KFL angrepet i København
Collapse
X
-
Hevntanker er selvsagt feil.
Episoden bør allikevel være en vekker for de her på forumet som driver å lefler med "kosevold". Vold og fotball har ingenting med hverandre å gjøre, punktum.
De som bedriver vold i LSK sitt navn, motarbeider LSK på verst mulige måte. Utestengelse fra Åråsen på livstid er da det eneste naturlige.CustodesI med og motgangKommentar
-
Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av fuglungenOverhodet ikke. UFC sine gode venner Urban crew lå i buskene å ventet på at KFL skulle gå ut av stadion. Kilder på stadion hevder de prøvde å stå lengst mulig på stadion før de ble kastet ut av stadion. Uheldigvis gikk barn og jenter først noe som førte til at disse ble angrepet. KFL gjengen gjorde et tappert og hederlig forsøk på å hjelpe disse men ble holdt igjen av ordensmakten og stadionvakter.
Kveldens siste ord; Velkommen til Norge jævla fitte urban crew. Jeg og garantert mange andre skal nok love dere samme behandling. Men ut av ordtaket; "helt om natta helt om dagen" regner jeg med at dere gjemmer dere godt nede i landet hvor Gud satte tommelen sin mens hans tenkte.
JÆVLA FITTER. (FISSER; for dere møkka dansker som er på forumet)
Forøvrig var det nok ikke Urban Crew som sto for angrepet på LSK supportere. Det var tross alt 2 fra UFC og 3 fra MB som også ble angrepet når de var på vei tlbake til sin bil. Flasker og brostein haglet.
Det var etter min oppfatning svært lite fyll på denne turen(i forhold til andre Køben turer) så jeg tviler på at angrepet var fremprovosert.Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
para gritarle a la FIFA:
¡Que ellos son el gran ladrón!Kommentar
-
Jeg synes faktisk det er ett lite mirakel at de 2 største nett mediene i norge (Vg eller Dagbladet) ikke har skrevet en liten sak engang om dette.De som pleier og være så glade i casuals stuff.Kommentar
-
Men at det er ett lite mirakel at de ikke har skrevet noe? Ja.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Hvis det hadde handlet om 2 grupperinger som hadde gjemt seg på ett herretoalett og sloss hadde de ikke trengt pr.Men dette var ett angrep på "sivile".Da synes jeg det burde nevnes hvertfallKommentar
-
Jeg satt i bussen og kan bekrefte at vi ikke merket noe til bråket. Bussen ble holdt igjen for at ordensmakten skulle "rydde" området på utsida. Det gikk da rykter om at casuals fløy løs på de LSK supporterene som ikke reiste organisert med KFL. Saken er betydelig hausa opp i media, men uansett utrolig trist for det lille antallet som ble ramma. Vi fikk også høre at ei lita jente ble angrept. Er det mulig å synke lavere på taperstigen?
Tar det som en selvfølge at LSK anmelder forholdet til UEFA.Kommentar
-
Så der tar du rett og slett feil.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Det at politiet holder oss igjen etter kamp for å forsøke å beskytte oss syns jeg viser at de tar problemet seriøst. Det eneste jeg vil kritisere er at vi som kjørte selv og måtte gå til bilene, vi ble ikke eskotert av noe politi, men for å komme frem til det jeg ville kritisere:
Jeg syns ikke det var en god løsning å sende oss igjenom den mørke parken uten noen form for eskortering.
(til info gikk mitt følge uforstyrret til bilen, men vi kunne blitt ett lett "bytte" i parken der, noe noen andre ble)Håkon Henriksen
-
Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
-
ALT FOR FUGLAKommentar
-
Opprinnelig skrevet av JørnSå du planlegger virkelig å senke deg ned på dette nivået? I en tid hvor store deler av KFL diskuterer dette med vold og casuals? Sånt gjør bare vondt verre.Kommentar
-
Av hva jeg fikk med meg, hadde omkring 20 idioter gjemt seg i buskene like utenfor stadionområdet, uten at politiet hadde klart å finne disse. Høyst sannsynlig er vel ikke dette casuals, da disse pleier å angripe hverandre, men heller voldspøbler som finner det gøy å angripe det som er av motstandersupportere. Forstod det slik at angrepene primært besto av steinkasting(noe som forøvrig er veldig alvorlig), og de hadde også opptredd truende med jernrør og det som var. Correct me if I'm wrong.
KFL hadde på ingen måte provosert FCK-supporterne på noen måte. Positiv og bra støtte fra de som møtte opp, til tross for et noe tungt resultat, men det hadde heller ikke vært noen dårlig stemning mellom supporterne på puben tidligere på dagen(da det ikke var én FCK-supporter å se i gata før klokka 19.00). Dette virket rett og slett som et angrep som kom fullstendig uprovosert, og det er selvfølgelig ekstra uheldig at en person på 12 år skal bli utsatt for noe slik, selv om det naturligvis ikke er ønskelig at dette skal skje. Forøvrig tror jeg noen form for fysisk hevnaksjon vil bøte på skaden, høyst sannsynlig møter ikke de idiotene opp på Åråsen, de foretrekker nok å ta de som kommer til Køben. Noen kaller det feigt, andre kaller det å heve seg over bråkmakernes nivå. Jeg regner med at denne situasjonen meldes videre fra KFL med en grundigere redgjørelse senere, noe som forhåpentligvis kan bidra til å få ryddet litt i FCKs rekker. Trolig naivt å tro at det vil hjelpe, men det er verdt et forsøk, å angripe tilbake vil ikke medføre at man blir kvitt fotballvolden.Lauken er vår venn!Kommentar
-
.
dette er ikke tilfeldet. kanarifansen oppførste seg meget bra. jeg var selv blant de som ble treffet
Jeg påstår ingenting. Men det er mye fyll i københavn på turer, og det kan ha vært at noen har slengt med leppa og at barn som var i nærheten ble tilfeldig truffet av gjenstander av den grunn. Men det blir bare spekulasjoner. Selvsagt kan danskene ha angrepet uten grunn og. Synd selvsagt.Kommentar
-
Ja, for casuals har jo ære og regler? Voldelige idioter er voldelige idioter - tror du disse ikke anser seg selv som casuals ("Nei, vi er bare vanlig fotballpøbel for vi slåss med alle")Kommentar
-
Jeg er ikke veldig overrasket! Sist gang jeg var i København sto det en gjeng med idioter og venta på meg når jeg kom ut av dassen på jernbanestasjonen (ved den puben vi var på). Den ene neandertaleren løp mot meg og oppførte seg generelt truende, men plutselig kom det to store karer løpende og la fyren i bakken. Dette var sivilpoliti, og resten av mongogjengen løp avgårde. Antagligvis redda det meg fra en ubehagelig opplevelse fra feige danskepølser. Politiet hadde observert hva som foregikk, og så at jeg ikke gjorde noe for å provosere.
Men jeg må jo si at de andre danskene jeg møtte de gangene jeg var der var veldig hyggelige! Synd de har søplesupportere i sine rekker.Kommentar
-
Opprinnelig postet av fuglungen
Overhodet ikke. UFC sine gode venner Urban crew lå i buskene å ventet på at KFL skulle gå ut av stadion. Kilder på stadion hevder de prøvde å stå lengst mulig på stadion før de ble kastet ut av stadion. Uheldigvis gikk barn og jenter først noe som førte til at disse ble angrepet. KFL gjengen gjorde et tappert og hederlig forsøk på å hjelpe disse men ble holdt igjen av ordensmakten og stadionvakter.
Kveldens siste ord; Velkommen til Norge jævla fitte urban crew. Jeg og garantert mange andre skal nok love dere samme behandling. Men ut av ordtaket; "helt om natta helt om dagen" regner jeg med at dere gjemmer dere godt nede i landet hvor Gud satte tommelen sin mens hans tenkte.
JÆVLA FITTER. (FISSER; for dere møkka dansker som er på forumet)Kommentar
-
Av hva jeg fikk med meg, hadde omkring 20 idioter gjemt seg i buskene like utenfor stadionområdet, uten at politiet hadde klart å finne disse. Høyst sannsynlig er vel ikke dette casuals, da disse pleier å angripe hverandre, men heller voldspøbler som finner det gøy å angripe det som er av motstandersupportere. Forstod det slik at angrepene primært besto av steinkasting(noe som forøvrig er veldig alvorlig), og de hadde også opptredd truende med jernrør og det som var. Correct me if I'm wrong.
KFL hadde på ingen måte provosert FCK-supporterne på noen måte. Positiv og bra støtte fra de som møtte opp, til tross for et noe tungt resultat, men det hadde heller ikke vært noen dårlig stemning mellom supporterne på puben tidligere på dagen(da det ikke var én FCK-supporter å se i gata før klokka 19.00). Dette virket rett og slett som et angrep som kom fullstendig uprovosert, og det er selvfølgelig ekstra uheldig at en person på 12 år skal bli utsatt for noe slik, selv om det naturligvis ikke er ønskelig at dette skal skje. Forøvrig tror jeg noen form for fysisk hevnaksjon vil bøte på skaden, høyst sannsynlig møter ikke de idiotene opp på Åråsen, de foretrekker nok å ta de som kommer til Køben. Noen kaller det feigt, andre kaller det å heve seg over bråkmakernes nivå. Jeg regner med at denne situasjonen meldes videre fra KFL med en grundigere redgjørelse senere, noe som forhåpentligvis kan bidra til å få ryddet litt i FCKs rekker. Trolig naivt å tro at det vil hjelpe, men det er verdt et forsøk, å angripe tilbake vil ikke medføre at man blir kvitt fotballvolden.
Disse to fremstillingene harmonerer godt med rapport jeg har fått av SvartogGulKanarifugl som var tilstede i Parken.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Jeg skriver dette fra hotellet i København, og har ikke lest alt som er skrevet på forumet, men bare skummet denne tråden. Her er min versjon:
Da vi kom ut av tribunen, ble alle holdt igjen på et avsperret område, en parkeringsplass på byggeområdet for den nye tribunen.
Etter at supporterbussen hadde reist, ble vi andre, ca. 50(?)stykker, eskortert av politi og KFLs vakter gjennom stille bakgater. Følget ble ganske spredd ut, noen ville raskt ned til sentrum, andre ville nok helst ha stått utenfor Parken og sunget "Fort Åråsen" resten av natta.
Selv gikk jeg litt bak de første.
Etter et par hundre meter, med omtrent like langt igjen til hovedgata med bussholdeplasser etc., gikk vi forbi skogholtet ved en åpen plass. Det var mye dansk politi der, og et par politibiler.
Jeg hørte et brøl fra inne i skogen, og så 10-15 stykker komme løpende ut (av lyden virket det som det var flere der inne enn de jeg så). En av dem kastet noe jeg trodde var en ølboks, men det nestemann kastet landet på fortauet foran meg, og jeg så at det var en stein på størrelse med brostein, et par kilo tung, av byggematerialetype - mørtel med stein i.
Da brølet kom, løp LSK-supporterne foran meg mot hovedgata, mens dansk politi reagerte tvert. Sirene og blålysene kom på før steinen traff fortauet, og politimennene dro opp køllene og løp etter danskene.
Siden de løp framover, bort fra meg, gikk jeg bakover for å si i fra til de som kom bak. Innen jeg kom tilbake til plassen ved skogholtet, hadde politiet tatt minst en, som jeg så sitte på bakken.
Vi som var igjen, 10-12 stykker, ble fulgt av KFL-vaktene og sivilkledd politi til en bussholdeplass hvor vi fikk en buss til sentrum.
Ikke så veldig informerende, men siden jeg så selve angrepet, synes jeg det er viktig å bekrefte at det var helt uprovosert, og kom fullstendig overraskende. Danskene kom løpende samlet ut av skogholtet, hvor de hadde ventet på at vi skulle komme forbi.
Hvis noe er uklart, får jeg svare når jeg kommer hjem. Nå må jeg sjekke ut for å rekke flyet.Kommentar
Kommentar