Inn: Henning Berg - Ut: Fjøra

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • m_skedsmo
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Aug 2006
    • 212

Nå spekulerer også alle riksavisene i om Bjarmann følger med Berg til LSK.

Bjarmann selv ser ganske artig ut på webtv der han sier han er ansatt i Lillestrøm...oopps Lyn... og han er ikke veldig bombastisk i at han skal fortsette i Lyn. Sier bare om og om igjen at han skal finne ny trener til Lyn...

Blir spennende å se hvor lang tid det tar før han annonseres som ny Manager/Sportsdirektør. Kan jo være at de venter litt for at det ikke skal se ut som om JÅF blir direkte erstattet med Bjarmann..

Kommentar

• hennern
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Apr 2006
      • 157

KRINGSJÅ (VG Nett) Styreleder i Lillestrøm, Per Mathisen, legger ikke skjul på at Åråsen-legenden Torgeir Bjarmann kan være aktuell som Jan Åge Fjørtofts etterfølger.

BJARMANN, BJARMANN! BJARMANN ER EN AV OSS, AV OSS!

VELKOMMEN SKAL DU VÆRRA!!!!! Kanskje du vet om noen afrikanere som klubben kan tjene litt på?
      det er helt for jævelig

Kommentar

• forzafugla!
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2008
        • 461

Opprinnelig skrevet av Grusom B
        De hundre millionene det er snakk om i tap for Brynestad stammer fra administrasjon, tror knappest det er snakk om spillerkjøp(muligens kontrakter). Hvem var den siste spilleren Lyn brukte mange penger på? Hva i all verden er galt med nigerianere? Er det utlendinger i TL generelt du vil ha kål på, eller mener du simpelthen at norge er for nordmenn? Jeg vil også gjerne ha så mange nordmenn som mulig i en norske klubber(ikke bare LSK), men sånn som fotballen er blitt må man finne seg i importerte innslag. Om de kommer fra Nigeria eller Nauru er samme faen for meg, så lenge de er gode nok. Lyn er forøvrig et av de lagene som stiller flest norske i startelleveren. Mot oss var det kun fire utlendinger på banen fra start, hvorav EN HEL spiller var fra Nigeria. Eddie Gustafsson burde vel vært tilbudt statsborgerskap for lenge siden, han er så godt som norsk i min bok, og burde være et hett alternativ for landsen(med mindre han har kamper for sverige, akkurat det gidder jeg ikke sjekke). Synes du Uwe var så jævlig eksemplarisk og fintfølende når det gikk skeis? Should I go hang myself, jeg også, kanskje? Bedre med en som er psykotisk enn en psykopat(gjett hvem).

Du er på bærtur, lille venn.
        Jeg har ikke noe generelt imot nigerianere/utlendinger, men hvor mye tull har vi ikke sett fra nigerianerne de siste åra? Mikel saken feks.. Og han andre i kamma.. Afrikanerne spiller også generelt ganske dirty fotball som annan og drogba feks.. Og hva skjer med de afrikanerne som blir henta når de er 16-18 år og ikke slår igjennom? De har droppa hele skolegangen for fotballen og når de er et par og 20 sitter de ikke igjen med en dritt.. Det minner meg no jævlig om hva vi ser hvis vi går ned på karl johan idag.. (Les rotten menneskehandel).

Henning Berg er god med unge talenter, men jeg tror ikke han vil klare seg i en klubb med gull ambisjoner som jeg virkelig håper vi har.. Vil ikke at lsk skal bli en farmer klubb for chelsea og være godt fornøyd med en 6. plass....

Kommentar

• trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7131

Opprinnelig skrevet av forzafugla!
          Henning Berg er god med unge talenter, men jeg tror ikke han vil klare seg i en klubb med gull ambisjoner som jeg virkelig håper vi har.. Vil ikke at lsk skal bli en farmer klubb for chelsea og være godt fornøyd med en 6. plass....
          Noe som i hvert fall ikke fører oss noe vei, er å være negativ og pessimistisk allerede tre måneder før mannen begynner sitt virke i klubben. Maken til sutring!
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• forzafugla!
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2008
            • 461

Opprinnelig skrevet av trigz
            Noe som i hvert fall ikke fører oss noe vei, er å være negativ og pessimistisk allerede tre måneder før mannen begynner sitt virke i klubben. Maken til sutring!
            Når vi kvitter oss med fjøra for og ansette Berg begynner jeg å sutre litt..
            Jaja lykke til fjøra! Kanskje du blir ansatt i en klubb som har sjangs til og vinne noe de neste 20 åra.. Aafk eller lyn kanskje?

Kommentar

• Kjølnerdomen
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Jun 2008
              • 148

Må si jeg har blitt enda mere positiv til denne nyheten, etter å ha lest litt på Lyn-forumet. Overraskende stor andel som hyller HB, til tross for at han forlater klubben. Tyder på at det går an å bli glad i grinebitere også

Kommentar

• Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6248

Jeg har ikke noe generelt imot nigerianere/utlendinger, men hvor mye tull har vi ikke sett fra nigerianerne de siste åra? Mikel saken feks.. Og han andre i kamma.. Afrikanerne spiller også generelt ganske dirty fotball som annan og drogba feks.. Og hva skjer med de afrikanerne som blir henta når de er 16-18 år og ikke slår igjennom? De har droppa hele skolegangen for fotballen og når de er et par og 20 sitter de ikke igjen med en dritt.. Det minner meg no jævlig om hva vi ser hvis vi går ned på karl johan idag.. (Les rotten menneskehandel).

Vel, hva menneskehandel angår er vi selvsagt enige. Det er en verdensomspennende tragedie, og det er republikanerene som har skylda sammen med resten av den vestlige verdens politiske høyreside, som alle er svin og krigsforbrytere som ikke burde få annet enn bly i panna, men som som regel sitter igjen med U-landsgull i lanken. Det er et kjempeproblem med afrikanske unggutter som blir lovet gullkantede kontrakter i Europa, for så å finne seg selv ensomme, forlatte og uten selv det begrensede fremtidshåpet hjemlandet kan by på ettersom de ikke kommer seg dit uten hjelp. Hvordan dette angår Henning Berg forstår jeg likevel ikke. Det er vel heller motsatt, i Lyn har faktiske talenter fått muligheten til å etablere seg ieuropeisk fotball, og de aller fleste av dem som har vært innom der i gården har også gjort nettopp det.

Jeg synes også du er ekstremt urettferdig som trekker frem Mikel og Abiodun. Det er bevist i norsk rett at Mikel var en uskyldig part som ble offer for sitt eget talents inntjeningspotensial, mens Abiodun er en umoden ung mann som ikke har klart å venne seg til den proffesjonelle fotballens krav til disiplin. Dem er det jævlig mange av, se bare på Steffen Iversen, som er en mye større tulling. Å påstå at afrikanere generellt spiller "dirty fotball" er i verste fall rasistisk og i beste fall grenseløst idiotisk. Drogba og Annan har begge hatt sine incidenter, det stemmer det, men det har Eric Cantona, Zinedine Zidane, David Ginola, Fabien Barthez og Laurent Blanc også. Alle hvite franskmenn er dermed, i følge din logikk, grisespillere. Du viser bare at du ikke kan noenting om afrikansk fotball, som i motsetning til europeisk fotball, fortsatt preges av spillere som oser spilleglede, oppfinnsomhet og moro. Du burde sette deg ned i januar 2010 og se på neste African Nations. Så kan du sammenligne det du blir vist med det tett påfølgende VM. Jeg garanterer at du vil se mer sjel, fotballglede og entusiasme i førstnevnte mesterskap.

Til slutt: Hvordan klarer du å få Henning Berg til å være en trener som ikke vil klare seg i en større klubb hvor det stilles forventninger om mer enn sjetteplasser? Har du helt glemt hvor han tilbragte store deler av karrieren sin? Er det noe den mannen vet hvordan han skal takle er det nok forventninger og press!
                Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Kristiansen
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2007
                  • 1332

Synes Fjøra burde få æresmedlemskap i KFL. Fjøra har gjordt sinnsykt mye bra for klubben vår.

Kommentar

• Fugla
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 1718

Vel, hva menneskehandel angår er vi selvsagt enige. Det er en verdensomspennende tragedie, og det er demokratene som har skylda sammen med resten av den vestlige verdens politiske venstreside, som alle er svin og krigsforbrytere som ikke burde få annet enn bly i panna, men som som regel sitter igjen med U-landsgull i lanken...
                    Homer Simpson.

www.ultrassarp.no

Kommentar

• forzafugla!
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2008
                      • 461

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                      Jeg synes også du er ekstremt urettferdig som trekker frem Mikel og Abiodun. Det er bevist i norsk rett at Mikel var en uskyldig part som ble offer for sitt eget talents inntjeningspotensial, mens Abiodun er en umoden ung mann som ikke har klart å venne seg til den proffesjonelle fotballens krav til disiplin. Dem er det jævlig mange av, se bare på Steffen Iversen, som er en mye større tulling. Å påstå at afrikanere generellt spiller "dirty fotball" er i verste fall rasistisk og i beste fall grenseløst idiotisk. Drogba og Annan har begge hatt sine incidenter, det stemmer det, men det har Eric Cantona, Zinedine Zidane, David Ginola, Fabien Barthez og Laurent Blanc også. Alle hvite franskmenn er dermed, i følge din logikk, grisespillere. Du viser bare at du ikke kan noenting om afrikansk fotball, som i motsetning til europeisk fotball, fortsatt preges av spillere som oser spilleglede, oppfinnsomhet og moro. Du burde sette deg ned i januar 2010 og se på neste African Nations. Så kan du sammenligne det du blir vist med det tett påfølgende VM. Jeg garanterer at du vil se mer sjel, fotballglede og entusiasme i førstnevnte mesterskap.

Jeg så på Africa Nations cup i år, og deretter em.. Er ikke i tvil om hva jeg helst ville sett om jeg måtte velge en av delene.. I Afrika cupen var det bråk, knuffing, filming og usportslige ting hele tiden...

Og ang Henning Berg så er det ikke bare det at han må tåle presset.. Han må også ha kvalitetene.. Selv om han har vært med på myeee i sin tid som proff, så spørs det om han vil komme like langt på trenersiden..

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

Ser på bastionen.no at flere er redd for at speidernettverkene i utalandet vil forsvinne med Bjarmann. Har heller ikke sett noen svar på at det ikke er han som er mannen som skaffer de utenlandske spillerne.

Kan han bringe med seg noen av disse godene til sportsklubben er han en enda mer attraktiv mann for oss.

Kjenner jeg håper veldig på Bjarmann.
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• sniper
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 5254

Opprinnelig skrevet av the fugla man
                          Synes Fjøra burde få æresmedlemskap i KFL. Fjøra har gjordt sinnsykt mye bra for klubben vår.
                          Du får sende inn forslag til årsmøtet i KFL, det er de som tar stilling til slikt.

Petter

Kommentar

• Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6248

Opprinnelig skrevet av Fugla
                            Vel, hva menneskehandel angår er vi selvsagt enige. Det er en verdensomspennende tragedie, og det er demokratene som har skylda sammen med resten av den vestlige verdens politiske venstreside, som alle er svin og krigsforbrytere som ikke burde få annet enn bly i panna, men som som regel sitter igjen med U-landsgull i lanken...
                            Nei så vittig! Nesten så man skulle tro du hadde vært litt sånn lur/frekk(clever, altså), hadde det ikke vært for at poenget er så dumt og meningsløst.

Forza: Hvorfor tror du det skorter på kvalitetene? Du har jo ikke underbygget et kvekk av hvorfor du ikke er fornøyd med ansettelsen!

Hva angår det du så på i går er motsvaret mitt veldig enkelt: du ljuger. Jeg nekter å tro på at du satt å så på AC og EM i går, spesielt fordi det er litt for enkelt å trekke frem når du blir satt til veggs for holdningene dine til afrikansk fotball dagen etter. Jeg så forøvrig minst 75% av kampene live, og bortsett fra Andre Bikey mot Ghana(GAL MANN) var det vel ikke mye å syte over. Jeg så også alle EM-kampene, og det var mye mer usportslige takter der. Minst halvparten av lagene stilte med spillere fra Chelski...
                            Edit: hva skjedde med quoten??
                            Last edited by Torolf; 19.08.2008, 21:40.
                            Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• forzafugla!
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2008
                              • 461

[quote=Grusom B;281877][quote=Fugla;281863]Vel, hva menneskehandel angår er vi selvsagt enige. Det er en verdensomspennende tragedie, og det er demokratene som har skylda sammen med resten av den vestlige verdens politiske venstreside, som alle er svin og krigsforbrytere som ikke burde få annet enn bly i panna, men som som regel sitter igjen med U-landsgull i lanken...
                              Opprinnelig skrevet av Fugla

Nei så vittig! Nesten så man skulle tro du hadde vært litt sånn lur/frekk(clever, altså), hadde det ikke vært for at poenget er så dumt og meningsløst.

Forza: Hvorfor tror du det skorter på kvalitetene? Du har jo ikke underbygget et kvekk av hvorfor du ikke er fornøyd med ansettelsen!

Hva angår det du så på i går er motsvaret mitt veldig enkelt: du ljuger. Jeg nekter å tro på at du satt å så på AC og EM i går, spesielt fordi det er litt for enkelt å trekke frem når du blir satt til veggs for holdningene dine til afrikansk fotball dagen etter. Jeg så forøvrig minst 75% av kampene live, og bortsett fra Andre Bikey mot Ghana(GAL MANN) var det vel ikke mye å syte over. Jeg så også alle EM-kampene, og det var mye mer usportslige takter der. Minst halvparten av lagene stilte med spillere fra Chelski...
                              Edit: hva skjedde med quoten??
                              Jeg er ikke fornøyd med ansettelsen pga HB ikke har bevist en dritt i norsk fotball.. At han er god med unge talenter må være det eneste, men jeg føler vi ikke trenger Mikel/Ighalo/Annan tendenser på åråsen.. "Han har klart seg godt med lite penger osv" Greit nok det, men det er ikke til og gjemme bort at Brynestad trakk seg fra sammarbeidet med lyn med flere 100 mill i minus.. Det er samma om disse penga ble borte på kontrakter/kjøp/administrasjon osv..

Og jo jeg så både ac og em, og det var lett og se hvor det var mest usportslig dritt..

Jeg lurer også litt på hva ambisjonene til LSK er.. Om PB ikke er intresert i og spytte inn mer penger og vi sikter på en 6. plass er det ok med HB. Men om vi skal satse som vi har gjort de siste åra og gå for gull, mener jeg helt klart at vi må få inn noe bedre..

Kommentar

• trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7131

Grusom B fortjener gullmedalje for sin klarsynthet. Bravo!

Og igjen: Hvor negativ er det mulig å bli?! Henning Berg har ikke begynt i klubben enda, og allerede stilles det spørsmålstegn ved hvorvidt en fyr som spilte i verdens største klubb i verdens mest eksponerte fotballiga i en årrekke, spilte 100 landskamper og er en av tidenes høyest meritterte norske fotballspillere takler PRESSET ved å trene LSK?

I motsetning til Uday har Berg vist at han er en superb taktiker, som er fleksibel, og evner å få det beste ut av det han har å jobbe med. Skjerpings!
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• forzafugla!
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2008
                                  • 461

Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Grusom B fortjener gullmedalje for sin klarsynthet. Bravo!

Og igjen: Hvor negativ er det mulig å bli?! Henning Berg har ikke begynt i klubben enda, og allerede stilles det spørsmålstegn ved hvorvidt en fyr som spilte i verdens største klubb i verdens mest eksponerte fotballiga i en årrekke, spilte 100 landskamper og er en av tidenes høyest meritterte norske fotballspillere takler PRESSET ved å trene LSK?

I motsetning til Uday har Berg vist at han er en superb taktiker, som er fleksibel, og evner å få det beste ut av det han har å jobbe med. Skjerpings!
                                  Det er ikke bare presset han må takle for og trene lsk, han må ha kvalitene og..

Hvis en god spiller alltid blir en bra trener burde jo Zidane være verdens beste trener nå?

Kommentar

• asker_kanari
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2007
                                    • 208

Tror dette vil bli bra! :mrgreen:

Berg er en av de bedre i vippeligaen, og var vell egentlig det eneste norske alternativet til jobben.

Synd fjøra forsvinner, men av og til går det sånn. Men han er en oppegående kar som helt sikkert lander trygt med begge beina i en ny jobb.

Det første han kan gjøre for klubben er i alle fall å vinne kampene mot Molde(H), HamKam(B) og Aafk(H) som gjenstår.

Kommentar

• mooph
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 1496

Jaha, Berg inn, Fjøra ut...

Hmm, hverken jubel eller tårer fra min side, jeg konstanterer at det mye omtalte sportslige utvalg nå har gjort sitt valg.

...og forresten, lykke til videre Fjøra.
                                      Fugla mot nye høyder

Kommentar

• tilt
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2007
                                        • 813

Endelig en gladnyhet fra Åråsen !

Olala ! Dette var en god nyhet !

Greit at HB kan virke litt sutrete i media, men det er jo fordi han hater å tape. Jeg tror faktisk ikke han tåler å tape. Han jukser sikkert i ludo med unga sine og det er fantastisk bra at Lsk har henta inn en sånn fyr. Stabil, takler press, god taktisk og med brei internasjonal erfaring er dette det aller beste valget vi kunne gjort pr dags dato. Han var sågar aktuell for Blackburnjobben i sommer (selv om det var silly season) så det er klart dette er en gullsignering.

Og hva angår media har han uansett ikke de samme psykotiske trekkene som en del andre som har vært i media når det har blåst rundt klubben vår har. Tenker på Uday, Ivar Hoff, Grønlund her. Og selv om han ikke har virka psykotisk, heller fjåsete, er det nok også en mediebelastning mindre at Fjøra stikker. Dog med en fjær i hatten . Takk Fjøra for fire og et halvt år med spennende, oppturer og nedturer.

5 års kontrakt er nok litt i overkant optimistisk men forhåpentligvis gjør HB det så bra med Fugla at han forsvinner til en større klubb (I utlandet vel og merke) etterhvert, og signalet om at han blir satsa på er det ihvertfall ingenting i veien med. Kontinuitet er nøkkelen til resultater, det vet alle.

Hva angår Bjarmann er det jo bare å krysse fingra å håpe på det beste.
                                        Det var vel jobben som sjef for sportslig utvalg han hadde lyst på når han gikk til Liiiin så det hadde vært topp å få den gamle røvern tilbake der han hører hjemme. Om han klarer å få meg seg noen av spillerne også vil ingenting være bedre. Hoff, Holmen, Obifule og Eddie vil alle kunne gå rett inn i førsteelvern.

Ivar Hoff. Du er wanker av dimensjoner. Makan til surmulende, bitter, besserwisseroppgulping som du driver med har jeg ikke sett makan til. Hvis du ikke klarer å si noe positivt uten å sjikanere andre får du snurpe igjen det klamme arret i fjeset. Nuff said.

En gledens dag. Og nå skal det feires ! Boojakka !
                                        livet er en gamp for de som ikke kan si k
                                        https://twitter.com/#!/KjetiI

Kommentar

• Kimito
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 2602

Jeg er ikke fornøyd med ansettelsen pga HB ikke har bevist en dritt i norsk fotball.. At han er god med unge talenter må være det eneste, men jeg føler vi ikke trenger Mikel/Ighalo/Annan tendenser på åråsen.. "Han har klart seg godt med lite penger osv" Greit nok det, men det er ikke til og gjemme bort at Brynestad trakk seg fra sammarbeidet med lyn med flere 100 mill i minus.. Det er samma om disse penga ble borte på kontrakter/kjøp/administrasjon osv..

Og jo jeg så både ac og em, og det var lett og se hvor det var mest usportslig dritt..

Jeg lurer også litt på hva ambisjonene til LSK er.. Om PB ikke er intresert i og spytte inn mer penger og vi sikter på en 6. plass er det ok med HB. Men om vi skal satse som vi har gjort de siste åra og gå for gull, mener jeg helt klart at vi må få inn noe bedre..
                                          Han gjorde det bra for Lyn i 2005, selv om stallen til Lyn var veldig god da. Før dennes sesongen var jeg rimelig sikker på at Lyn kom til å slite i det området som vi sliter i for øyeblikket, men Berg har faktisk klart å få en begrenset spillerstall til å prestere mye over evne. Ingen ville ha Indy da han stod uten kontrakt, men Berg har gjort han til en god stopper.

Holmen hadde jeg ingen tro på, men han har jommen begynt å levere han også. Lyn ha gjort smarte kjøp, men det er ingenting ved Lyns spillerstall som tilsier at de skal være mye bedre enn LSK pr. dags dato. Skal ikke Berg da ha kred for å ligge langt over oss?

Hvordan Brynestad har drevet det økonomisk i Lyn er ikke noe Berg kan noe for. De som styrer med økonomien i LSK virker til å vite hva de driver med, så jeg tror ikke vi skal bekymre oss nevneverdig for det. Du kan virkelig ikke mene at Berg har jobbet med et spillermateriale og med rammer som har vært misunnelsesverdig for oss?

Mikel/Ighalo/Annan-tendenser, sier du? Jeg er enig i at Annan virker som en tåpe, men Mikel spiller ikke styggere enn din jevne engelskmann, og jeg har ikke sett noe galt når Ighalo har spilt. Hvorfor dette hatet mot Afrika? Voksne mennesker burde forstå bedre enn å tro at alle mennesker på et kontinent er slemme fordi de ser noen være det. Josef Fritzl gjør ikke alle østerrikere grusomme.

Han har ikke bevist noe i norsk fotball sier du? Ut fra et slikt prinsipp, bør du kanskje sjekke ut hvilken trener som "bare" hadde et opprykk til Allsvenskan og tre påfølgende ellevteplasser før han dro til Norge. Jeg tror vi kan være enige om at han er dyktig i alle fall.
                                          Ferdigskåra

Kommentar

Working...