De siste 3 (var 4..) serierundene for LSK og lagene rundt

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7135

Opprinnelig skrevet av BennyLem
    Natten etter den famøse søndagen fikk jeg knapt sove, og måtte ta flere sovetabletter før jeg endelig sovnet langt ut på natta. Natt til i dag var like ille, våkna halv fem og kunne bare drite i å sove.
    Fikk øye på dette innlegget først nå, og måtte glise gjenkjennende. Etter FFK-kampen sov jeg to timer påfølgende natt. Og her...sitter jeg igjen. Dette sliter på nervene.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Roll75
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2007
      • 834

Sønnen min på snart 2 års stusser litt på hvorfor pappa gråter seg i søvn de fleste søndagskveldene og kommer med diverse ukontrollerte verbale gråtkvalte hikst og andre underlige lyder gjennom natten. Det går nok noen år før han vil forstå dette. Hans mor vil aldri forstå.
      Slik arter det seg når man holder med LSK og er i 2008-sesongens avgjørende fase!

Kommentar

• chrissp
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 2403

OK, litt statistikk for å fastsette oddsen for at tragedien inntreffer.

For de siste ti årene, har det bare skjedd én gang at de to lagene som var sist når tre runder gjensto ikke var de samme to som rykket direkte ned. Det var i 2006 da HamKam var på niende plass etter 23 runder men endte på 13. plass. Merk likevel at det da skilte 1 poeng mellom 12. og 13. plassen. Enormt jevn med andre ord.

Største poengfangst siste tre kamper tok Skeid i 1999 med seks poeng. Ellers er det mye uavgjort og tap som går igjen.

Beste målforskjell haddeHamKam i 2006 med -4.

Beste poengsum for 14. plassen etter 26 runder, hadde Molde i 2006 med 25 poeng. Men da hadde de da også 24 poeng etter 23. runder.

Beste poengsum for 13. plassen etter 26 runder, hadde HamKam i 2006 med 28 poeng. Da hadde de 27 poeng etter 23 runder.

Så fortsatt er det altså slik at verden med gå ekstremt mye mot oss hvis dette ikke skal gå veien. Klart det kan skje, men sannsynlig er det ikke.

Jeg har ikke tatt utgangspunkt i hvilke lag bunnlagene har møtt de siste rundene.

Sov godt.
        Bølerkanaris

Kommentar

• dennis
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 872

Opprinnelig skrevet av chrissp
          OK, litt statistikk for å fastsette oddsen for at tragedien inntreffer.

For de siste ti årene, har det bare skjedd én gang at de to lagene som var sist når tre runder gjensto ikke var de samme to som rykket direkte ned. Det var i 2006 da HamKam var på niende plass etter 23 runder men endte på 13. plass. Merk likevel at det da skilte 1 poeng mellom 12. og 13. plassen. Enormt jevn med andre ord.

Største poengfangst siste tre kamper tok Skeid i 1999 med seks poeng. Ellers er det mye uavgjort og tap som går igjen.

Beste målforskjell haddeHamKam i 2006 med -4.

Beste poengsum for 14. plassen etter 26 runder, hadde Molde i 2006 med 25 poeng. Men da hadde de da også 24 poeng etter 23. runder.

Beste poengsum for 13. plassen etter 26 runder, hadde HamKam i 2006 med 28 poeng. Da hadde de 27 poeng etter 23 runder.

Så fortsatt er det altså slik at verden med gå ekstremt mye mot oss hvis dette ikke skal gå veien. Klart det kan skje, men sannsynlig er det ikke.

Jeg har ikke tatt utgangspunkt i hvilke lag bunnlagene har møtt de siste rundene.

Sov godt.
          statistikk er for å brytes...

Kommentar

• chrissp
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 2403

Opprinnelig skrevet av dennis
            statistikk er for å brytes...

Nei, det er regler som er til for å brytes

16 800 treff i Google på statistikk er til for å brytes.
            48 400 treff i Google på regler er til for å brytes.

Så detta går veien.
            Bølerkanaris

Kommentar

• KFL109
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1958

Nei, det er regler som er til for å brytes.
              Hjelper ikke en dritt i forhold til overnervøse pessimister.
              Med vår fartstid i øverste divisjon må regelen være: "Lillestrøm kan ikke rykke ned."
              Vidar Evje

Kommentar

• reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13278

Tror det er mange som har en del å lære om statistikk. Jeg grøsser hver gang jeg får høre "statistikken tilsier" og "statistikken viser" av tv-kommentatorene. Oftest fulgt opp av "x har ikke tapt siden y og spilt z kamper uten tap". For å snu på krona: Hvor sannsynlig er det at man får mynt etter at man har fått krone 50 ganger på rad? Jo nettopp, sjansen er 50 % for å få mynt (eller krone).

Hilsen søvnløs.

Kommentar

• Ketil Cantona
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6813

For å si det enkelt: Jeg sover jævlig godt om natta!

Kommentar

• KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

Ifjor lå Odd på 13. etter 23 runder. De lå 7 poeng bak Start på kvallik. Odd vant de tre siste, mens Start tapte to og spilte en uavgjort (mot oss). Odd greide med andre ord kvallik, men tapte den mot Bodø/glimt. Så det er vel ikke så lenge siden noen av bunnlagene har tatt ni poeng på tre siste.

Kommentar

• chrissp
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2004
                      • 2403

Opprinnelig skrevet av reka
                      Tror det er mange som har en del å lære om statistikk. Jeg grøsser hver gang jeg får høre "statistikken tilsier" og "statistikken viser" av tv-kommentatorene. Oftest fulgt opp av "x har ikke tapt siden y og spilt z kamper uten tap". For å snu på krona: Hvor sannsynlig er det at man får mynt etter at man har fått krone 50 ganger på rad? Jo nettopp, sjansen er 50 % for å få mynt (eller krone).

Hilsen søvnløs.
                      Statistikk misbrukes ofte ja, men moro er det lell.

Jeg tror ikke sannsynligheten for at LSK skal ta 0 poeng, mens AaFK og HamKam tar 7 poeng er 50%. Heller en del mindre. Men nå vinner jo folk i Lotto også da... Kan jo hende at det er to vinnere denne gangen, og det er en i Ålesund og en i Hamar.

Jeg sier jo ikke at vi med sikkerhet IKKE vil rykke ned, men sannsynlighet for at vi beholder plassen er altså større enn at vi rykker ned. Ingen grunn til å ta sorgene på forskudd; de kommer som regel tidsnok uansett
                      Bølerkanaris

Kommentar

• chrissp
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2004
                        • 2403

Opprinnelig skrevet av KFL41
                        Ifjor lå Odd på 13. etter 23 runder. De lå 7 poeng bak Start på kvallik. Odd vant de tre siste, mens Start tapte to og spilte en uavgjort (mot oss). Odd greide med andre ord kvallik, men tapte den mot Bodø/glimt. Så det er vel ikke så lenge siden noen av bunnlagene har tatt ni poeng på tre siste.
                        Du har rett. Jeg blingsa. Om det var bevisst eller ubevisst tør jeg ikke si.

Men sover godt gjør jeg fortsatt likevel
                        Bølerkanaris

Kommentar

• MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3492

Opprinnelig skrevet av KFL109
                          Hjelper ikke en dritt i forhold til overnervøse pessimister.
                          Med vår fartstid i øverste divisjon må regelen være: "Lillestrøm kan ikke rykke ned."
                          Alle kan rykke ned. LSK SKAL ikke rykke ned.

Søpla 27
                          Molde 27
                          LSK 25
                          Godset 25
                          AaFK 19
                          HamKam 18

Følgende kamper gjenstår:

LSK (1 hjemme, 2 borte)

Søpla (B), RBK (H) og Aalesund (B).

Søpla (2 hjemme, 1 borte)

LSK (H), Stabæk (B), Brann (H)

Molde (2 hjemme, 2 borte)

Tromsø (B), FFK (H) og HamKam (B).

Aalesund (2 hjemme, 1 borte)

Bodø/Glimt (H), Lyn (B) og LSK (H).

HamKam (2 hjemme, 1 borte)

Lyn (H), Viking (B) og Molde (H).

Godset (1 hjemme, 2 borte)

Rosenborg (B), Bodø-Glimt (B), Viking (H)
                          Søpla og Molde regner jeg som sikre, selv om jeg gjerne skulle sett dem nord og ned.

LSK: Søpla, RBK, AaFK: Søpla er ingen umulig oppgave, og vi bør ta poeng der. RBK er i form, men jeg blir ikke vettskremt av dem. Vi tar fort poeng mot dem og. Forhåpentligvis er turen til Ålesund en formalitet.

AaFK: Umulig å si hva som skjer. Glimt har vært håpløse borte, men jeg håper kunstgresset i Ålesund er tilstrekkelig til at de får hjemmefølelsen. Lyn skal være for tøffe, men kan se ut til å ha kollapset på slutten. Mulig vi må ta dem i siste kamp for å være sikre.

Godset: Har vel det tøffeste programmet igjen. Kan fort ende på 25 poeng, men det kan fort være nok.

Ham-kam: Tar fort poeng mot Lyn. Viking borte blir forhåpentligvis for tøffe, mens Molde må vi vente med å spå utfallet av.

Det er umulig å spå utfallet av de siste rundene med noen som helst sikkerhet. Vi kan like gjerne ta ni poeng som å ta null. Håpet er at vi banker søpla og tar steget opp på trygg grunn.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7135

Flere som er lys våkne?

Jeg må slutte å lese denne tråden.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13278

Noen som husker 2005 sesongen da våre medaljesjanser var avhengige av at Bodø Glimt vant eller tok poeng i siste kamp mot Lyn? B/G stilte med reserver og juniorer og tapte 6-0. Har ingen tiltro til at disse lagene fullfører sesongen i oppreist tilstand i år heller. Når hele gamlehjemmet vårt har liggesår, Herr "Rop istedet for å gå bort og hviske neste gang"-Johnsen har to kampers karantene og stjerna vår har solgt seg til hallik-Hareides rundreisende bordell vil det forbause meg om ikke kampen i Aalesund blir avgjørende.

Kommentar

• Serbern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 5496

Opprinnelig skrevet av dennis
                                Hvorfor skal Fjøra det når Grodås er treneren??
                                http://www.rb.no/lsk-magasinet/article3842158.ece Fjøra er ubeseiret som trener..

Kommentar

• reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13278

Tromsø kan bli degradert til 2. divisjon - dermed rykker ingen direkte ned fra tippeligaen.

Tromsø uttaler at dette neppe vil skje, men slik har de jo holdt på en stund nå? Merkelig at de ikke har ryddet opp i dette før. Slik som det utvikler seg i næringslivet er det vel heller få som gidder å kaste penger etter klubben?

Kommentar

• dennis
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 872

Opprinnelig skrevet av Serbern
                                    http://www.rb.no/lsk-magasinet/article3842158.ece Fjøra er ubeseiret som trener..
                                    å så???

Kommentar

• iL
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 10771

Opprinnelig skrevet av reka
                                      Tromsø kan bli degradert til 2. divisjon - dermed rykker ingen direkte ned fra tippeligaen.

Tromsø uttaler at dette neppe vil skje, men slik har de jo holdt på en stund nå? Merkelig at de ikke har ryddet opp i dette før. Slik som det utvikler seg i næringslivet er det vel heller få som gidder å kaste penger etter klubben?
                                      Ikke at dette gjør oss 100% sikre, er jo fremdeles en kvalikkplass igjen....
                                      Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• LSK N/B
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 830

Opprinnelig skrevet av iL
                                        Ikke at dette gjør oss 100% sikre, er jo fremdeles en kvalikkplass igjen....
                                        Nå fant jo plutselig Chelsea ut at de har lyst til å få tilbake de kronene Lyn svindla de for (160 mill). Da er det kroken på døra for de.
                                        03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

Nei til NFF!

Kommentar

• gamle-perta
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2004
                                          • 2418

Opprinnelig skrevet av LSK N/B
                                          Nå fant jo plutselig Chelsea ut at de har lyst til å få tilbake de kronene Lyn svindla de for (160 mill). Da er det kroken på døra for de.
                                          Den der tror jeg aldri ender i rettsapparatet med fellende dom, gitt....
                                          Mvh
                                          Gammer´n (Per T)

Kommentar

Working...