De siste 3 (var 4..) serierundene for LSK og lagene rundt

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • m_skedsmo
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Aug 2006
    • 212

Kamma kommer aldri til å ta oss igjen, ikke Ålesund heller. Nå ligger vi også bare ett poeng bak Molde med en kamp mindre spilt. Taper søpla i dag har vi kontakt med de og om vi griser Stabæk i morra. Det gjør vi, garantert. Da ser det lysere ut med en gang.

Må være litt optimist av og til...

Kommentar

• KFL41
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 3648

To Molde-spillere må stå over mot oss. Pape Pate Diof og Magne Hoseth. Ifølge tv2.
      Last edited by KFL41; 31.08.2008, 19:18.

Kommentar

• BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

Opprinnelig skrevet av runarM
        Pffft! Trikset er å allerede nå begynne prosessen med å forholde seg til Adecco. Det er nesten så jeg gleder meg litt, kjenner jeg! Henning Berg og Bjarmann! Unge, tekniske spillere! Kanskje vinne kamper! Hønefoss borte! Pølser i vaffel på Melløs, med 0-0 i øsende regnvær! Hurra!
        Ja, fordelene er mange. Øre Villa Kro, Jan Halvor "Teipen" Halvorsen, Alta, Sparta, Sandnes Ulf og ikke minst HØDD.

Opprinnelig skrevet av m_skedsmo
        Kamma kommer aldri til å ta oss igjen, ikke Ålesund heller. Nå ligger vi også bare ett poeng bak Molde med en kamp mindre spilt. Taper søpla i dag har vi kontakt med de og om vi griser Stabæk i morra. Det gjør vi, garantert. Da ser det lysere ut med en gang.
        Det er vel som regel de lagene som er "for gode til å rykke ned", som gjør nettop det: rykker ned.

Uten endringer på spiller- og trenersiden er det bare å planlegge hvordan man skal komme seg til Nybergsund neste år.
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

Begynner å lukte nedrykk her. Direkte.

Nå begynner vel Ham-kam og vinne kamper, samtidig som Aalesund henter inn en ny trener som snur ting der oppe.

Vi?
          Vi skal fullföre sesongen uten adekvate kantspillere eller backer. Hurra! Detta går til helvete!
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• gamle-perta
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2418

Opprinnelig skrevet av andersmm
            Nå begynner vel Ham-kam og vinne kamper, samtidig som Aalesund henter inn en ny trener som snur ting der oppe.
            Tror fortsatt vi klarer oss, men jeg tror samtidig vi har det klart tøffeste kampprogrammet igjen. Hjemme mot Stabæk, Fredrikstad, Brann, RBK og borte mot Molde, Tromsø, VIF og Aalesund.
            For en nerve-høst!
            Mvh
            Gammer´n (Per T)

Kommentar

• KFL41
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 3648

Hverken FFK, Brann eller Enga virker særlig skarpe. Her ser jeg størst mulig potensiale for poeng. Jeg synes Molde var best mot Viking, men nå får de to tunge avbrekk, selv om det sjelden vi vinner kamper hvor motstander er svekket...

Med en 4-4-1-1 formasjon hvor Brenne hjelper litt til når vi blir trøkket tilbake, kan fungere mot Stabæk (og RBK). Vi er nødt til å være kyniske som f... nå så går dette veien.

Kommentar

• BennyLem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2902

Vi?
                Vi skal fullföre sesongen uten adekvate kantspillere eller backer. Hurra! Detta går til helvete!
                Helt klart. Sitter og ser RBK-VIF her. Er ufattelig imponert av tempoet og presisjonen til RBK. Totalfotball er det første ordet som dukker opp.

Matchen viser også hvor viktig det er med tekniske og raske backer i "den moderne fotballen". De kommer rundt gang på gang. LSK på sin side har stilt med kjegler i hele år, knapt det.

VIF med sine "landslagsspillere" da? Patetisk. Skulle tro jeg så Unified. Hareide må gå ASAP, men det er en annen tråd.

Opprinnelig skrevet av KFL41
                Hverken FFK, Brann eller Enga virker særlig skarpe. Her ser jeg størst mulig potensiale for poeng. Jeg synes Molde var best mot Viking, men nå får de to tunge avbrekk, selv om det sjelden vi vinner kamper hvor motstander er svekket...
                Enig i dette, men vi kan ikke sette vår lit til andres udugelighet.

Skremmende at vi ikke har tatt grep selv, virkelig skremmende.
                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

Ikke det at jeg føler meg sikker på Tippeligaspill neste år, men å legge så mye i det faktum at vi ikke har utpregede, gode kantspillere og dårlige backer er for enkelt.

Spiller pr. spiller er vi bedre forspent enn mange andre lag i Tippeligaen, problemet vårt er at de ikke spiller så bra som potensialet skulle tilsi. Der er problemet vårt, ikke en svak stall.
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• glasgow
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2007
                    • 1252

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                    Ikke det at jeg føler meg sikker på Tippeligaspill neste år, men å legge så mye i det faktum at vi ikke har utpregede, gode kantspillere og dårlige backer er for enkelt.

Spiller pr. spiller er vi bedre forspent enn mange andre lag i Tippeligaen, problemet vårt er at de ikke spiller så bra som potensialet skulle tilsi. Der er problemet vårt, ikke en svak stall.
                    Eller for mange allroundere på middels nivå. Så forresten ikke en spiller i dag som prøvde og utfordre. Det bekymrer meg litt.
                    Men de er vel de samme som mangler fart. Og Moehli fikk faktisk tilsnakk for og spille defansivt i dag. Det var påtide.

Kommentar

• semper fi
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2005
                      • 823

Om de ikke spiller ut sitt potensiale eller er overvurderte som fotballspillere, er vel 2 sider av samme sak?
                      -After Dark Ultras-

Kommentar

• Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

Opprinnelig skrevet av semper fi
                        Om de ikke spiller ut sitt potensiale eller er overvurderte som fotballspillere, er vel 2 sider av samme sak?
                        Nope, de er ikke overvurdert, det er motstandernes spillere som er det. Har dere sett stallen til Ham-Kam? Backene? Kristoffersen og Førsund.... I tillegg må de slite med Pasoja og Haraldsen som midtstoppere. For ikke å snakke om Michaelsen på sentral midtbane.

Backene til Aalesund? Erlend Holm og Enaar Jägär... Der spiller de med juniorspillere fra egen stall i 3/4 av sentrallinja. Deres superinnbytter er Lasse Olsen!

Og ikke la meg begynne på Molde...
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

Kommentar

• Dole
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2004
                          • 1634

Nope, de er ikke overvurdert, det er motstandernes spillere som er det. Har dere sett stallen til Ham-Kam? Backene? Kristoffersen og Førsund.... I tillegg må de slite med Pasoja og Haraldsen som midtstoppere. For ikke å snakke om Michaelsen på sentral midtbane.

Backene til Aalesund? Erlend Holm og Enaar Jägär... Der spiller de med juniorspillere fra egen stall i 3/4 av sentrallinja. Deres superinnbytter er Lasse Olsen!

Og ikke la meg begynne på Molde...
                          Tja, så lenge de klarer å ta nesten like mange poeng som oss, vil jeg heller si at de er undervurderte istedenfor overvurderte

Kommentar

• Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

Opprinnelig skrevet av Dole
                            Tja, så lenge de klarer å ta nesten like mange poeng som oss, vil jeg heller si at de er undervurderte istedenfor overvurderte
                            He, he, er glasset halvfullt eller halvtomt;-).

Jeg tror ikke vi skal glemme en treners ansvar for at spillergruppa skal prestere, det er først og fremst der LSK har sviktet. Spillergruppa er god nok for en plass høyere på tabellen.
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

Kommentar

• Kanariz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2005
                              • 2507

He, he, er glasset halvfullt eller halvtomt;-).

Jeg tror ikke vi skal glemme en treners ansvar for at spillergruppa skal prestere, det er først og fremst der LSK har sviktet. Spillergruppa er god nok for en plass høyere på tabellen.
                              Spillere må også passe sammen, hjelper ikke med mange stjerne spillere hvis de ikke kan prestere sammen. Per dags dato syns jeg vi har for mange trege spillere, trenger spillere med fart og teknikk.

Kommentar

• Rønnern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6690

Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                Spillere må også passe sammen, hjelper ikke med mange stjerne spillere hvis de ikke kan prestere sammen. Per dags dato syns jeg vi har for mange trege spillere, trenger spillere med fart og teknikk.
                                Jepp, de ser vi jo flust av i f.eks. Fredrikstad. Cwartek, Wehrman, Ramberg (han som ble erklært idrettsinvalid), Piiroja, Gerrbrand, Kvisvik, Gardar Johanson. Lukter fart og slepen teknikk av alle de der.... Sånn i motsetning til spillerne i LSKs stall...
                                Mvh Ronnie "The Runner"
                                LSK for alltid

Kommentar

• WAK
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2006
                                  • 969

Vet ikke hvem (Riise, M. Johnsen, JML, PSA) som er klare til morgendagens kamp mot Stabæk men etter den kampen er det 14 dager til neste kamp. Da burde ihverfall noen av disse være klare og med f.eks Riise på banen ser jeg på det mye lysere framover.

Kommentar

• KFL41
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 3648

Vi har mange gode spillere men sliter med å komponere et balansert, slagkraftig lag.

Kommentar

• Serbern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 5496

Jepp, de ser vi jo flust av i f.eks. Fredrikstad. Cwartek, Wehrman, Ramberg (han som ble erklært idrettsinvalid), Piiroja, Gerrbrand, Kvisvik, Gardar Johanson. Lukter fart og slepen teknikk av alle de der.... Sånn i motsetning til spillerne i LSKs stall...
                                      Men Fredrikstad har hatt en med ekstreme ferdigheter i Tarik. Selv om fotball er ett lagspill så kan en spiller ha så stor betydning for ett lag. FFK er ikke det samme laget lenger, akkurat som Brann ikke er det samme laget uten Helstad. Og vi hadde kanskje ikke vært så langt nede hadde vi hatt Riise i toppform hele sesongen.

Kommentar

• chrissp
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2004
                                        • 2403

Med sju serierunder igjen for alle lag bortsett fra oss og serielederne, merker jeg økt aktivitet i denne tråden. Med god grunn...

La oss nå se på ståa før nok en nervepirrende batalje i morgen kveld.

Nederst del av tabellen:

Molde 20
                                        LSK 19
                                        AaFK 15
                                        HamKam 14

Følgende kamper gjenstår:

LSK (4 hjemme, 4 borte)

Stabæk (H), Molde (B), Brann (H), Tromsø (B), Fredrikstad (H), Søpla (B), RBK (H) og Aalesund (B).

Molde (3 hjemme, 4 borte)

LSK (H), Lyn (B), Stabæk (B), Brann (H), Tromsø (B), FFK (H) og HamKam (B).

Aalesund (4 hjemme, 3 borte)

HamKam (B), Søpla (H), RBK (H), Godset (B), Bodø/Glimt (H), Lyn (B) og LSK (H).

HamKam (4 hjemme, 3 borte)

Aalesund (H), RBK (B), Bodø/Glimt (H), Stabæk (B), Lyn (H), Viking (B) og Molde (H).

I neste runde møter altså vi Molde, mens AaFK og Kamma møter hverandre. Et realt bunnoppgjør altså.

Vinner vi mot Stabæk i morgen kveld, så har vi på ny en liten luke. Med det motsatte, så er det ikke nødvendigvis lys i enden av tunnelen med stasjonen som heter Adecco.
                                        Bølerkanaris

Kommentar

• trigz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 7135

Latterlig at investorene ikke har sett seg råd til å gå inn med midler i løpet av overgangsvinduet (takk skarru ha, Tommy Sharif).

Jeg har ant at Erlandsen har gjort en god jobb med Kamma de siste par månedene. De har spilt jevnere og jevnere med motstanderne, og i dag vant de i Drammen. Ålesund har forsterket laget sitt, sparker treneren og ansetter kanskje Uday ut sesongen (som, til tross for å være et udugelig, ubrukelig menneske er brukbar på å piske sammen til skippertak).

Hamkam er fem poeng bak oss, Aafk fire, vi skal spille sesongen ut med de samme som har brakt oss 19 poeng på 19 kamper hittil og har Aafk borte på det forpulte kunstgresset i siste serierunde.

Nedrykk koster. Jeg bare nevner det.
                                          Last edited by trigz; 01.09.2008, 11:54. Begrunnelse: Sensur
                                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

Working...