Inn: Henning Berg - Ut: Fjøra

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Bibaboy
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2008
    • 712

Opprinnelig skrevet av MortenA
    Berg fremstår som et godt valg med sin bakgrunn som spiller, resultatene i Lyn, og profesjonalitet. Men jeg trodde og at Tom var rett mann da han kom, så jeg er usikker på hvordan dette går. Nå skal jeg ikke skyte bjørnen før den har kommet seg inn porten på Åråsen, og intet hadde gledet meg mer enn at Berg oppnår sine ambisjoner sammen med oss.

Kjenner ikke så godt til spillerne, men det er ingen som fremstår som kjempespennende for meg. Indy har stort sett spilt stopper i Lyn, men kan være aktuell for venstrebacken vår igjen. Lars Kristian Eriksen som ny høyreback kunne vært spennende, men han har vel uttalt seg negativt om LSK og er dermed lite aktuell. Soko e rvel sentral midtbane, og ikke et sted vi skal bruke ressurser på å forsterke i første omgang. Hoff er en spiss, og jeg tror vi vil bli skuffet om vi dytter han ut på venstreflanken.
    Indridi har signert ny kontrakt med lyn så han er uaktuell.
    Fugla Forever

Kommentar

• veiron
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6267

Opprinnelig skrevet av Bibaboy
      Indridi har signert ny kontrakt med lyn så han er uaktuell.
      Bra! Hva skal vi med rasstappen som dro til Lyn når han vendte tilbake til Norge?

Kommentar

• Canário
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 1471

En ny æra begynner

Henning Berg er utvilsomt en talentfull trener og en mann for framtida! Bare spillerkarrieren hans forteller at han har studert mange av sin tids gode managere på nært hold og er en av de mest meritterte i norsk fotball. Det kan sammen med Bjarmann gi unik forståelse og kunnskap om det å lykkes på fotballbanen - og ikke minst gi tilgang på gode spillere, en "connection" som kan gi oss fordeler senere. Han har vist gode resultater, god personalbehandling og en stor vyer til å satse på ungguttene, hvilket det begynner å bli mange spennende av i klubben. Både kontinuitet og videreutvikling er viktig, og jeg tror Berg har begge deler; han vet hva LSK står for mens vi samtidig har tatt et langt skritt tilbake rent spillemessig fra tiden under Uwe, mye grunnet "Uday" Nordlie.

Samtidig takker jeg Fjørtoft for innsatsen i klubben gjennom mange år! En ting jeg liker veldig godt, er at han aldri varsler innkjøp av nye spillere. Jeg kan forstå behovet, aller mest i sesonger som denne, men det er et dårlig signal til et lag der selvtilliten allerede er tynnslitt fra før. For i klartekst blir det slik: "Vi vinner ingen kamper før vi har kjøpt nye spillere". Og med et slikt utgangspunkt når man sjelden langt. Fjørtoft har hele tida sagt at spillerne er gode nok. Det er de også til å ta klubben vekk fra nedrykksstriden. Nå håper og tror jeg Fugla hever seg i resten av sesongen slik at EJ og JÅF får en skikkelig avslutning og at vi kan legge premissene for ny suksess til 2009-sesongen - begynnelsen på en ny æra.

Kommentar

• TorTor
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2004
          • 335

Hvis Torgeir også finner veien hjem til Åråsen i løpet av høsten bør vi vel ha nok kompetanse i trenerapperatet til å sy sammen tidenes panserforsvar. HB, Torgeir, Erland J og Grodås...

Skal bli vanskelig å score på oss i 2009 gitt!

Kommentar

• tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

Opprinnelig skrevet av TorTor
            Hvis Torgeir også finner veien hjem til Åråsen i løpet av høsten bør vi vel ha nok kompetanse i trenerapperatet til å sy sammen tidenes panserforsvar. HB, Torgeir, Erland J og Grodås...

Skal bli vanskelig å score på oss i 2009 gitt!
            Kanskje det blir stopp på tapa for veteran laget.

Kommentar

• Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

Svarte faen! Jeg rives mellom integritet og ego... Eeelller. Nei. Fuck TV2, jeg har ikke blitt spurt! Ikke at det hadde spilt noen rolle fra eler til...
              Last edited by Grusom B; 19.08.2008, 22:08.
              Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• kinstad
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2007
                • 406

ok, bra. Respekt! Endelig så kan vi få et litt annet stempel en "gampefotball". La oss se det i øynene, dødballer er det vi scorer mest på, men for min del syntes jeg det er mer morro å se på når laget viser kjapt, tekninsk spill langs bakken. Ikke det at jeg forventer Arsenal eller Spania-takter på åråsen utover. Men etter min mening så bør "langballer" være angrepsvåpen nummer to. Forvener at en del spillere drar og en del kommer inn. Syntes spillere som Brenne, Moheli, Fellus og Riise er folk laget bør bygges rundt. Hadde vært artig om shane kom tilbake og stensås hadde blitt benket, da ville han vært glad tror jeg.

Alle som tror at Eddie G kommer til åråsen må være blindt naive. Man putter ikke to kamphunder i samme bur, men det er lov å håpe, men hadde ikke satt så mye aksjer i det i hvertfall. Hoff er det kanskje større mulighet for selv om jeg begynner å bli usikker på hvor bra han vil være hos lsk, (har ønsket at han skulle komme lenge men nå tar usikkerheten over kjenner jeg). Og når det gjelder bjarman sa han jo rett ut at han kommer til å komme når han har fått skaffet lyn en ny trener. Underbevistheten hans spilt et lite triks på han akkurat der.

Trist at fjøra går, og seff tok tv 2 ut et foruminnlegg som lett kunne oppfattes som om fansen syntes det var på tide til sin artikkel. Lykke til vidre fjørtoft, you did good.
                ________
                -Life is what happens while you are busy makeing plans.

Kommentar

• Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

Opprinnelig skrevet av reka
                  Godt poeng!
                  Forøvrig forteller noen på bastionens sider at Berg junior ropte til pappa "Når er det du overtar Lillestrøm?" på en eller annen b-kamp for kort tid siden, hvoretter pappa tok ham med på litt egentrening bak stadion. Ikke lett å holde slikt skjult.
                  Denne ser jeg for meg og ler... Hehe!
                  Men var jo noen her inne som nylig sa de hadde sett en Lyn bil på Åråsen og det ble spekulert i om det var Espen Hoff som var på "besøk".. Mulig det var bilen til Ståle Stil, men kan jo like gjerne hvert Henning Berg som var på kontraktsmøte!!!! Uansett ikke lett å skjule slike ting og da er det best at det legges ut før det går for langt med spekulasjonene.
                  Ekstra fint vedrørende jakten på nye spillere..

Kommentar

• Kimito
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 2602

- Mange gode kandidater

19.08.2008, Joachim Westher AndersenHenning Berg har valgt å takke ja til en femårskontrakt med LSK fra og med 2009, og Lyn har allerede startet prosessen med å finne Hennings arvtaker. – Vi er på et tidlig stadium i prosessen, men den er i gang, bekrefter Bjarmann.

Torgeir Bjarmann ser lyst på fremtiden, og mener fundamentet som Henning har vært med på å bygge opp er årsaken til dette. Nå er prosessen med å finne en erstatter i gang (Foto: Digitalsport)

I dag morges kom meldingen om at Henning Berg har valgt å takke ja til Lillestrøm, og ikke før beskjeden kom, har klubben begynt jakten på erstatteren.

– Det er viktig for klubben at vi finner en trener som kan videreføre det fundamentet som har blitt lagt de siste årene. Vi spiller attraktiv fotball, har et fantastisk samarbeid med NTG, og har mange gode spillere, så jobben er helt sikkert attraktiv for mange, mener Bjarmann, og får støtte av Henning Berg.

– Det må være en av de mest attraktive trenerjobbene i Norge, mener han.

Bjarmann synes det var synd at Henning valgte Lillestrøm og ikke Lyn, men respekterer at han nå vurderer en ny utfordring.

Henning har ledet Lyn i 120 kamper siden han tok over i 2005. Nå venter nye utfordringer i LSKEndringer ligger i fotballens natur

– Sånn er fotballen, trenere kommer og går, og Henning har gjort en glimrende jobb for oss siden han kom til klubben i 2005. Han har bidratt til å legge et solid fundament i denne klubben, og jeg er på ingen måte bekymret for fremtiden. At han nå har valgt LSK fra 2009 er en avgjørelse vi må respektere, og nå må vi tenke fremover. Henning vil lede laget ut sesongen, og han vil ha 100% fokus på Lyn, og ingenting annet i kontraktstiden, sier Bjarmann før han legger til.

– Det finnes et liv etter Henning Berg også.

Henning Berg har ledet Lyn i 120 kamper, og fullfører sesongen som hovedtrener i klubben.

Min kommentar: Bjarmann fremstår i alle fall proft hvis han har planer om å takke ja når henvendelsen kommer.
                    Ferdigskåra

Kommentar

• thomasg
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Nov 2003
                      • 122

[/B]Min kommentar: Bjarmann fremstår i alle fall proft hvis han har planer om å takke ja når henvendelsen kommer.[/QUOTE]

Eller takket ja når hendvendelsen kom
                      Last edited by thomasg; 20.08.2008, 15:47. Begrunnelse: skriveleif

Kommentar

• Johan
                        Juniormedlem
                        Ferskenpels
                        • Aug 2008
                        • 1

helt enig...
                        JA til Hennig Berg

Kommentar

• Raskolnikov
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 1453

Opprinnelig skrevet av kinstad
                          Endelig så kan vi få et litt annet stempel en "gampefotball".
                          Feil. Uansett hvordan vi spiller vil vi fortsatt få det stempelet av vår kjære media. Tiden under Uwe viste det med all tydelighet.
                          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• fotball_marthe
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1069

Romerikes Blad skriver jo som om Bjarmann allerede er LSK-ansatt. Greit nok å være optimist, men burde vel kanskje vente til en evt. ansettelse er i boks med undertegnet avtale!
                            Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

Kommentar

• xeR
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 11206

Jeg er rimelig sikker på at en avtale med Bjarmann ikke er signert. Jeg føler meg også ganske trygg på at LSK ikke har henvend seg til Lyn heller. Har LSK henvend seg så vil jeg tro at han har avist dette. Jeg har meget vondt for å tro at Bjarmann hadde fått lov til å være involvert i prosessen med å ansette ny hovedtrener i Lyn hvis han allerede hadde vært klar for LSK eller hvis det pågår forhandlinger.
                              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Kanarifugl84
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2007
                                • 2319

Opprinnelig skrevet av xeR
                                Jeg er rimelig sikker på at en avtale med Bjarmann ikke er signert. Jeg føler meg også ganske trygg på at LSK ikke har henvend seg til Lyn heller.
                                Noen signert avtale finnes nok ikke ennå. Om de ikke formelt har henvendt seg, så føler jeg meg overbevist om at LSK vet ganske godt hvor Bjarmann står i saken. Fikk hvertfall ikke inntrykk av noe annet da jeg så Mathisen humre, flire og le over spørsmålet om Bjarmann var på vei inn i stolen til Fjørtoft da han ble intervjuet.

Uansett er ikke dette noe å stresse med nå, Bjarmann signerer sin avtale som sportslig leder i LSK etter sesongslutt.

Kommentar

• Odinster
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Aug 2008
                                  • 160

Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                                  Uansett er ikke dette noe å stresse med nå, Bjarmann signerer sin avtale som sportslig leder i LSK etter sesongslutt.
                                  Om han ikke får fyken i Lyn før den tid... Vil tro det er ganske problematisk for Lyn at fyren som skal sørge for signering og forlenging av spillernes kontrakter har hodet sitt i LSK.

Vil også benytte sjansen til å berømme EJ for en real og profesjonell opptreden både i media og i klubben. Klart han har rett til å være skuffet. Men noen ville kanskje blitt mugne og dratt sin kos eller dratt en Kjetil Rekdal som noen var inne på her. Erland derimot aksepterer realiteten og går tilbake til sin gamle jobb. Et bevis på at han har et gult og svart hjerte.

Kommentar

• andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764

Opprinnelig skrevet av Odinster
                                    Vil også benytte sjansen til å berømme EJ for en real og profesjonell opptreden både i media og i klubben. Klart han har rett til å være skuffet. Men noen ville kanskje blitt mugne og dratt sin kos eller dratt en Kjetil Rekdal som noen var inne på her. Erland derimot aksepterer realiteten og går tilbake til sin gamle jobb. Et bevis på at han har et gult og svart hjerte.
                                    Enig. Man kunne kanskje venta lengre med å offentliggjöre ansettelsen. Om ikke annet så Erland hadde fått fölelsen av at han hadde fått en sjanse i allefall.
                                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• gamle-perta
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2418

Opprinnelig skrevet av andersmm
                                      Enig. Man kunne kanskje venta lengre med å offentliggjöre ansettelsen. Om ikke annet så Erland hadde fått fölelsen av at han hadde fått en sjanse i allefall.
                                      Helt uenig.
                                      Jeg synes det var veldig bra at avklaringen kom såpass tidlig. Nå er det i alle fall ro rundt dette spørsmålet. Det blir nok av stress utover høsten likevel. F eks knyttet til å berge Tippeliga-kontrakten...
                                      På den annen side, tar vi nok poeng så raskt som mulig, så kan vi i ro og mak forberede neste sesong - med ny sjef på plass.
                                      I mitt hode var aldri Erland Johnsen aktuell som permanent hovedtrener.
                                      Mvh
                                      Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

Opprinnelig skrevet av fotball_marthe
                                        Romerikes Blad skriver jo som om Bjarmann allerede er LSK-ansatt. Greit nok å være optimist, men burde vel kanskje vente til en evt. ansettelse er i boks med undertegnet avtale!
                                        Vedder 100 spenn på at Bjarmann blir ansatt i LSK!
                                        RB veit helt sikkert noe vi andre ikke veit.. enda..!

VELKOMMEN HJEM BJARMANN

Kommentar

• morten
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 2156

Opprinnelig skrevet av Folke
                                          Vedder 100 spenn på at Bjarmann blir ansatt i LSK!
                                          RB veit helt sikkert noe vi andre ikke veit.. enda..!

VELKOMMEN HJEM BJARMANN

Håper de da er litt mer diskre enn i Rekdal saken..
                                          Badekar
                                          http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

Working...