Jeg sitter med den følelesen av at vi hadde fjortjent mer enn ett tomålstap. VI hadde spiller, vi pressa dem bra i store deler av kampen. Men vi produserte ikke sjanser. Hverken Brenne eller GIlbert hadde dagen. Ollie synes jeg npk en gang vr god, men han ble sørgelig alene på topp. Da er det vanskelig å utrette noe som helst mot lag av FCK sitt kaliber.
FC København - Lillestrøm, UEFA-cup kval, 14.8. kl. 20.00
Collapse
X
-
Egentlig en veldig merkelig kamp. I første omgang dominerer vi store deler, stjeler fort ball og skaper gode angrep framover. Som nevnt tidligere, både av oss selv og FCK-supportern er vi ikke gode nok i de avgjørende situasjonene foran begge mål. I andre omgang tapte vi ved to annledninger tre dueller etter hverandre foran egen boks. Det er utilgivelig, og vil selvsagt medføre mål. Stort sett hver gang FCK nærmet seg 16-meteren vår, ble det ekstremt farlig. De hadde ikke all verdens avslutninger, men de som kom var gode, og uten en sjansestatistikk foran meg, tror jeg de hadde ganske god uttelling også. I banespill mener jeg vi ikke stod noe tilbake i det hele tatt, kanskje tvert imot, og spesielt i første omgang. I andre var nok danskene hakket vassere.
Vanskelig å vurdere alle spillerne uten tv-bilder fra avgjørende situasjoner. Forsvaret gjør jo en heller slett jobb, og 1-0 i ræva etter 1 minutt skyldtes tellefeil og dårlig organisering av firern. Midtbanen var stort sett meget bra, stiller meg uforstående til kritikken av Brenne, som jeg mener gjorde en veldig bra match. Bjørkøy og Kiko var også meget gode, mens Karim gjorde en heller slett kamp. Innleggene var dårlige, og det var sjeldent få gode offensive løp. Både Arild og Ollie var flinke til å binde opp spillere for hverandre, skape rom, og begge kom i brukbare avslutningspossisjoner. Men igjen som nevnt, effektiviteten rundt begge målene er det som skiller de beste lagene, det som gjør tapet litt surt er hvor ekstremt nære vi var. Med litt mer hell, kunne Fellus redusert til 2-1, i stedet kontrer FCK inn 3-0. Vi manglet også litt marginer, noe som vel følger litt mer rutine. Tviler på avansement, men synes vi gjorde en veldig positiv match der nede. Gjorde på ingen måte skam på norsk fotball eller klubben, tvert imot synes jeg det var meget bra spill.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Hej Lillestrøm
Velkommen til København og PARKEN. Nu fik i at mærke hvordan det føles når F.C. København stiller op med deres stærkeste spillere.
Lillestrøm overraskede mig faktisk, har set flere kampe med dem i år og det her var vel en af LSKs bedste kampe, men den store forskel ligger inde i de to felt.
Lillestrøm var farlige på dødbolde hvor de fysisk var overlegne og havde en klar fordel i forhold til FCK unge forsvar som bestod af en 18 årig som netop har afsluttet gymnasiet og ny-indkøbet Peter Larsson, heldigvis var kvaliteten i indlæg meget dårlig og derfor blev det kun til et flot fighter mål til Kippe.
FCK var dygtige og heldige, udnyttede at LSK har en keeper som ikke kan gribe og scorer på to reposter, men jeg vælger og give æren til FCK spillerne som afsluttede så stærkt at keeperen ikke kunne gribe afslutningerne, det sidste mål var en flot opbygget mål og viste vel forskellen på LSK og FCK.
Til retur kampen vil FCK forhåbenlig have sin anfører, landsholds spiller, rutinerede, fysisk stærke anfører tilbage som vil kunne matche jeres store spillere i luftrummet også vil der i hvert fald være mere kamp i forbindelse med dødboldene. Plus at til den tid har FCK fået to kampe ekstra og være i bedre kamp form end i dag.
Det bør blive et farvel til LSK, men et hurtigt mål på Åråsen kan ændre meget.
Håber i havde en fin tur til København, jeg glæder mig til at besøge Åråsen (igen)
Mvh
ChristianLast edited by Christianooo DEN; 15.08.2008, 09:21.Kommentar
-
Hej Lillestrøm
Velkommen til København og PARKEN. Nu fik i at mærke hvordan det føles når F.C. København stiller op med deres stærkeste spillere.
Lillestrøm overraskede mig faktisk, har set flere kampe med dem i år og det her var vel en af LSKs bedste kampe, men den store forskel ligger inde i de to felt.
Lillestrøm var farlige på dødbolde hvor de fysisk var overlegne og havde en klar fordel i forhold til FCK unge forsvar som bestod af en 18 årig som netop har afsluttet gymnasiet og ny-indkøbet Peter Larsson, heldigvis var kvaliteten i indlæg meget dårlig og derfor blev det kun til et flot fighter mål til Kippe.
FCK var dygtige og heldige, udnyttede at LSK har en keeper som ikke kan gribe og scorer på to reposter, men jeg vælger og give æren til FCK spillerne som afsluttede så stærkt at keeperen ikke kunne gribe afslutningerne, det sidste mål var en flot opbygget mål og viste vel forskellen på LSK og FCK.
Til retur kampen vil FCK forhåbenlig have sin anfører, landsholds spiller, rutinerede, fysisk stærke anfører tilbage som vil kunne matche jeres store spillere i luftrummet også vil der i hvert fald være mere kamp i forbindelse med dødboldene. Plus at til den tid har FCK fået to kampe ekstra og være i bedre kamp form end i dag.
Det bør blive et farvel til LSK, men et hurtigt mål på Åråsen kan ændre meget.
Håber i havde en fin tur til København, jeg glæder mig til at besøge Åråsen (igen)
Mvh
Christian
Til Lillestrøm fans.....VI SES OM 14 DAGE I OSLO!!!!!!!
FORZA FCKKommentar
-
Velkommen til Åråsen! Tips: 3-0 til LSK.Kommentar
-
Det er ønske tænkning. Helt ærligt så tror jeg slet slet ikke på at LSK har en chance. Om 14 dage har vi Libor Sionko og Ulrik Laursen med igen. En Tjekkisk og en dansk landsholdsspiller!! Vi skal bare score 1 gang i Norge og det gør JUNIOR!!!!!!!!Kommentar
-
FCK var dygtige og heldige, udnyttede at LSK har en keeper som ikke kan gribe og scorer på to reposter, men jeg vælger og give æren til FCK spillerne som afsluttede så stærkt at keeperen ikke kunne gribe afslutningerne, det sidste mål var en flot opbygget mål og viste vel forskellen på LSK og FCK.LSK Norges beste lagKommentar
-
Jeg tror kampen ført og fremst viste forskjellen på borte- og hjemmebane. Hjemmelag angriper som regel med større trykk og vinner derfor oftere. 2-0 til LSK i returen er slett ingen umulighet mot dette FCK-laget, som er brukbart, men ikke fryktinngydende på noen måte. LSK var godt med spillemessig på bortebane, men kom for langt etter i målkontoen i forhold til spill og sjanser. Frode Kippe sikret spenningen før returoppgjøret. Der kommer ikke LSK til å angripe med bare en mann på topp..
Flot spil på midten af banen, og mange gode lange aflevering mod jeres store target spillere som man må give kredit for at være fantastiske til at modtage disse lange hårde afleveringer, men på de sidste 20 meter af banen var LSK ufarlige, de har ikke evnerne til at kunne spille sig det sidste stykke igennem, det var kun på dødbold og på misforståelser at LSK fik min puls til at banke mere end normalt. Så kan man altså ikke bruge det flotte spil på midtbanen og de flotte afleveringer til ret meget - desværre.
Forsvarsproblemer i forbindelse med dødbold og misforståelser vil forhåbenlig ikke opstå med vores mere erfarne spillere tilbage og et par kampe mere til at finde rytmen.
Jeg beundre jeres optimisme, men LSK vil ikke score 2-3 mål mod FCK uden at vi vil slå tilbage. Men det irriterer mig grændseløst at Kippe scorede tilslut, det mål kan vise sig meget vigtigt, både for jeres moral og håb. Dog vil jeg vende det positivt om og sige at det mål gør at FCK vil være ekstra tændt til kampen fordi de netop ved at det kan gå galt blot med 2-0, og vil være ekstra motiveret til at komme op og få det udebane mål som vil gøre det meget svært for LSK.
Tror vi kommer til at se samme udvikling i retur kampen, LSK vil på hjemmebane måske have bolden endnu mere, men stadig kun være farlige på fejl og dødbolde, mens FCK vil være skrapest og mest direkte. Som kampen skrider frem vil LSK satse mere og mere og så må vi se om det lykkes eller om de vil give bagslag i egent målKommentar
-
Svar fra Viasat vedr. tv-signalproblemet i går
Vi beklagar att du upplevt problem med vår tjänst.
Försökte du starta om tjänsten, och kunde du isåfall se resten av matchen?
Fick du något felmeddelande, isåfall vilket?
Med vänlig hälsning
Hans
Kundtjänst Viasat OnDemandKommentar
-
Hej,
Försökte du starta om tjänsten, och kunde du isåfall se resten av matchen?
Att den bilden visas mitt under matchen tyder på att det uppstått ett tillfälligt kommunikationsproblem, antingen med din uppkoppling eller hos vår server. Vi beklagar naturligtvis detta.
Med vänlig hälsning
Hans
-
Ja, FCK er stærke hjemme i Europa, men hvis LSK seriøst har tænkt sig at forsøge at spille sig frem på banen vil der opstå store rum som vil gøre ondt med vores hurtige angribere.
Flot spil på midten af banen, og mange gode lange aflevering mod jeres store target spillere som man må give kredit for at være fantastiske til at modtage disse lange hårde afleveringer, men på de sidste 20 meter af banen var LSK ufarlige, de har ikke evnerne til at kunne spille sig det sidste stykke igennem, det var kun på dødbold og på misforståelser at LSK fik min puls til at banke mere end normalt. Så kan man altså ikke bruge det flotte spil på midtbanen og de flotte afleveringer til ret meget - desværre.
Forsvarsproblemer i forbindelse med dødbold og misforståelser vil forhåbenlig ikke opstå med vores mere erfarne spillere tilbage og et par kampe mere til at finde rytmen.
Jeg beundre jeres optimisme, men LSK vil ikke score 2-3 mål mod FCK uden at vi vil slå tilbage. Men det irriterer mig grændseløst at Kippe scorede tilslut, det mål kan vise sig meget vigtigt, både for jeres moral og håb. Dog vil jeg vende det positivt om og sige at det mål gør at FCK vil være ekstra tændt til kampen fordi de netop ved at det kan gå galt blot med 2-0, og vil være ekstra motiveret til at komme op og få det udebane mål som vil gøre det meget svært for LSK.
Tror vi kommer til at se samme udvikling i retur kampen, LSK vil på hjemmebane måske have bolden endnu mere, men stadig kun være farlige på fejl og dødbolde, mens FCK vil være skrapest og mest direkte. Som kampen skrider frem vil LSK satse mere og mere og så må vi se om det lykkes eller om de vil give bagslag i egent mål
Kommentar
-
svar fra Viasat om problemen i går
Hej
Vi har fått besked från vår leverantör att matchen sändes direkt från vår tekniska leverantör istället för den egentliga bredbandsleverantör vi har anlitat för uppgiften, och därför har det uppstått kommunikationsproblem eftersom de inte klarat av all trafik. Vi beklagar verkligen det inträffade och vår leverantör har lämnat oss garantier att åtgärder har vidtagits för att det inte ska upprepas.[
Som ersättning och kompensation för det inträffade får du här två värdekoder som gäller för en valfri artikel vardera på vår tjänst:
Ckoderna gäller till och med den 15:e november 2008
Med vänlig hälsning
Hans
-
Samtidig burde vi kanskje samlet anmelde viasat for internett svindel.
Lurer oss til å betale med kort for deretter ikke levere varer samt skyve ansvaret over på oss i sine svar.
Edit: Var sent ute her ja. Riktig behandling fra viasat bør være retur av penger samt 1 eller flere "värdekoder". Burde vel være snakk om å heve kjøpet, ikke få tilgodelapp.Kommentar
-
Mailet i går samt i dag. Mener et slikt selskap også burde kompensere for tap av underholdning og dermed tilbakebetale samt gi en fri-billett til en annen ondemand sending for å bevise at dette virkelig fungerer.
Samtidig burde vi kanskje samlet anmelde viasat for internett svindel.
Lurer oss til å betale med kort for deretter ikke levere varer samt skyve ansvaret over på oss i sine svar.Kommentar
-
Kommentar
-
Hvis dere ikke skal bruke gavekortene så send gjerne kodene til meg på PM.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
Kommentar