Karakterbok FCK-LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7080

    Karakterbok FCK-LSK

    FCK-LSK 3-1
    Sjanser: 7-3
    Cornere: 4-6

    Vel hjemme fra København vil jeg først og fremst rose det svært sympatiske folkeslaget vi besøkte; tror ikke jeg møtte en eneste person som var annet enn velvillig, blid og hjelpsom i København.

    LSK spilte en god kamp i går, og hadde fortjent bedre. Tre baklengs er i meste laget. Men samtidig: De gangene FCK bestemte seg for at "nå skal vi angripe", imponerte de meg vanvittig. De har et tempo i pasningsspillet sitt som ingen lag i Norge er i nærheten av å matche. Rett og slett et jævlig godt lag, men de virker litt halvveis komponert defensivt. 2-0 på Åråsen? Det er ikke umulig.

    Her er kboka:
    Moldskred - 5: God kamp, og trossa smertene i kneet. Redder mye, men gir flere farlige returer. Har spilt seg stort opp for oss.
    Pedersen - 4: Sleit med banens i mine øyne beste spiller, Atiba Hutchinson, og valgte å holde seg til det enkle og ukompliserte i går. Slipper markeringa totalt på 0-1, men god i duellspillet i går.
    Bertheussen - 6: Glimrende av Eirik som måtte steppe inn for Riseth/PSA på kort varsel. Løp enormt mye i går, og la inn noen hvasse taklinger. Må ha en framtid i LSK med en slik innsats. Redder et opplagt mål med en fantastisk inngripen etter 70 minutter. Null respekt og maks guts. Supert.
    Kippe - 5: Aldri spesielt utfordret på fysikken, og scoret et fint (muligens ubetalelig viktig) mål. Kamp av god Kippe-standard, men må påta seg litt skyld i 0-1.
    Stensaas - 3: Skuffende dødballer og litt vel mye rufs bakover av Ståle i går. Pospech kom helt ned til linja på sida hans og fikk slå inn to ganger utover i andre omgang, og han gjør en dårlig markeringsjobb på 0-3.
    Essediri - 3: Merkelig mange dårlige innlegg og dødballer fra Karim i går. Plasserte seg ofte veldig bra og fikk større innleggsluker enn han vanligvis får i Tippeligaen, men foten var ikke godt innstilt i går. Iherdig defensiv innsats.
    Mouelhi - 6: Like god som kollega Bjørkøy, og begge leverte en prima kamp sentralt på midten. Vil faktisk påstå LSK vant midtbanekampen, men tapte kampen da FCK spredte ut spillet og trakk med flankene. Stabilt god nå.
    BB Bjørkøy - 6: Vant sykt mange dueller i går og fikk en fin mulighet da Occean sendte ham gjennom i førsteomgang. Er skikkelig i gang nå, og det er godt å se. Knallsterk ballvinner, og godt blikk for spillet. Udiskutabel på laget i denne formen.
    Brenne - 5: Ser at forumet slakter Brenne igjen, men det finnes det ikke holdepunkter for. Jobbet som et piska skinn han også, og hadde mange gode offensive involveringer, men igjen helst etter at han trakk inn sentralt, slik som mot Lyn. Håpløst å gå på samme Pospech-finta to ganger: Den andre gangen ble det mål av det.
    Sundgot - 4: Veldig god som ballfordeler bak Occean de siste 30 i førsteomgang, men ville nok ha blitt byttet ut for tempo-Fellus litt tidligere i en ordinær TL-kamp.
    Occean - 5: Ble pakket godt inn av FCK-stopperne, men lar seg ikke anonymisere nå om dagen. Veldig mye involvert, selvsagt, og ser ut til at han har jobbet mye med plasseringsvalgene sine. Lå riktig nesten hver bidige gang, men led naturligvis under at innleggerne ikke hadde dagen. Var to tilfeller av dårlig balanse unna å score to mål.

    ->Fellus: Håret unna å putte. Synes han er positiv nå.
    ->Myklebust og Søgård: Korte innhopp

    Kanarifansen - 7: Førsteomgangen er helt fantastisk bra, med tanke på antallet. Dårlig start på andreomgang (øl/pissepause, formoder jeg), bedre etter det igjen.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4380

    #2
    Må bare si at Bertheussen imponerte stort!! Herlig å se hvordan han tråkker til i hver eneste duell og ofrer seg for laget. Han hadde faktisk presisjon i oppspillene og. Eneste minuset er at han litt for ofte velger for enkle løsninger når han er feilvendt bak der. Helt greit å ikke ta noen sjanser, men ofte gir han innkast langt inne på egen halvdel når han strengt tatt har tid til å klarere oppover i banen. Men en kanon match!!
    ..................

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      #3
      Opprinnelig skrevet av trigz
      Sundgot - 4: Veldig god som ballfordeler bak Occean de siste 30 i førsteomgang, men ville nok ha blitt byttet ut for tempo-Fellus litt tidligere i en ordinær TL-kamp.
      Litt uenig. Utfordringen er at LSK bytter alt for sent, uavhengig om det er TL, UEFA, Intertoto eller Cup-matcher. Slik har det beklageligvis vært siden Arnes tid.

      Slitne og tunge spillere (ofte Sundgot) blir alt for sent tatt av banen. Jeg er tilhenger av tidlige bytter. Hvis vi ligger under (som i går), kan friske ben snu kampen. Hvis vi leder (som mot Glimt), så kan unge spillere som Fellus spille på seg verdifull erfaring og selvtillit.

      Unntaket her er selvsagt enkelte kamper under Rösler. Han hadde en egen evne til å bytte bort poeng. Byttet av Mifsud når vi ledet 3-1 borte mot Lyn med en mann mindre må være historiens dårligste bytte i Tippeligaen. Uansett lag.

      PS. Litt på siden av analysen, men det du skriver legger opp til debatt.
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        #4
        Opprinnelig skrevet av _Jonern
        Må bare si at Bertheussen imponerte stort!! Herlig å se hvordan han tråkker til i hver eneste duell og ofrer seg for laget. Han hadde faktisk presisjon i oppspillene og. Eneste minuset er at han litt for ofte velger for enkle løsninger når han er feilvendt bak der. Helt greit å ikke ta noen sjanser, men ofte gir han innkast langt inne på egen halvdel når han strengt tatt har tid til å klarere oppover i banen. Men en kanon match!!
        Det kommer! gi ham litt tid og trygghet på dette nivået, så blir han nok litt mer venn med kula. Jeg tror han kommer til å bli dunderbra om han bare får spilletid.
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3438

          #5
          Når jeg ser Biffen spille, så skjønner jeg ikke hvorfor vi kastet bort penger på å hente Riseth. At han ofte velger enkle løsninger mener jeg er en bra ting. Når man er feilvendt med ball som bakerste mann er ikke tid eller sted for å forsøke noe lurt.

          Synes Brenne får litt godt betalt med tanke på de elendige skuddene hans, og Karim litt darlig med tanke på den defensive innsatsen. Ville nok selv satt begge på 4, men ellers lite å diskutere i boka denne gangen.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

            #6
            Opprinnelig skrevet av MortenA
            At han ofte velger enkle løsninger mener jeg er en bra ting. Når man er feilvendt med ball som bakerste mann er ikke tid eller sted for å forsøke noe lurt.
            Enig. Mange av de enkle lösningene hans kommer også som resultat av at han ikke tör å spille tilbake til keeper. Kan vel ikke klandre ham for akkurat det...
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7080

              #7
              Opprinnelig skrevet av MortenA
              Når jeg ser Biffen spille, så skjønner jeg ikke hvorfor vi kastet bort penger på å hente Riseth.
              Biffen har vært langtidsskadet og ikke bevist noe over lang tid. Dessuten synes jeg Vidar har vært god for oss. Men Biffen var kanongod i Køben, og jeg digger spillestilen hans.

              Håper Biffen får sjansen til å spille seg til plass på laget nå som Riseth sliter sånn med akillesen. Pål Steffen fungerer godt på høyreback, og Steinar P gjør seg ikke bort på venstresida. Da kan vi skyve Stensaas opp på flanken, Riise går inn på høyre side (Essediri i reserve), og Bjørkøy/Mouelhi/Brenne gir oss alternativer sentralt. Vips, og vi har et lag som bør være slagkraftig som f.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              Working...