Treninga lørdag 7. mai

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3208

    Treninga lørdag 7. mai

    På treninga på Åråsen lørdag 1100-1230 stilte 16 utespillere fra A-stallen og keeperne Misund og Jansen. Om Müller står i mål mot Kamma i morra er ikke klart. Han deltok ikke på dagens trening. Det var sikkert klokt i alle tilfelle, for å spare hånda.

    Fuglas A-stall er nå midlertidig redusert til 21 med David Vidarsson på (fortsatt...) utlån hjem til Island, til overgangsvinduet åpner igjen 1. juli. Strand er på skadelista. Kippe trente for fullt, men spiller ikke i morra. Harald Hauge har akkurat tatt stinga etter meniskoperasjon, begynner så smått trening i neste uke, og kan være tilbake et par uker etter.

    Verken de to afrikanerne eller Daniel Jungwirth fra Bayern-München var på treninga. Ifølge Rønnerns utmerkede referat fra møtet Rösler hadde arrangert med supporterne vurderes alle tre for en mulig framtid blant Fugla, men det er, ikke minst for Jungwirth, også økonomiske spørsmål.

    Rösler og Halle har vært flinke til å la mange slippe til på treningene og treningskampene i vinter, både av A-stallen og av rekrutter. I dag fikk Mats Jarnbjo være med på treninga.

    Ut fra dagens trening ser det ut til at samme 11'er som mot Odd starter i morra, hvis Müllers skade ikke holder ham ute. De 11 som ble drilla av Rösler var Misund og ute-10'ern fra kampen i Skien. Rösler er fortsatt veldig nøye med å få hele 10'ern til å bevege seg samla og kompakt, både framover, bakover og sidelengs.

    Mine tips er at Myklebust og Powell nesten er garantert innhopp, om det ikke skjer skader i andre ledd. Powell skyter knallgodt, så lenge han klarer å presse ballen ned. Også Mato har gode skudd. Det har slått meg at Mato kanskje kan være en god erstatter både på Wehrmans og kanskje enda mer på Koréns plasser, noe som gjør savnet av David neste halvannen måned noe mindre. Mato spilte framskutt midtbane på Skjetten, skårte bøtter med mål fra den posisjonen, og kan være et "ekstra" oppspillspunkt, med mye av samme evne som Sundgot som hodespiller, evne til å holde på ballen og sende klokt videre, og er i tillegg en god avslutter.

    gilbert
  • Ketil Cantona
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6813

    #2
    Veldig bra Gilbert, takker nok en gang!

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      #3
      Re: Treninga lørdag 7. mai

      Opprinnelig skrevet av gilbert
      Mine tips er at Myklebust og Powell nesten er garantert innhopp, om det ikke skjer skader i andre ledd.
      Ikke noe dristig tips det der. Powell er en mann du kan stole på i krigen enten det gjelder å kaste folk fremover på banen for å jage mål eller sikre seieren. Med sin enorme arbeidskapasitet, hodestyrke og innstilling er han gull verdt. Tenk om han hadde vært litt mer målfarlig.... Kan erstatte Sundgot eller som i Skien, en av spillerne på midtbanen, hvor så Sundgot blir dratt ned sentralt. Sundgot sin ro, pasningsfot, arbeidskapasitet og hodestyrke er gull verdt for LSK i hektiske sluttminutter.

      Myklebust er noe av det samme. En spiller som pr. dags dato er jevn med Mifsud og som vil komme inn med friske bein og prege matchen. Han har i tillegg klokskap som Mifsud ikke har, når det gjelder defensiv jobbing samt å frispille lagkamerater.
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • Galla
        Medlem
        Hoffnarr
        • Apr 2004
        • 42

        #4
        Re: Treninga lørdag 7. mai

        Tror Myklebust er mer en goalgetter enn Mifsud, han var kald foran holtan på torsdag, mens mifsud kliner til aleine med keeper.

        Men det er likevel riktig og starte med mifsud synes jeg, han er god for flere mål , og ett konstant uromoment for motstanderen.

        Galla
        Som tror myklebust blir stor etterhvert! toppscorer i 1 divisjon er sterkt av en unggutt!

        Kommentar

        • PA
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2004
          • 500

          #5
          jeg har aldri sagt det, men det er drit bra at sånne trenings"linker" kommer opp. 8)

          Kommentar

          Working...