LSK-FC København (UEFA-kvalik), Åråsen 28.08.08 kl. 19

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

    Etter denne kampen her er det så mye å ta tak i at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Jeg bare håper at DVDen fra denne kampen ikke blir kastet, men at vi kan lære oss noe for å bli bedre.

    Allerede på oppvarmingen kunne man se en leksjon som sa at det var klasseforskjell. FCK spilte en firkant hvor det ballbesitende laget knapt nok mistet ballen. Hva med å begynne der? For det er nesten ingen på vårt lag som behersker slikt utenom Kiko, Brenne og Riise.

    Ellers ble vi kledd av på fart og teknikk. Det så ut som om FCK jogget forbi våre spillere.

    Presisjonen i pasningspillet var i en annen verden enn det våre spillere kan prestere. Enkle pasninger på 5 meter går i hytt og pine. Selv havlslleiver fra FCK sin side ender der de skal. Keeperen dems prikket inn langpasninger rett på fot til en hvit. Våre mælte ballen i områder det ikke var en LSK spiller i 15 meters avstand. Kan det være så forbanna vanskelig å i hvertfall treffe i nærheten av en gul spiller sånn at vi i det minste har en spiller raskt i press? Gang på gang ga vi ballen vekk til en helt upresset danske.

    De to første muligheter vi hadde på dødball ble sløst vekk til fordel for korte varianter som var helt håpløse. Altså, skal vi spille med SUndgot og OO må vi da for f... meg spille slik at vi får mest bruk for dem? Det er med mange innlegg fra kanten og kjøre på med dødballer. Hvis ikke kan vi spille med en stor og en liten/kjapp spiss, evt Brenne bak OO.

    Også når det gjaldt tatkikk var danskene ett lysår bedre enn oss. De presset høyt med opptil 4!! mann på vårt forsvar som ikke hadde peiling på hva de skulle gjøre. De visste at OO og Sundgot ikke er raske nok til å løpe fra forsvaret slik at de kunne stå høyt. De skjønte at det ikke var så mye vits i å ha folk på midtbanen siden vi skulle spille mye langt.

    Jeg synes det er rart det er så stor forskjell på norsk og utlandsk fotball når det gjelder basisferdigheter. Her må vi ta i et tak. Det er kun Brenne, Riise og Kiko som behersker dette av våre spillere. OO er også god nok. Resten har ingenting på dette nivået å gjøre. Kanskje Otto har det som skal til for å komme ut. Håper i hvertfall at det tas tak i basisferdigheter nå som det satses på spillerutvikling. Det er mulig det er kjedelig, men skal man bli god internasjonalt så er det et absolutt must. Skal vi bli bedre på dette må vi skygge unna trenere som Nordlie, Erlandsen, Thodesen m fl hvor spillet er basert på høy entusiasme og fysikk. Jeg ville trodd dette skulle bli bedre når vi har en generasjon trenere som har spilt i toppklubber i Europa (drillo-generasjonen) Dette hadde vi jo ikke før. Disse vet hva de holder på med internasjonalt. Men jeg ser desverre at dette ikke blir bedre. Snarere tvert imot. Kanskje Berg er rett mann her. Denne delen virker i hvertfall å være sånn nogenlunde greit i Lyn i forhold til norsk målestokk, men internasjonalt holder det nok neppe mål.

    Så Erland. Du skal liksom være spillerutivkler. Men i pausa satte du inn en halvskadet spiller på 38 år... Og inn med Søgård. På venstrekant. Jeg rister på hodet. Kommentar overflødig. Lykke til i jobben.


    Håper ikke DVDen til denne kampen blir kastet men analysert for å se hva vi kan bli bedre på. Det virker som vi spiller med bind foran øya til tider. For spillere som trener hver bidige dag, må det kunne gå an å forlange at pasninger sitter bedre. I tillegg til at det er en helhetlig plan for hvordan vi skal opptre. Det siste er forståelig at ikke sitter ordentlig da Nordlie skrek høl i hue på folk, mens EJ ikke har fått noe tid. Men spillere må bli flinkere til å ha felles tanker om hva som skal skje i de neste trekkene.

    Kommentar

    • OppsalKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2008
      • 1881

      Om vi selge Kippe så har vi Biffen og Påsan. (pluss Riseth).

      Ser bra ut for fremtida. (bortsett fra Riseth)
      Nå bosatt på Rasta !!!!!

      Alltid Celtic og LSK

      Kommentar

      • Christianooo DEN
        Juniormedlem
        Bøffelpromp
        • Jul 2008
        • 18

        hej lsk

        først vil jeg sige: Respekt for jeres opbakning på hjemmebane selvom i er håbløst langt bagud, det var meget flot og se, PARKEN havde været et pibekoncert som aldrig set før. Udover det må man sige at det er flot af jer at i klappede til Ståle Solbakken, jeg tror godt han ved hvor stor en helt han er for jer, og måske en dag vil han blive jeres træner?

        Derefter vil jeg sige undskyld til jer alle hvis i føler jeg har været lidt smart og gjort jer til et dårligere hold end i er, men det er mig der undskylder, i var ikke nær så gode som jeg troede i må kigge jer selv i spejlet herinde på forumet og lade være med at tro at i godt hold bare fordi i har en lang flot historie.

        7-3 taler sit egent sprog, to meget underholdene kampe hvor i var en god modstander som bød op til dans og det er lige den slags FCK kan lide.

        Der var en tidligere her i tråden som fortalte mig at jeg ikke havde set så meget europacup fodbold siden jeg var så smart og høre på, så jeg er lidt bange for at sige dette, men gør det alligevel: 7-3 er en meget sikker sejr, eller hvad mener i?

        Det som jeg skrev om at vores hurtige angribere ville blive jeres forsvars største problem viste sig også at være rigtigt, og vores anførers comeback viste sig også at tage jeres store stærke target mand ud af kampen.

        Forsat held og lykke med at overleve i ligaen, jeg håber i klarer den, LSKs Fans har virkelig vundet min symperti, stor respekt for deres indsats, jeg har været på utroligt mange stadions i europa og stort set alle kunne lære af jer, LSK er helt klart mit hold i Norge og det er garenteret ikke sidste gang jeg er på Åråsen i mit liv.

        Mvh
        Christian
        Ground Jumping since 2001.

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13277

          Hjemme alt, mr Ground jumper? Takk for en deilig kamp!

          Kommentar

          • Canário
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1471

            Det virka ikke som tenningsnivået var der fra start. Bare langballer i begynnelsen. Bertheussen markerte seg stort sett med å heade høyt og kort, til og med utover linja to ganger i løpet av de første ti. Sammen med Kippe ble det lett å ty til langballer i starten av 1. omgang. Makan til uutviklet stopperpar finner du ikke! Dårlig ballferdigheter, spesielt gjennomgående hos Biffen - i mine øyne en som aldri kan bli noe annet enn i beste fall en duellspiller. Slike du finner flust av nedover i systemene. De har fullstendig mangel på komplementære ferdigheter, for så vidt med Riseth også. Men på normalnivået er han i hvert fall bedre. Farten bak hos disse to, sammen med 30-års backene, og til Occean og Sundgot på topp, bare beskriver hvor primitiv LSK-fotballen kan være. Når man IKKE bruker midtbanen. En ting er at laget er forutsigbart som det er, men når man lar nesten alt passere over midtbaneleddet blir det bare like planløst som håpløst.

            Heldigvis brukte vi midtbanen mer og de gode midtbanespillerne vi faktisk har utover matchen, mest fra 2. omgang, mye takket være mer tilpassa Brenne, og vi fikk i det minste rullet opp et par angrep der midtbanen ble mer og mer involvert. Men det hjelper lite når forsvaret møter spisser og spilletyper som verken heter Kovacs, Aarøy, Nielsen, Sæternes, Kinast og sånne typer som er omtrent det eneste eliteserien klarer å produsere. Veldig enig i det KFL41 skriver, forresten.

            Kommentar

            • sniper
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 5254

              Opprinnelig skrevet av Smukken
              Og Uwe skjønte det..
              Og sportslig utvalg skjønte det ikke....Jeg driter i trenere når manager Fjørtoft sier : I dont fire and I dont hire. Det er sportslig utvalg som har godkjent det hele.

              Petter

              Kommentar

              • sniper
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 5254

                Seriøst, Kippe blir avkledd med en gang vi spiller mot lag som spiller ball, da ser han virkelig ut som bambi. Møter vi mursteinlag som oss selv, så er han god. Han høres ut som en spiller for engelsk championship, han var ikke aller verst i Stoke, men det var vel i League One, nivå tre. Det er på tide å fornye oss igjen nå, LSK.

                Petter

                Kommentar

                • sniper
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 5254

                  Erland Johnsen:


                  - Vi ble rett og slett utspilt. Jeg tror ikke spillerne var hundre prosent forberedt på å møte så gode motstandere. Vi glapp på alle kanter, sier Johnsen.

                  - Det var skremmende at de var så mye bedre individuelt enn oss, sier Johnsen.
                  Har du ikke forberedt spillerne på at de var så mye bedre individuelt enn oss? Det er da pokker meg klart at de er det, hvorfor kommer det som et sjokk?
                  Greit, spillerne driter seg ut, og holder seg ikke til planen med lange baller, og holde ballen i laget, men de må da være forberedt på at de møter gode individualister? Sånn er det alltid når norske lag stikker hodene ut i Europa, med noen få unntak.

                  Nei, Erland Johnsen, du har ikke vist en eneste ting som viser at du er verdig til å være trener for LSK, en av Norges aller største klubber. At du er det nå, er fortsatt en gåte for meg.

                  Petter

                  Kommentar

                  • MedlemNR35
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2004
                    • 905

                    Denne kampen beviste at vi mangler spillere med hurtighet og teknikk. Man kan ikke oppnå store greiene med å spille gampefotball med tunge sterke spillere over hele linjen.

                    Henning Berg har en stor utfordring.

                    Kommentar

                    • Lillemand
                      Juniormedlem
                      Ferskenpels
                      • Aug 2008
                      • 4

                      Kære norske fodboldvenner

                      I skal gøre med denne kamp, hvad den danske landstræner Morten Olsen konkluderede efter Danmarks 0-3-træningskamp mod Spania: Glem ydmygelsen! Husk kun det gode - at det faktisk lykkedes som håbet at score to mål.

                      Jeg synes, at I spillede en god kamp i Parken (og er blevet hånet meget med det på FCK-chatten!). I aften var jeg på job og så kun målene i langsom gentagelse og sammendraget, og det viste, at vi er ved at ramme formen, efterhånden som Santin har fundet formen og sin plads. En mand som ham er gift for et tungt forsvar som LSK's. Men I kan sagtens spille bedre end det i aften...

                      Held og lykke i kampen mod nedrykning! Vi må håbe, at flere tilskuere gider møde op og støtte holdet i Tippeligaen. 2502 personer er da pinligt til en UEFA Cup-kamp.

                      Broderhilsner
                      Lillemand, ferskenpels
                      Last edited by Lillemand; 29.08.2008, 00:27.

                      Kommentar

                      • Christianooo DEN
                        Juniormedlem
                        Bøffelpromp
                        • Jul 2008
                        • 18

                        Opprinnelig skrevet av reka
                        Hjemme alt, mr Ground jumper? Takk for en deilig kamp!
                        Hjemme alt? betyder det hjemme allerede?

                        jeg var skam på stadion hvis det er det du hentyder til, så langt er der altså heller ikke fra lillestrøm til oslo.

                        Kommentar

                        • veiron
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6267

                          Jeg må si det er nydelig av Erland Johnsen å skylde på uro i spillergruppa etter at nyhetene om Henning Berg som ny trener kom frem i lyset.

                          Kommentar

                          • Dole
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2004
                            • 1586

                            Opprinnelig skrevet av veiron
                            Jeg må si det er nydelig av Erland Johnsen å skylde på uro i spillergruppa etter at nyhetene om Henning Berg som ny trener kom frem i lyset.
                            Tja, i følge RB sier han at "vi har mistet fokus". Han tenker da kanskje først og fremst på seg selv?

                            Kommentar

                            • dennis
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 872

                              Bråk etter fotballkamp

                              De danske ungdommene fikk gå, etter en prat med politiet. FOTO: KNUT A. NYGAARD

                              Flere personer havnet i slåsskamp i Oslo - etter kampen mellom Lillestrøm og FC København torsdag kveld.
                              KNUT A. NYGAARD
                              Har du tips om denne saken? Send en e-post til 2286@aftenposten.no eller ring Aftenposten.no på 02286. Du kan også sende SMS/MMS til 2286.
                              To personer kom lettere til skade etter sammenstøt mellom flere personer ved Oslo sentralstasjon torsdag kveld.
                              - Ingen kom alvorlig til skade, sier operasjonsleder Even Gjørstad ved Oslo politidistrikt.
                              Det skal ha vært såkalte casuals fra København som barket sammen med nordmenn i Scwheigaardsgate ved Oslo S.
                              Politiet rykket ut, og påtraff et titall danske unge gutter. Disse ble tatt med inn på togstasjonen.
                              Etter en prat og en id-sjekk fikk guttene gå for å ta toget ut av landet.
                              En av dem som ble lettere skadet skal være en jente, som ble sendt til legevakten.

                              Kommentar

                              • Emil B
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2006
                                • 5921

                                - Lillestrøm er et lag blottet for spillere med tempo. Det er lagets akilleshæl. De vil aldri kunne hevde seg internasjonalt før de får spillere med mer tempo i kroppen, sier FCK-trener Ståle Solbakken etter kampen.


                                Henning Berg kan du være så snill å hente inn noen spillere med fart???

                                - Jeg har ingen kommentarer til Solbakkens påstander om at spillerne våre mangler tempo. Jeg synes han burde avstått fra slike kommentarer etter denne 4-2 seieren, sier LSK-trener Erland Johnsen.
                                Erland er du helt dust? Trekk deg og la Henning Berg overta nå.
                                Last edited by Emil B; 29.08.2008, 08:08.

                                Kommentar

                                • Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3500

                                  Det jeg ikke forstår er at vi snakker om at vi skal utnytte dødballene da FCK ikke er så glad i luftkrig. Men på de 2 første dødballene i kampen slo vi korte pasninger som ble mistet med en gang. Jeg kan ikke skjønne hvorfor vi ikke i det minste kan prøve å utnytte det eneste vi er sterkere enn FCK på, nemlig dødballene.
                                  Da slår vi ikke en kort corner til Simen Brenne som vi bare mister med en gang.

                                  Kommentar

                                  • Roll75
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2007
                                    • 834

                                    Nå er jeg så lei av å bli skuffa gang på gang på gang! Det snakkes så mye i forkant av viktigheten med å holde nullen, og så får vi 4 i sekken! Det skremmer meg at vi ikke har mer å fare med når det virkelig gjelder. Vi har bestemt oss for å spille traktorfotball. Når vi heller ikke klarer det, blir alt dumt. Vi må få inn FART!
                                    Det er synd å si det men kapteinen vår holder ikke mål internasjonalt. Det burde vært et krav å klare 60 metern på 8 sek! Det hjelper ikke å ruve i forsvaret når du ikke kan flytte beina! Ser jo hvordan han sliter hver gang vi møter gode lag.

                                    Stakars Henning Berg! Han har litt av en jobb å gjøre. Tror ikke han helt vet hva han går til!

                                    God bedring!

                                    Kommentar

                                    • Nr10
                                      Medlem
                                      Bøffel
                                      • Mar 2007
                                      • 31

                                      Hva var tanken ved byttet du gjorde ved stillingen 1-2, Erland?

                                      Du erstattet en spiss med en defensiv midtbanespiller?
                                      Skulle du begrense tapet og LSK's ære? I så fall har jeg en viss forståelse.

                                      men var ideen å snu kampen og vinne den/sammenlagt?

                                      Riktignok var Søgard tent og arbeidsvillig som vanlig, men noen målmaskin kan kan vel ikke kalles? Mulig vi fikk mer kontroll på midtbanen, men Occean ble jo veldig ensom og feilvendt (som vanlig) på topp!
                                      Jeg ville tatt ut Bjørkøy og Sundgot og satt inn Fellus og Søgård, for hva hadde vi å tape? Vi måtte score 4(!!!) mål...noe som nærmest er en umulighet for LSK om dagen, og da må man i alle fall tenke kreativt og nytt og la talentene få sjansen. Min påstand er at Fellus må være i utrolig dårlig form om dagen, som ikke greier å utkonkurrere Sundgot på spissplassen. Det lille jeg har sett av Fellus er nok for meg til å si at han er et talent og kan gi oss noe LSK har manglet siden Miffe herjet som værst. Håper og tror at HB har et blikk for talentene på LSK-benken, slik at ikke Søpla eller noen andre konkurrenter kommer å plukker fremtiden rett foran våre store røde neser.

                                      Misforstå meg rett, Sundgot er et LSK ikon, men tiden på banen ser ut til å være over. Han mangler fart og ferdighet til å takle dagens LSK-spill og de krav som er på dagens elitenivå, han er avhengig av perleinlegg fra Påsan og Riise...og de spiller jo som kjent ikke så mye på LSK om dagen.

                                      Synes også Biffen gjorde en god jobb i dag, så jeg stiller meg ganske uforstående til det byttet også.

                                      Gjort er gjort og spist er spist, nå legger vi dette bak oss (forhåpentligvis med litt lærdom) og ser frem til mandagens cupfinale mot Stabæk...de er vel ganske deppa de også.

                                      Kommentar

                                      • sparwasser
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3185

                                        Opprinnelig skrevet av Christianooo DEN

                                        7-3 taler sit egent sprog, to meget underholdene kampe hvor i var en god modstander som bød op til dans og det er lige den slags FCK kan lide.
                                        .

                                        Har fulgt mitt kjære LSK siden begynnelsen av 70-tallet, og for å ta konklusjonen med engang: Etter min mening er årets utgave av FCK det beste skandinaviske laget som noen gang har gjestet Åråsen. Gull-lagene til Rosenborg på 90-tallet ville ha fått skikkelig bank av dette danske laget.

                                        Føler ingen skam etter å ha tapt mot en langt bedre motstander, uansett hvor avkledd og rundspilt vi ble i gårsdagens kamp. Jeg tar heller av meg hatten og bøyer meg i støvet. LSK fikk en sjelden oppvisning i lekker teknisk fotball.

                                        Ønsker Ståle og FCK lykke til videre i UEFA-cupen.

                                        Kommentar

                                        • veiron
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6267

                                          Opprinnelig skrevet av sparwasser
                                          Etter min mening er årets utgave av FCK det beste skandinaviske laget som noen gang har gjestet Åråsen. Gull-lagene til Rosenborg på 90-tallet ville ha fått skikkelig bank av dette danske laget.
                                          Dette er pisspreik. Jeg hater RBK, men man skal ikke ta fra dem at de var sykt gode på 90-tallet. De presterte også i europa, og det kommer ikke FCK til å klare.
                                          Jeg tror du har glemt hvor utrolig raskt RBK kom i angrep på den tiden, og hvor samspilte de var.
                                          Men at FCK kan ta skalpen til RBK om de skulle møtes i UEFA er vel ikke noen umulighet.

                                          Kommentar

                                          Working...