Inn: Henning Berg - Ut: Fjøra

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • forzafugla!
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2008
    • 461

Opprinnelig skrevet av Grusom B
    Personlig lurer jeg vel egentlig mer på hva som foregår inni hodet ditt... Nordlie var Berg alene, trodde faktisk de fleste fugler hadde fått med seg dette. Styret har gjort et godt grep i å hente inn en av de to beste alternativene(nilsen er den andre) tilgjengelig, det er ikke rom for kritikk av av akkurat denne biten. Det er riktig og bra på alle mulige måter. Vi sliter med talentproduksjonen, så vi henter inn en trener som har fått frem utallige på sine få år i Lyn. Vi har dårlig med penger, så vi henter inn en trener som har bevist at han får det beste ut av begrensede midler. Vi har strevd etter bedre fotball i mange år, så vi henter en trener viss lag både prøvde og lyktes med å spille fin fotball.

Hva er det egentlig du syter for? At Uwe ble sparka er alle enige i at var feil, men det var altså én mann som sto bak.
    Hvis vi ansatte han pga det han klarte med "begrensa" ressurser, kunne vi feks ansatt Erlandsen eller Sandstø.. Og jeg veit ikke helt om jeg vil kalle de 100? milla brynestad tapte i lyn som begrensa resurser..

En positiv ting er hva Berg har gjort med unge norske talenter men dette har også mye og gjøre med dems sammarbeid med NTG.

Og det blir jo jævli morsomt med 10 nigerianere i stallen?

Sorry ass, det er maaange trenere vi kunne ansatt som ville gjort det bedre enn berg.. Det ser jo også ut som han blir psykotisk hver gang noe går imot han/lyn..

Kommentar

• Atene
      Juniormedlem
      Bøffelpromp
      • Jun 2007
      • 12

Opprinnelig skrevet av Kanariz
      Dette blir bra. Får bare håpe vi holder oss i tippeligaen da
      Klart vi holder oss i Tippeligaen

Kommentar

• Hamburg & Kanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 3006

Opprinnelig skrevet av trigz
        Berg, Bjar, Hoff, Shane og Bjarnason med på lasset fra Lyn hadde ikke vært dumt...
        Ta gjerne med Sokolowski også.
        LSK Norges beste lag

Kommentar

• andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

Ok, Ivar Hoff! Sug meg!

Kan det skje en hendelse på Åråsen, UTEN at du skal holde på å profilere deg med dine flåsete, "kontroversielle" og respektlöse mökkakommentarer.
          Istedetfor å utbasunere din hjertens glede over at Fjöra trekker seg, noe som veldig mange finner noe vemodig, så kan du vel fokusere på det du synes er fint med nyansettelsene. Du behöver ikke å gå inn for å väre en gretten drittgubbe. Sånn.
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Hamburg & Kanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 3006

Opprinnelig skrevet av forzafugla!
            Sorry ass, det er maaange trenere vi kunne ansatt som ville gjort det bedre enn berg.. Det ser jo også ut som han blir psykotisk hver gang noe går imot han/lyn..
            Han hadde noen uberettigede (og noen berettigede) utblåsninger som var litt over streken i begynnelsen av trenerkarrieren. Han har fått roet seg betraktelig. Tror vi han fått inn en moden trener nå som vil få tid å bygge opp et stort lag. En trener, og en klubbledelse må alltid måles på resultatet. Det er den som er fasit. Der har Berg gjort dine saker bra i en klubb som Lyn. Her kan han komme og vinne titler, med maks uttelling.

Takk til Fjørtoft. Fjøra er for alltid Fugl, for alltid LSK-fan uansett hva som hender.
            LSK Norges beste lag

Kommentar

• MedlemNR35
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2004
              • 905

Det er vel ikke så mye mer å si enn det som har blitt sagt. Henning Berg var en av tre trenere jeg virkelig önsket meg,- de to andre var Uwe Rösler og Ståle Solbakken. Det var også Henning som var mest realistisk så dette var litt forventet og utrolig gledelig.

Håper vi unytter oss av dette. Torgeir er selvförgelig velkommen. Berg kan også få ta med seg Soko og Hoff på free transfer.

Kommentar

• Armando
                Medlem
                Møteplager
                • Jul 2008
                • 88

Herregud så bra dette kommer til å bli!!!

Men det er jo selvsagt trist at Fjørtoft ikke forlenger...Har alltid hatt stor respekt for han og likt han siden han møtte opp på fotballskole for 6-7 år siden i Lillestrøm mens han fortsatt spilte i Stabæk. Jeg kommer ihvertfall til å savne han.

Bjarmann som manager nå hadde vært et lite plaster på såret.

Kommentar

• AndersL
                  Medlem
                  Bøffel
                  • Nov 2006
                  • 30

En veldig hyggelig nyhet og har stor tro på at Henning er riktig mann for oss. Får vi med Torgeir etter hvert også så blir det enda bedre.

Kommentar

• Rovfugl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 3672

Spennende med trenerbytte, men jeg ser ikke bare positive ting.
                    At HB gir ungutta tid på banen trenger ikke utelukkende å være en positiv ting.
                    At han gjør slikt i Lyn der da synes det er ok å havne midt på tabellen og ikke har de store ambisjonene er ok for min del.
                    Men når han kommer til Åråsen vil ambisjonene stige for han selv og det laget han har i forhold til det gammle, ikke alltid man kan ta den "risken" med å teste ut for mange unge talenter da.
                    Berg har sider som jeg slett ikke setter pris på, virker veldig ofte sur og grinete og skylder ofte på andre ting når han taper, dette er en egenskap alt for mange trenere har i Norge.
                    jeg er litt redd for at vi skal bli et lag sammenlignet med dagens lyn, med masse utlendinger fra nigeria spess som vil føre til et gjennomtrekk på Åråsen, kjøpe og selge talenter hele tiden, det gir oss ikke stabilitet og grunnlag til å bygge opp et lag som kan samkjøres til enhver tid.
                    Greit nok at Lyn gjør det ok nå, men jeg ser ikke stabilitet.
                    Så jeg ser noen uromomenter ved det å få HB som trener, men jeg håper på det beste og at LSK igjen kan bli et stabilt og godt lag som man nesten med sikkerhet kan regne med i toppen!

Velkommen Henning, måtte du gjøre det bra for oss, og måtte du holde LSK utenfor den kjøp og tilbudtaktikken som gjøres i Lyn
                    DØ FOR FUGLA!!!
                    http://www.fluefiskebloggen.no
                    LSK er min religion
                    Ujah er min gud

Kommentar

• Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

Mine tanker rundt Henning Berg:

Vi har fått inn en trener som har bevist at han holder nivået for norsk tippeliga. Han har klart å skape en middelhavsfarer av Lyn, noe som er relativt respektabelt med tanke på hvilke spillere den klubben besitter. Kanskje litt over middelhavsfarer til og med. Personlig synes jeg Henning Berg fremstår som Tippeligaens mest usympatiske type på tv. Det betyr ikke at han ikke kan være en fantastisk trener av den grunn. Uttalelsene til Kevin Larsen(nå Tromsø), tar jeg med en klype salt, da det er en selvfølge at en spillergruppe på 25 ikke føler seg rettferdig behandlet av trenern.

Å tro at LSK vil bli en talentfabrikk med Henning Berg ved roret, kaller jeg i beste fall naivt. Jeg føler meg relativt trygg på at vi vil se en helt annen profil i LSK under Berg, enn hva han har kjørt i Lyn. Disse ordene skal jeg spise i meg, dersom vi om 3 år stiller med et ungt og lovende mannskap som marsjerer mot gull. Rett og slett fordi det er forskjell på LSK og Lyn. Lyn har bare ungguttene å satse på, mens vi i LSK har langt flere etablerte spillere som jeg ikke tror Berg setter ut for yngre krefter. For meg virker Berg til å være såpass kynisk at han til enhver tid tar de valgene som skal til for at han tror laget kan oppnå størst suksess. Dersom det vil si å stille med en 11'er med snittalder på 35, tror jeg Berg gjør nettopp dette.

Kynismen hans er definitivt både et pluss og minus. Pluss, fordi det kan gi oss mange gode resultater og sikre seiere i jevne kamper som vi tidligere har mistet poeng i. Minus, fordi vi risikerer å ende opp som et lag som byr på kjedelig fotball den siste halvtimen av hver match. Jeg ønsker ikke at LSK skal bli en klubb som blir bitt av krampebasillen, slik Henning har innført i Lyn de siste årene. Slike ting håper jeg vi slipper, da jeg ønsker at LSK skal framstå som et fair lag. Kynisme, gjerne, men ikke for enhver pris.

Når det gjelder LSK i media, tror jeg ikke Henning Berg styrker oss noe i forhold til feks. Tom Nordlie. Eller Uwe Rösler. Henning Berg er et steinansikt som til tider kommer med plumpe og uheldige uttalelser. Noen mener det tilhører fortiden, jeg mener det tilhører personligheten. Måten Berg regelrett skjelte ut dommern etter Rosenborg-kampen på Ullevaal, der "alle" så at Iversen handset, var direkte pinlig. Bergs humør kommer nok ikke klubben tilgode, men dersom Bjarmann blir ansatt, får vi håpe at LSK er fornuftige nok til å la han ta seg av mediehåndtering framfor Berg. Bjarmann er nemlig et sympatisk fjes som det er umulig å mislike. Jævla fin fyr, håper han erstatter Fjøra, som jeg forøvrig synes det er småkjiipt å miste. Er ikke overbevist om at det er en dårlig løsning for hverken Fjøra eller klubben, men det vil bli synsing. Jeg tror dog ikke noe på at dette handler om uenigheter i hvordan organiseringen i klubben osv fungerer. Mathisen må gjerne prøve å lure vanlige mann i gata, men jeg kjøper ikke den der.

Jeg ønsker Henning lykke til, håper han løfter LSK til nye høyder, slik jeg alltid håper når nye personligheter kommer inn. Han er ingen karismatisk fyr, men er han en like god trener som det sies, gir jeg blanke i det. Hadde selvsagt vært morsomt med noen unge gutter opp og fram, men dette tror jeg som nevnt er noe som ligger i Lyn-kulturen, og som ikke er noe Berg kommer til å utmerke seg med. Så får vi se om LSK har tålmodighet til å la Berg fortsette dersom resultatene uteblir i startperioden. En 5-årskontrakt tyder på at man ser langsiktig, men jeg tør aldri stole på noen når det gjelder LSK.
                      Lauken er vår venn!

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 3006

Mine tanker omkring Henning Berg: mannen har en veldig stor vinnervilje.
                        Vi så det før LSK, vi så det i LSK, vi så det på landslaget, vi så det i Blackburn og i Manchester United. Han er en skikkelig fighter.
                        Last edited by Hamburg & Kanari; 19.08.2008, 12:23.
                        LSK Norges beste lag

Kommentar

• Smukken
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2004
                          • 720

Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                          Vi så det før LSK, vi så det i LSK, vi så det på landslaget, vi så det i Manchester United. Han er en skikkelig fighter.
                          Også er han veldig empatisk - vet noen (han ene var også handikappet)som kjøpte fake billetter til CL kamp med ManU for en del år siden av et nettsted. Da tilbudte Berg seg å skaffe billetter og han betalte det hele. WORD sier jeg. Tror denne egenskapen kommer til å skape "en god" harmoni innad i gruppen.
                          Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

Kommentar

• Kanarifugl84
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2007
                            • 2319

Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                            Vi så det før LSK, vi så det i LSK, vi så det på landslaget, vi så det i Manchester United. Han er en skikkelig fighter.
                            Vi så det også gjennom 2 perioder i Blackburn. På banen var han enorm, på benken har han absolutt mulighetene til å bli det - hvertfall i Tippeligaen.

Kommentar

• trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7131

Skal hilse til forumet fra Shane, som skriver: "Congrats mate! He's a good coach!"

I programmet før LSK-Lyn sa han forresten følgende:
                              "...Lyn har klart sakene godt i Tippeligaen. Henning Berg får mye av æren for det. – Jeg liker trenerstilen hans godt, han er alltid konstruktiv og veldig positiv å ha med å gjøre. Vi har en stor grad av frihet i spillet vårt, selv om vi også har klart definerte rammer. Henning sier at If you think it’ll work, go for it. Det passer meg strålende."
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Grusom B
                                Generalissimo Bellisimo
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6248

Hvis vi ansatte han pga det han klarte med "begrensa" ressurser, kunne vi feks ansatt Erlandsen eller Sandstø.. Og jeg veit ikke helt om jeg vil kalle de 100? milla brynestad tapte i lyn som begrensa resurser..

En positiv ting er hva Berg har gjort med unge norske talenter men dette har også mye og gjøre med dems sammarbeid med NTG.

Og det blir jo jævli morsomt med 10 nigerianere i stallen?

De hundre millionene det er snakk om i tap for Brynestad stammer fra administrasjon, tror knappest det er snakk om spillerkjøp(muligens kontrakter). Hvem var den siste spilleren Lyn brukte mange penger på? Hva i all verden er galt med nigerianere? Er det utlendinger i TL generelt du vil ha kål på, eller mener du simpelthen at norge er for nordmenn? Jeg vil også gjerne ha så mange nordmenn som mulig i en norske klubber(ikke bare LSK), men sånn som fotballen er blitt må man finne seg i importerte innslag. Om de kommer fra Nigeria eller Nauru er samme faen for meg, så lenge de er gode nok. Lyn er forøvrig et av de lagene som stiller flest norske i startelleveren. Mot oss var det kun fire utlendinger på banen fra start, hvorav EN HEL spiller var fra Nigeria. Eddie Gustafsson burde vel vært tilbudt statsborgerskap for lenge siden, han er så godt som norsk i min bok, og burde være et hett alternativ for landsen(med mindre han har kamper for sverige, akkurat det gidder jeg ikke sjekke). Synes du Uwe var så jævlig eksemplarisk og fintfølende når det gikk skeis? Should I go hang myself, jeg også, kanskje? Bedre med en som er psykotisk enn en psykopat(gjett hvem).

Du er på bærtur, lille venn.
                                Last edited by Grusom B; 19.08.2008, 12:43. Begrunnelse: spesifisering
                                Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• m_skedsmo
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Aug 2006
                                  • 212

Ser at diskusjonen raser på lynsupporterne sitt forum. Mange vil ha Berg ut allerede nå fordi de ikke vil at han skal "gå rundt og sette LSK griller i hodet på Hoff, Sokolowski og Gustavson". De mener også at Bjarmann så godt som er klar for LSK han også, og at Lyn derfor ikke vil ha en trener og en manager som fokuserer mer på LSK enn på Lyn. Skjønner de godt jeg, og lurer på om det åpner for muligheten for at Berg sparkes ut og tar over LSK med en gang, og om Bjarmann da følger etter samme dag?

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

På bastionens forum virker det som at de fleste er sikre på at Bjarmann også går. Personlig synes jeg det hadde vært et herlig gjennsyn. I tillegg til gode skussmål innad i Lyn jobber han visstnok meget bra sammen med Henning.

Lurer også på hvem som har æren for Lyns utlendinger. Shittu er jo mannen som henter nigerianere, men hvem henter de andre? Gustavinho og han nye uruguayern f.eks. Har Berg eller Bjarmann æren for disse?

Kunne tenkt meg noe godt og utenlandsk for en billig penge på Åråsen igjen.
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                      Lurer også på hvem som har æren for Lyns utlendinger. Shittu er jo mannen som henter nigerianere, men hvem henter de andre? Gustavinho og han nye uruguaiern f.eks. Har Berg eller Bjarmann æren for disse?
                                      Jeg vil tro det er Terje Liverød.
                                      Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• KimFL
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 1410

Akkurat det veit vi nok ikke. Tviler på at det er så mange tilgjengelige trenere på markedet som hadde vært noe bedre alternativer. Og med tilgjengelig, mener jeg folk som ikke må kjøpes ut av den klubber de er i. Koster penger det, skjønner du.

Og psykotisk? Ikke noe spesielt mer enn andre tippeligatrenere, kanskje med et par unntak.

KimFL

Kommentar

• kemkers
                                          Medlem
                                          Hoffnarr
                                          • Sep 2007
                                          • 63

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                          På bastionens forum virker det som at de fleste er sikre på at Bjarmann også går. Personlig synes jeg det hadde vært et herlig gjennsyn.
                                          Tenk å høre "bakerst i rekka" runge over Åråsen igjen.. Himmelsk! Eventuelt skrive den om til "oppe på läktaren"

Kommentar

Working...