Inn: Henning Berg - Ut: Fjøra
Collapse
X
-
En ny æra begynner
Henning Berg er utvilsomt en talentfull trener og en mann for framtida! Bare spillerkarrieren hans forteller at han har studert mange av sin tids gode managere på nært hold og er en av de mest meritterte i norsk fotball. Det kan sammen med Bjarmann gi unik forståelse og kunnskap om det å lykkes på fotballbanen - og ikke minst gi tilgang på gode spillere, en "connection" som kan gi oss fordeler senere. Han har vist gode resultater, god personalbehandling og en stor vyer til å satse på ungguttene, hvilket det begynner å bli mange spennende av i klubben. Både kontinuitet og videreutvikling er viktig, og jeg tror Berg har begge deler; han vet hva LSK står for mens vi samtidig har tatt et langt skritt tilbake rent spillemessig fra tiden under Uwe, mye grunnet "Uday" Nordlie.
Samtidig takker jeg Fjørtoft for innsatsen i klubben gjennom mange år! En ting jeg liker veldig godt, er at han aldri varsler innkjøp av nye spillere. Jeg kan forstå behovet, aller mest i sesonger som denne, men det er et dårlig signal til et lag der selvtilliten allerede er tynnslitt fra før. For i klartekst blir det slik: "Vi vinner ingen kamper før vi har kjøpt nye spillere". Og med et slikt utgangspunkt når man sjelden langt. Fjørtoft har hele tida sagt at spillerne er gode nok. Det er de også til å ta klubben vekk fra nedrykksstriden. Nå håper og tror jeg Fugla hever seg i resten av sesongen slik at EJ og JÅF får en skikkelig avslutning og at vi kan legge premissene for ny suksess til 2009-sesongen - begynnelsen på en ny æra.Kommentar
-
Hvis Torgeir også finner veien hjem til Åråsen i løpet av høsten bør vi vel ha nok kompetanse i trenerapperatet til å sy sammen tidenes panserforsvar. HB, Torgeir, Erland J og Grodås...
Skal bli vanskelig å score på oss i 2009 gitt!Kommentar
-
Kanskje det blir stopp på tapa for veteran laget.Kommentar
-
Last edited by Grusom B; 19.08.2008, 22:08.Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
ok, bra. Respekt! Endelig så kan vi få et litt annet stempel en "gampefotball". La oss se det i øynene, dødballer er det vi scorer mest på, men for min del syntes jeg det er mer morro å se på når laget viser kjapt, tekninsk spill langs bakken. Ikke det at jeg forventer Arsenal eller Spania-takter på åråsen utover. Men etter min mening så bør "langballer" være angrepsvåpen nummer to. Forvener at en del spillere drar og en del kommer inn. Syntes spillere som Brenne, Moheli, Fellus og Riise er folk laget bør bygges rundt. Hadde vært artig om shane kom tilbake og stensås hadde blitt benket, da ville han vært glad tror jeg.
Alle som tror at Eddie G kommer til åråsen må være blindt naive. Man putter ikke to kamphunder i samme bur, men det er lov å håpe, men hadde ikke satt så mye aksjer i det i hvertfall. Hoff er det kanskje større mulighet for selv om jeg begynner å bli usikker på hvor bra han vil være hos lsk, (har ønsket at han skulle komme lenge men nå tar usikkerheten over kjenner jeg). Og når det gjelder bjarman sa han jo rett ut at han kommer til å komme når han har fått skaffet lyn en ny trener. Underbevistheten hans spilt et lite triks på han akkurat der.
Trist at fjøra går, og seff tok tv 2 ut et foruminnlegg som lett kunne oppfattes som om fansen syntes det var på tide til sin artikkel. Lykke til vidre fjørtoft, you did good.________
-Life is what happens while you are busy makeing plans.Kommentar
-
Men var jo noen her inne som nylig sa de hadde sett en Lyn bil på Åråsen og det ble spekulert i om det var Espen Hoff som var på "besøk".. Mulig det var bilen til Ståle Stil, men kan jo like gjerne hvert Henning Berg som var på kontraktsmøte!!!! Uansett ikke lett å skjule slike ting og da er det best at det legges ut før det går for langt med spekulasjonene.
Ekstra fint vedrørende jakten på nye spillere..Kommentar
-
- Mange gode kandidater
19.08.2008, Joachim Westher AndersenHenning Berg har valgt å takke ja til en femårskontrakt med LSK fra og med 2009, og Lyn har allerede startet prosessen med å finne Hennings arvtaker. – Vi er på et tidlig stadium i prosessen, men den er i gang, bekrefter Bjarmann.
Torgeir Bjarmann ser lyst på fremtiden, og mener fundamentet som Henning har vært med på å bygge opp er årsaken til dette. Nå er prosessen med å finne en erstatter i gang (Foto: Digitalsport)
I dag morges kom meldingen om at Henning Berg har valgt å takke ja til Lillestrøm, og ikke før beskjeden kom, har klubben begynt jakten på erstatteren.
– Det er viktig for klubben at vi finner en trener som kan videreføre det fundamentet som har blitt lagt de siste årene. Vi spiller attraktiv fotball, har et fantastisk samarbeid med NTG, og har mange gode spillere, så jobben er helt sikkert attraktiv for mange, mener Bjarmann, og får støtte av Henning Berg.
– Det må være en av de mest attraktive trenerjobbene i Norge, mener han.
Bjarmann synes det var synd at Henning valgte Lillestrøm og ikke Lyn, men respekterer at han nå vurderer en ny utfordring.
Henning har ledet Lyn i 120 kamper siden han tok over i 2005. Nå venter nye utfordringer i LSKEndringer ligger i fotballens natur
– Sånn er fotballen, trenere kommer og går, og Henning har gjort en glimrende jobb for oss siden han kom til klubben i 2005. Han har bidratt til å legge et solid fundament i denne klubben, og jeg er på ingen måte bekymret for fremtiden. At han nå har valgt LSK fra 2009 er en avgjørelse vi må respektere, og nå må vi tenke fremover. Henning vil lede laget ut sesongen, og han vil ha 100% fokus på Lyn, og ingenting annet i kontraktstiden, sier Bjarmann før han legger til.
– Det finnes et liv etter Henning Berg også.
Henning Berg har ledet Lyn i 120 kamper, og fullfører sesongen som hovedtrener i klubben.
Min kommentar: Bjarmann fremstår i alle fall proft hvis han har planer om å takke ja når henvendelsen kommer.FerdigskåraKommentar
-
Kommentar
-
Romerikes Blad skriver jo som om Bjarmann allerede er LSK-ansatt. Greit nok å være optimist, men burde vel kanskje vente til en evt. ansettelse er i boks med undertegnet avtale!Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltidKommentar
-
Jeg er rimelig sikker på at en avtale med Bjarmann ikke er signert. Jeg føler meg også ganske trygg på at LSK ikke har henvend seg til Lyn heller. Har LSK henvend seg så vil jeg tro at han har avist dette. Jeg har meget vondt for å tro at Bjarmann hadde fått lov til å være involvert i prosessen med å ansette ny hovedtrener i Lyn hvis han allerede hadde vært klar for LSK eller hvis det pågår forhandlinger.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Uansett er ikke dette noe å stresse med nå, Bjarmann signerer sin avtale som sportslig leder i LSK etter sesongslutt.Kommentar
-
Vil også benytte sjansen til å berømme EJ for en real og profesjonell opptreden både i media og i klubben. Klart han har rett til å være skuffet. Men noen ville kanskje blitt mugne og dratt sin kos eller dratt en Kjetil Rekdal som noen var inne på her. Erland derimot aksepterer realiteten og går tilbake til sin gamle jobb. Et bevis på at han har et gult og svart hjerte.Kommentar
-
Vil også benytte sjansen til å berømme EJ for en real og profesjonell opptreden både i media og i klubben. Klart han har rett til å være skuffet. Men noen ville kanskje blitt mugne og dratt sin kos eller dratt en Kjetil Rekdal som noen var inne på her. Erland derimot aksepterer realiteten og går tilbake til sin gamle jobb. Et bevis på at han har et gult og svart hjerte."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Jeg synes det var veldig bra at avklaringen kom såpass tidlig. Nå er det i alle fall ro rundt dette spørsmålet. Det blir nok av stress utover høsten likevel. F eks knyttet til å berge Tippeliga-kontrakten...
På den annen side, tar vi nok poeng så raskt som mulig, så kan vi i ro og mak forberede neste sesong - med ny sjef på plass.
I mitt hode var aldri Erland Johnsen aktuell som permanent hovedtrener.Mvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
RB veit helt sikkert noe vi andre ikke veit.. enda..!
VELKOMMEN HJEM BJARMANNKommentar
-
Kommentar
Kommentar