Lyn-LSK, Ullevaal stadion 10.8. kl. 18.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

Kamptråd Lyn-LSK, Ullevaal stadion 10.8. kl. 18.00

Pål Steffen Andresen må stå over for sitt tredje gule kort. Lyn mister Tommy Berntsen og Indridi Sigurdsson av samme grunn. Espen Søgård er tilbake fra karantene.
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

Karim må også stå over grunnet rødt kort mot Kamma.

Petter

Kommentar

• Eriksve
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 885

Da får vi vel se samme lag som i dag med unntak av Søgård inn for PSA...

Kommentar

• Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

Opprinnelig skrevet av Eriksve
        Jeg vil ha Biffen inn i midten med Kippe, Steinar Pedersen på høyreback og Stensaas på venstre. Søgård tar Stensaas' plass på midtbanen.

Kommentar

• Superstefan
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 2180

Elsker Ullevaal. ALLTID hjemmebane
          Fotograf Kreativ Kanaris

KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

Kommentar

• Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

Tja. Dette er en gylden mulighet til å komme tilbake til en normal forsvarsfirer:

Stensaas - Kippe - Riseth - Pedersen

Defensivt har vi vært noe usikre til tross for mange poeng i det siste. Jeg tror det at vi har brukt så mange spillere på uvante plasser må ta mye av æren for det.

Kommentar

• KFL41
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 3648

Dette gjør jo at vi fortsatt vil få litt problemer med hvordan vi skal sette opp laget. Regner med at JML og Johnsen fortsatt er ute? Da ser jeg følgende alternativer.

1. Riseth på høyre back, biffen i midten sammen med Kippe, Pedersen på venstre back. Samme midtbanefirer og spisser som mot godset.

2. Søgård på høyre back (katastrofalt hittil i år). Resten av laget som mot godset.

3. Søgård på midten, Stensaas ned på venstreback, Steinar over på høyreback. Brenne blir flyttet over på venstrekant og enten Søgård eller Bjørkøy på kant.

4. Stensaas på venstreback, Pedersen over som høyreback, Riseth og Kippe i midten. Mykle som høyrekant, Brenne som venstrekant.

Det spørs om Riseth er klar.

Ikke gunstig at PSA fikk karanten siden Lyn har et angrep preget av fart. Dette bør kanskje være avgjørende for evt uttak av laget.
              Generelt vil jeg håpe på færrest mulig forandringer, men samtidig vil jeg ikke ha Søgård som back.

Kommentar

• LSK-supp.
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 1023

Nå som laget har funnet tilbake til vinnersporet burde vel folk også
                møte opp i stort antall på Ullevål og lage et jævla trøkk fra vg-tribunen. Bør bli 1600++

Satser på uendret lag fra Godset kampen og en reprise fra fjoråret som antakelig også var sesongbeste.
                I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• BennyLem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2902

Opprinnelig skrevet av Torolf
                  Jeg vil ha Biffen inn i midten med Kippe, Steinar Pedersen på høyreback og Stensaas på venstre. Søgård tar Stensaas' plass på midtbanen.
                  Vi ser i dag hvor viktig det er med en venstrekant som kan slå innlegg og kommer rundt.

Søgård har dessuten tidligere vist at han er en katastrofe på venstrekant.

Biffen inn for PSA er det som er optimalt foreløpig. Når en skikkelig venstrekant er på plass kan SS ta backen.
                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Eriksve
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2006
                    • 885

Opprinnelig skrevet av BennyLem
                    Vi ser i dag hvor viktig det er med en venstrekant som kan slå innlegg og kommer rundt.

Søgård har dessuten tidligere vist at han er en katastrofe på venstrekant.

Biffen inn for PSA er det som er optimalt foreløpig. Når en skikkelig venstrekant er på plass kan SS ta backen.
                    Veldig enig. Skulle gjerne sett SS på backen, men tror ikke vi klarer å utnytte Occean/Sundgot på samme måte med Søgård og Brenne på kantene, er nødt til å ha minst en spiller som kan slå innleggene til dem.

Så er ikke tvil om at det beste i den nåværende situasjon vil være et rent bytte på høyre back. Håper på Bertheussen jeg også, men tipper vi får se Søgård der.

Kommentar

• WAK
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 969

Opprinnelig skrevet av Torolf
                      Pål Steffen Andresen må stå over for sitt tredje gule kort. Lyn mister Tommy Berntsen og Indridi Sigurdsson av samme grunn. Espen Søgård er tilbake fra karantene.
                      Hvis det stemmer at Berntsen og Sigurdsson må stå over mot oss skal vi være meget glade.

De har spilt 15 og 16 kamper for Liiiin i år og er av de beste på børsen sammen med Hoff og Gustavson.

Kommentar

• Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

Opprinnelig skrevet av WAK
                        Hvis det stemmer at Berntsen og Sigurdsson må stå over mot oss skal vi være meget glade.
                        Hvis det stemmer? Jeg skriver jo at de har tre gule kort og må stå over.

Kommentar

• WAK
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2006
                          • 969

Var inne på eliteguiden i VG og da så det ut som Berntsen hadde 3 gule kort og fikk det fjerde men nå står det at han har 3 gule så du har helt sikkert rett. Ble bare litt usikker.

Ingen ting er jo bedre enn at de må stå over. Tror vi uansett møter Lyn på et bra tidspunkt. De har mista noen spillere og de nye er trolig ikke "innspilte". Mange spillere er uten kontrakt og overgangsvinduet er åpna så jeg tror det blir brukt mye fokus og krefter på overgangsspekulasjoner.

Kommentar

• KFL41
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 3648

Lyn spiller jo best når det er mye bråk rundt laget. Da det stod på som værst rundt Mikel, tok de bronse og kunne ha vunnet ligaen. Nå har bråket lagt seg, Brynestad ute og Ighalo det samme. Laget har dermed begynt å tape kamper....

Kommentar

• Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

Søgård skal ikke inn på back hvertfall...
                              Pedersen over på hb og Stensaas ned på vb er greit, men hold Espen "Såpa" Søgård langt unna back plassen!
                              Han er en strålende kriker som kun passer til midtbanen mener nå jeg...!

NB! Men JML skada vel bare 1 finger? Bør ikke han være aktuell som v-ving?

Kommentar

• haak
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Aug 2007
                                • 141

Mykle eller Fellus må inn for Sundgot!. Vi trenger to forskjellige spisstyper. Noen som vet sikkert om Ståle kan spille mot Liin.. Det er jo de som eier spillern?

Kommentar

• Kristiansen
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2007
                                  • 1332

Opprinnelig skrevet av haak
                                  Mykle eller Fellus må inn for Sundgot!. Vi trenger to forskjellige spisstyper. Noen som vet sikkert om Ståle kan spille mot Liin.. Det er jo de som eier spillern?
                                  Jeg synes egentelig duoen OO/Gilbert funker veldig bra! De scorer masse mål og har målgivende. Eventuelt bytte ut Gilbert i 2. omgangen med Fellus.

_

Vi låner jo Stensaas og har jo en lånsavtale og den gjelder jo enda vi spiller mot Liin vil jeg da tru..

Kommentar

• Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

Opprinnelig skrevet av the fugla man
                                    Jeg synes egentelig duoen OO/Gilbert funker veldig bra! De scorer masse mål og har målgivende. Eventuelt bytte ut Gilbert i 2. omgangen med Fellus.

_

Vi låner jo Stensaas og har jo en lånsavtale og den gjelder jo enda vi spiller mot Liin vil jeg da tru..
                                    Vanligvis vil jeg mene at det er en fordel med 2 forskjellige spisstyper, men tror kanskje noe av trøkket Sundgot får på seg gjør det lettere for OO..
                                    Med en liten spiss vil kanskje forsvaret fokusere mer på OO ved innlegg og dødballer. Men syntes ikke at Sundgot har spilt særlig bra siste 2 kamper og det er vel på høy tid at Fellus får en skikkelig sjanse etter flere gode innhopp! I det minste la han komme innpå litt tidligere..

Kommentar

• krisruds
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2005
                                      • 839

Opprinnelig skrevet av the fugla man
                                      Helt enig...

I utganspunket ville jeg nok spilt med OO/Felles.... men....

Sånn OO/Arild spiller nå ser jeg ingen grun til å starte med noen andre.

Det som er perfekt nå er at Arild møter ballen lengere nede slik at OO kan holde seg på offside linja, på denne måten står vi mye sterkere hvis vi vinner ballen høyt eller at vi får en overgang. OO er veldig mye bedre når han er i midten, enn når han må ut på sidene.

Men synes at Felles kan komme inne når det er igjen 10-15min, kanskjer mer, slik som idag.
                                      Last edited by krisruds; 06.08.2008, 11:15.
                                      krisruds medlem av KFL siden 1996

OI OI OI nå har vi det morro :)

BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

Kommentar

• Arind
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2006
                                        • 459

Oppskriften i dag...eh, i går, fungerte perfekt, så ingen grunn til å ikke fortsette, utenom å plassere Ståle Stensaas på VB og Espen inn på midten på kant. Pedersen på høyre og Stensaas venstre, kan vi forvente løpskraft og innlegg med bevegelige backer, og jeg ser ingen grunn til at ikke OO og Arild skal starte. Aberet er foten til Riseth som de må få snurr på i løpet av uka, vi trenger han! Dog så jeg en bra tendenser hos en løpshissig Mykle de siste 10 min også......jeg gleder meg til se fugla slå Liiin på Ullevål
                                        Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

Kommentar

Working...