De siste 3 (var 4..) serierundene for LSK og lagene rundt

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kinstad
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2007
    • 406

Noen andre som ble imponert over måten RBK spilte på idag?

Uansett, jeg ser for meg dette. Molde, Brann, Aalesund og VIF er de 4 lagene vi kan og bør slå hvis vi ikke skal komme i "faresonen" og mulig et nedrykk. Mest sannsynlig er 9-10 poeng nok til å holde oss noen poeng lenger oppe på tabellen, der det er trygt og godt. Mot Stabæk, Tromsø, Fredikstad og RBK (som jeg syntes gjorde det bra i dag) er det for meg vanskelig å håpe på mer enn 1 poeng.

Det er fint at det er mange kamper som ender uavgjort. Så lenge vi tørr og satse på 3 poeng så kan man ta store steg på tabellen.
    ________
    -Life is what happens while you are busy makeing plans.

Kommentar

• Dole
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 1634

Opprinnelig skrevet av kinstad
      Uansett, jeg ser for meg dette. Molde, Brann, Aalesund og VIF er de 4 lagene vi kan og bør slå hvis vi ikke skal komme i "faresonen" og mulig et nedrykk. Mest sannsynlig er 9-10 poeng nok til å holde oss noen poeng lenger oppe på tabellen, der det er trygt og godt.
      Mot VIF på Ullevål vil vi ikke være favoritter i år. Og en eventuelt avgjørende bortekamp mot Aalesund, med massive støtte fra et entusiastisk hjemmepublikum, kan veldig fort ende med tap. Jeg husker fortsatt med gru seriefinalen i -85.

Jeg tror vi bør ta tilsammen minst 3 poeng i de neste tre kampene; hjemme mot Stabæk, borte mot Molde og hjemme mot Brann. I motsatt fall kan det bli veldig tøft for oss.
      Last edited by Dole; 01.09.2008, 09:15.

Kommentar

• chrissp
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 2403

Da er det sju serierunder igjen for alle.

Nederst del av tabellen:

Molde 20
        LSK 20
        AaFK 15
        HamKam 14

Følgende kamper gjenstår:

LSK (3 hjemme, 4 borte)

Molde (B), Brann (H), Tromsø (B), Fredrikstad (H), Søpla (B), RBK (H) og Aalesund (B).

Molde (3 hjemme, 4 borte)

LSK (H), Lyn (B), Stabæk (B), Brann (H), Tromsø (B), FFK (H) og HamKam (B).

Aalesund (4 hjemme, 3 borte)

HamKam (B), Søpla (H), RBK (H), Godset (B), Bodø/Glimt (H), Lyn (B) og LSK (H).

HamKam (4 hjemme, 3 borte)

Aalesund (H), RBK (B), Bodø/Glimt (H), Stabæk (B), Lyn (H), Viking (B) og Molde (H).

I neste runde møter altså vi Molde, mens AaFK og Kamma møter hverandre. Et realt bunnoppgjør altså.
        Bølerkanaris

Kommentar

• kinstad
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2007
          • 406

Slik vil det gå.

Au da! Se på programmet til Molde. Det så tøft ut.

Ok, hos Molde hører jeg det mangler noen sentrale spillere. Typisk om de skulle spille kjempefotball, men tror dette går mot tap for et lsk som har fått mer selvtillitt i laget gjennom sommeren/høsten. Otto ser ut som er i form, og Occean putter på en til så det bilr et jevnt tall. Riise er tilbake så vi har noen flere valg enn tidligere. Tips: 0-2 ; Occean og Brenne.

Brann har ikke spilt allverden i år og har mest av alt problemer med å score og med mange spillere skadet blir LSK på åråsen kjip å møte. Med et tungt forsvar og hardt jobbende midtbane vinner vi denne. Egentlig en den-som-scorer-først-som-vinner kamp, men denne kampen vil vinnes på midtbanen, der ser det ut som det fungerer for dagen. Tips: 1-0. Sundgot.

Tromsø, blir en tøff krigerkamp. Ikke noe finspill fra noen av lagene. Beste jeg tørr og håpe på er uavgjort. TIL er sterke på hjemmebane og har sluppet inn få mål i år. Har også kvaliteter fremover som gjør at de er ekstremt gjerrige og vanskelige å spillemot. Tips: 2-0 tap.

Fredrikstad er et godt lag som ga oss en lekse sist vi møttes. Føler LSK har tatt flere steg i riktig rettning siden da. Håper på en gjenskapelse av det trøkket vi lagde på stadion der nede, og kanskje noe annet å juble for en liksommål. Blir en jevn kamp der lagene tørr å spille fotball. Tips: 2-2 Mykle og Occean

VIF; er et møkkalag og spiller ikke noe bra om dagen. Til tross for det kommer dette til å bli en møkkakamp. Alle håper jo på full pott siden det er vif, men det aner meg at de begynner å få til litt spill igjen lenger utover høsten. Det må jo komme en gang med alle kronene de har investert og det ville vært typisk om det kom i denne kampen. Tips: 3-1 tap; Riise

Rbk begynner nå å få til spillet etter en halvhjertet vårsesong. Mange gode spillere og noe som i mine øyne ser ut som en bra trener. Vil ende opp blandt de 3- 4 øverste i årets TL og LSK vil nok få sin leksjon. En sjansefull og morsom kamp. Tips: 1-3; Occean setter en og Riseth dreper nesten noen.

Aafk er et lag vi har hatt godt tak på men bortebane og et Aafk som må over Molde i nedrykksdramaet kan de være vanskelige og vrange. Tipper de satser fremover for det det er verdt. Alltid morsomt med den siste kampen av året 1-2; Mykle og Occean

Nede del tipper jeg vil se slik ut:

VIF
          Brann
          LSK
          Godset
          Molde
          -----------
          Aafk.........
          Ham-kam
          ________
          -Life is what happens while you are busy makeing plans.

Kommentar

• Roll75
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2007
            • 834

Med folk tilbake fra skader og flere spillere som virker å finne tilbake til godformen, synes jeg minst vi bør klare topp 10 i år. Samtidig vet jeg at det viktigste er å beholde plassen. Til tross for at vi har U i de to siste, synes jeg vi er litt på gang, og tror vi kan vinne minst 3 av de 7 kampene som står igjen. Ser at hjemmekampene våre ikke blir enkle, og tror ikke nødvendigvis det er bare på Åråsen vi vil ta 3 poeng.

Kommentar

• MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3492

Molde 20
              LSK 20
              AaFK 15
              HamKam 14

LSK (3 hjemme, 4 borte)

Molde (B), Brann (H), Tromsø (B), Fredrikstad (H), Søpla (B), RBK (H) og Aalesund (B).

Molde (3 hjemme, 4 borte)

LSK (H), Lyn (B), Stabæk (B), Brann (H), Tromsø (B), FFK (H) og HamKam (B).

Aalesund (4 hjemme, 3 borte)

HamKam (B), Søpla (H), RBK (H), Godset (B), Bodø/Glimt (H), Lyn (B) og LSK (H).

HamKam (4 hjemme, 3 borte)

Aalesund (H), RBK (B), Bodø/Glimt (H), Stabæk (B), Lyn (H), Viking (B) og Molde (H).

---

Tar sjansen og spår at LSK ender på 36 poeng Molde (3), Brann (3), Tromsø (0), FFK (1), Søpla (3), RBK (3), Ålesund (3). Kanskje noe optimistisk, men det virker som det løsner for flere og flere spillere. Etter 1-1 mot Stabæk føler jeg mef mer offensiv enn på lenge.

Molde: Kan maksimalt ta 9 poeng. Sannsynligvis ender de med mindre, og jeg har intet større ønske enn å se Hoseth og Hestad gå løs på en ny sesong i Adecco ligaen. 29 poeng maksimalt.

Ålesund: Har en tøff avsultning. Bunnkampen mot Ham-kam kan avgjøre mye. Vinner de den, kan søpla fort gå på en smell på kunstgresset deres. Resten av kampene virker på papiret som litt for tøffe, men kan fort hente inn noen poenger mot slutten mot middelhavsfarere med ingenting å spille for.

Ham-kam: Ålesund-kampen avgjør mye. Skulle de vinne den kan de få vann på mølla og krige ekstra mot slutten. B/G misliker naturgress borte, og kan fort gå på en smell. Lyn og Viking skal være for gode, men med lite å spille for kan H/K fort ta noen poeng. Avslutningen hjemme mot Molde kan fort avgjøre hvem som rykker ned og hvem som spiller kvalifisering.

H/K's seier kan fort skape litt håp på Hedemarken, og Rekdal i Ålesund er med på å øke spenningen. Spesielt mot slutten når mange middelhavsfarere ikke har noe å spille for.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Dole
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 1634

Opprinnelig skrevet av MortenA

LSK (3 hjemme, 3 borte)

Brann (H), Tromsø (B), Fredrikstad (H), Søpla (B), RBK (H) og Aalesund (B).

HamKam (3 hjemme, 3 borte)

RBK (B), Bodø/Glimt (H), Stabæk (B), Lyn (H), Viking (B) og Molde (H).
                Med det gjenstående kampprogrammet, tipper jeg at vi taper borte mot Tromsø, VIF og Aalesund (den kampen er i alle fall helt åpen, og forhåpentligvis ikke en kamp vi må vinne for å overleve). I tillegg regner jeg med at RBK i høstform blir for sterke på Åråsen. Med andre ord kun to kamper igjen hvor vi kan sees på som en liten favoritt.

Ham-Kam har gode muligheter for å vinne hjemme mot Glimt, Lyn og Molde.

Med tap for Brann i neste runde, er muligheten stor for at vi til slutt havner bak Ham-Kam på tabellen. I såfall blir det Aalesund og Molde vi må kjempe mot for å unngå direkte nedrykk.

Kommentar

• trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7135

LSK (1-2-3)

Brann (Seier), Tromsø (Tap), Fredrikstad (Uavgjort), Søpla (Tap), RBK (Tap) og Aalesund (Uavgjort).

HamKam (2-1-3)

RBK (Stortap), Bodø/Glimt (Seier), Stabæk (Stortap), Lyn (Tap), Viking (Uavgjort) og Molde (Seier).

Neida, dette går fint. Fiint...
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• sten
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2005
                    • 873

tipper du har halvparten feil

Kommentar

• Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

Vi taper ikke mot søpla, trigziebabe. Ikke faen. Kommer til å bli en brutal hevnaksjon.
                      Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

Jeg så hele kampen mellom FFK og RBK i dag og skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å vinne hjemme mot disse lagene. Begge lagene er rufsete bakover. Med full innsats tror jeg vi skal ha gode sjanser til å vinne begge kampene.

Kommentar

• Fotball24/7
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2008
                          • 266

Har vi samme agresivitet å kreativitet som i 2.omgangen mot Stabæk så har vi gode muligheter mot Brann, Fredrikstad og RBK og med Mykle, Riise og Occean i form så plukker vi poeng borte. Kan ikke spille med Sundgot og Occean sammen på bortebane desverre, det så vi i dag.
                          Dette er en ball

Kommentar

• reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13278

Opprinnelig skrevet av Torolf
                            Med full innsats tror jeg vi skal ha gode sjanser til å vinne begge kampene.
                            "Med full innsats" i flere kamper hadde vi hatt medaljeplass. Problemet er vel at innsatsen alt for ofte har vært som mot Molde. Når vi ikke orker å hente tre poeng som nærmest blir skambudt oss i Rosenes by skjønner jeg ikke hvordan laget plutselig skal kunne gi bånn gass hjemme på bestilling? Jeg så også begge kampene og mener det var divisjonsforskjell i favør Rosenborg/FFK, spesielt på innsats og tempo. LSK i går var ikke det spøtt bedre enn i den lekre treningskampen mot Molde i vinter som for alvor fikk meg til å sette kaffen i vrangstrupen. Vi kommer til å slite mot alle lag de siste kampene, selv vitsen Brann vil kjøre over oss med det vi viste i går.

Kommentar

• MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3492

Nå er det tross alt ikke mer enn en uke siden vi spilte uavgjort mot Stabæk hjemme, så vi kan vel trygt si at dette er sesongen hvor LSK varierer i prestasjonene.

Jeg fikk ikke sett kampen i går, så jeg skal ikke si så mye om den. Allikevel mener jeg at vi bør ta poeng i alle hjemmekampene våre.

Brann er tilbake der de er, og jeg ser ingen grunn til at vi ikke skal ta tre poeng der. Alfheim blir vel et helvete som vanlig, men FFK hjemme blir noe annet enn da vi var der nede. Ting går ikke på skinner for dem om dagen og nå er Kasey ute, så vi burde klare minst et poeng. Søpla blir en revansj fra i våres. Med Søgård tilbake på treningsfeltet blir nok oppladningen noe annet enn i våres. Søpla er det umulig å bli kloke på i år, men jeg satser på at vi tar ett poeng der. RBK hjemme er og vanskelig å spå, men hvis laget klarer å mobilisere som mot Stabæk bør vi ta tre poeng. Siste kamp mot Ålesund kan være spikeren i kista for dem, men kan og være en helt betydningsløs kamp for begge.

Jeg har fortsatt et lite håp om at Hoseth og Berg Hestad avslutter karrierene sine i Adeccoligaen. De får en tøff avslutning på sesongen, og kan fort ende opp på 21 poeng.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13278

Som alle andre bunnlag har vi vel spilt en tre-fire kamper i år (Viking hjemme, Godset Hjemme, Stabæk hjemme) hvor laget har fremstått som kjempende, for så å kollapse i neste kamp. Vi så oppover på tabellen etter alle disse kampene men fikk virkeligheten ganske raskt i fleisen igjen. Hva vi forventer fremover bør ikke baseres på Stabæk-kampen, men på den passive, giddalause tragedien som utspant seg på (F)Aker Arena i går. Vi kan åpenbart heller ikke forvente at spillere som melder seg ut av kampen etter å ha "gjort sitt" med ei lompe av en avslutning eller en assist blir benket eller får beskjed om at det blir buksevann og 2. lagsspill resten av sesongen.

Som jeg spådde i en annen tråd har EJ ingen grunn til å ta noen sjanser med laguttaket. Han vet han ikke møter kritikk internt i LSK når han tar ut de "antatt" beste og mest lojale spillerne i stallen, på tross av at enkelte av disse har en så katastrofal formsvikt at man må lure på om de har koldbrann i begge beina og 43 i feber. At trenerapparatet lanserte "ett poeng borte, tre poeng hjemme"-planen ad hoc på direktesendt TV i går sier det meste om denne likegyldigheten når vi de facto innkasserte et usselt poeng i siste hjemmekamp. Riktig svar skulle vært "Jeg beklager til alle som bryr seg om klubben for det som ble prestert, vi er nødt til å ha tre poeng hver gang vi går på banen for å overleve - i dag fikk vi det servert på gullfat av et skikkelig rævalag, men hver enkelt spiller overlot ansvaret til nestemann med å ro det i land. Dette får konsekvenser før neste skjebnekamp".

Kommentar

• chrissp
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2004
                                  • 2403

Seks serierunder igjen for alle.

Nederst del av tabellen:

Molde 21
                                  LSK 21
                                  HamKam 17
                                  AaFK 15

LSK (3 hjemme, 3 borte)

Molde (3 hjemme, 3 borte)

Lyn (B), Stabæk (B), Brann (H), Tromsø (B), FFK (H) og HamKam (B).

Aalesund (4 hjemme, 2 borte)

Søpla (H), RBK (H), Godset (B), Bodø/Glimt (H), Lyn (B) og LSK (H).

Bølerkanaris

Kommentar

• KFL41
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 3648

Vinner vi ikke en av de to neste kampene, blir dette veldig ubehagelig spennende

Kommentar

• Serbern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 5496

Opprinnelig skrevet av chrissp
                                      Seks serierunder igjen for alle.

Nederst del av tabellen:

Molde 21
                                      LSK 21
                                      HamKam 17
                                      AaFK 15

LSK (3 hjemme, 3 borte)

Molde (3 hjemme, 3 borte)

Lyn (B), Stabæk (B), Brann (H), Tromsø (B), FFK (H) og HamKam (B).

Aalesund (4 hjemme, 2 borte)

Søpla (H), RBK (H), Godset (B), Bodø/Glimt (H), Lyn (B) og LSK (H).

Som det ser ut her så har Molde 4 borte, og det er 4 utrolig vanskelige bortekamper. Jeg er fortsatt optimist og tipper at både Aalesund og Molde kommer bak oss hvertfall.

Kommentar

• egil
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2005
                                        • 1119

Regner med at Kvisvik får tre kampers karantene pga. sine solide kampsportegenskaper, så da slipper vi både Kasey og Kvisa på Åråsen.
                                        KFL - medlem nr 23

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                          Poll St. Ring
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Dec 2005
                                          • 11796

Opprinnelig skrevet av egil
                                          Regner med at Kvisvik får tre kampers karantene pga. sine solide kampsportegenskaper, så da slipper vi både Kasey og Kvisa på Åråsen.
                                          Han får sikkert 2 kamper siden NFF ikke vurderer sparket som tilsiktet.
                                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

Working...