Inn: Henning Berg - Ut: Fjøra

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • skotten
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 1794

At Henning Berg overtar treneransvaret er en kjempenyhet, tror LSK er langt mer hånd i handske enn Lyn for Berg.

Likevel, en (forhåpentligvis ubegrunnet) frykt jeg får oppi det hele, er at Erland Johnsen nå skal ha ansvaret å berge plassen i Tippeligaen på oppsigelse. Sist vi hadde trener sittende på oppsigelse var det null sprut hele høstsesongen (2004). Er heldigvis spillerne som spiller, men tror ikke aspektet jeg nevner skal glemmes helt...

Kommentar

• Nr10
      Medlem
      Bøffel
      • Mar 2007
      • 31

Kommer Bjarmann hjem?

Det hadde vært spennende, men da MÅ LSK kreve at mannen klepper av seg Tudor-sveisen, kan ikke gå sånn lenger :oops:

Kommentar

• gamle-perta
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2418

Om Henning Berg:
        Det beste norske alternativet. Rangerer ham foran Steinar Nilsen pga hans policy med unge spillere.
        Hvilken svenske eller danske vi evt gikk glipp av ved å ansett Henning blir bare spekulasjoner. Men Berg alene er ingen suksessgarantist. LSKs administrasjon/organisasjon må utvikles parallelt. Pr i dag mangler det mye i alle ledd.

Om Fjøra:
        Har gjort en svært god jobb, all honnør. Støtter forslaget om æresmedlemsskap
        Samtidig er det naturlig at han gir seg nå. Han har vært gjennom en svært turbulent periode med klubben de to siste årene. På spillersiden er det også en stund siden han traff skikkelig...? Men dette jo kan skyldes at han ikke har fått muligheten/blitt overkjørt av resten av sportslig utvalg. Hva vet jeg.
        Uansett: Takk, Jan Åge!
        Mvh
        Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Emil B
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 5921

Opprinnelig skrevet av skotten
          At Henning Berg overtar treneransvaret er en kjempenyhet, tror LSK er langt mer hånd i handske enn Lyn for Berg.

Likevel, en (forhåpentligvis ubegrunnet) frykt jeg får oppi det hele, er at Erland Johnsen nå skal ha ansvaret å berge plassen i Tippeligaen på oppsigelse. Sist vi hadde trener sittende på oppsigelse var det null sprut hele høstsesongen (2004). Er heldigvis spillerne som spiller, men tror ikke aspektet jeg nevner skal glemmes helt...
          Erland Johnsen er helt sikkert lysten på å gjøre en kjempe innsats med laget ut sesongen. Får å vise sportslig utvalg at han duger som trener på toppnivå.

Kommentar

• reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13278

Opprinnelig skrevet av Nr10
            Det hadde vært spennende, men da MÅ LSK kreve at mannen klepper av seg Tudor-sveisen, kan ikke gå sånn lenger :oops:
            Det er selvfølgelig et skritt i feil retning. Herfra og ut bør han gå for en jan banan-sveis. Grunnlaget er der.

Kommentar

• skotten
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 1794

Opprinnelig skrevet av VK
              Erland Johnsen er helt sikkert lysten på å gjøre en kjempe innsats med laget ut sesongen. Får å vise sportslig utvalg at han duger som trener på toppnivå.
              La oss håpe du har rett!

Kommentar

• reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13278

Er vel større sjanse for at EJ og Grodås tar en rekdal nå, og konsentrerer seg om nettpoker'n på kontoret mens materialforvalteren leder treningene.

Er enig med Fjøra i at dette burde vært tatt ved sesongslutt og ikke i dag. Skaper bare problemer for alle å gå ut med avtalen nå.
                Last edited by reka; 19.08.2008, 16:15.

Kommentar

• forzafugla!
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2008
                  • 461

[quote=Kimito;281896]
                  Mikel/Ighalo/Annan-tendenser, sier du? Jeg er enig i at Annan virker som en tåpe, men Mikel spiller ikke styggere enn din jevne engelskmann, og jeg har ikke sett noe galt når Ighalo har spilt. Hvorfor dette hatet mot Afrika? Voksne mennesker burde forstå bedre enn å tro at alle mennesker på et kontinent er slemme fordi de ser noen være det. Josef Fritzl gjør ikke alle østerrikere grusomme.
                  quote]

Er ikke hvordan de 2 spiller jeg mente, men alt rotet med overganger osv.. Greit de kanskje har blitt lurt litt a div agenter på gulljakt, men når det er så mye penger å tjene for folk som shittu osv er det ikke rart det blir mye tull..

Kommentar

• McGuffy
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 5102

Opprinnelig skrevet av Nr10
                    Det hadde vært spennende, men da MÅ LSK kreve at mannen klepper av seg Tudor-sveisen, kan ikke gå sånn lenger
                    Å kreve at Torgeir klipper seg, er som å kreve røde hjemmedrakter.

Kommentar

• BennyLem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2902

Opprinnelig skrevet av reka
                      Er vel større sjanse for at EJ og Grodås tar en rekdal nå, og konsentrerer seg om nettpoker'n på kontoret mens materialforvalteren leder treningene.

Er enig med Fjøra i at dette burde vært tatt ved sesongslutt og ikke i dag. Skaper bare problemer for alle å gå ut med avtalen nå.
                      Dilemmaer som dette vil det alltid bli. Antar uansett at EJ har lyst og rett til en avklaring om egen jobb. Dette for evt. å sjekke andre muligheter.

Selv om dette kunne ha blitt hemmelig utad, så hadde uansett EJ måtte få vite det.
                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3490

Berg fremstår som et godt valg med sin bakgrunn som spiller, resultatene i Lyn, og profesjonalitet. Men jeg trodde og at Tom var rett mann da han kom, så jeg er usikker på hvordan dette går. Nå skal jeg ikke skyte bjørnen før den har kommet seg inn porten på Åråsen, og intet hadde gledet meg mer enn at Berg oppnår sine ambisjoner sammen med oss.

Opprinnelig skrevet av KEBABavSVIN
                        [url]Det er fremdeles hele elleve Lyn-spillere som står uten kontrakt etter denne sesongen: Eddie Gustafsson, Mads Dahm, Kim André Madsen, Indridi Sigurdsson, Ståle Stensaas, Kjell Petter Opheim, Lars Kristian Eriksen, Tomasz Sokolowski, Paul Obiefule, Trygve Velten, Espen Hoff og Magnus Powell er alle bosmanspillere.
                        Kjenner ikke så godt til spillerne, men det er ingen som fremstår som kjempespennende for meg. Indy har stort sett spilt stopper i Lyn, men kan være aktuell for venstrebacken vår igjen. Lars Kristian Eriksen som ny høyreback kunne vært spennende, men han har vel uttalt seg negativt om LSK og er dermed lite aktuell. Soko e rvel sentral midtbane, og ikke et sted vi skal bruke ressurser på å forsterke i første omgang. Hoff er en spiss, og jeg tror vi vil bli skuffet om vi dytter han ut på venstreflanken.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• KFL109
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 1958

En grunn til at jeg har tro på at vi ikke rykker ned med Erland Johnsen (i forhold til det å sitte på oppsigelse) er at han, i motsetning til Erlandsen, fortsatt skal ha en sentral rolle i klubben. Erland går tilbake til stillingen som spillerutvikler i en forlenga kontrakt. Tror det hadde vært skumlere hvis han skulle vekk fra klubben.

På den annen side synes jeg tidspunktet for offentliggjøringa var rart. Det kan jo ha noe med alle disse "sikre kildene" som tydeligvis ikke evner å holde kjeft.

En mer spennende tanke er at tidspunktet blei offentliggjort nå med tanke på spillere i og utenfor Lyn som ennå ikke sitter på langtidskontrakter. Noe som fullt ut rettferdiggjør et ellers merkelig tidspunkt.
                          Vidar Evje

Kommentar

• reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13278

Opprinnelig skrevet av KFL109
                            En mer spennende tanke er at tidspunktet blei offentliggjort nå med tanke på spillere i og utenfor Lyn som ennå ikke sitter på langtidskontrakter. Noe som fullt ut rettferdiggjør et ellers merkelig tidspunkt.
                            Godt poeng!
                            Forøvrig forteller noen på bastionens sider at Berg junior ropte til pappa "Når er det du overtar Lillestrøm?" på en eller annen b-kamp for kort tid siden, hvoretter pappa tok ham med på litt egentrening bak stadion. Ikke lett å holde slikt skjult.

Kommentar

• Kimito
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 2602

Opprinnelig skrevet av forzafugla!
                              Er ikke hvordan de 2 spiller jeg mente, men alt rotet med overganger osv.. Greit de kanskje har blitt lurt litt a div agenter på gulljakt, men når det er så mye penger å tjene for folk som shittu osv er det ikke rart det blir mye tull..
                              Det er ingen som ønsker slikt tull i overgangssaker, men det er Morgan Andersen som har blitt dømt, ikke Shittu eller Mikel. At Ighalo (19 år) (godt hjulpet av agenten) vingler når Udinese kommer på banen, og at Brann er naive nok til å offentliggjøre ting før de har fått blekk på papiret, er naturligvis ikke heldig, men det er sånt man må regne med hvis man har spillere som er veldig ettertraktede. Jeg vil ha sånne spillere, selv om det fører med seg interessekonflikter ved overganger.

Tror for eksempel ikke Le Mans var så fornøyd med Hauge og Elyounoussi (idiotisk valg for øvrig). Her snakker vi om en korrupt og høyprofilert norsk agent. Skal vi ikke signere norske spillere da?
                              Ferdigskåra

Kommentar

• xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                Dilemmaer som dette vil det alltid bli. Antar uansett at EJ har lyst og rett til en avklaring om egen jobb. Dette for evt. å sjekke andre muligheter.

Selv om dette kunne ha blitt hemmelig utad, så hadde uansett EJ måtte få vite det.

Er det egentlig noen andre reelle muligheter for Erland? Jeg synes jeg leste i en av trådene her at han hadde forlenga kontrakta si som spillerutvikler til å gjelde de neste 3 årene. Hvis dette stemmer så nekter jeg å tro at man kan sammenligne dagens situasjon med den vi hadde da Arne E satt på oppsigelse.
                                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• erlando
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2006
                                  • 858

Det jeg er spent på er om Henning Berg skal få LSK til å spille "Arsenal-inspirert", slik han har forsøkt med Lyn. Hvis det er tilfelle må sportslig utvalg/supporterne være tålmodige nok til å tåle 2-3 sesonger med begrensede resultater. Dagens spillestil og spilletyper ligger langt unna det Berg har som foretrukket spillemåte.

Personlig håper jeg at Berg er så dyktig at han gradvis kan forandre spillestil etterhvert som han gradvis former stallen til sine behov. Vi har friskt i minne hvordan det går dersom man insisterer på å hamre firkanta klosser ned i runde hull.
                                  Ja til pause i pausen!

Kommentar

• kimmern
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2005
                                    • 1174

har troa på henning. han er en trener som står med rak rygg og tar støyten uansett om det er motgang eller medgang/tv2-korstog. nå er det endelig slutt på flåsete kommentarer som media kan lage 10000 sider om.

håper også at bjarmann kommer tilbake. de to har fått mye ut av svært lite resursser(hm, ossen skrives det? :P)

ser fram til en stoooooor opprydning i stallen og en særdeles spennende lsk framtid.

Kommentar

• Rovfugl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 3672

Opprinnelig skrevet av skotten

Joda han skal slutte som trener, men husk at han fortsatt skal være ansatt i LSK etter årsskiftet også, så det er for hans egen del også han jobber med å holde fugla oppe selv om han ikke er trener.
                                      Hvis han ikke klarer å motivere seg selv på det grunnlaget bør han heller ike være spillerutvikler:-) går nok bra skal du se.
                                      DØ FOR FUGLA!!!
                                      http://www.fluefiskebloggen.no
                                      LSK er min religion
                                      Ujah er min gud

Kommentar

• dennis
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 872

sakset fra Lynforumet:

Opprinnelig skrevet av reka
                                        Godt poeng!
                                        Forøvrig forteller noen på bastionens sider at Berg junior ropte til pappa "Når er det du overtar Lillestrøm?" på en eller annen b-kamp for kort tid siden, hvoretter pappa tok ham med på litt egentrening bak stadion. Ikke lett å holde slikt skjult.
                                        En aritg historie, er jo at under lyn2 kampen mot gbk så uttalte sønnen til henning følgende:
                                        Når blir du trener for Lillestrøm?
                                        Da Hennings svarte tilbake: Jeg er trener i Lyn. For å så ta med seg sønnen bak tribunen for å slå litt ball med han.

På det tidspunket tok jeg dette med et smil og trodde bare sønnen forsnakket seg. Men men, det er fra barn og fulle folk man får sannheten.

Kommentar

• fotball_marthe
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2005
                                          • 1069

Jeg blei overraska jeg! Sjøl om jeg visste at han var en kandidat til å ta over, så trudde jeg han ville forbli i Liin.
                                          Må også på denne trenern si jeg er litt skeptisk(jeg er skeptisk til det meste enkli). Var skeptisk til Nordlie, og nå er jeg skeptisk til Berg. Som regel er skeptisk uten grunn, og det er jeg forhåpentligvis denna gangen også!
                                          Lykke til Henning Berg, håper du får noen bra år på Åråsen med mange triumfer!
                                          Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

Kommentar

Working...