De siste 3 (var 4..) serierundene for LSK og lagene rundt

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3492

Opprinnelig skrevet av SAEDbeger
    hahaha nettopp sløst bort 90 min av mitt liv på nok en spøla kamp. At jeg ikke lærer, de taper jo hver gang!
    Jeg personlig får aldri nok av å se søpla tape, men at andre ikke har samme fokus er og helt greit.

[QUOTE=chrissp;291546]Nederste del av tabellen når fire kamper gjenstår for alle, bortsett fra Molde som spiller i morgen.

LSK 25
    Godset 25
    Molde 24
    Søpla 24
    HamKam 18
    AaFK 16

LSK: Jeg er optimist og satser på at vi tar de 12 siste poengene. Ingen av motstanderne er fryktinngytende om dagen.

Søpla: Har mange tøffe kamper foran seg. Brann hjemme er vel den eneste kampen de har gode sjanser for å ta poeng.

Molde: Også tøffe kamper foran seg. Kan ta poeng mot Brann og FFK hjemme, og Ham-kam borte i siste kan bli en krig av dimensjoner.

Ålesund: Ser stygt ut med tanke på poeng de siste kampene.

Ham-kam: Begynner å ta poeng, men er vel i utgangspunktet kun Molde hjemme som fremstår som åpenbare poengmuligheter.

Godset: RBK og B7G borte blir tøft. Ålesund og Viking hjemme er mer overkommelig.

Tabellen blir forhåpentligvis som følger:

LSK 37
    Godset 29
    Molde 26
    Søpla 25
    Ham-kam 21
    Ålesund 16

Ingenting hadde gledet meg mer enn å se Søpla og Molde rykke ned, men må nok utsette den gleden til neste år.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Gullars
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 355

Legger merke til at jeg den siste uka har begynt å kikke oppover på tabellen :-) I hele år har jeg kun kikket nedover, men det å kunne løfte blikket er en fantastisk god følelse..

Kommentar

• Kanarifugl84
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2007
        • 2319

Opprinnelig skrevet av Gullars
        Legger merke til at jeg den siste uka har begynt å kikke oppover på tabellen :-) I hele år har jeg kun kikket nedover, men det å kunne løfte blikket er en fantastisk god følelse..
        Har hatt det på akkurat samme måten. Når jeg har tittet på tabellen så har det for meg virket som det kun er LSK, Ham Kam og Aalesund i årets tippeliga. Nå er det, som du sier, fantastisk godt å endelig kunne titte oppover mot både Brann, Lyn og Viking! Samtidig som vi har flere lag mellom oss og dumpeduoen HamKam/Aalesund. Haha, tapere!

Kommentar

• chrissp
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2004
          • 2403

Nederste del av tabellen når tre kamper gjenstår for alle, bortsett fra Molde som spiller i morgen.

Søpla 27
          LSK 25
          Godset 25
          Molde 24
          AaFK 19
          HamKam 18

Følgende kamper gjenstår:

LSK (1 hjemme, 2 borte)

Søpla (B), RBK (H) og Aalesund (B).

Søpla (2 hjemme, 1 borte)

LSK (H), Stabæk (B), Brann (H)

Molde (2 hjemme, 2 borte)

Brann (H), Tromsø (B), FFK (H) og HamKam (B).

Aalesund (2 hjemme, 1 borte)

Bodø/Glimt (H), Lyn (B) og LSK (H).

HamKam (2 hjemme, 1 borte)

Lyn (H), Viking (B) og Molde (H).

Godset (1 hjemme, 2 borte)

Rosenborg (B), Bodø-Glimt (B), Viking (H)
          Bølerkanaris

Kommentar

• gamle-perta
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2418

Opprinnelig skrevet av chrissp
            ]Nederste del av tabellen når tre kamper gjenstår for alle, bortsett fra Molde som spiller i morgen.

Følgende kamper gjenstår:

LSK (1 hjemme, 2 borte)

Søpla (B), RBK (H) og Aalesund (B).

Aalesund (2 hjemme, 1 borte)

Bodø/Glimt (H), Lyn (B) og LSK (H).
            Ingen tvil om hvem som har det enkleste programmet igjen. Det er Aalesund....
            Vi må trolig vinne enten på Ullevaal eller hjemme mot kanskje Nordens beste lag for tiden, RBK, for å berge kontrakten.
            For kommer vi til Aalesund med et hjemmelag som kan gå forbi oss med seier, så tror jeg dessverre vi er sjanseløse.
            Mvh
            Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Serbern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 5496

Jeg tror fortsatt at vi har sikra plassen. Vi har -7, Aalesund -14 og Kamma -25 i målforskjell. For at vi skal rykke ned må vi tape alle 3, og Kamma må vinne alle 3 for å komme forbi oss, og Aalesund må ha minst 7 poeng på de siste 3.

Kommentar

• gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

Opprinnelig skrevet av Serbern
                Jeg tror fortsatt at vi har sikra plassen. Vi har -7, Aalesund -14 og Kamma -25 i målforskjell.
                Mens jeg likevel er i det negavtive hjørnet....
                Tror det er litt farlig å se seg blind på målforskjellen. Får vi et par tap til, samtidig som de får et par seire, så er det raskt utjevnet...
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

Kommentar

• chrissp
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2004
                  • 2403

Jeg er nå fortsatt mer positiv enn negativ.

Direkte nedrykk tror jeg er meget usannsynlig. HamKam må overgå seg selv. For at AaFK skal klatre forbi oss må de også gjøre deg i de neste kampene ha poengfangst angår.

Statistikk fra tidligere år tilsier at begge lag må gjøre noe ingen andre bunnlag har gjort tidligere. Vi må være maks uheldig og de maks heldig hvis det skal gå til helvete. Jeg sier ikke at det ikke kan skje, men oddsene er på vår side og ikke AaFK og HamKams.
                  Bølerkanaris

Kommentar

• trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7135

Tja, vi manglet Kippe, Riise, Essediri og Andresen i dag. Hadde vi hatt en nær sagt hvilken som helst annen dommer (les: En dommer som ikke var totalt blottet for autoritet og konsekvens) ville vi ha slått dette æreløse drittlaget.

Vi sikrer plassen med ett poeng på Ullevål. Håper Riise/Kippe er tilbake til den, rytmen i begge ender av benen i dag beviste vel at vi ikke klarer oss uten dem på banen.

Aalesund vant i Drammen, men det var på kunstgress. Lyn spiller tålelig bra mot RBK, i hvert fall iflg de 20 minuttene jeg har sett av den kampen, og bør klare å slå Aafk. Hamkam skjønner jeg ikke hvordan skal klare å ta oss igjen.

Vi ble felt av egen sjansebrenning, en patetisk og et tarvelig, usportslig bortelag i dag. Jeg har trua fortsatt. Dessuten; presset ligger på Aafk, ikke på oss. Vinner de fire kamper på rad mot slutten av sesongen (ut fra det de har vist i de 23 første seriekampene i år) kommer haka mi til å henge på nivå med knærne resten av året.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Serbern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 5496

Opprinnelig skrevet av trigz
                      Vi sikrer plassen med ett poeng på Ullevål. Håper Riise/Kippe er tilbake til den, rytmen i begge ender av benen i dag beviste vel at vi ikke klarer oss uten dem på banen.
                      Kippe har karantne mot søpla. Martine og Singh har karantene for søpla, uten at jeg tror det gjør dem noe svakere så elendig som Martine er.

Kommentar

• xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

Kippe har karantne mot søpla. Martine og Singh har karantene for søpla, uten at jeg tror det gjør dem noe svakere så elendig som Martine er.
                        Hvis martine har karantene så kan han ikke sitte på benken heller?
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Serbern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 5496

Opprinnelig skrevet av xeR
                          Hvis martine har karantene så kan han ikke sitte på benken heller?
                          Vet ikke hvordan hans karantene som spiller fungerer på manager-martine. Forundrer meg ikke om han får lov til å lede laget fra benken. Det får nok ikke EJ mot søpla?

Kommentar

• KFL41
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 3648

Godset har ett tøffere kampprogram enn oss i den grad det betyr noe. Borte mot RBK og Bodø Glimt blir tøft. De har dog en hjemmekamp mot Viking. Rösler har absolutt muligheter til å redde oss nok engang, dersom vi ikke klarer jobben selv.

Var det Kippe eller Søgård som fikk kortet etter 86 minutter? Under kampen så det ut som Kippe men flere nettaviser sier det var Søgård.

Kommentar

• sniper
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 5254

Opprinnelig skrevet av KFL41
                              Var det Kippe eller Søgård som fikk kortet etter 86 minutter? Under kampen så det ut som Kippe men flere nettaviser sier det var Søgård.
                              Kippe fikk det.

Martin kan ikke lede vif fra benken mot oss heller.

Petter

Kommentar

• Serbern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 5496

Opprinnelig skrevet av petter
                                Martin kan ikke lede vif fra benken mot oss heller.

Petter
                                Er du sikker på det?

Kommentar

• sniper
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 5254

Er du sikker på det?
                                  Mener dette har skjedd en gang før i år, og da fikk han ikke lede laget fra benken. For all del, jeg kan huske feil.

Petter

Kommentar

• Serbern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 5496

Opprinnelig skrevet av petter
                                    Mener dette har skjedd en gang før i år, og da fikk han ikke lede laget fra benken. For all del, jeg kan huske feil.

Petter
                                    Okey.. mulig det... Forundrer meg ikke om NøFF forandrer på noen regler, og vips, så er martine på banen til den kampen. Hvem skal lede laget vårt? Blir det veggen eller får vi se Fjøra på benken?

Kommentar

• BennyLem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2902

Okey.. mulig det... Forundrer meg ikke om NøFF forandrer på noen regler, og vips, så er martine på banen til den kampen. Hvem skal lede laget vårt? Blir det veggen eller får vi se Fjøra på benken?
                                      Bare en fordel om Martin leder søpla. Han har vist seg totalt ubrukelig, så det kan gjerne fortsette.

For oss blir det spennende. Det normale er vel 1-2 kamper for slike hendelser. Imidlertid blir Erland tatt på fersken nede på benken, og det kan gi lengre karantene. Hvis NFF gjør det, så er Erland ute resten av sesongen.

UAasett er vel Veggen mer sannsynlig slik det har blitt nå, enn at Fjørtoft tar over.
                                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7135

Ord til trøst for plagede sjeler.

HVIS Aalesund totalt endrer ham og faktisk vinner både hjemme mot Glimt og borte mot Lyn før de møter oss, og HVIS Hamkam klår Lyn på Briskeby, vinner i Stavanger og slår Molde i siste runde på Briskeby, og HVIS vi taper mot både Vif og Rosenborg:

Jeg setter ikke så mye penger på at Strømsgodset kommer til å få særlig stor poengfangst i de siste tre rundene. De har igjen Rosenborg på Lerkendal, Bodø-Glimt i Bodø og Viking hjemme, har fem strake tap og ligger bak oss på målforskjell. I dag gikk de i oppløsning mot Aalesund. Mulig vi var uheldige med det meste i dag, men vi ble ikke rævkjørt på eget gress av AaFK...
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Folke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2008
                                          • 5955

Aalesund skal spille mot Glimt og Lyn i de 2 neste kampene.. Selv om det er lag langt over Aalesund på tabellen er nok det vesentlig lettere motstand enn vif og RBK....
                                          Godset ser dårlige ut for tiden, men bortsett fra kampen mot RBK kan nok det se ut til at de også har ett lettere program. BG og Viking kan ha lite å spille for da de skal møte godset.
                                          Men som herremannen over meg sier, så ble LSK hvertfall ikke utspilt av sin motstander og laget ser "friskere" ut enn både Aalesund og Godset.

Kommentar

Working...