KFL angrepet i København

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • skotten
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 1794

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
    Det er faktisk sånn det er blitt. Og det er ikke sånn som det var tidligere hvor det stort sett bare var steder som Hellas og Tyrkia man kunne vente seg sånn. Så uansett hvor dumt man synes det er så er det sånn det har blitt dessverre.
    For elleve år siden sto Twentefansen klare til å angripe 10 KFL'ere etter at Fugla vant 1-0 i Enschede. Så flere som sto klare med pukk og brostein i henda. Et enormt politioppbud forhindret angrepet. Så helt klart at dette verken er nytt, eller er spesielt for Hellas og Tyrkia. Skal ikke lenger enn til Sverige før sånne episoder er kjedelig nært å kalles dagligdagse.

Kommentar

• MobBoss
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 900

Opprinnelig skrevet av skotten
      For elleve år siden sto Twentefansen klare til å angripe 10 KFL'ere etter at Fugla vant 1-0 i Enschede. Så flere som sto klare med pukk og brostein i henda. Et enormt politioppbud forhindret angrepet. Så helt klart at dette verken er nytt, eller er spesielt for Hellas og Tyrkia. Skal ikke lenger enn til Sverige før sånne episoder er kjedelig nært å kalles dagligdagse.
      Vi ble også holdt igjen i södertelje etter at vi slo Djurgården av samme grunn

Invicta

Ingen er større en klubben

Kommentar

• sniper
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 5254

Opprinnelig skrevet av skotten
        Vi ble jo eskortert ut av landet av politiet, måtte ligge på gulvet i bussen med puter over hodet, og politioppbudet var som det skrives helt sykt. Væpnet politi hele vegen ut av byen som sto langs ruta vår. Twente-supporterne forsøkte flere ganger under kampen å komme seg løs fra politi og vakter for å storme oss, men endte gang etter gang opp med å sloss med sine egne vakter.
        Vi vant 1-0 btw, Mamadou Diallo, og Pellerud hang på gjerdet mot oss og sang med. Syke scener!

Petter

Kommentar

• tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

husker også returkampen da noen av våre i pausen gikk inn i svingen til Twente fansen og skjerte ned flagga dems... Da blei det litt av et rabalder ..Utrolig at gutta slapp levende fra dette.

Kommentar

• Vestfold Kanaris
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Oct 2004
            • 4583

Opprinnelig skrevet av tullebukk
            husker også returkampen da noen av våre i pausen gikk inn i svingen til Twente fansen og skjerte ned flagga dems... Da blei det litt av et rabalder ..Utrolig at gutta slapp levende fra dette.
            Haha.. var det det som skjedde da alle twentesupportera plutselig sprang mot den ene enden av svingen ja.
            LOUD
            PROUD
            ULTRA

Kommentar

• egil
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2005
              • 1119

Husker også at vi sang "You`re shit - and you know you are" til dem til melodien av Go west på Ullevaal. Husker de ble rimelig sure av det, selv om det gikk pent for seg.
              KFL - medlem nr 23

Kommentar

• sniper
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 5254

Opprinnelig skrevet av egil
                Husker også at vi sang "You`re shit - and you know you are" til dem til melodien av Go west på Ullevaal. Husker de ble rimelig sure av det, selv om det gikk pent for seg.
                You're going home in an oslo-ambulance var også en slager....

Kommentar

• skotten
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 1794

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                  Historien den gangen gikk på at en nåværende showsjef på Skindbuksen skar opp tromma til Twente-fansen. Hvorvidt sannheten egentlig var så drøy veit jeg ikke, men tviler på at fyren ville benektet det hvis han blei konfrontert med det

Kommentar

• egil
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 1119

Ellers registrerer jeg at noen mente at mitt spørsmål om hvordan SKF så på handlingen til sin søsterorganisasjon i Danmark som mitt absolutte lavmål i casualdebatten. Hvis det var mitt absolutte lavmål tolker jeg det dithen at jeg har vært relativt saklig.

Ok, jeg har sterke meninger om at casualvirksomheten må bekjempes i LSK, og jeg har sikkert hatt mine bomskudd. Sånn er det ofte når en har sterke meninger om en ting. Det er mulig at utestengelser på livstid ikke er veien å gå, fordi en vil skape outsidere på den måten. En ser allikevel at slike virkemidler har vært virkningsfullt i England, som faktisk har klart å bremse en uheldig utvikling.

Det jeg merker meg fra hendelsen i København, er at det lokale politiet mener at casualgrupperingene har skiftet slagmark fra interne kamper til blind vold mot sivile. Dette hevdes også å være en generell trend i Europa.

Ser en på de youtube videoene som ligger på nettet fra "dansing" i norge, ser en at også folk som ligger nede blir sparket. Altså bryter en de oppsatte reglene. Hvis en tror at en kan begrense volden til "kosevold", tror jeg at en er like naiv som en som tror at han kan brenne bål i stua. Ting kommer fort ut av kontroll. Det har det tydeligvis gjort i København, og det kan fort skje i Oslo, Bergen og i Lillestrøm.

SKF kan fort vokse til et stort problem for klubben, og selv om de som har startet dette ikke ser for seg blind vold mot sivile, tror jeg fort at dere kan få medlemmer med sånne lyster. Da vil en drepe familiesegmentet som er svært viktig for norsk klubbfotball. Ville også være synd hvis bortesupportere ikke tør å dra rundt i Norge, pga frykt for slike hendelser som vil så et eksempel på i København.

Derfor er det veldig viktig å ha en nulltoleransegrense for dette.
                    KFL - medlem nr 23

Kommentar

• iL
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 10771

synes denne tråden bør handle om angrepet, ikke om casuals generelt, til det har vi en annen tråd.

har det kommet noen oppdatering fra KFL sikkerhet og deres oppfatning av saken? Gjorde politiet en bra nok jobb ? (tydeligvis ikke)

hva skjedde med de 3 som ble sendt på legevakta? er spesielt bekymret for 12 åringen, som sikkert sliter med redsel og slikt enda.
                      Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• ulfpulf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 2509

balka strand har skrevet en unnskyldning på FCK-supporternes debattsider:
                        http://www.tipsbladet.dk/index.php/news/show/id=159271 er der nogen som var i parken i går og så denne hændelse, og ved om der måske er pyntet lidt på historien? jeg håber i hvert fald ikke at det nye FCK-Away koncept bare flytter volden til parken... det kan sku da simpelthen ikke være rigtigt at man kan være så F...ing sindssyg i hovedet, hvad fanden sker der! kaste med brosten og flasker mod uskyldige lillestrøm fans! kvinder og børn... har godt nok set idioter stå i flokke og

Vi siger undskyld til alle Lillestrøms fans!!

Set i lyset at vi påny er kommet i medierne pga en særdeles uheldig episode som denne gang ovenikøbet gik ud over børn og kvinder fra Lillestrøm i går vil jeg sende det signal til vore "venner" fra Norge at 99,99 procent af os er rystet over den behandling de fik og beklager den dybt. Jeg håber inderligt at ingen af dem får men og at børnene ikke er for påvirket af episoden.

Jeg håber på at rigtig mange trykker enig på ovenstående og at debat redaktionen måske endda sende den videre til Lillestrøm

Over 200 har trykket enig på den.
                        Det blir feil å si at jeg godtar unnskyldningen, siden jeg vet at han/hun som har skrevet den, og de som har sagt seg enig i den, ikke hadde noe med angrepet å gjøre, og ikke har noe å unnskylde, men som symbolsk handling er det vakkert.

Takk!

Kommentar

• FC Lillestrøm
                          I karantene
                          Forumonanist
                          • Aug 2006
                          • 198

Ellers registrerer jeg at noen mente at mitt spørsmål om hvordan SKF så på handlingen til sin søsterorganisasjon i Danmark som mitt absolutte lavmål i casualdebatten. Hvis det var mitt absolutte lavmål tolker jeg det dithen at jeg har vært relativt saklig.

I denne debatten så har du prestert å komme med det ene bomskuddet etter det andre. Å sammenlikne skf med en gjeng danske idioter føyer seg inn i en nokså lang rekke med håpløse argumenter og kommentarer.
                          Hva har egentlig skf med denne saken og gjøre og hvorfor skal de være nødt til å svare for seg. Sinnsykt trist sak, og det regner jeg med at alle utenom gjerningspersonene er enige om.

Hva syntes du om at kfl's søster/broder organisasjoner som brannbataljonen kaster biljardkuler og klanen kaster ølbokser på banen? Syntes du det er kult, kommer du til å gjøre dette nå?
                          Regner med at du skjønner at slike spørsmål blir helt fjernt.

Har forstått at du og flere i kfl driver med en intens kamp mot flere ulike grupper. Jeg mener at flere av virkemidlene og de håpløse diskusjonene ikke kommer til å slukke det berømte bålet ditt, men bidrar heller til å dynke det med bensin. Da tar det ikke lang tid før hele stua står i lys lue.

Kommentar

• _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4397

Derfor er det veldig viktig å ha en nulltoleransegrense for dette.
                            Dette var ny og interresant lesning gitt.. Er vel snart et tidsspørsmål før du presterer å skrive et negativt innlegg om SKF i en spillertråd på hovedforumet. Jeg tror 99,9% på dette forumet har fått med seg hva du mener om casuals og undergrupper generelt til at du trenger å nevne det i hvert innlegg du skriver.
                            ..................

Kommentar

• egil
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 1119

Sitatet ditt var rimelig klipt og limt. Det synes jeg du bør unngå på forumet.
                              KFL - medlem nr 23

Kommentar

• egil
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2005
                                • 1119

Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
                                I denne debatten så har du prestert å komme med det ene bomskuddet etter det andre. Å sammenlikne skf med en gjeng danske idioter føyer seg inn i en nokså lang rekke med håpløse argumenter og kommentarer.
                                Hva har egentlig skf med denne saken og gjøre og hvorfor skal de være nødt til å svare for seg. Sinnsykt trist sak, og det regner jeg med at alle utenom gjerningspersonene er enige om.

Hva syntes du om at kfl's søster/broder organisasjoner som brannbataljonen kaster biljardkuler og klanen kaster ølbokser på banen? Syntes du det er kult, kommer du til å gjøre dette nå?
                                Regner med at du skjønner at slike spørsmål blir helt fjernt.

Har forstått at du og flere i kfl driver med en intens kamp mot flere ulike grupper. Jeg mener at flere av virkemidlene og de håpløse diskusjonene ikke kommer til å slukke det berømte bålet ditt, men bidrar heller til å dynke det med bensin. Da tar det ikke lang tid før hele stua står i lys lue.

Jeg synes faktisk det er en viss forskjell på å sammenligne biljardkulekastingen med angrepet i københavn, og hvordan grupperinger skal assosieres med handlingen.

Bakgrunnen for dette er at vanlige supportergrupperinger som Brannbataljonen og KFL ikke mener det er greit med vold. At noen utskudd blant de vanlige supporterne allikevel skulle utøve vold, kan ikke alle supporterne assosieres med.

Casualgrupperinger mener derimot at vold er helt greit, men mange skiller på om volden blir begått mot sivile eller internt mellom casuals. De hevder at det finnes regler for voldsutøvelsen innad blant casuals, men vi har sett fra youtube videoer at dette fravikes også i Norge. I københavn har noen casuals også gått over til angripe sivile i følge politiet. Politiet i Danmark hevder at dette dessverre har blitt en generell trend.

I dette lyset synes jeg det er legitimt å spørre hvordan SKF ser på voldsutøvelse mot sivile, som noen andre casualgrupperinger dessverre holder på med.

Ellers har ihvertfall ikke jeg gått til noe angrep på andre undergrupperinger hos LSK. Jeg har tvert imot gitt ros til UFC for at de har fått kanarifansen opp på et høyere nivå. Og de, som mange andre undergrupperinger hos LSK, oppfatter jeg å ha et normalt forhold til voldsutøvelse.

Jeg anser derimot ikke at SKF har et normalt forhold til vold, og når det bedrives slosskamper under "LSK-paraplyen", er jeg sterkt negativ til dette. Dette fordi jeg vet at det vil skade omdømmet til LSK.
                                KFL - medlem nr 23

Kommentar

• Arild_E
                                  I karantene
                                  Bøffel
                                  • Aug 2008
                                  • 32

Flott innlegg Egil !! Fortsett kampen din mot disse som vandaliserer KFL og LSK sitt gode rykte som snille supportere. Det er bedre å vende det andre kinn til enn å synke til dette nivået holigansene er på med deres høylytte rop og vold. Så stå på nå Egil så skal du nok se at din kamp krones med seier.

Kommentar

• _Jonern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 4397

Opprinnelig skrevet av Arild_E
                                    Flott innlegg Egil !! Fortsett kampen din mot disse som vandaliserer KFL og LSK sitt gode rykte som snille supportere. Det er bedre å vende det andre kinn til enn å synke til dette nivået holigansene er på med deres høylytte rop og vold. Så stå på nå Egil så skal du nok se at din kamp krones med seier.
                                    Jepp, fortsett i den retningen nå.. Så skal jeg høre med Ellefsen om han kan ordne diplom og autograf som takk for hjelpen for å bekjempe dette voksende casual problemet, som etterhvert vil skape et så dårlig rykte for klubbene at Tippeligaen blir lagt ned om 5 år hvis dette ikke blir tatt tak i!
                                    ..................

Kommentar

• egil
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2005
                                      • 1119

Ja, takk for helhjertet støtte, gutter! :twisted:.

Men husk på at casualvirksomheten startet i det "små" hos FCK også.
                                      KFL - medlem nr 23

Kommentar

• Arild_E
                                        I karantene
                                        Bøffel
                                        • Aug 2008
                                        • 32

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                        Jepp, fortsett i den retningen nå.. Så skal jeg høre med Ellefsen om han kan ordne diplom og autograf som takk for hjelpen for å bekjempe dette voksende casual problemet, som etterhvert vil skape et så dårlig rykte for klubbene at Tippeligaen blir lagt ned om 5 år hvis dette ikke blir tatt tak i!
                                        Jeg mistenker deg for å være en smule sarkastisk og ironisk noe som er svært unødvendig. Kampen mot vold og undergrupper er alfa og omega for at LSK skal overleve. Egil gjør en svært god jobb og leder ann i kampen mot disse utskuddene og taperne. Stå på Egil, neste skritt er å føre kampen fra internet ut i Lillestrøms gater og puber.

Kommentar

• ulfpulf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2004
                                          • 2509

En av de arresterte fra København blir Danmarks første registrerte hooligan.
                                          TV 2 er danskernes kilde til aktuelle nyheder, sport, vejr og underholdning. På tv2.dk kan du også se TV 2s populære programmer og kanaler.

Han må holde seg minst 500 meter unna alle stadioner på kampdager de neste to årene:

Det stort opslåede hooligan-register, som trådte i kraft den 1. juli i år, har fået en blød start. Men nu begyn­der registreringerne så småt at tikke ind i Rigspolitiets database.
                                          Den første hooligan blev registreret i mandags, oplyser vicepolitiinspektør Michael Agerbæk fra Københavns Politi.
                                          "Den pågældende deltog i et gruppeover­fald på fredelige Lillestrøm-fans efter en UEFA-Cup kamp i Parken. Her blev både kvinder og børn overdynget med kasteskyts, lige som de blev spar­ket og slået," fortæller han til TV 2.
                                          Anden registrering tæt på
                                          To blev ved den lejlighed anholdt, og de begge er godt kendt af Københavns Politi for fodboldvold. Derfor har politiet nu forkyndt sigtelsen for den ene mand, mens den anden stadig lader vente på sig.
                                          "Det er dog kun et spørgsmål om tid, før vi får det forkyndt for ham," siger Michael Agerbæk.
                                          Brøndby på vej med to mand
                                          Også rivalerne fra Brøndby kan se frem til at blive repræsenterede i data­basen. Således har Østjyllands Politi vurderet, at to mand kan komme i regi­steret efter de voldsomme optøjer på NRGi Park i Århus.
                                          Her kom Brøndby-fansene i karambolage med stadionvagterne efter kampen blev fløjtet af.
                                          "Vores jurister sidder i øjeblikket med sagerne. Da registret er nyt, er det vigtigt, vi sørger for at sagerne kan holde til at blive prøvet ved en domstol," siger Mogens Anker Jensen til TV 2.
                                          Får tilhold fra stadion
                                          Østjyllands Politi har indhentet oplysninger fra Københavns Vestegns Politi for at tjekke, om de pågældende tidligere har lavet ballade i forbindelse med fodboldkampe.
                                          Når man bliver registreret i hooligan-registeret får man tilhold fra samtlige stadions fra Superligaen til 2. Division på kampdage. Man skal holde sig mindst 500 meter væk fra stadion. Registreringen varer i to år.
                                          Registeret har tidligere mødt stor kritik. Dels fordi det går uden om domstolene og dels fordi civilister skal varetage personfølsomme oplysninger.

Kommentar

Working...