De siste 3 (var 4..) serierundene for LSK og lagene rundt

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rune
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2008
    • 1229

Opprinnelig skrevet av iL
    klarer vi oss med uavgjort resten?
    Enkel matte: 22+5=27 poeng.

Dermed må Ham-Kam ta 11 poeng på de siste 5 kampene. Ålesund må ha 12. Orker ikke(evner ikke) å regne ut sannsynligheten for at Ålesund vinner 4 av 5 kamper og at Ham-Kam vinner 3 og spiller 2 uavgjort, men vil vel tro at sannsynligheten for det er ganske liten.

Hvis vi spiller uavgjort resten greier vi oss sannsynligvis. I verstefalltilfelle havner vi på kvalikk.

Når det er sagt tror jeg ikke at vi spiller uavgjort i resten, men vi tror vi greier å plukke med oss 5 poeng på en eller annen måte.

Virker forresten som om Rekdal har innsett at spillermaterialet i Ålesund er for dårlige, og at han har gitt opp. I pausen mellom Ålesund og Søpla var han ikke litt sinna og engasjert engang, bare resignert og oppgitt.
    "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• chrissp
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 2403

Opprinnelig skrevet av Torolf
      Jeg tror Ham-Kam vinner de tre hjemmekampene sine. Bodø/Glimt vinner bare på kunstgress, Lyn har lite å spille for og Molde har antakelig sikret plassen før siste serierunde. Borte blir det trolig null poeng på Kamma, hvis de ikke klarer å røve med seg ett poeng fra Stavanger.
      Enig med deg i bortekampene, men jeg tror ikke de tar full pott hjemme heller. I en av deres tre siste kamper så går marginene mot dem, og de klarer derfor maks 7 av 9 poeng hjemme. Og de vinner ikke borte mot Stabæk og Viking.
      Bølerkanaris

Kommentar

• chrissp
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 2403

Poengene de siste ti sesongene for de to dårligste lagene:

16-26
        25-28
        24-27
        22-27
        22-28
        11-24
        16-19
        19-21
        20-23
        16-23
        Bølerkanaris

Kommentar

• chrissp
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2004
          • 2403

I føljetongen «Statistikk for å roe nervene», kan følgende kanskje glede dere:

Sett på statistikken over de siste 10 årene; hva kan vi forvente av de siste fem kampene for de per i dag to dårligste lagene?

Flest poeng for laget som lå som nr. 13 etter 21 runder, tok Ålesund i 2005-sesongen. Da tok de 10 poeng på de siste 5 kampene. Ellers er snittet for de fem siste kampene 1,18 poeng per kamp.

For laget som lå som nr. 14 etter 21 runder, var det Bodø/Glimt i 2005, Sogndal i 2004 og Kongsvinger i 1999 som tok flest poeng på de fem siste. Hele fire poeng. Snittet lå på 0,44 poeng per kamp.

Minst ett av lagene som lå enten som nr. 13 eller 14 etter 21 serierunder rykker ned, bortsett fra i 2006 sesongen. Da rykket Kamma og Molde ned etter at de lå på henholdsvis 9 og 11 plass etter 21 runder. Men da er det verdt å merke seg at det kun skilte fire poeng mellom 11. og 14. plassen, og bare to poeng mellom 12. plassen (plassen LSK har i dag) og 14. plassen (plassen til AaFK i dag).

Så hvis vi tar hensyn til maks poeng for 13. og 14. plassen de siste fem kampene, så får vi følgende poengsum:

Kamma 27 poeng
          Ålesund 20 poeng

Altså vil ett av disse lagene rykke ned, men hvem som kommer på kvalikk er mer åpent.
          Bølerkanaris

Kommentar

• maxpayne
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 1289

Direkte nedrykk er meget lite sannsynlig, men kvalikkplassen vil jeg nærmest gi oss 50/50 sjanse til å havne på. I hele år har det blitt mast om at bare ett lag rykker ned, men møter vi Sogndal på Fosshaugane Campus i siste kvalikk kamp er jeg redd det blir to.

Kommentar

• reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13278

Kvalikk må for enhver pris unngås! Jeg synes alvoret i liten grad preger LSK-leiren om dagen, utspill som at "vi skal underholde på hjemmebane" viser med all tydelighet at noen bør ta seg en tur opp på treningsfeltet med en kjøtthammer og banke litt nedrykkssmerte inn i nøttene på diverse gul/sorte.

Kommentar

• BennyLem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2902

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                Direkte nedrykk er meget lite sannsynlig, men kvalikkplassen vil jeg nærmest gi oss 50/50 sjanse til å havne på. I hele år har det blitt mast om at bare ett lag rykker ned, men møter vi Sogndal på Fosshaugane Campus i siste kvalikk kamp er jeg redd det blir to.
                Enig i dette. Jeg har lenge regnet med at det er vi som får smake Jan Halvor i kvaliken på Tinfos Arena. Fire uavjort på rad gir ikke mye poeng eller trykkhet.

Men, det positive i går er at EJ kjører en mer fornuftig stil. Dårlige enkeltprestasjoner og dommeravgjørelser skal jeg ikke klandre han for.

Men, med tap borte mot TIL, og med andre resultater mot oss, så kommer panikken.
                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

Opprinnelig skrevet av reka
                  Kvalikk må for enhver pris unngås! Jeg synes alvoret i liten grad preger LSK-leiren om dagen, utspill som at "vi skal underholde på hjemmebane" viser med all tydelighet at noen bør ta seg en tur opp på treningsfeltet med en kjøtthammer og banke litt nedrykkssmerte inn i nøttene på diverse gul/sorte.
                  Samtidig er det godt at det verste alvoret har sluppet taket, slik at gutta senker skuldrene og tør spille fotball. Tidligere i sesongen (t.o.m. FFK-kampen) var gutta så redde at de fikk nervesammenbrudd og kollapset hver gang de fikk et mål imot.
                  Last edited by Torolf; 23.09.2008, 14:52.

Kommentar

• Kanarifugl84
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2007
                    • 2319

Opprinnelig skrevet av reka
                    Du tror det blir enklere å vinne fotballkamper ved å banke nedrykkskampen inn over spillerne? De er nok smertelig klar over hvilken situasjon klubben er inne i, og jeg er relativt overbevist om at de ikke har noe mer lyst til å rykke ned enn hva du og jeg har. Skulle vi rykke ned(noe vi forøvrig ikke gjør) skjer det som et resultat av at vi ikke har vært gode nok over laaaang tid, ikke fordi klubben ikke tok nedrykkskampen på alvor.

Kommentar

• Kimito
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 2602

Enig med Torolf. Hvis ikke laget hadde spilt bra, og spillerne ikke hadde giddet så hadde jeg støttet opp under Rekas utsagn. Sånn det ser ut nå er innstillingen at man faktisk har selvtillit til tross for den begredelige tabellplasseringen. Med to tre-poengere bør fornyet kontrakt være i boks. Fortsetter vi å spille som mot Brann og Stabæk bør to seiere være innenfor rekkevidde. At vi gang på gang henter opp bakfra er også et godt tegn, og som regel ikke et kjennetegn for lag som sliter (banker i bordet).
                      Ferdigskåra

Kommentar

• CFD
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 2319

Håper Sogndal rykker opp, men håper ikke AAFK rykker ned. Håper selvsagt søpla og Hamkam rykker ned. Bortekamper i Sogndal er artige, selvom jeg ikke har sett LSK der.

Kvalikk er skremmende. Det å møte et fremadstormende lag fulle av selvtillit er aldri lett. Vi kan jo bare tenke på cupfinalen i 2007, her var det kun OO som var forskjellen mellom oss og et lag som ingen hadde forventninger til. Jeg tror vi klarer det med god margin.
                        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• Kanarifugl84
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2007
                          • 2319

Opprinnelig skrevet av VK
                          Håper jo ikke VIF og HamKam rykker ned. Kampene mot VIF er faktisk de viktigste kampene å vinne hver sesong!
                          For det første; alle kamper er like viktige å vinne hver sesong. 3 poeng er aldri mer enn 3 poeng, uansett hvem som står på motsatt banehalvdel.
                          For det andre; selvsagt er kampene mot søpla store, spennende og deilig hatpreget. Allikevel er det fantastisk mye større å spille tippeliga mens søppelgjengen fra oslo øst surrer rundt i adecco! FÅ DEM NED!!!

Kommentar

• Kanariz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2005
                            • 2507

Det er både morsommere og mer økonomisk for LSk å ha Enga i tippeligaen enn sogndal. Vil heller se vif på kvalik, og at de slår ut sogndal såvidt.

Kommentar

• BennyLem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2902

Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                              For det første; alle kamper er like viktige å vinne hver sesong. 3 poeng er aldri mer enn 3 poeng, uansett hvem som står på motsatt banehalvdel.
                              Nei. I situasjonen vi er i, så er en seier mot Aalesund > VIF > RBK/TIL/FFK
                              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• her mayesty
                                Juniormedlem
                                Ferskenpels
                                • Sep 2008
                                • 6

Skulle ønske Henning berg kunne komme nå jeg, å redde oss fra nedrykk.

Kommentar

• tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

Opprinnelig skrevet av her mayesty
                                  Skulle ønske Henning berg kunne komme nå jeg, å redde oss fra nedrykk.
                                  Tror det ville skape masse uro og bytte trener og spillestil en gang til. La Grodås og Johnsen få jobbe i fred resten av sesongen nå....

Kommentar

• Martini
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2007
                                    • 294

Henning Berg ER jo der i kulissene....
                                    Dem har vel egentlig innrømt at han har en finger med i spillet allerede, via råd til EJ over tlf og ved å være tilstede under treninger/matcher osv...
                                    Selvom han ikke offisielt er vår nye trener enda....
                                    FUGLA TIL VI DØR!

Kommentar

• vermu
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2008
                                      • 1729

Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                      Det er både morsommere og mer økonomisk for LSk å ha Enga i tippeligaen enn sogndal. Vil heller se vif på kvalik, og at de slår ut sogndal såvidt.
                                      Det er helt umulig og skal heller ikke være lov å holde med VIF i noen som helst sammenheng!

Kommentar

• CFD
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 2319

Tja.. Det å få 3000 tilskuere ekstra på åråsen er faktisk ganske god butikk for LSK. SKulle ikke forundre meg om de som sitter i økonomiavdelingen håper VIF ikke rykker ned , selvom vi supportere selvsagt ønsker VIF ned.
                                        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13278

Vi får 3000 nye medgangsupportere på Strømmen Storsenter tribunen istedet, vi får mer media- og markedsplass, vi blir mer attraktive for talenter og sponsorer, hærverket i Lillestrøm når et bunnivå. Kan ikke fatte at det skal være noen fordel å ha søpla i eliten.

Kommentar

Working...