Per Bergs mannefall

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • stiandahl
    Medlem
    Hoffnarr
    • Apr 2004
    • 61

Per Bergs mannefall

Per Berg var arkitekten bak å ansette Jan Åge Fjørtoft som sportslig manager, Uwe Røsler som trener og Tom Nordlie som trener.

Nå er Uwe og Tom borte, og snart også Jan Åge.
    Mange sentrale figurer på kort tid.....

Det sentrale spørsmålet er i hvor stor grad Lillestrøm har lykkes sportslig under Per Berg sin innvirkning på Lillestrøm?

En ting han har lykkes med er jo å bidra til å stabilisere økonomien til LSK, og i det hele tatt bidratt til at LSK har kunne fortsette den videre satsingen. Tusen takk Hr.Berg.

Men det sportslige har man ikke lykkes med så lenge Per Berg har hatt hånden på ratte i Lillestrøm. Forferdlige spillerkjøp og dårlige prestasjoner i forhold til de ressurser Lillestrøm har hatt.
    Dette er vel et skoleeksempel på at når investorer blander seg så mye inn i det sportslige blir det mange kokker å mye søl.

Vi får fortsatt håpe at Per Berg vil fortsette med å bidra økonomisk i Lillestrøm, men det er nok et hardt slag for han at det han har bygd opp sportslig i Lillestrøm ser ut til å falle i grus.

En liten notis til. Jeg tror det er meget fornuftig at Per Berg sin høyre hånd, Jan Åge Fjørtoft ikke lengre fortsetter i Lillestrøm. Han har vært delaktig i nedturen til Lillestrøm. Uansett tror jeg at hans dager hadde vært talt ved årsmøte i klubben. Og da er det bedre å gi seg ved kontraktsslutt. Jeg ser at mange er lei seg for hans avgang, men stiller da spørsmålet til disse personene. Er det egentlig så mye Jan Åge har lykkes med som sportslig manager i Lillestrøm?

Fortsatt god sesong til alle Lillestrømvenner!
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

Stian Dahl er tilbake! Fantastisk! Mannen som har klart å skaffe seg det høyeste snittet tomler ned pr innlegg på forumet.

Du kjenner jo åpenbart ikke din egen klubb - hvis det da er din egen klubb? Med tanke på nivået på innleggene dine kan du lett mistenkes for å være Davy Wathne eller en av hans kollegaer.
    Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Hamburg & Kanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 3006

Han (Fjørtoft) lyktes i å bringe oss vårt første viktige trofe siden 1989 som manager. Han var med også i 1989 - da som spiller.

Nå forlater han klubben som en av våre aller største fans. Han har vært Fugl siden 1975, og vil for all tid være Fugl. Det fortjener all respekt.
      Last edited by Hamburg & Kanari; 19.08.2008, 16:44.
      LSK Norges beste lag

Kommentar

• Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3501

At JÅF gir seg etter mer enn 4 år i stolen er vel ikke så merkelig? Er mange i hans stilling som har sitti kortere av ulike årsaker. JÅF har gjort en god jobb for Lillestrøm, og ikke minst har han klart å møte på jobb igjennom alle disse årene, noe som er en prestasjon med tanke på at sportsdirektører er oftere sykemeldt en flyvelederne til avinor.

Jeg synes JÅF har gjort utrolig mye positivt for klubben og gir seg også på ett tidspunkt da det kan være bra for oss med nye impulser.

Kommentar

• stiandahl
          Medlem
          Hoffnarr
          • Apr 2004
          • 61

Til Superbøffel.

Bryr meg ikke noe om hvor mange tomler ned jeg får for mine innlegg men det er jo verdt å nevne at mitt innlegg der jeg fikk mange tomler ned var det vel egentlig jeg som hadde rett til slutt.....

Tom Nordlie var ingen mann for LSK. Dessutten fikk han dratt klubben ned i gjørma altfor lenge, noe vi ser resultater ut av i dag.

Fint hvis mine innlegg skaper debatt. Dessutten har jeg nok sett flere Lillestrømkamper enn det du noen gang kommer til å se superbøffel!!!
          Så ikke tvil på mitt Lskhjerte!!!

Kommentar

• superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

Opprinnelig skrevet av stiandahl
            Til Superbøffel.

Bryr meg ikke noe om hvor mange tomler ned jeg får for mine innlegg men det er jo verdt å nevne at mitt innlegg der jeg fikk mange tomler ned var det vel egentlig jeg som hadde rett til slutt.....

Tom Nordlie var ingen mann for LSK. Dessutten fikk han dratt klubben ned i gjørma altfor lenge, noe vi ser resultater ut av i dag.

Fint hvis mine innlegg skaper debatt. Dessutten har jeg nok sett flere Lillestrømkamper enn det du noen gang kommer til å se superbøffel!!!
            Så ikke tvil på mitt Lskhjerte!!!
            Sterke påstander du kommer med her gitt!

Det er vel sånn da i pressen at man har fri tilgang til gamle matchopptak, da blir det fort mange kamper.
            Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• emanem
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Aug 2006
              • 100

Delaktig i nedturen?

Per Berg var arkitekten bak å ansette Jan Åge Fjørtoft som sportslig manager, Uwe Røsler som trener og Tom Nordlie som trener.

Nå er Uwe og Tom borte, og snart også Jan Åge.
              Mange sentrale figurer på kort tid.....

Det sentrale spørsmålet er i hvor stor grad Lillestrøm har lykkes sportslig under Per Berg sin innvirkning på Lillestrøm?

En ting han har lykkes med er jo å bidra til å stabilisere økonomien til LSK, og i det hele tatt bidratt til at LSK har kunne fortsette den videre satsingen. Tusen takk Hr.Berg.

Men det sportslige har man ikke lykkes med så lenge Per Berg har hatt hånden på ratte i Lillestrøm. Forferdlige spillerkjøp og dårlige prestasjoner i forhold til de ressurser Lillestrøm har hatt.
              Dette er vel et skoleeksempel på at når investorer blander seg så mye inn i det sportslige blir det mange kokker å mye søl.

Vi får fortsatt håpe at Per Berg vil fortsette med å bidra økonomisk i Lillestrøm, men det er nok et hardt slag for han at det han har bygd opp sportslig i Lillestrøm ser ut til å falle i grus.

En liten notis til. Jeg tror det er meget fornuftig at Per Berg sin høyre hånd, Jan Åge Fjørtoft ikke lengre fortsetter i Lillestrøm. Han har vært delaktig i nedturen til Lillestrøm. Uansett tror jeg at hans dager hadde vært talt ved årsmøte i klubben. Og da er det bedre å gi seg ved kontraktsslutt. Jeg ser at mange er lei seg for hans avgang, men stiller da spørsmålet til disse personene. Er det egentlig så mye Jan Åge har lykkes med som sportslig manager i Lillestrøm?

Fortsatt god sesong til alle Lillestrømvenner!
              Fjørtoft, Berg, Røsler og resten ab sportslig utvalg har selvsagt vært delaktig i nedturen. Det samme har spillere, andre trenere og vi alle som støtter opp under klubben. Men alle har vel vært der når vi har vært oppe også?

Tipper at du ikke klandret Berg/Fjøra så fælt en sen kveld i November, der de har vært strekt delaktig i å hente Occean, Riise, Brenne m.fl.

Hva angår dårlige spillerkjøp så ja, vi har hentet en del dårlige spillere de siste årene, men vi har søren klype hatt noen kanonkjøp også. Det akkurat som Berg/Fjøre kom inn i klubben 1. Januar 2008.

Kommentar

• stiandahl
                Medlem
                Hoffnarr
                • Apr 2004
                • 61

Emanem, enig i mye av det du skriver men tilbake til en novemberkveld som du skriver.

Det skulle vel bare mangle at Lillestrøm har truffet på noe av det man har kjøpt etter å ha brukt mange mange mange mange millioner.

Men fortsatt mener jeg at feilkjøpene våre er mange og bortkastede millioner....

Er enig at Occean og Riise var bra kjøp. Brenne er jeg mer i tvil om.....

Kommentar

• OppsalKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2008
                  • 1881

Berg og Bjarmann garantert i 2009 da?
                  Nå bosatt på Rasta !!!!!

Alltid Celtic og LSK

Kommentar

• Geirfugl
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 561

Emanem, enig i mye av det du skriver men tilbake til en novemberkveld som du skriver.

Det skulle vel bare mangle at Lillestrøm har truffet på noe av det man har kjøpt etter å ha brukt mange mange mange mange millioner.

Men fortsatt mener jeg at feilkjøpene våre er mange og bortkastede millioner....

Er enig at Occean og Riise var bra kjøp. Brenne er jeg mer i tvil om.....
                    Meget gode hentinger under Berg/Fjøra:
                    Koren, Mifsud, Müller, Fredriksson, Rambekk, Mouelhi, Riise, Occean, Reitmeier.
                    Nå må vi ikke bli helt historieløse.

Kommentar

• KimFL
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 1410

Tja...fra økonomisk ruin og 7.plasser, til tre 4.plasser, Royal League-finale, 2 cupfinaler og 1 cupmesterskap. Ikke så ille det, vel? Skulle selvfølgelig gjerne hatt ett seriegull også, og det har faktisk vært nære på 3 ganger nå...selv om det hver gang rakna litt på slutten av sesongene.

KimFL

Kommentar

• Perern
                        Juniormedlem
                        Bøffelpromp
                        • Jun 2004
                        • 19

For ikke å glemme interessen rundt Lillestrøm som klubb i gjen!!!!! Klubben var ganske så daukjøtt under Erlandsen epoken, og før Per Berg sin inntreden i Sportsklubben. I løpet av de 4 siste årene er det vel knapt et menneske i Norge som ikke har hørt eller mener noe om Lillestrøm..
                        Lillestrøm

Kommentar

Working...