LSK2 - Viking2 mandag 11. august kl. 18.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • vermu
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2008
    • 1729

Opprinnelig skrevet av hoyt
    Han heter Ruben Gabrielsen, og var en av LSKs 3 representanter i U16-mesterskapet Norge vant for 2 uker siden. De to andre spilte også i dag, Fredrik Gulbrandsen, og Torje Sletteli.

Føler vi har flere spennende unggutter i systemet nå. Blir moro å følge disse videre.
    Helt enig. Jeg syntes også Sletteli klarte seg bra på høyre back, mens "lille-Bukken" hadde et godt innhopp med blant annet en fantastisk assist.

I tillegg har vi en av mine personlige favoritter Mathis Bolly. En venstrebeint ungutt på venstre kant med et herlig steg, godt rykk og gode finter. Spillestilen minner om John Barnes i sine glansdager. Veldig ustabil, ja. Men hvis vi ikke får Tippeligaspiller av han, skjønner jeg faen meg ingenting!

Kommentar

• harald99
      Medlem
      Bøffel
      • Apr 2007
      • 36

Ruben var en positiv overaskelse for meg også. Lur spiller, veldig bra rustet fysisk til å være 1992modell. Torje var også god i debuten sin, mange flotte pasninger opp til Fellus og Cisse. Hvertfall i 1.omg.
      Fredrik gjorde ett flott innhopp. Strålende lagt opp til cisse på 4-1 målet, et flott potensiale.
      Gleder meg til å følge disse tre spillerne videre i fremtiden.. Får håpe bare att lsk ser at det er muligheter for dem, og at de tar godt vare på guttene.

Kommentar

• King_Raymond
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4987

Opprinnelig skrevet av vermu
        Spisskøen er for øyeblikket:

1.Occean
        2.Sundgot
        3.Fellus
        4.Gundersen
        5.Myklebust
        6.Cisse

Misforstå meg rett, jeg liker Cisse og han har et potensiale. Jeg kjenner han til og med litt,
        men Fellus er langt foran i køen og blir ikke pustet i nakken av Cisse!
        Gundersen burde være siste valg på spissplassen, og da mener jeg bak både Ståle Stensås og Jon Midtun Lie også. Skjønner ikke hva den fyren gjør i LSK.
        Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
          Skjønner ikke hva den fyren gjør i LSK.
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• FC Lillestrøm
            I karantene
            Forumonanist
            • Aug 2006
            • 198

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
            Ser rimelig klønete ut den der.
            Men syntes faktisk prestasjonen på Søndag tar kaka.
            Mottar ballen ferdig dempa på rundt 14meter(?), klar vei til kassa og det er bare å kline til. Men hva gjør el Gundo, jo han virrer rundt ballen som en hodeløs kylling. Den dansen hans minner faktisk om en dårlig drikkelek hvor man skal løpe ti ganger rundt ei ølflaske før den styrtes.
            Han har ikke bevist en dritt de gangene han har fått spille, så jeg mener i allefall at både Myklebust og Fellus bør står milevis lenger frem i køen.

Kommentar

• ChriZza
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 4265

Synes hans andrea 99.9%sjanse var minst like ille.. alt han hadde behøvd å gjøre var å løfte foten så hadde det vært mål. Men neida, han bare stod og så på at ballen seilet forbi.
              Hjelper lite å sutre over lite spilletid om det er slik man spiller når man først får sjansen.

Kommentar

• HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6099

Den største positive overraskelsen var for meg den unge stopperen Ruben Gabrielsen. Fysisk sterk, men også god med ball. Turte å bruke ballen, selv om det var et par pasningsfeil. Bidro til at Viking nesten ikke skapte sjanser.
                Nå så ikek jeg denne kampen, men jeg så gabrielsen mot fredrikstad junior. Han virker på meg som et stort tallent, men jeg er litt skeptisk til at det virker som ingen helt ser hvor på banen han passer. HAr aldri hørt om at han har spilt midtstopper før, bare midtbane og ving. Tror man må finne ut hvilken posisjon han passer best til før han vil ha noen mulighet for å slå ordentlig til. Men han er jo ung, så man har ikek så dårlig tid.

Kommentar

• WAK
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 969

Denne Ruben Gabrielsen, er det han nye spilleren vi nylig har fått fra Gjøvik/Lyn?

Kommentar

• reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13278

Før dere slakter folk for å nøle bør dere huske på at spillerne har fått ødelagt mye av selvtilliten under Nordlie. Tar nok lang tid før bl.a. Gundersen er på topp igjen.
                    .

Kommentar

• Eriksve
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2006
                      • 885

Opprinnelig skrevet av HSft
                      Nå så ikek jeg denne kampen, men jeg så gabrielsen mot fredrikstad junior. Han virker på meg som et stort tallent, men jeg er litt skeptisk til at det virker som ingen helt ser hvor på banen han passer. HAr aldri hørt om at han har spilt midtstopper før, bare midtbane og ving. Tror man må finne ut hvilken posisjon han passer best til før han vil ha noen mulighet for å slå ordentlig til. Men han er jo ung, så man har ikek så dårlig tid.
                      Har heller aldri sette eller hørt at han har spilt forsvar før.
                      Har møtt han en noen ganger i ungdomsfotballen med laget jeg er trener for, og etter hva jeg vte har han ikke spilt der for Gjøvik/Lyn i år heller.
                      Når G16 var på turnering nå nylig spilt han som en av tre på topp i deres 4-3-3.

Han har jo fysikk nok til å klare seg på stopperplass, men tror nok det bør tas et valg hvor på banen han skal benyttes (hvis ikke det allerede er tatt, og det er midtstopper han blir.)

Kommentar

• vermu
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2008
                        • 1729

Opprinnelig skrevet av Eriksve
                        Har møtt han en noen ganger i ungdomsfotballen med laget jeg er trener for, og etter hva jeg vte har han ikke spilt der for Gjøvik/Lyn i år heller.
                        Når G16 var på turnering nå nylig spilt han som en av tre på topp i deres 4-3-3.

Han har jo fysikk nok til å klare seg på stopperplass, men tror nok det bør tas et valg hvor på banen han skal benyttes (hvis ikke det allerede er tatt, og det er midtstopper han blir.)
                        Det er nyttig info. Og jeg er veldig enig at gutten må få utvikle seg til å bli god i en rolle. Ikke spille på flere plasser bare for å "fylle opp"
                        (les Nordlie-filosofi).

En grunn til at han ikke spilte spiss er nok at det er flere spiss-alternativer på LSK 2. Gundersen startet blant annet på benken.

Gabrielsen spilte hele kampen som som stopper, mens Lasse Bergan Foss noe overraskende satt på benken. At han kan bli en god midtstopper er jeg ikke i tvil om!

Kommentar

• WAK
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2006
                          • 969

Opprinnelig skrevet av Eriksve

For en god stund siden sto det på lsk.no at LSK skulle få to nye spillere fra Gjøvik/Lyn. Overgangen ville ikke skje før sommeren men avtalen var i havn.

Jeg mener de to het Steffen Hjelmtvedt og Ruben Gabrielsen. Mener også og huske at Hjelmtvedt ble nevnt som den mest talentfulle.

Går du inn på Gjøvik/Lyn sin hjemmeside blir to spillere med navn Steffen Hjelmtvedt og Ruben Gabrielsen. Hmmmm.....merkelig!! Tror nok Ruben Gabrielsen kommer fra Gjøvik Lyn.

Meget spennende å se hva disse to spillerne står for. Begynner å bli noen unge talenter i LSK om dagen. Positivt!

Kommentar

• Eriksve
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2006
                            • 885

Opprinnelig skrevet av WAK

Går du inn på Gjøvik/Lyn sin hjemmeside blir to spillere med navn Steffen Hjelmtvedt og Ruben Gabrielsen. Hmmmm.....merkelig!! Tror nok Ruben Gabrielsen kommer fra Gjøvik Lyn.
                            Tror du leste hva jeg skrev litt for fort nå. Ingen tvil om at Ruben kommer fra Gjøvik/Lyn!

Jeg skrev:

For å omformulere det som står etter komma: og etter hva jeg vet har han ikke spilt midstopper for Gjøvik/Lyn i år heller.

Mente ikke å si noe om hvilken klubb han ikke hadde spilt i, men bare hvor på banen han ikke hadde spilt.

Kommentar

• WAK
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 969

Ok, jeg misforsto.

Leste litt på hjemmesiden og Ruben sto oppført med 4 spilte kamper i serien i år. Han står oppført som midtbanespiller og har scora 2 mål.

I de kampene det sto lagoppstilling sto han som indreløper i 3 kamper og ving i 2 kamper. GjøvikLyn spiller 4-5-1 system.

Steffen Hjelmtvedt sto også oppstilt som midtbanespiller og hadde spilt 1 kamp senralt, 1 som indreløper og 2 kamper som ving.

Nevner at det ikke sto lagoppstilling på alle kampene.

Kommentar

• Eriksve
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2006
                                • 885

Opprinnelig skrevet av WAK
                                Ok, jeg misforsto.

Leste litt på hjemmesiden og Ruben sto oppført med 4 spilte kamper i serien i år. Han står oppført som midtbanespiller og har scora 2 mål.

I de kampene det sto lagoppstilling sto han som indreløper i 3 kamper og ving i 2 kamper. GjøvikLyn spiller 4-5-1 system.

Steffen Hjelmtvedt sto også oppstilt som midtbanespiller og hadde spilt 1 kamp senralt, 1 som indreløper og 2 kamper som ving.

Nevner at det ikke sto lagoppstilling på alle kampene.
                                Nei, men finner nok mer oppdaterte sider i idretts-Norge...

Mener ganske bestemt at Steffen også har spilt i hvert fall en kamp som venstre back. I tillegg til disse kampene du nevner har begge to spilt i hvert fall en kamp for guttelaget, og Ruben har nok spilt 4-5 juniorkamper også.

Kommentar

• HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6099

Helt enig. Jeg syntes også Sletteli klarte seg bra på høyre back, mens "lille-Bukken" hadde et godt innhopp med blant annet en fantastisk assist.

I tillegg har vi en av mine personlige favoritter Mathis Bolly. En venstrebeint ungutt på venstre kant med et herlig steg, godt rykk og gode finter. Spillestilen minner om John Barnes i sine glansdager. Veldig ustabil, ja. Men hvis vi ikke får Tippeligaspiller av han, skjønner jeg faen meg ingenting!
                                  Noen som vet om vår andre totning, steffen hjelmtvedt, var med på benken? Trener han med laget for tiden? Han hører vel også til på venstresiden eller sentralt på midten.

Kommentar

• vermu
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2008
                                    • 1729

Opprinnelig skrevet av HSft
                                    Noen som vet om vår andre totning, steffen hjelmtvedt, var med på benken? Trener han med laget for tiden? Han hører vel også til på venstresiden eller sentralt på midten.
                                    Han var ikke med i 18 mannstroppen mot Viking 2 ihvertfall!

Kommentar

• HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6099

Han var ikke med i 18 mannstroppen mot Viking 2 ihvertfall!
                                      ok. Han skulle vel vært her fra 1. august, sammen med Gabrielsen.

Hadde ellers vært spennende med en oppdatering på de fleste av disse karene http://www.rb.no/lsk-magasinet/article3353124.ece . Men det burde kanskje være en annen tråd?

Kommentar

• fugla4ever
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Jul 2005
                                        • 212

lette litt etter steffen hjelmtvedt på gjøvik lyn sin hjemmeside og fant ut at han sist spilte kamp for gjøvik lyn 1.august i år.

Kommentar

• Eriksve
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2006
                                          • 885

Opprinnelig skrevet av fugla4ever
                                          lette litt etter steffen hjelmtvedt på gjøvik lyn sin hjemmeside og fant ut at han sist spilte kamp for gjøvik lyn 1.august i år.
                                          Javel, hvor finner du det? Det har jeg vanskelig for å tro. Må jo i så fall være en eller annen treningskamp, ingen av lagene som begynte opp igjen med seriespill 1/8 (etter det jeg vet)...

Edit: Her er linken over kampene Steffen har spilt: http://www.gjovik-lyn.no/spillere.php?spiller=921
                                          Etter som han ikke deltok sist på a-laget går jeg ut i fra at han er klar for LSK. Skadet kanskje...!?

Kommentar

Working...