FC København - Lillestrøm, UEFA-cup kval, 14.8. kl. 20.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • xeR
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 11206

Opprinnelig skrevet av Gardemoen
    Sitter i utlandet, har ikke sett kampen, eller lest referat, men var det noen av spillerne som hva positiv, eller er det bare dem som er født negative som git uttrukk for sin skuffelse
    Jeg sitter med den følelesen av at vi hadde fjortjent mer enn ett tomålstap. VI hadde spiller, vi pressa dem bra i store deler av kampen. Men vi produserte ikke sjanser. Hverken Brenne eller GIlbert hadde dagen. Ollie synes jeg npk en gang vr god, men han ble sørgelig alene på topp. Da er det vanskelig å utrette noe som helst mot lag av FCK sitt kaliber.
    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

Egentlig en veldig merkelig kamp. I første omgang dominerer vi store deler, stjeler fort ball og skaper gode angrep framover. Som nevnt tidligere, både av oss selv og FCK-supportern er vi ikke gode nok i de avgjørende situasjonene foran begge mål. I andre omgang tapte vi ved to annledninger tre dueller etter hverandre foran egen boks. Det er utilgivelig, og vil selvsagt medføre mål. Stort sett hver gang FCK nærmet seg 16-meteren vår, ble det ekstremt farlig. De hadde ikke all verdens avslutninger, men de som kom var gode, og uten en sjansestatistikk foran meg, tror jeg de hadde ganske god uttelling også. I banespill mener jeg vi ikke stod noe tilbake i det hele tatt, kanskje tvert imot, og spesielt i første omgang. I andre var nok danskene hakket vassere.

Vanskelig å vurdere alle spillerne uten tv-bilder fra avgjørende situasjoner. Forsvaret gjør jo en heller slett jobb, og 1-0 i ræva etter 1 minutt skyldtes tellefeil og dårlig organisering av firern. Midtbanen var stort sett meget bra, stiller meg uforstående til kritikken av Brenne, som jeg mener gjorde en veldig bra match. Bjørkøy og Kiko var også meget gode, mens Karim gjorde en heller slett kamp. Innleggene var dårlige, og det var sjeldent få gode offensive løp. Både Arild og Ollie var flinke til å binde opp spillere for hverandre, skape rom, og begge kom i brukbare avslutningspossisjoner. Men igjen som nevnt, effektiviteten rundt begge målene er det som skiller de beste lagene, det som gjør tapet litt surt er hvor ekstremt nære vi var. Med litt mer hell, kunne Fellus redusert til 2-1, i stedet kontrer FCK inn 3-0. Vi manglet også litt marginer, noe som vel følger litt mer rutine. Tviler på avansement, men synes vi gjorde en veldig positiv match der nede. Gjorde på ingen måte skam på norsk fotball eller klubben, tvert imot synes jeg det var meget bra spill.
      Lauken er vår venn!

Kommentar

• Christianooo DEN
        Juniormedlem
        Bøffelpromp
        • Jul 2008
        • 18

Hej Lillestrøm

Velkommen til København og PARKEN. Nu fik i at mærke hvordan det føles når F.C. København stiller op med deres stærkeste spillere.

Lillestrøm overraskede mig faktisk, har set flere kampe med dem i år og det her var vel en af LSKs bedste kampe, men den store forskel ligger inde i de to felt.

Lillestrøm var farlige på dødbolde hvor de fysisk var overlegne og havde en klar fordel i forhold til FCK unge forsvar som bestod af en 18 årig som netop har afsluttet gymnasiet og ny-indkøbet Peter Larsson, heldigvis var kvaliteten i indlæg meget dårlig og derfor blev det kun til et flot fighter mål til Kippe.

FCK var dygtige og heldige, udnyttede at LSK har en keeper som ikke kan gribe og scorer på to reposter, men jeg vælger og give æren til FCK spillerne som afsluttede så stærkt at keeperen ikke kunne gribe afslutningerne, det sidste mål var en flot opbygget mål og viste vel forskellen på LSK og FCK.

Til retur kampen vil FCK forhåbenlig have sin anfører, landsholds spiller, rutinerede, fysisk stærke anfører tilbage som vil kunne matche jeres store spillere i luftrummet også vil der i hvert fald være mere kamp i forbindelse med dødboldene. Plus at til den tid har FCK fået to kampe ekstra og være i bedre kamp form end i dag.

Det bør blive et farvel til LSK, men et hurtigt mål på Åråsen kan ændre meget.

Håber i havde en fin tur til København, jeg glæder mig til at besøge Åråsen (igen)

Mvh
        Christian
        Last edited by Christianooo DEN; 15.08.2008, 09:21.

Kommentar

• Tanzer#2901 FCK
          Juniormedlem
          Bøffelpromp
          • Aug 2008
          • 12

Opprinnelig skrevet av Christianooo DEN
          Hej Lillestrøm

Velkommen til København og PARKEN. Nu fik i at mærke hvordan det føles når F.C. København stiller op med deres stærkeste spillere.

Lillestrøm overraskede mig faktisk, har set flere kampe med dem i år og det her var vel en af LSKs bedste kampe, men den store forskel ligger inde i de to felt.

Lillestrøm var farlige på dødbolde hvor de fysisk var overlegne og havde en klar fordel i forhold til FCK unge forsvar som bestod af en 18 årig som netop har afsluttet gymnasiet og ny-indkøbet Peter Larsson, heldigvis var kvaliteten i indlæg meget dårlig og derfor blev det kun til et flot fighter mål til Kippe.

FCK var dygtige og heldige, udnyttede at LSK har en keeper som ikke kan gribe og scorer på to reposter, men jeg vælger og give æren til FCK spillerne som afsluttede så stærkt at keeperen ikke kunne gribe afslutningerne, det sidste mål var en flot opbygget mål og viste vel forskellen på LSK og FCK.

Til retur kampen vil FCK forhåbenlig have sin anfører, landsholds spiller, rutinerede, fysisk stærke anfører tilbage som vil kunne matche jeres store spillere i luftrummet også vil der i hvert fald være mere kamp i forbindelse med dødboldene. Plus at til den tid har FCK fået to kampe ekstra og være i bedre kamp form end i dag.

Det bør blive et farvel til LSK, men et hurtigt mål på Åråsen kan ændre meget.

Håber i havde en fin tur til København, jeg glæder mig til at besøge Åråsen (igen)

Mvh
          Christian
          Jeg er enig mig dig i din betragtning af kampen. Jeg mener dog at kampens i særklasse bedste spille var Cesar Santin. Han gjorde fuldstændig som det passede ham!!!!

Til Lillestrøm fans.....VI SES OM 14 DAGE I OSLO!!!!!!!

FORZA FCK

Kommentar

• veiron
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6267

Opprinnelig skrevet av Tanzer#2901 FCK
            Til Lillestrøm fans.....VI SES OM 14 DAGE I OSLO!!!!!!!
            Ok, bare vær i Oslo dere. Kampen spilles i LILLESTRØM!

Kommentar

• veiron
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6267

Jaha?? Det kunne fort blitt uavgjort i denne kampen ettersom LSK i store deler av kampen presset FCK på DERES hjemmebane.

Velkommen til Åråsen! Tips: 3-0 til LSK.

Kommentar

• Tanzer#2901 FCK
                Juniormedlem
                Bøffelpromp
                • Aug 2008
                • 12

Opprinnelig skrevet av veiron
                Jaha?? Det kunne fort blitt uavgjort i denne kampen ettersom LSK i store deler av kampen presset FCK på DERES hjemmebane.

Velkommen til Åråsen! Tips: 3-0 til LSK.
                Det er ønske tænkning. Helt ærligt så tror jeg slet slet ikke på at LSK har en chance. Om 14 dage har vi Libor Sionko og Ulrik Laursen med igen. En Tjekkisk og en dansk landsholdsspiller!! Vi skal bare score 1 gang i Norge og det gør JUNIOR!!!!!!!!

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 3006

Jeg tror kampen ført og fremst viste forskjellen på borte- og hjemmebane. Hjemmelag angriper som regel med større trykk og vinner derfor oftere. 2-0 til LSK i returen er slett ingen umulighet mot dette FCK-laget, som er brukbart, men ikke fryktinngydende på noen måte. LSK var godt med spillemessig på bortebane, men kom for langt etter i målkontoen i forhold til spill og sjanser. Frode Kippe sikret spenningen før returoppgjøret. Der kommer ikke LSK til å angripe med bare en mann på topp..
                  LSK Norges beste lag

Kommentar

• Christianooo DEN
                    Juniormedlem
                    Bøffelpromp
                    • Jul 2008
                    • 18

Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                    Jeg tror kampen ført og fremst viste forskjellen på borte- og hjemmebane. Hjemmelag angriper som regel med større trykk og vinner derfor oftere. 2-0 til LSK i returen er slett ingen umulighet mot dette FCK-laget, som er brukbart, men ikke fryktinngydende på noen måte. LSK var godt med spillemessig på bortebane, men kom for langt etter i målkontoen i forhold til spill og sjanser. Frode Kippe sikret spenningen før returoppgjøret. Der kommer ikke LSK til å angripe med bare en mann på topp..
                    Ja, FCK er stærke hjemme i Europa, men hvis LSK seriøst har tænkt sig at forsøge at spille sig frem på banen vil der opstå store rum som vil gøre ondt med vores hurtige angribere.

Flot spil på midten af banen, og mange gode lange aflevering mod jeres store target spillere som man må give kredit for at være fantastiske til at modtage disse lange hårde afleveringer, men på de sidste 20 meter af banen var LSK ufarlige, de har ikke evnerne til at kunne spille sig det sidste stykke igennem, det var kun på dødbold og på misforståelser at LSK fik min puls til at banke mere end normalt. Så kan man altså ikke bruge det flotte spil på midtbanen og de flotte afleveringer til ret meget - desværre.

Forsvarsproblemer i forbindelse med dødbold og misforståelser vil forhåbenlig ikke opstå med vores mere erfarne spillere tilbage og et par kampe mere til at finde rytmen.

Jeg beundre jeres optimisme, men LSK vil ikke score 2-3 mål mod FCK uden at vi vil slå tilbage. Men det irriterer mig grændseløst at Kippe scorede tilslut, det mål kan vise sig meget vigtigt, både for jeres moral og håb. Dog vil jeg vende det positivt om og sige at det mål gør at FCK vil være ekstra tændt til kampen fordi de netop ved at det kan gå galt blot med 2-0, og vil være ekstra motiveret til at komme op og få det udebane mål som vil gøre det meget svært for LSK.

Tror vi kommer til at se samme udvikling i retur kampen, LSK vil på hjemmebane måske have bolden endnu mere, men stadig kun være farlige på fejl og dødbolde, mens FCK vil være skrapest og mest direkte. Som kampen skrider frem vil LSK satse mere og mere og så må vi se om det lykkes eller om de vil give bagslag i egent mål

Kommentar

• dennis
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 872

Svar fra Viasat vedr. tv-signalproblemet i går

Vi beklagar att du upplevt problem med vår tjänst.
                      Försökte du starta om tjänsten, och kunde du isåfall se resten av matchen?
                      Fick du något felmeddelande, isåfall vilket?
                      Med vänlig hälsning
                      Hans
                      Kundtjänst Viasat OnDemand

Kommentar

• Hexaphim
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 2819

Hej,

Försökte du starta om tjänsten, och kunde du isåfall se resten av matchen?

Att den bilden visas mitt under matchen tyder på att det uppstått ett tillfälligt kommunikationsproblem, antingen med din uppkoppling eller hos vår server. Vi beklagar naturligtvis detta.

Med vänlig hälsning
                        Hans

Kommentar

• dennis
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 872

Viasat

Mailet også i går om at jeg regner med at alle kr.( 49,-) kommer tilbake på kontoen.
                          Spørs om en ser noe til de,er jo tross alt en halvliter å tjene inn igjen
                          Last edited by dennis; 15.08.2008, 12:06.

Kommentar

• Kanariz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2005
                            • 2507

Ja, FCK er stærke hjemme i Europa, men hvis LSK seriøst har tænkt sig at forsøge at spille sig frem på banen vil der opstå store rum som vil gøre ondt med vores hurtige angribere.

Flot spil på midten af banen, og mange gode lange aflevering mod jeres store target spillere som man må give kredit for at være fantastiske til at modtage disse lange hårde afleveringer, men på de sidste 20 meter af banen var LSK ufarlige, de har ikke evnerne til at kunne spille sig det sidste stykke igennem, det var kun på dødbold og på misforståelser at LSK fik min puls til at banke mere end normalt. Så kan man altså ikke bruge det flotte spil på midtbanen og de flotte afleveringer til ret meget - desværre.

Forsvarsproblemer i forbindelse med dødbold og misforståelser vil forhåbenlig ikke opstå med vores mere erfarne spillere tilbage og et par kampe mere til at finde rytmen.

Jeg beundre jeres optimisme, men LSK vil ikke score 2-3 mål mod FCK uden at vi vil slå tilbage. Men det irriterer mig grændseløst at Kippe scorede tilslut, det mål kan vise sig meget vigtigt, både for jeres moral og håb. Dog vil jeg vende det positivt om og sige at det mål gør at FCK vil være ekstra tændt til kampen fordi de netop ved at det kan gå galt blot med 2-0, og vil være ekstra motiveret til at komme op og få det udebane mål som vil gøre det meget svært for LSK.

Tror vi kommer til at se samme udvikling i retur kampen, LSK vil på hjemmebane måske have bolden endnu mere, men stadig kun være farlige på fejl og dødbolde, mens FCK vil være skrapest og mest direkte. Som kampen skrider frem vil LSK satse mere og mere og så må vi se om det lykkes eller om de vil give bagslag i egent mål
                            Vent og se, bare vent og se

Kommentar

• dennis
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 872

svar fra Viasat om problemen i går

Hej

Vi har fått besked från vår leverantör att matchen sändes direkt från vår tekniska leverantör istället för den egentliga bredbandsleverantör vi har anlitat för uppgiften, och därför har det uppstått kommunikationsproblem eftersom de inte klarat av all trafik. Vi beklagar verkligen det inträffade och vår leverantör har lämnat oss garantier att åtgärder har vidtagits för att det inte ska upprepas.[

Som ersättning och kompensation för det inträffade får du här två värdekoder som gäller för en valfri artikel vardera på vår tjänst:

Ckoderna gäller till och med den 15:e november 2008
                              Med vänlig hälsning
                              Hans

Kommentar

• Hexaphim
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 2819

Den fikk jeg også. Hva faen skal jeg med gavekort på en tjeneste jeg aldri planlegger å bruke tid på igjen?

Kommentar

• GB
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2005
                                  • 332

Opprinnelig skrevet av dennis
                                  Mailet også i går om at jeg regner med at alle kr.( 49,-) kommer tilbake på kontoen.
                                  Spørs om en ser noe til de,er jo tross alt en halvliter å tjene inn igjen
                                  Mailet i går samt i dag. Mener et slikt selskap også burde kompensere for tap av underholdning og dermed tilbakebetale samt gi en fri-billett til en annen ondemand sending for å bevise at dette virkelig fungerer.

Samtidig burde vi kanskje samlet anmelde viasat for internett svindel.
                                  Lurer oss til å betale med kort for deretter ikke levere varer samt skyve ansvaret over på oss i sine svar.

Edit: Var sent ute her ja. Riktig behandling fra viasat bør være retur av penger samt 1 eller flere "värdekoder". Burde vel være snakk om å heve kjøpet, ikke få tilgodelapp.

Kommentar

• dennis
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 872

Opprinnelig skrevet av GB
                                    Mailet i går samt i dag. Mener et slikt selskap også burde kompensere for tap av underholdning og dermed tilbakebetale samt gi en fri-billett til en annen ondemand sending for å bevise at dette virkelig fungerer.

Samtidig burde vi kanskje samlet anmelde viasat for internett svindel.
                                    Lurer oss til å betale med kort for deretter ikke levere varer samt skyve ansvaret over på oss i sine svar.
                                    Fikk kompensasjon i dag om at jeg valgfritt kunne velge 2 andre sendinger som måtte brukes innen 15. nov. men hva er det av interesse dajeg kun har brukt tilbudet 1 gang før og det var kampen i går!!!

Kommentar

• Kasper! (FCK)
                                      Juniormedlem
                                      Bøffelpromp
                                      • Aug 2008
                                      • 11

FCK unge forsvar som bestod af en 18 årig som netop har afsluttet gymnasiet(...)
                                      Zanka er først lige startet i 3.g, så det er først næste sommer han afslutter gymnasiet.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

Hvis dere ikke skal bruke gavekortene så send gjerne kodene til meg på PM.
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Trondeo
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3062

Opprinnelig skrevet av veiron
                                          Hvordan var KFL i dag??
                                          Fyllesjuke etter båten.

Kommentar

Working...