KFL angrepet i København

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • yours truly
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • May 2008
    • 1

    #61
    Jeg kan ikke udtrykke min foragelse tydeligt nok.

    Men ikke alene er det usmageligt og skammeligt at nogle mennesker ønsker sig at lave ballade. Jeg håber de folk fra Lillestrøm der var ude for angrebet ikke tænker mindre om klubben FCK og de fans der elsker fodbold, og det er vi mange der gør.

    Jeg håber også vi er velkomne til returopgøret og vi kan få en god og fair kamp. Og ligesom sidst vi mødte jer i PARKEN under Royal league fik jeg nogle gode venner...

    Kommentar

    • general
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2004
      • 1150

      #62
      Opprinnelig skrevet av Ytre



      Tenk å komme med en sånn kommentar til en medsupporter. Muligens var det noe ugjennomtenkt å komme med en sånn kommentar når man ikke var der og fikk detaljene i hva som skjedde, men så ufattelig smakløst å si noe sånt. Kjenner jeg blir kvalm av deg og.
      Jeg ser det nå, med noen timer med søvn, at jeg aldri skulle ordlagt meg slik. Så beklager dette Jonern. Var bare tungt å svelge å få en slik kommentar rett i fleisen etter å vært midt oppe i dramaet i går. Kommer aldri til å glemme det som skjedde, så det er en støkk.
      Og så er det et lite spark til den interne mentaliteten vi har her, om at det alltid er våres feil. Alltid har vi gjort noe. Her inne er vi alle skyldige til det motsatte er bevist, og ikke motsatt. Jeg ser også at min åpningskommentar går rett mot dette og at ironien er slående.
      Seriegull 2016!!!

      Kommentar

      • skotten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 1794

        #63
        Opprinnelig skrevet av Fugla
        LIVSTID er det største sprøytet jeg har vært borti!
        Man må kunne tilgi, som det så fint heter, folk som har gjort noe galt og angrer - noe annet er absurd!!
        Selv om jeg blir bare passe rørt av din evne til å tilgi neandertaleroppførsel, så skal jeg nå si meg enig i at livstidsutestengelser ikke er heldig. Utestengt på livstid har man ikke noe å tape på å fortsette som apekatt.

        Kommentar

        • OppsalKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2008
          • 1881

          #64
          Satt og drakk noen pils med de Danskene før og etter kampen, og var helt sjokkert over det som skjedde. (Fikk ikke vite om det før jeg leste RB.no i ettermiddag).

          Så takker jeg og bukker til de danskene som tok seg av meg og mine reisekamerater.

          Er jeg sint etter å ha lest det? Ja.

          Er jeg ut etter hevn om to uker? Nei.

          Det er akkurat det samme type mennekset som banker folk opp i Frederikstad eller gå til slåss når vi møter Søpla om igjen.
          Nå bosatt på Rasta !!!!!

          Alltid Celtic og LSK

          Kommentar

          • Ranakanaris
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 488

            #65
            Dette angrepet må for all del ikke svares med att noen finner på å angripe danskene når dem kommer hit. For vi vel ikke att LSK skal trekkes ned i dritten for noe så idiotisk??

            Så la oss ønske alle fredelige danske fck-supportere velkommen, og så for vi ikke la disse idiotene ta vekk den gleden vi får når vi følger LSK på borte og hjemmekamper.

            STÅ SAMMEN MOT VOLD, UANSETT HVOR DET SKJER!! Noe som jeg tror de aller fleste supportere kan støtte opp om.

            Kommentar

            • glasgow
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2007
              • 1252

              #66
              Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
              Dette angrepet må for all del ikke svares med att noen finner på å angripe danskene når dem kommer hit. For vi vel ikke att LSK skal trekkes ned i dritten for noe så idiotisk??

              Så la oss ønske alle fredelige danske fck-supportere velkommen, og så for vi ikke la disse idiotene ta vekk den gleden vi får når vi følger LSK på borte og hjemmekamper.

              STÅ SAMMEN MOT VOLD, UANSETT HVOR DET SKJER!! Noe som jeg tror de aller fleste supportere kan støtte opp om.
              Rart at ikke alle her inne gir tommelen opp på ditt inlegg. Håper det ikke er planer om en aksjon. Kom igjen. Toms up for at vi står samlet mot vold og evnaksjoner mot FCK om to uker........

              Kommentar

              • FUGlinho
                KFL styremedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 2454

                #67
                Meget bra gjenfortalt Ulf!!
                Kan bekrefte dette som blir skrevet her, da jeg var en av disse 50-60 som skulle inn til byen igjen og som løp foran.. Dama ble litt nervøs fordi det var så mørkt der, og da folk fortsatte synginga ville hun komme seg litt unna. Da kom det et brøl fra noe som hørtes ut som flere hundre stk (noe som viste seg å være ca 30stk) videre skjedde det som Ulf skriver, men Ulf; mener ganske sikkert at bussene ikke hadde dratt, mulig jeg tar feil.

                Enig med han som skrev at det var litt dårlig av politiet å ikke sjekke det skogsområdet, var jo et perfekt gjemmested for bakholdsangrep. Burde kanskje fått tak i en buss og fraktet de resterende til sentrum e.l. Ellers vil jeg berømme vaktene til KFL (og resten av sikkerhetsfolka) som var flinke til å informere de som lurte på hva som foregikk da vi ventet i sikkerhetssonen (informerte hvertfall meg ganske bra).


                Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                Jeg skriver dette fra hotellet i København, og har ikke lest alt som er skrevet på forumet, men bare skummet denne tråden. Her er min versjon:

                Da vi kom ut av tribunen, ble alle holdt igjen på et avsperret område, en parkeringsplass på byggeområdet for den nye tribunen.
                Etter at supporterbussen hadde reist, ble vi andre, ca. 50(?)stykker, eskortert av politi og KFLs vakter gjennom stille bakgater. Følget ble ganske spredd ut, noen ville raskt ned til sentrum, andre ville nok helst ha stått utenfor Parken og sunget "Fort Åråsen" resten av natta.
                Selv gikk jeg litt bak de første.
                Etter et par hundre meter, med omtrent like langt igjen til hovedgata med bussholdeplasser etc., gikk vi forbi skogholtet ved en åpen plass. Det var mye dansk politi der, og et par politibiler.
                Jeg hørte et brøl fra inne i skogen, og så 10-15 stykker komme løpende ut (av lyden virket det som det var flere der inne enn de jeg så). En av dem kastet noe jeg trodde var en ølboks, men det nestemann kastet landet på fortauet foran meg, og jeg så at det var en stein på størrelse med brostein, et par kilo tung, av byggematerialetype - mørtel med stein i.
                Da brølet kom, løp LSK-supporterne foran meg mot hovedgata, mens dansk politi reagerte tvert. Sirene og blålysene kom på før steinen traff fortauet, og politimennene dro opp køllene og løp etter danskene.
                Siden de løp framover, bort fra meg, gikk jeg bakover for å si i fra til de som kom bak. Innen jeg kom tilbake til plassen ved skogholtet, hadde politiet tatt minst en, som jeg så sitte på bakken.
                Vi som var igjen, 10-12 stykker, ble fulgt av KFL-vaktene og sivilkledd politi til en bussholdeplass hvor vi fikk en buss til sentrum.

                Ikke så veldig informerende, men siden jeg så selve angrepet, synes jeg det er viktig å bekrefte at det var helt uprovosert, og kom fullstendig overraskende. Danskene kom løpende samlet ut av skogholtet, hvor de hadde ventet på at vi skulle komme forbi.

                Hvis noe er uklart, får jeg svare når jeg kommer hjem. Nå må jeg sjekke ut for å rekke flyet.
                Kim
                Styremedlem KFL

                Kommentar

                • Vestfold Kanaris
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Oct 2004
                  • 4583

                  #68
                  http://www.tipsbladet.dk/index.php/news/show/id=159271 er der nogen som var i parken i går og så denne hændelse, og ved om der måske er pyntet lidt på historien? jeg håber i hvert fald ikke at det nye FCK-Away koncept bare flytter volden til parken... det kan sku da simpelthen ikke være rigtigt at man kan være så F...ing sindssyg i hovedet, hvad fanden sker der! kaste med brosten og flasker mod uskyldige lillestrøm fans! kvinder og børn... har godt nok set idioter stå i flokke og


                  "Og bare for at slå det fast for engangs skyld- Vi Urban Crew med yngre gruppe Urban Boys har INTET med sagen at gøre, ingen fra disse grupper havde igår aftes langt efter slutfløjt overhovedet hørt om episoden, og vi tager SERIØST STOR afstand fra det som åbenbart er sket.... Det er virkelig Usmageligt, og så sindsygt dumt at jeg ikke kan finde ord for det!


                  Tragisk !



                  Daniello Urban Crew"
                  LOUD
                  PROUD
                  ULTRA

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7080

                    #69
                    Tar det for gitt at det ikke legges opp til voldsbruk mot våre fantastisk hyggelige danske gjester om to uker. De fleste av idiotene som angrep barn i København ble så vidt jeg vet arrestert, og iom. at kun registrerte supportere får reise til bortekampen er det usannsynlig at noen av dem vil være på Åråsen.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • OppsalKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2008
                      • 1881

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                      http://sidelinien.dk/forums/showthread.php?t=31782

                      "Og bare for at slå det fast for engangs skyld- Vi Urban Crew med yngre gruppe Urban Boys har INTET med sagen at gøre, ingen fra disse grupper havde igår aftes langt efter slutfløjt overhovedet hørt om episoden, og vi tager SERIØST STOR afstand fra det som åbenbart er sket.... Det er virkelig Usmageligt, og så sindsygt dumt at jeg ikke kan finde ord for det!


                      Tragisk !



                      Daniello Urban Crew"
                      Da spørre jeg sporsmålet: Hvem hva det som sto bak angrepet?
                      Nå bosatt på Rasta !!!!!

                      Alltid Celtic og LSK

                      Kommentar

                      • ChriZza
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 4265

                        #71
                        Er forferdelig at noen faktisk lå og ventet på oss.
                        Syns det var merkelig at politiet holdt oss igjen for så å dirigere oss ut i den mørke parken..
                        Ironisk nok tenkte jeg at her hadde det ikke vært noe stress for idioter å gjemme seg for et bakholdsangrep, men nå vet jo ikke jeg om det var der det skjedde.

                        Men vi merket ikke noe til det før bekymrede sms og telefoner tikket inn utover kvelden når vi var trygt fremme i sentrum.

                        Kommentar

                        • mr.sandass
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2005
                          • 972

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                          Da spørre jeg sporsmålet: Hvem hva det som sto bak angrepet?
                          Det var garantert ikke Urban Crew som sto bak angrepet.
                          www.ultrasfeltc.net

                          Kommentar

                          • dennis
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 872

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av trigz
                            De fleste av idiotene som angrep barn i København ble så vidt jeg vet arrestert, og iom. at kun registrerte supportere får reise til bortekampen er det usannsynlig at noen av dem vil være på Åråsen.
                            Helt sikker kan man vel ikke være da de kan kjøre egen bil hit og ligge i det lille som er av buskas rundt Åråsen!!
                            Eneste er vel at de ikke kommer inn på Åråsen? mulig jeg tar feil.
                            Håper for guds skyld at de blir stoppet på grensa om de har tanker om å komme....

                            Kommentar

                            • veiron
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6267

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                              Da spørre jeg sporsmålet: Hvem hva det som sto bak angrepet?
                              Neandertalere med liten tiss og hjerne.

                              Kommentar

                              • xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av veiron
                                Neandertalere med liten tiss og hjerne.

                                Det utelukker ihvertfall meg!

                                Jeg tror ikke folk skal frykte bråk før returmatchen, tror ikke disse rasshøla gidder å reise helt opp hit kun for å lage kvalm.
                                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                Kommentar

                                • André
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2006
                                  • 419

                                  #76
                                  kan jo være hvem som helst som sto bak angrepet i køben da. Trenger ikke å være casual for å lage bråk. leit det som har skjedd med barn osv. men som noen sier her så er det noe annet i europa enn i rolige norge.
                                  Your life
                                  A game
                                  turn it up, turn it up!

                                  Kommentar

                                  • forzafugla!
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2008
                                    • 461

                                    #77
                                    Kjørte selv nedover og tok en fylletur samtidig, og hadde det dritkult! (litt synd med resultatet).
                                    Ble selv advart av noen fck'ere om at de hadde en del problemer med casuals osv, som bare var ute etter bråk. Fikk først beskjed om at politiet ville følge oss ned til byen, og ble litt overaska da vi bare ble sendt nedover uten noen eskorte. Løp som bare f med en gang vi ble angrepet (klarte faen meg og miste mobben også), men syntes det hørtes ut som flere enn 15-20 stk.

                                    Håper at alle skjønner at dette er et fåtall av fckerne, og at ingen tar hevn osv om 2 uker.. Jeg tviler på at noen av disse avskummene i det hele tatt har råd til og reise til norge på sosialstønaden dems.. Dem har sikkert brukt opp alle penga på et par lacoste sokker uansett..
                                    Ble tatt godt imot av de fckerne jeg møtte, og fikk både spandert et par pils og noen jonere, så håper vi tar dem godt imot på hjemmekampen.

                                    Og ettersom fjøra nesten garanterte 2-0 hjemme, så er vi vel videre vel?

                                    Og dette inlegget ble skrevet mens jeg koser meg med varene jeg smugla hjem fra danmark, så drit i skriveleifene.

                                    Kommentar

                                    • MobBoss
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2003
                                      • 900

                                      #78


                                      Skulle nogen være bare det MINDSTE i tvivl, så har Urban Crew INTET fucking INTET med den sindsyge ting som åbenbart skulle være sket efter kampen igår! Ikke engang medlemmer af gruppen havde hørt at der skulle være sket så en latterlig og dum ting efter kampen igår, alle medlemmerne af UC og UB kan 1000% sige at det LANGT fra accepteres og noget vi tager LANG afstand fra! og det er noget ingen fra grupperne som sagt havde hørt om, før de forskellige medier idag har skrevet det rundt omkring....


                                      Det er SÅ Usmageligt og noget der BESTEMT ikke gør livet nemmere for nogen Uofficielle fra KBH-

                                      Tragisk sag hvis der er sket hvad der står i aviserne, Det er simpelthen for dumt og utilgiveligt


                                      Daniello Urban Crew
                                      Dette er det som ble skrevet å Urban Crew sitt eget forum fredag morgen. Så dette bekrefter jo det som Vestfold skriver.

                                      Erling som først fikk høre om det i halv to tiden på mobilen

                                      Invicta

                                      Ingen er større en klubben

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3438

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av André
                                        kan jo være hvem som helst som sto bak angrepet i køben da. Trenger ikke å være casual for å lage bråk. leit det som har skjedd med barn osv. men som noen sier her så er det noe annet i europa enn i rolige norge.
                                        Med andre ord skal vi være forberedt på at vi vil bli angrepet når vi forflytter oss utenfor riksgrensa? Det blir for dumt. Jeg hadde forventet som slikt i Tyrkia eller Hellas, men ikke i Danmark. Vi må kunne forvente å kunne dra på kamp uten å risikere liv og helse.

                                        Tror ikke at de 20-30 som angep bare satt og kjedet seg på puben og fant ut at de skulle ta noen tilskuere etter kampen. Rapportene om at dansk politi var klar over planene viser at det var organisert.

                                        Hvorvidt angriperne var casuals, Urban Crew eller noen som kaller seg noe annet bryr jeg meg overhodet ikke om. Bråkmakere er bråkmakere uavhengig av hvilke grunner de oppgir for å legimitere oppførselen sin.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • King_Raymond
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 4987

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                                          Med andre ord skal vi være forberedt på at vi vil bli angrepet når vi forflytter oss utenfor riksgrensa? Det blir for dumt.
                                          Det er faktisk sånn det er blitt. Og det er ikke sånn som det var tidligere hvor det stort sett bare var steder som Hellas og Tyrkia man kunne vente seg sånn. Så uansett hvor dumt man synes det er så er det sånn det har blitt dessverre.
                                          Ultras Felt C Lillestrøm

                                          Kommentar

                                          Working...