Inn: Henning Berg - Ut: Fjøra
Collapse
X
-
-
Jaja, så skylder vi på alt annet enn oss selv igjen. Begynner å bli lei av det mediemaset. Ser ingen som klager på at LSK TV er under tv2-web på internett. Burde vel hatt noe i mot dette også siden alt tv 2 gjør er galt (eller kanskje vi bare merker oss de tingene de gjør galt, tenkt på det noen gang).________
-Life is what happens while you are busy makeing plans.Kommentar
-
Det er du som tolker innlegget mitt som kritikk av TV2 og blander inn et lite relevant eksempel.
Under Uwe ble gamle klisjeer om LSK som at vi var "store og sterke", "farlige på dødballer", "bare spilte langt" osv repetert til det kjedsommelige (av media, ikke bare TV2) selv om vi i vår faste førsteoppstilling hadde spillere som Stoffe, Shane, Riise, Mifsud og Koren og statistikken viste at vi var blant de dårligste på dødballer i Tippeligaen.Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteilKommentar
-
Det er du som tolker innlegget mitt som kritikk av TV2 og blander inn et lite relevant eksempel.
Under Uwe ble gamle klisjeer om LSK som at vi var "store og sterke", "farlige på dødballer", "bare spilte langt" osv repetert til det kjedsommelige (av media, ikke bare TV2) selv om vi i vår faste førsteoppstilling hadde spillere som Stoffe, Shane, Riise, Mifsud og Koren og statistikken viste at vi var blant de dårligste på dødballer i Tippeligaen.
Ispedd finspill langs bakken med innlegg fra kantene. La media kalle LSK hva de vil. For min del trenger ingen andre en LSK like LSK.Kommentar
-
Under Uwe ble gamle klisjeer om LSK som at vi var "store og sterke", "farlige på dødballer", "bare spilte langt" osv repetert til det kjedsommelige (av media, ikke bare TV2) selv om vi i vår faste førsteoppstilling hadde spillere som Stoffe, Shane, Riise, Mifsud og Koren og statistikken viste at vi var blant de dårligste på dødballer i Tippeligaen.
Aldri likt mannen :evil:Kommentar
-
Er ufattelig enig i at vi til tider har fått feil stempel (særlig under Uwe), men på den andre siden så har vi jo også fortjent det gjennom årenes løp (under AE).
Det merkelige er at vi som ønsker at Åråsen skal være et fort, ikke tar i mot disse karakteristikkene og omfavner de. Jeg er av den oppfatning at jeg ønsker våre motstandere til å komme til åråsen vel vitende om at de får "juling". Åråsen er vårt fort!! Og med en en slik assosiasjon følger ofte beskrivelser som sterk, slagkraftig, intensitet og trøkk m.m. Snu på flisa og la oss melke dette stemplet. La de skjelve. Og om vi da under H.Berg igjen vil spille "fin" fotball, så la oss da gi motstanderene en overraskelse. De forbereder seg på en styrkeprøve, men vi triller rundt de.
Innrømmer jo selvsagt at ingenting hadde gledet meg mer om LSK var kjent som Norges Brasil, men slik er det jo ikke og da får vi gjøre det beste av det vi harSeriegull 2016!!!Kommentar
-
fint eller ikke, vi må gjøre det vi til enhver tid føler vi er best på.
fint spill driter jeg en lang marsj i hvis vi ikke vinner.
men man kan jo håpe at med HB kan vi spille både pent OG vinne :-)Kommentar
-
Anbefaler å lese selvbiografien til Henning Berg. Jeg har akkurat lest den ferdig, og må si jeg sitter igjen med et meget solid inntrykk av mannen. Boka er forøvrig full av godbiter fra innsiden av toppfotballmiljøet som er underholdende.
"A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
- NosaKommentar
-
Som hoyt fikk jeg et godt inntrykk av mannen, og nå, som han kommer tilbake, er det greit å innrømme det.
Et par ting jeg husker fra boka: Svigerfaren spør forfatteren om han tror Henning Berg er sosial nok til å bli trener. Han mener Berg er mer manager-type.
Forfatteren, Joachim Førsund, sier noe av det samme etter det første møtet med Berg, at han virker skeptisk, alvorlig og generelt sur, en mann for skyttergravene, en som står oppreist. "Du vil ha Henning Berg på laget ditt. Men du vil ikke ha ham til bords."
Også forteller Berg selv at han aldri hadde en egen spillersang i klubbene han var i:
- Ikke i Vålerenga, ikke i Lillestrøm, ikke i United, ikke i Blackburn, ikke i Rangers. Jeg er en unsung hero.
På tide å tørke støvet av Clayton Zane-melodien.
Men jeg sporer av: Skal du ofre et tre, så er ikke å lese BERG den dårligste måten å gjøre det.Kommentar
-
Plutselig sier sønnen høyt og tydelig: "-"Skal ikke du trene Lillestrøm, pappa? Pappa? Skal ikke du trene Lillestrøm?". Henning svarte ganske rolig at -"Nei, jeg er Lyn-trener jeg". Deretter tok han sønnen med seg inn i kommentatorboksen.
Artig historie som ble ekstra avslørende ettersom de satt midt i Bastionen2.
Grattis med TLs beste trener, forøvrig!Kommentar
-
Jeg har aldri skjønt hvorfor Alsaker får lov å kommentere fotball.LSK Norges beste lagKommentar
-
Henning Berg var helt greit. Aller helst skulle jeg sett at jeg hadde blitt ansatt som hovedtrener for LSK sesongen 2009 men Henning var andre valg etter meg. Jeg hadde dog vært best.Kommentar
-
Anbefaler å lese selvbiografien til Henning Berg. Jeg har akkurat lest den ferdig, og må si jeg sitter igjen med et meget solid inntrykk av mannen. Boka er forøvrig full av godbiter fra innsiden av toppfotballmiljøet som er underholdende.
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...=145584&rom=MP
- "Jeg ser etter spillere som vinner store kamper. United spiller store kamper hele tida, og det Henning viste mot oss holdt for meg. Jeg ser ikke etter teknikk eller fart eller hodespill. Jeg ser på øynene deres når de taper. Jeg ser på øynene deres når de går inn i en duell. Jeg ser på hungeren de har etter å vinne. Viljen til å score mål. Viljen til å redde en ball på streken. Jeg prøver å se hvor mye aggresjon og hvor mye stolthet de tar med seg ut på banen. Hvor mye de er villige til å ofre. Skjønner du hva jeg mener? Det er sånn man oppdager en Roy Keane. Og det var sånn jeg oppdaget Henning."
Dette må være overførbart til HB som trener.
Samtidig er det all grunn til å advare om at boken skjemmes av kvalmende, formålsløst og ukritisk stoff om fotballkoner og deres gjøren og laden. Shopping, Prada-sko, smykker, sminke og trening. Tror ikke at jeg har lest noe så kvalmt siden VG over 3-4 fargesider skrev om Mette Marits besøk hos AIDS-syke barn i Afrika. Nesten hele reportasjen handlet om at hun hadde med seg en gammel venninne som personlig frisør. Uten snev av kritikk eller moralsk indignasjon. Repulsive!Kommentar
-
Bergdølmo i trenerapparatet? Se nyhetstråden.
Kommentar
-
Bergdølmo i trenerapparatet? Se nyhetstråden.
http://dt.no/article/20080828/GODSET/935698587Kommentar
-
ansette en Judas i klubben vår ALLDRI!
blir dårlig bare med tanken!Kommentar
-
Er egentlig ikke noen tilhenger av aksjoner, men vis dette kan bli realitet må noe gjøres. Vil ALDRI se den mannen på lønningslisten til sportsklubben. Dette er som om USA hadde ansatt Osama Bin Laden som sikkerhetsansvalig.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
Kommentar