Viking - Lillestrøm SK, Viking stadion, Stavanger søndag 24 august kl 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Håkon Henriksen
    Administrator
    • Nov 2003
    • 6411

    Kamptråd Viking - Lillestrøm SK, Viking stadion, Stavanger søndag 24 august kl 18.00

    Neste kamp...
    Håkon Henriksen
    -
    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
    -
    ALT FOR FUGLA
  • Kanaris93
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Nov 2007
    • 232

    #2
    Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
    Neste kamp...

    Skal vi vinne!!
    I med og motgang <3

    Kommentar

    • m_skedsmo
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Aug 2006
      • 212

      #3
      Vil se mer av Fellus i denne kampen.

      Kanskje ikke fra start, men håper å slippe å se de første byttene fem minutter før slutt etter at Arild har lunta rundt i en halvtime..

      Kommentar

      • Canário
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 1471

        #4
        Viking er et av de lagene jeg tror luftkrig fungerer godt mot, i denne kampen uten Alan Gaarde med karantene. Det så vi blant annet i vårkampen der både Occean og Sundgot skåret med innlegg fra høyre. Uten sammenligning for øvrig (men litt) underbygges det ved at en hodespiller som Sundgot har sjelden god statistikk mot Viking - de siste syv siste årene har han faktisk scoret 11 mål på 12 kamper! Hold på Occean og Sundgot og forbedr innleggene, Essediri på kant tilsier i hvert fall fire-fem farlige innlegg i løpet av en kamp.

        Innleggsfoten til Stensaas får vi mer nytte av høyere i banen som kant enn som back. Brenne er ingen kant, spesielt ikke på venstresiden der han dreper angrepsrytmen. Spørsmålet blir naturligvis hvem som skal spille venstre back, men med Andresen tilbake gir det flere alternativer. Han må uansett ta seg av Ødegaard, enten som back eller stopper, der det viktigste uansett er at laget mestrer de forskjellige oppgavene.

        Occean virker ofte tydelig sliten på slutten, et bytte med Fellus tror jeg er lurt både for å endre på utfordringene for forsvaret og fordi han passer bedre til Sundgot enn Occean. Fillo er forresten veldig god på å "falle taktisk" der det i hans fotballkultur tydeligvis er en akseptert del av spillet. Sett inn taklingen godt unna 16-meteren så vi unngår frisparkfarligheter, og han har også et godt skudd selv! Pass dessuten på Steenslid på dødballer, han scorer ofte på hodet.

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7092

          #5
          Håper på følgende 4-4-1-1-oppstilling:
          Otto/LIM; PSA, Biffen, Kippe, Pedersen; Essediri, Mouelhi, Bjørkøy, Stensaas; Brenne; Occean.

          Simen må inn rett bak spissen for å fungere best. Denne oppstillingen er defensivt solid og har dynamikk i midten og på begge flankene. Med disse elleve slår vi Viking.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

            #6
            Opprinnelig skrevet av trigz
            Håper på følgende 4-4-1-1-oppstilling:
            Otto/LIM; PSA, Biffen, Kippe, Pedersen; Essediri, Mouelhi, Bjørkøy, Stensaas; Brenne; Occean.

            Simen må inn rett bak spissen for å fungere best. Denne oppstillingen er defensivt solid og har dynamikk i midten og på begge flankene. Med disse elleve slår vi Viking.
            Tror jeg ville latt Sundgot starte i stedet for Brenne. Drar oppmerksomhet fra Occean og er flink til å vinne ball höyt oppe i banen. Så kan Occean i större grad konsentrere seg om å gå på mål. Det er da han er best.
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13277

              #7
              Opprinnelig skrevet av trigz
              Håper på følgende 4-4-1-1-oppstilling:
              Otto/LIM; PSA, Biffen, Kippe, Pedersen; Essediri, Mouelhi, Bjørkøy, Stensaas; Brenne; Occean.

              Simen må inn rett bak spissen for å fungere best. Denne oppstillingen er defensivt solid og har dynamikk i midten og på begge flankene. Med disse elleve slår vi Viking.
              Ganske enig: Gang på gang ser vi Brenne dra av en mann eller to som kant eller på midtbanen. Lekkert å se på, men dessverre i ingenmannsland. Får han sjansen til å gjøre dette med forsvarsrekka til viking foran vikings 16 meter blir det mål. I tillegg er han en habil hodespiller, avslutter godt med begge beina og er nok nesten like farlig som sundgot i boksen på innlegg. Når han i tillegg slår mange svake innlegg sier det seg selv at han må inn sentralt. Selv om Brenne løper og jobber mye defensivt synes jeg det ville være best om han holdt seg høyt i banen. På kontringer han han gode muligheter til å forsere sisteforsvarer pga pene dragninger og godt mottak, her har han i motsetning til sundgot mulighet til å sette fart selv og true mål.
              Last edited by reka; 16.08.2008, 09:53.

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7092

                #8
                Opprinnelig skrevet av andersmm
                Tror jeg ville latt Sundgot starte i stedet for Brenne. Drar oppmerksomhet fra Occean og er flink til å vinne ball höyt oppe i banen. Så kan Occean i större grad konsentrere seg om å gå på mål. Det er da han er best.
                Med Brenne rett bak Occean, og flankespillerne Essediri og Stensaas, kan vi bygge opp spillet på en mye mer uforutsigbar måte enn vi gjør i dag. og vi får flere variasjonsmuligheter. I tillegg har Brenne tekniske egenskaper Sundgot mangler.

                Synes Brenne kan få sjansen mot Viking i en sentral rolle. På flanken er han bortkastet.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • Hamburg & Kanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 3006

                  #9
                  La Brenne være playmakeren bak OO, så får vi se om han duger.
                  Sundgot har ikke forsvart plassen de siste kampene.

                  Er redd for at dette laget ikke klarer noen særlig flere bortepoeng i år.
                  LSK Norges beste lag

                  Kommentar

                  • Pingla
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 375

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Med Brenne rett bak Occean, og flankespillerne Essediri og Stensaas, kan vi bygge opp spillet på en mye mer uforutsigbar måte enn vi gjør i dag. og vi får flere variasjonsmuligheter. I tillegg har Brenne tekniske egenskaper Sundgot mangler.

                    Synes Brenne kan få sjansen mot Viking i en sentral rolle. På flanken er han bortkastet.
                    Beklager, dette blir et langt innlegg...

                    Hvis vi "endelig" skal bruke to vinger på midtbanen, ser jeg det som snodig å skulle spille uten Sundgot - som mer en noen trives når han får innlegg fra kant (og ikke minst har vist at han er veldig farlig når han får service i form av dette).
                    Enig i at det nok er den beste posisjonen for Brenne, men tror vi får utnyttet det faktum at vi har vinger bedre med Sundgot på banen.
                    Tror også Occean i Sundgot sitt fravær hadde måtte ta en mer møtende rolle, ettersom Sundgot ikke er der for å ta den delen av jobben. Og vi har jo sett at OO er klart best når han får bruker kreftene mer rettvendt.

                    Slik vi spiller pr nå (spesielt på bortebane) er vi ihvertfall avhengig av å ha en spiller fremme som kan møte oppspillene og holde på ball mens laget flytter etter, og jeg tror ikke Brenne er mannen som gjør det best med ræva mot mål.

                    Liker tanken på å få Brenne sentralt og rettvendt høyere i banen, men er altså usikker på hvordan vi skal få til det bedre enn plasseringen på venstrekant han nå innehar (skeptisk til å splitte opp den sentrale duoen slik de har spilt den senere tid).

                    Med Stensaas som back bak Brenne synes jeg vi har en relativt spennende mulighet jeg, med Brenne som da kan vende innover med "riktig" fot - mens Ståle fosser på ytterkant. Synes Brenne og Bjørkøy har funnet hverandre bra når vi har forsøkt denne varianten, og at Brenne har blitt spilt fri i farlig rom flere ganger.

                    my two cents worth
                    ¯\_(ツ)_/¯

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13277

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Pingla
                      Beklager, dette blir et langt innlegg...

                      Hvis vi "endelig" skal bruke to vinger på midtbanen, ser jeg det som snodig å skulle spille uten Sundgot -
                      Hverken essediri eller stensaas er særlig til vinger dessverre, selv om det står i cv'en. De er bedre enn å stable opp noe som aldri har spilt kant før, men ikke mer. I tillegg er ikke akkurat backplassene våre bra besatt om dagen. Overlapper mellom kant/back hos oss ser mer ut som to gamlinger som krasjer gåstolene sine på bingoen enn et ungt, fremadstormende lag i angrep. Hadde vi snakket virkelig klassevinger/kanter som hoff og riise, i kombinasjon med f.eks. stefanutto på backplass hadde saken vært annerledes. Nå er kantene viktigere hjemover/som førsteforsvarere enn som angrepsvåpen fordi backene våre enten er omskolert fra andre plasser eller har tempo og selge-seg-tidlig-og-ligge-og sprelle-mens motstander-har-fri-bane-til-mål-problemer.

                      Liten vits i å ha sundgot på banen for å møte fire-fem halvslappe innlegg per match. Dessuten er ikke brenne dårlig på hodet han heller, og er nok et langt bedre valg nå som Arild er ute av form.
                      Last edited by reka; 16.08.2008, 14:05.

                      Kommentar

                      • Pingla
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 375

                        #12
                        Ved en kampsituasjon som du ser for deg, hvor vi blir trykt såpass bakover at vingene (om vi ønsker å kalle de det ) må jobbe mest hjemover, og at vi vil få se minimalt med overlapping fra backer - er jeg ennå mer overbevist om at vi MÅ ha en spiller som er dyktig til å ta imot oppspill og holde/fordele denne slik at resten av laget kommer etter.
                        Jeg har forløpig ikke sett noen andre enn Sundgot som løser denne bra av de spillerne vi nå har. Den som er nest på lista blir Occean, men han vil jeg ha rettvendt. TAG skulle man tro kunne ha gjort det, men har vel vært... tjah.. lettere skuffende. Jeg har ikke sett noe av Brenne som tilsier at han kan løse en slik rolle.

                        Er redd vi kan komme til å slite med å etablere eget spill, hvis vi skal basere oss på to rettvendte herrer på topp (ettersom vi, som du sier ikke har noen strålende vinger som kan gjøre det helt store langs krittet).

                        At Brenne ikke er dårlig på hue er nok mulig, uten at jeg av den grunn tror han kan ta en rolle lik Sundgot sin.

                        Menmen, me fer sjå hva vår venn EJ tryller frem av taktiske lekkerbiskener til møtet med siddisene
                        ¯\_(ツ)_/¯

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13277

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Pingla
                          Jeg har ikke sett noe av Brenne som tilsier at han kan løse en slik rolle.
                          Det har jeg. Han er avsindig god til å holde på ballen og slår også lekre pasninger.

                          Kommentar

                          • Kanariz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2005
                            • 2507

                            #14
                            Mot ett Viking lag som ikke har spillere så burde vi klare å ta 3 poeng uansett om det er hjemme eller borte. Så kampen Viking spilte mot Bodø/glimt, makan til rævva spill. Tipper 0-3. Karim, stensaas og oliver putter

                            Kommentar

                            • sigurdsen
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 1822

                              #15
                              Står Myhre så vinner vi, står han andre så blir det en jevn kamp

                              Kommentar

                              • Henrik
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2006
                                • 2110

                                #16
                                Otto
                                PSA - Riseth - Kippe - Pedersen
                                Essediri - Kiko - Brenne - SS
                                Occean - Fellus

                                Kiko som defensiv og Brenne som den offensive i en diamant på midten.

                                Kommentar

                                • Hamburg & Kanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 3006

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                                  Står Myhre så vinner vi, står han andre så blir det en jevn kamp
                                  Han andre heter vel Nicht. Viking er et tamt lag som LSK skal kunne slå, men laget vårt er nå så temposvakt og ræva på bortebane at jeg har mine tvil. Uten raske alternativer på kantene er det vanskelig å oppnå suksess i moderne fotball.
                                  Last edited by Hamburg & Kanari; 16.08.2008, 20:48.
                                  LSK Norges beste lag

                                  Kommentar

                                  • rulfi
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2007
                                    • 982

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                    Mot ett Viking lag som ikke har spillere så burde vi klare å ta 3 poeng uansett om det er hjemme eller borte. Så kampen Viking spilte mot Bodø/glimt, makan til rævva spill. Tipper 0-3. Karim, stensaas og oliver putter
                                    Hvis spillerne også har ett snev av den tankegangen, taper vi så det synger. Vi ligger tredjesist og skal ikke på noen måte slå noen pga ditten eller datten.Det har vi sette hittil i år, og seneste mot lyn, hvor det skulle bli lett mot stopperne, men slik blei det ikke.

                                    Kommentar

                                    • Hamburg & Kanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 3006

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Henrik
                                      Kiko som defensiv og Brenne som den offensive i en diamant på midten.
                                      Akkurat det der burde det faktisk tas et styrevedtak på i klubben!
                                      Simen Brenne har ikke en dritt på kant å gjøre!!!
                                      LSK Norges beste lag

                                      Kommentar

                                      • Hamburg & Kanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 3006

                                        #20
                                        Hva gjør spillerne denne helgen forresten?
                                        Ser på OL fra Beijing eller råkjør på treningsfeltet?

                                        Jeg foreslå tempotrening og avslutningstrening.

                                        Det spilles altfor få kamper i tippeligaen. Bare 13 hjemmekamper på en sesong er en hån mot fansen. Odd har vel akkurat vist mot FFK at det ikke lenger er noe særlig forskjell på de beste i 1. div og eliteserien. Bra det blir 16 lag neste år. Kunne godt vært 18 lag også. Det hade gitt 17 hjemmekamper per sesong, og hadde vel medført at spillerne ville måtte begynne å jobbe litt for lønna. Det funker jo i England og andre serier i Europa, der spillers det jo 38-42 kamper i året.
                                        LSK Norges beste lag

                                        Kommentar

                                        Working...