ikke er historieløst å kaste 100 år med tradisjoner på dør for å slå seg sammen med en hovedstadsrival? Ville det ikke vært historieløst om f.eks Lyn og Vålerengen sammen dannet FC Oslo?

Forøvrig enig i at det er mye unødvendig drittslenging i denne tråden. Spesielt synes jeg det var rimelig dustete å blande inn 2. verdenskrig. Den slags nasjonalistisk retorikk synes jeg vi skal holde oss for gode til.

Personlig er jeg ganske likegyldig til FC København, men jeg synes det virker litt stusselig å holde med et lag som har eksistert siden 1992.
                  Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• Christianooo DEN
                    Juniormedlem
                    Bøffelpromp
                    • Jul 2008
                    • 18

Opprinnelig skrevet av Erling Stray

Haha! Jeg er klar, bare du ikke er den berygtede lommemand !! :-)

Til Kasper(FCK) så er vi enige, jeg skrev også tidligere at ligesom de tidligere opgør så vil det igen blive noget ala 1-0 1-1 og 0-1. Men holdningen er klar: vi skal videre fra denne runde, som du også selv skriver.

Til jer som mener FC København er historie løst så skal i nok hjem og læse lidt på jeres lektier, FCK er en sammenbygning af KB og B1903.

KB er den ældste klub på det fastlandet af europa, og er kun overgået af enkelte gamle klubber på de briske ø'er, bl.a stoke. KB er den mestvindene klub i Danmark.

B1903 er fra 1903. Og var den førende klub da de to klubber slået sammen, og via deres mesterskab spillede FCK europacup fra første år de eksisterede og vandt også superligaen første gang de deltog.

Historien forsvinder ikke bare fordi at der bliver lavet en overbygning
                    Last edited by Christianooo DEN; 08.08.2008, 17:44.

Kommentar

• veiron
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6267

Historien forsvinder ikke bare fordi at der bliver lavet en overbygning.
                      Nei, men det er hinsides all fornuft og supportersjel! Jeg kan egentlig ikke tenke meg noe tristere.
                      Tenk deg om Manchester United skulle slås sammen med Manchester City? Utenkelig! Eller Celtic og Rangers? Milan og Inter?? Opptøyer hadde oppstått bare planene hadde blitt luftet.

Kommentar

• Raskolnikov
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1453

Til jer som mener FC København er historie løst så skal i nok hjem og læse lidt på jeres lektier, FCK er en sammenbygning af KB og B1903.

KB er den ældste klub på det fastlandet af europa, og er kun overgået af enkelte gamle klubber på de briske ø'er, bl.a stoke. KB er den mestvindene klub i Danmark.

B1903 er fra 1903. Og var den førende klub da de to klubber slået sammen, og via deres mesterskab spillede FCK europacup fra første år de eksisterede og vandt også superligaen første gang de deltog.

Historien forsvinder ikke bare fordi at der bliver lavet en overbygning.
                        B1903 var fra 1903 og KB var den eldste klubben på fastlandet i Europa. FC København er fra 1992. Selvfølgelig forsvinner historien. FC København har ingen selvstendig historie før 1992.

At to klubber med lang tradisjon frivillig gir fra seg all sin identitet for å skape en ny paraplyklubb er så absolutt kunstig og historieløst.

Kommentar

• Kasper! (FCK)
                          Juniormedlem
                          Bøffelpromp
                          • Aug 2008
                          • 11

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                          B1903 var fra 1903 og KB var den eldste klubben på fastlandet i Europa. FC København er fra 1992. Selvfølgelig forsvinner historien. FC København har ingen selvstendig historie før 1992.
                          KB og B1903 eksisterer skam stadigvæk, så KB ER den eldste klubben på fastlandet i Europa og B1903 ER fra 1903.

Kommentar

• Raskolnikov
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1453

KB er sikkert en fin fitnessklubb, men noen egen elitesatsing i fotball utover juniorer og oldboys har de fortsatt ikke. Da blir det for meg uinteressant hvor lenge klubben har eksistert. Selv om det var den eldste fotballklubben på fastlandet hadde klubben allikevel ikke stolte nok tradisjoner til å la være å slå seg sammen med en annen klubb? Sjokkerende!

Poenget er at jeg, og flere andre, synes det er helt ufattelig at man kan slå sammen to tradisjonsrike klubber for å skape en ny (paraply)klubb. Kanskje særlig i en så stor by som København der det burde være plass til mer enn en storklubb. Trist, historieløst, kunstig, uten sjel. Passende ord spør du meg.

Kommentar

• Kasper! (FCK)
                              Juniormedlem
                              Bøffelpromp
                              • Aug 2008
                              • 11

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                              Trist, historieløst, kunstig, uten sjel. Passende ord spør du meg.
                              Jeg vil så undlade at spørge dig

Kommentar

• Mollari
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Dec 2003
                                • 135

Det var faktisk snakk om å slå sammen Lyn og Frigg for ca. 18 år siden. Men de klarte ikke en gang å bli enige om navnet. Mener å huske at et av forslagene var Lynfrigg :-P

Vi har jo noen eksempler på sammenslåinger av tradisjonsrike klubber i Norge, som FK Haugesund(Djerv 1919/Haugar) og Kristiansund BK(Clausenengen og KFK). Man kan kanskje si at dette ikke er relevant siden det er snakk om ganske små byer i forhold til Oslo og København men det er snakk om tradisjonsrike klubber og det var ikke lett å få til.
                                http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=96&serie=0

Kommentar

• trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7134

Hvor er du trist og høre på, det niveau vil jeg simpelthen ikke synke ned på, med mindre du kan forklare mig hvad det der har med F.C København - Lillestrøm SK og gøre?
                                  Greit, jeg beklager, men likevel, klapp godt og grundig igjen. Hadde du kommet på vårt forum med en ålreit holdning (og ikke vært en irriterende klovn) ville du heller ikke fått dritt slengt etter deg. At du har moderert tonen din i løpet av dagen, er hyggelig (men du har fortsatt ikke peiling på norsk fotball)

Ellers er Køben en ålreit by det blir hyggelig å besøke. Skal kjøpe en bajer til deg som kompensasjon, hvis jeg treffer deg. Davs...
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Mollari
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Dec 2003
                                    • 135

Det er litt snodig hvordan fotballforholdet Norge-Danmark har utviklet seg. Til fotball-VM 1986 hadde de fleste norske fotballinteressert gutter minst èn "Danish Dynamite"-plakat på gutterommet og heiet på broderfolket i sør. Det var helt sykt å se den fotballen de spilte før de røk ut mot Spania i åttendelsfinale. Så kom EM '92 og igjen valgte de norske å heie på Danmark i stedet for svenskene og til og med engelskmennene og den gangen gikk det jo strake veien til gull. Rett etter kom VM '94 hvor Danmark ikke klarte å kvalifisere seg mens Norge og Sverige var med. Det kom nok som et lite sjokk på oss at danskene, i stedet for å heie på oss, nærmest hatet oss. Argumentet var spillestil og bare det var jo ganske merkelig etter måten danskene spilte i '92 under Richard Møller Nilsen. Jeg husker Ekstrabladet sendte en korrespondent til Norge for å se den avgjørende kampen i gruppespillet mot Irland hjemme hos en norsk familie. Hele reportasjen oste av forakt mot det norske spillet til tross for at Irland på denne tiden spilte en enda mer ekstrem kick-and run fotball enn oss. Det hele kulminerte i en stor glede over at vi røk ut. Ikke kom og fortell meg at det handlet om noe annet enn at stakkarslige Norge hadde kommet seg opp på Danmarks nivå og vel så det og at dette ikke ble tålt av nasjonen som tross alt ikke hadde mange idrettslige prestasjoner utover fotball å skryte av.

Jeg ser for meg at dette sitter i den dag i dag og at det vil komme til uttrykk ved en ekstrem undervurdering fra FCK som bare Ståle eventuelt kan gjøre noe med..tipper at danskene våkner ved 1-2 i Køben, men da er det for seint...
                                    http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=96&serie=0

Kommentar

• KFL41
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 3648

Kan ikke se at denne kampen er satt opp på noen TV-kanal. Litt skuffende. Tv2 Zebra sender Stabæk Rennes. Hadde håpet at Fjøra brukte sine kontakter på Viasat-plattformen.

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 3006

Meget sandt, opstarten på den nye sæson har ikke været den bedste, tror alle glæder sig til kampen mod AGF og med 3 point har FCK 8 point efter 4 kampe spillet, to ude og to hjemme, og det er vel lige i underkanten af hvad man havde forventet, men acceptabelt med tanke på de mange nye spillere.

Nu er det 'stats' som du finder frem jo baceret på noget som FCK betrager som trænings kampe. Skal vi virkelig tage dem for gode varer? Finale kampene på Nya Ullevi, PARKEN og Brøndby Stadion er vel nærmest de 3 eneste kampe hvor FCK stillede med noget der minder om stærkeste hold. Mange spillere blev ud over det prøvet på uvandte pladser. Men vi kan da godt tage dem en for en.

Første kamp var 24.11.05, den endte 0-0, FCK stillede med reserver som Bertolt, Bergvold, Peter Møller, Carsten Fredgaad og William Kvist.

Anden kamp var 12.02.06, den endte 1-1 FCK stillede med reserver som Dan Thomasson, Urmas Rooba, Bertolt, Pimpong og Peter Ijeh

Tredje kamp vandt vi, den behøver vi vel ikke diskutere? Her afgjort vores mega flop Pimpong kampen, Ijeh spillede også den kamp. Det var 06.04.06 for god ordens skyld.

Fjerde kamp var 30.11.06 hvor LSK vandt på Åråsen, her spillede reserver som Hansen Wendt Brandrup og William Kvist.

Femte kamp var kort efter, her vandt LSK i PARKEN, mange reserver spillede, Laudrup, Qvist, Gall, Wendt, Özdogan, Brandrup, Kvist, Berglund, Hansen, Pimpong og Bergovld.

Det eneste jeg kan tolke ud af alt det der er at FCK vinder når de stiller med deres stærkeste 11 på deres rigtige pladser og har noget og spille for, og at man ikke betragtede RL og LSK for andet end god træning

Alle kampene er dog blevet 0-0, 1-0, 0-1 eller 1-1, så mon ikke det bliver nogen tætte opgør uanset hvad statestikken siger, det tror jeg!

Tak, og i lige måde.
                                        Man velger selv hvilket lag man vil stille opp med. LSK går i alle fall på banen for å vinne enhver kamp. Forøvrig er det mange av spillerne du nevner som jeg ikke like godt betrakter som B-spillere. Peter Ijeh og Dan Thomassen for eksempel er helt OK spillere. Jeg tror heller ikke FCK betraktet RL som ren trening, for eller hadde de ikke kunnet gå hele veien. Så faktum forblir at statistikken er 2-2-1 mellom lagene, og man velger selv hvilke spillere som skal starte til kamp.

Skål og lykke til mot sterke LSK!
                                        LSK Norges beste lag

Kommentar

• heidar
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2004
                                          • 2131

Sundgot må starte. Uansett. Dette er en kamp for legenden!
                                          En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

Working...