Inn: Henning Berg - Ut: Fjøra

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • caLitri
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2007
    • 634

    Opprinnelig skrevet av the fugla man
    Er rimelig sikker på at det ikke skjer. Det er vel en god nok grunn i seg selv til at det ikke skjer, siden Stensaas fikk ikke spilletid i Lyn og det er jo Berg som plukker ut laget. Og hvis han ikke fikk spille under han så tviler jeg på at han er aktuell som hjelpetrener.
    Personlig kunne jeg ønske at Erland fortsetter i sportsklubben, men som asssistent, og at Bjarmann tar over jobben til fjøra når han er ferdig.
    Bare tenker litt på måten Ståle uttalte seg i media etter overgangen.

    Jeg ønsker å fortsette i fotballen etter jeg legger opp som trener. osv osv

    Så man kan jo tenke litt siden 2uker etter Ståle er på plass følger gamle treneren etter?
    Gi alt, stå på LSK

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      Opprinnelig skrevet av the fugla man
      Er rimelig sikker på at det ikke skjer. Det er vel en god nok grunn i seg selv til at det ikke skjer, siden Stensaas fikk ikke spilletid i Lyn og det er jo Berg som plukker ut laget. Og hvis han ikke fikk spille under han så tviler jeg på at han er aktuell som hjelpetrener.
      Personlig kunne jeg ønske at Erland fortsetter i sportsklubben, men som asssistent, og at Bjarmann tar over jobben til fjøra når han er ferdig.
      Jeg er helt uenig med deg: Berg har ikke gjort annet enn å skryte av Ståle Stiil, og det faktum at Shane er en bedre venstreback enn Ståle betyr niks, nada og ingenting i denne sammenheng.

      Om Ståle er en aktuell kandidat faglig sett aner jeg ikke, men det at han ikke fikk spille under Berg i Lyn betyr absolutt ikke at han ikke kan og ønsker å bli hjelpetrener under Berg.
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • Skinke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2007
        • 3914

        KRINGSJÅ (VG Nett) Lyn-spillerne samlet seg til trening i dag uten Henning Berg, som skal trene Lillestrøm neste sesong.


        Har berg startet litt før planen?
        Daukjøtt Felt C

        Kommentar

        • kimmern
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2005
          • 1174

          da ser det ut som berg også får fri ut året. MEN erland johnsen og frode grodås skal lede laget ut sesongen syntes nå jeg. alt annet tror jeg kan bli kostbart mtp EVT nedrykk

          Kommentar

          • Skinke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2007
            • 3914

            "Innkaller til pressekonferanse

            Klokken 11.19 i dag sendte Lyn ut en pressemelding hvor de inviterer til en pressekonferanse på Ullevaal stadion klokken 15 i ettermiddag. I pressemeldingen står det at Lyns fremtid vil være et tema.

            I etterkant av pressekonferansen inviteres også supporterklubben Bastionen til et åpent møte hvor klubbledelsen vil redegjøre for tanker rundt fremtiden. "
            Daukjøtt Felt C

            Kommentar

            • mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

              Hmm... Kommer B&B nå så har vi snart flere trene/ledere enn spillere...
              Fugla mot nye høyder

              Kommentar

              • Øystein
                Medlem
                Møteplager
                • Feb 2006
                • 79

                Kan aldri tenkte meg at Berg starter i LSK allerede nå. Om han nå slutter, vil jeg tro at det er en avtale med Lyn om at han tar noen mnd "fri", og ikke starter som sjef på åråsen før den opprinnelige kontrakten trer i kraft.

                Om ikke en slik avtale trer i kraft, ser jeg svært, SVÆRT, gjerne at han tar over ASAP!!


                Øystein

                Kommentar

                • Jan Banan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2004
                  • 809

                  Opprinnelig skrevet av Skinke
                  "Innkaller til pressekonferanse

                  Klokken 11.19 i dag sendte Lyn ut en pressemelding hvor de inviterer til en pressekonferanse på Ullevaal stadion klokken 15 i ettermiddag. I pressemeldingen står det at Lyns fremtid vil være et tema.

                  I etterkant av pressekonferansen inviteres også supporterklubben Bastionen til et åpent møte hvor klubbledelsen vil redegjøre for tanker rundt fremtiden. "
                  Dette er feil. De innkaller til pressekonferanse torsdag neste uke, 11. september.
                  - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                  Stuart Baxter har forstått det.

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13277

                    Uansett kan vi trolig glede oss over at Lyn betaler lønna til Berg mens han bruker all tid på å forberede neste sesong for oss.

                    Kommentar

                    • asker_kanari
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Aug 2007
                      • 208

                      Vi kan jo håpe. Vi er jo "ferdig spilt" mot Lyn, og i ingen posisjon for å true dem...

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13277

                        Skjønner egentlig ikke Lyn her: Å fjerne Berg fra treningsfeltet er uansett ikke nok til å hindre en potensiell spillerflukt. Men det kan forhindre dem fra å ta medalje. Berg har sikkert nummeret til de spillerne som er aktuelle for LSK. De har nok også bestemt seg uavhengig av om Berg blir ut året.

                        Kommentar

                        • Kimito
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 2601

                          I følge Bastionens nettsider: "henning med advokat, styret i lyn og langerud sitter i tlf konferanse med Silje (niso) på lynkontoret nå! Utenfor står et samlet pressekorps...".

                          Overskriften på tråden er "Henning er historie".
                          Ferdigskåra

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13277

                            Man kan jo undres over hva som skjer i Lyn-ledelsen. Virker helt handlingslammet etter at brynestad hoppet av i svingen.

                            Hyggelig å se at denne underfilialen av sagbruket vårt endelig blir nedlagt. Å ta 6 poeng mot oss straffes Også gratulasjoner til bastian og andre bastionærer hvis dømmekraft er komisk dårlig.
                            Last edited by reka; 08.09.2008, 19:16.

                            Kommentar

                            • Emil B
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2006
                              • 5921

                              Lyn har bedt Henning Berg om å gå. Berg: Nekter å godta oppsigelsen.
                              TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video


                              Kommer mere på tv2 sporten om 4-5 min.

                              Kommentar

                              • glasgow
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2007
                                • 1252

                                Det er vel liten tvil om at dette berører vår nye trener.

                                Innkallelse til pressekonferanse

                                09.09.2008, Joachim Westher Andersen FC Lyn Oslo inviterer til pressekonferanse klokken 10:30 på Ullevaal Stadion.


                                Klokken 10:30 blir det pressekonferanse i Lyns lokaler på Ullevaal Stadion (Arkivfoto: Digitalsport)


                                Lyn har lokaler i inngang c, 2 etg på Ullevaal Stadion.


                                Vi ønsker velkommen klokken 10:30


                                Mvh


                                Joachim Westher Andersen
                                Informasjonssjef
                                FC Lyn Oslo

                                Kommentar

                                • Håkon Henriksen
                                  Administrator
                                  • Nov 2003
                                  • 6411

                                  Berg tok farvel med spillerne i Lyn

                                  ULLEVÅL/KRINGSJÅ (VG Nett) Henning Berg slutter som trener i Lyn med umiddelbar virkning.
                                  [FONT=Arial] Av KLAUS ERIKSEN, LARS VESTAD

                                  [/FONT]
                                  [FONT=Arial,Helvetica]TOK FARVEL MED SPILLERNE: Henning Berg på vei bort fra treningsfeltet på Kringsjå. Foto: Klaus Eriksen, MMS
                                  [/FONT]


                                  [/FONT]

                                  --- Eliteguiden --- Kampene Tabell Best på børsen Toppscorer'n Assist Poengligaen Tilskuertall Røde og gule kort Klubbinformasjon Når kom målene Selvmål Straffemål Straffebom Dommerbørsen Debatt VG Nett LIVE Linker Tabkonk 1. divisjon Cupen Kvinner
                                  -- Resultater fra 42 ligaer! -- Argentina Belgia Brasil Bulgaria Champions League Danmark Dansk 1. div Engelsk PL Engelsk 1. div Engelsk 2. div Engelsk 3. div Engelsk Conference Finland Frankrike Hellas Island Israel Italia Serie A Italia Serie B Kroatia Nederland Norsk eliteserie Norsk 1. div Polen Portugal Romania Russland Serbia Slovakia Slovenia Skottland Spania Spansk 2.div. Sveits Sverige Tsjekkia Tyrkia Tyskland Tysk 2.div. Ungarn USA Østerrike


                                  Les også: Hadde spillermøte

                                  Det informerte han spillerne i klubben om på et møte i formiddag. Dermed fikk treneren tatt farvel med spillerne han har hatt ansvaret for siden 2005.

                                  - Vi signerte i går en fradtredelsesavtale. Henning Berg slutter i jobben umiddelbart, sa Lyns klubbdirektør Erik Langerud på en pressekonferanse tirsdag formiddag.

                                  Henning Berg selv var meget ordknapp på vei ut av garderoben på Kringsjå.

                                  - Jeg skjønner ikke at dere gidder, sa han til pressekorpset som ventet.

                                  VGTV: Hakk i plata fra Berg og Lyn

                                  I midten av august ble det klart at Berg tar over treneransvaret i Lillestrøm etter denne sesongen. Da backen Lars Kristian Eriksen og sportslig ansvarlig Torgeir Bjarmann gikk samme vei ble det uro i Lyn og til slutt kunne altså ikke Berg fortsette som trener for Oslo-klubben.

                                  VG Nett kommer med mer.
                                  Håkon Henriksen
                                  -
                                  Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                  -
                                  ALT FOR FUGLA

                                  Kommentar

                                  • KFL #40
                                    Juniormedlem
                                    Bøffelpromp
                                    • Dec 2006
                                    • 11

                                    Berg mot molde?

                                    Siden berg er fedig i lin blir han klar for fugla allerede mot molde?

                                    Kommentar

                                    • caLitri
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2007
                                      • 634

                                      Tviler ledelsen lar Berg gå inn allerede nå.
                                      Men dersom det blir dårlige resultater fremover kan mye skje...
                                      Gi alt, stå på LSK

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3499

                                        Opprinnelig skrevet av KFL #40
                                        Siden berg er fedig i lin blir han klar for fugla allerede mot molde?
                                        Med lønn ut sesongen er det vel sannsynlig at han ikke kan begynne å jobbe for oss før kontrakten utløper på lik linje med avtalen Bjarmann fikk. Men det hindrer han vel i det minste ikke i å begynne å tenke mer på Lillestrøm og kunne planlegge vår fremtid i større grad enn som hovedtrener for Lyn.

                                        Kommentar

                                        • Raskolnikov
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2005
                                          • 1453

                                          Berg er fristilt så han kan begynne jobben i LSK med en gang, men han uttalte selv på pressekonferansen "Jeg kommer ikke til å ta over i Lillestrøm før det vi hadde planlagt uansett."

                                          Ellers var det ikke veldig mye av interesse for oss utenom det åpenbare, at han får mer tid til å planlegge neste sesong.
                                          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                          Kommentar

                                          Working...