De siste 3 (var 4..) serierundene for LSK og lagene rundt

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • dennis
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 872

Opprinnelig skrevet av Robiwan
    Haha... Skulle tatt seg ut om et fullsatt Colorline stadion hadde heia på samme lag Og der scora søren meg Ålesund mot RBK, jaja da er søppla 3 poeng nærmere et nedrykk :twisted:
    Til info er vi kun 1poeng foran Kålenga..... ikke 7-8!!!

Kommentar

• andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

Tror vi skal vente litt med å ärkläre oss for trygge. Vi ligger fortsatt veldig näre mölja. Dog er det spennende at söplas prestasjonskurve har värt nedatgående nesten hele sesongen. Vi viser ihvertfall bedring, tar poeng og spiller med mindre press og nerver nå enn vi gjorde för.

Hamkam kan nok slite til seg en del poeng utover hösten, de har jo faktisk tatt ett par i det siste. Men det skal nok mye til for at söpla skal havne helt nederst på tabellen, da Aafk virker helt hjelpeslöse i år. Kvalik på den andre siden, er ikke usannsynlig. Så altfor store forandringer kan ikke vif gjöre, da det er altfor liten tid igjen av sesongen. Å forandre trenerspörsmål, ansvar og spillestil er vel nokså vanskelig, da de har delegert all makt til Martine. Det kan i så fall starte en helvetes masse konflikter og bråk. Dermed er de nödt til å la det rulle og håpe på det beste.

Vi hadde forsåvidt flaks at det gikk så fort til helvete med oss, så vi fikk tatt grep og satt i gang redningsarbeidet tidlig på året. Det som er farlig er når man holder seg på grensa til akseptabelt i störstedelen av sesongen, og den virkelige svikten kommer mot slutten.

Men for all del; vi får gjerne önske narkisa ned i adecco, men vi skal ikke glemme at vi ligger noe utsatt til selv.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• sten
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2005
        • 873

slapp av litt nå folkens.vi har ikke berget plassen enda

Kommentar

• Kanarifugl84
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2007
          • 2319

Opprinnelig skrevet av sten
          slapp av litt nå folkens.vi har ikke berget plassen enda
          Det har vi riktignok ikke, trenger vel maks en seier til vil jeg tro. Det virker som Aalesund og Ham Kam er for dårlige til å plukke særlig med poeng. Vi rykker definitivt ikke ned, såpass bastant tør jeg være på nåværende tidspunkt.

Kommentar

• Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6248

Jeg garanterer at vi ikke rykker ned. Det er rett og slett utenkelig med de prestasjonene vi har levert i det siste, minus Moldekampen, som jeg glatt legger på Aker "Stadion", som jo tross alt bare er en stor svømmehall med gressbunn. Kan ikke forvente at folk som er vant til Åråsen og ekte fotballsjel skal prestere under slike forjævlige forhold.
            Vi kommer til å ta blodhevn over søpla, jeg tviler på at det blir noe under tremålsseier, og Aalesund kommer til å bli totalt ydmyket(seriens eneste lag som faktisk ser ut som et adeccolag, bortsett fra søpla, selvsagt). Rosenborg blir uavgjort, og FFK kommer til å bli satt ettertrykkelig på plass neste helg.

Vi rykker ikke ned. Jeg spår minimum 10 poeng og en, forholdene tatt under betraktning, sterk sjuendeplass. Vi er seriens suverent beste lag defensivt om dagen, husk det.
            Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• KFL41
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 3648

Sålenge hverken aafk eller kamma tar poeng kommer hverken vi eller enga til å rykke ned.

Kommentar

• chrissp
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 2403

Nederste del av tabellen når fire kamper gjenstår for alle, bortsett fra Molde som spiller i morgen.

LSK 25
                Godset 25
                Molde 24
                Søpla 24
                HamKam 18
                AaFK 16

Følgende kamper gjenstår:

LSK (2 hjemme, 2 borte)

Fredrikstad (H), Søpla (B), RBK (H) og Aalesund (B).

Søpla (2 hjemme, 2 borte)

Bodø/Glimt (B), LSK (H), Stabæk (B), Brann (H)

Molde (2 hjemme, 3 borte)

Stabæk (B), Brann (H), Tromsø (B), FFK (H) og HamKam (B).

Aalesund (2 hjemme, 2 borte)

Godset (B), Bodø/Glimt (H), Lyn (B) og LSK (H).

HamKam (2 hjemme, 2 borte)

Stabæk (B), Lyn (H), Viking (B) og Molde (H).

Godset (2 hjemme, 2 borte)

Aalesund (h), Rosenborg (B), Bodø-Glimt (B), Viking (h)

----

Jeg tror nå vi er rimelig sikre. Sjekk statistikken fra tidligere sesonger som ligger lenger opp i tråden. Både HamKam og Ålesund må overgå seg selv og tidligere bunnlag hvis de skal ha noen sjanse til å klatre på tabellen.

Vi klarer oss nok og det gjør dessverre enga også. Men vi kommer nok foran dem på tabellen. En stor seier i seg selv akkurat det.
                Last edited by Håkon Henriksen; 29.09.2008, 10:04. Begrunnelse: Glemte Godset.
                Bølerkanaris

Kommentar

• CFD
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 2319

Tror Ham-Kam tar nok poeng slik at de har en god mulighet for å presse søpla ned på kvalikk. Jeg har vanskelig for å tro at søpla klarer noe mer enn 3poeng (muligens 0) de neste kampene og dermed ser det ut som HamKam faktisk kan klare å passere dem. Kvalikk mellom Søpla og Sogndal skal feires ved å lage et gigantisk flagg som skal synes godt på fosshaugane. Må sikkert mekke noen 2pins også hvis dette blir tilfelle
                  Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• kimmern
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2005
                    • 1174

vi har brutt ned en barriære ved å vinne i tromsø, og vi slipper inn minst mål for tiden, å vinne de 4 siste kampene er absolutt noe som er mulig.

Kommentar

• KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

Godset (2 hjemme, 2 borte)
                      Aalesund (h), Rosenborg (B), Bodø-Glimt (B), Viking (h)

Kommentar

• KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648

Hvis Kamma taper på lørdag (Stabæk) og vi vinner på søndag er vi i praksis trygge. Da er det kun Aafk som kan ta oss igjen på målforskjell. Det skjer ikke.

Kommentar

• Martini
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2007
                          • 294

Vi tar 10 poeng de neste 4, uavgjort mot trøndra.....
                          Søpla kan fort ta zero(0)! poeng, men DESSVERRE vil jeg neppe tro at Kamma har sjans til å dytte dem ned på kvalliken, MEN for all del.... Og havne over narkisa fra Oslo øst er jo uansett en fin målsetning for oss i år
                          FUGLA TIL VI DØR!

Kommentar

• Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6248

Spesielt deilig blir det med tanke på at tullingene har brukt 40 millioner på absolutt ingenting av verdi før seriestarten, og at alle klansskallene jeg har møtt i år har passet på å gni godt inn hvor dårlige vi er(var!).

Søpla kommer til å tape alle sine kamper, og det har skjedd større mirakler enn at et nedrykksdømt lag tar sju/åtte poeng på sine fire siste kamper. Portsmouth og West Ham er de som umiddelbart slår meg, begge var fullkomment elendige hele sesongen før de plutselig vant sju av de ti siste. Jeg vet dette er PL, men i sammenhengen fotball viser det uansett bare hva som er mulig med psykisk medvind.

Jeg tror jaggu jeg lager meg en betson-konto og smekker en hundrings på gull til Tromsø og nedrykk på Søpla som kombo. Gambler aldri, så jeg vet egentlig ikke om dette går an en gang, men det burde vel gjøre meg et par høvdinger rikere når det går inn, hvilket det vil gjøre. Om det er lov, altså. Spiller VIF kvalikk rykker de ned! GARANTERT!!!

Lars Iver Strand og Hæstad... Takke faen for at dem ikke kom til oss. Overvurdert søppel begge to. Altså er de i riktig klubb.
                            Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• KEBABavSVIN
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2007
                              • 594

Når vi først er inne på pengeforbruk, så legger jeg ved en film av Klanen fra april i år:

Last edited by KEBABavSVIN; 29.09.2008, 04:05.
                              Merknad: Debattanten kan i innlegget over ha fremvist en rekke negative personlighetstrekk, inkludert, men ikke begrenset til, manglende intellekt, fintfølelse, dannelse, tankekraft, visdom, empati, solidaritet, rettferdighet, måtehold, og mot.

Kommentar

• Hexaphim
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 2819

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                Spesielt deilig blir det med tanke på at tullingene har brukt 40 millioner på absolutt ingenting av verdi før seriestarten, og at alle klansskallene jeg har møtt i år har passet på å gni godt inn hvor dårlige vi er(var!).
                                Aalbu holdt motivasjonsforedrag på jobben min tidligere i år, og mobbet meg gjennom hele foredraget fordi jeg (selvfølgelig) hadde LSK-skjerf på og det gikk så dårlig for Fugla.

Dette unner jeg ham virkelig. Med en gang vi er sikret mot nedrykk er det AaFK og Kamma som gjelder. HamKam ser i hvert fall ut til å ha en realistisk mulighet til å ta igjen søpla, og ingenting ville glede meg mer enn en reprise av sesongen 2000:
                                Kvalifisering

Kommentar

• Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

Når vi først er inne på bydelslaget og deres pengebruk.. Hvordan har det seg at MartinA slipper så lett unna? LSK vant cupen og ble nr 4 i serien i fjor.. vif kan med max uttelling vinne cupen og bli ca nr 9 i serien, men realistisk så tyder vel sesongen til nå på at de blir knust i cupfinalen og havner som nr 12 i serien.. Med så mye penger brukt, så mange lovende talenter (hvertfall i følge dem selv) ødelagt og en mildt sagt begredelig sesong så må vel presset på MartinA øke og pressen burde stått i hylekor utenfor brakkene på valle for lengst?!
                                  Nei jeg driter forsåvidt i hele MartinA og klubben hans, så angrer vel alt på at jeg tok meg tid til å skrive om han/vif i det hele tatt...
                                  Lenge leve LSK og lykke til med resten av sesongen, tipper 4 strake seiere med siste seriekamp borte mot ett lag som da allerede er klare for 1. div.

Kommentar

• Boudewijn
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Jul 2007
                                    • 207

Jeg tror vi igjen havner på (gode) og gamle 7. plass. Noe som er ganske bra når vi tenker på hvordan første halvdel var.
                                    Byråkratkanaris

Kommentar

• Serbern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 5496

Jeg er fornøyd hvis vi holder oss der vi er nå også jeg, og vi er foran søpla. Blir vanskelig å klare 7.plass tror jeg. På de siste 4 tipper jeg vi slår ffk, minst uavgjort på ullevål, uavgjort mot rbk, og seier mot aalesund.

Kommentar

• Roll75
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2007
                                        • 834

Nå som vi neppe kan rote bort tippeligaplassen til neste år, blir det for meg bare viktigere og viktigere å holde vif bak og helst få dem ned. Dem er jo om mulig enda mer ræva nå enn det vi var i starten av sesongen. Hvis alt går vår vei de siste kampene klarer vi topp 7. Tror likevel at noe over 8. plass er urealistisk. Det hadde smakt så sykt godt å få vif ned og kommet oss forbi brann!

Kommentar

• Robiwan
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2006
                                          • 603

Et annet senario som jeg skulle likt å se er at søppla havner på kvalikk og må spille mot start. Start kjører over søppla og doffen rykker ned for andre året på rad, da må det være lov å si at doffen virkelig har dau'a, flaks han ikke havna hos oss
                                          Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

Kommentar

Working...