Ambisjonene en av grunnene
Henning Berg innrømmer at en av grunnene til at han går til LSK etter sesongen er klubbens ambisjoner. - Jeg gleder meg til å begynne i LSK, sier han.
Av: Ole Kristian Bakkene
Fra 1. januar har LSK en ny hovedtrener. Navnet er ikke ukjente Henning Berg som har en fortid som både LSK-spiller og som kaptein på det norske landslaget.
- Selvfølgelig gleder jeg meg til å begynne i Lillestrøm, og til å bidra til at klubben kan bli best mulig, sier Henning Berg til LSK.NO.
- Men siden jeg er Lyn-trener i dag, og skal være det ut sesongen vil jeg heller snakke mer om hva som skal skje og hva slags planer vi har når jeg har avsluttet jobben på Ullevaal.
Grunnlaget for overgangen er gjennomtenkt.
- Det er flere grunner til at jeg ønsker å gå til LSK. Det er veldig mange ting som er på plass for at klubben skal lykkes i forhold til treningsfasiliteter og klubbdrift. Den lokale tilhørigheten og engasjementet i området er også delaktig. Klubben har i tillegg til en god spillerstall ambisjonene på plass. Jeg har lyst til å være med på å bidra til at Lillestrøm blir best mulig.
Per Mathisen, LSK-leder er godt fornøyd, han også.
- Vi er veldig godt fornøyde med å få Henning Berg som LSK-trener for de neste fem årene. Vi både gleder oss, og har stor tro på at det skal være med på å gjøre LSK til en toppklubb i framtiden. Hvor vi også legge stor vekt på utvikling av unge talenter, sier Per Mathisen.
Kommentar