Forventninger til Henning Berg

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sigurdsen
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 1820

    Forventninger til Henning Berg

    Nå er ny hovedtrener klar for 2009 sesongen, mannen er Henning Berg. Vi vet hva som venter oss sånn som med Nordlie. Berg har klart store ting med små ressurser i Lyn, men hva kan han klare i LSK og hva kan vi forvente av han?
    Kan vi tørre å håpe på en topp 3 plassering, eventuelt serie/cup gull. Eller bør vi nøye oss med en plass midt på tabellen og heller la han få tid til å bygge laget, så vi får et bra lag som kan prestere flere sesonger på rad.
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7080

    #2
    Jeg forventer en opprydding i stallen, at klubben og investorene legger midler på bordet til å bringe inn de rette forsterkningene, og at vi tar et kraftig steg oppover på tabellen. Ikke minst håper jeg at unggutta i stallen gis mulighet til å utvikle seg (spesielt Fellus, som er en spennende fyr.)

    Medaljekamp bør alltid være et mål på Åråsen, 2009 er intet unntak. Men gjør vi framskritt og Berg viser at vi har noe på gang, kan jeg leve med en femte/sjetteplass.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • kimmern
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2005
      • 1174

      #3
      tid blir nok en gang stikkord. jeg håper han drar med seg noen fra lyn. men bortsett fra det forventer jeg en solid opprydning i dagens "gåstol-pengesluk-stall" og at unggutter som sparby og bergan foss kan få en reel sjangse på a-laget. Hurtigere spillere(det skal strengt talt ikke mye til) forventer jeg også inn porten på åråsen den første tiden.

      Kommentar

      • Bamse
        Medlem
        Bøffel
        • Aug 2008
        • 33

        #4
        Forventninger og forventninger. Håper han gjør en bra jobb for oss, that's it. Medaljer og trofeer er bare en bonus som fotballsupporter. Så lenge Fugla speller temmelig bra, så ske je væra nøgd je

        Kommentar

        • krisruds
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2005
          • 839

          #5
          Jeg forventer at HB aldri "lærer" LSK at de skal bytter på å fake skader. Selv om det kanskje er taktisk riktig. Det vil jeg ikke se av at LSK lag.
          krisruds medlem av KFL siden 1996


          OI OI OI nå har vi det morro :)

          BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

          Kommentar

          • Kanarifugl84
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2007
            • 2319

            #6
            Jeg har faktisk forventninger om at Henning Berg skal være mannen som løfter LSK opp til dit vi en gang var. Som Norges beste lag. Ikke umiddelbart over natten, men over tid. Han klarer selvsagt ikke den jobben alene, men forventer sterke, klare og gode bidrag fra mannen.

            Kommentar

            • Monfils
              Medlem
              Hoffnarr
              • Jun 2008
              • 54

              #7
              Forventer at Henning bruker sin innstilling og vinnerskalle til det den er god for.

              Betydningsfullt å sette standaren dag én. En spiller kan for eksempel være mangelfull, eller ha en dårlig dag - ikke noe problem - men drakta må være våt når man går av banen. Den som ikke fighter bør ikke være akseptert. Det håper jeg Berg fremmer fra første dag.

              Mange av hans positive egenskaper kommer nok til sin rett i Sportsklubben.

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                #8
                Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                Jeg har faktisk forventninger om at Henning Berg skal være mannen som løfter LSK opp til dit vi en gang var. Som Norges beste lag. Ikke umiddelbart over natten, men over tid. Han klarer selvsagt ikke den jobben alene, men forventer sterke, klare og gode bidrag fra mannen.
                Om vi hadde forventninger til det før Tom "Uday" Nordlie kom så kan vi hvertfall ha forventinger til det nå..
                Henning Berg, Frode Grodås, Erland Johnsen og mulig Torgeir Bjarmann som sentrale personer rundt laget.. det er store navn i norsk fotball, hvertfall for oss på Romerike!
                Pluss på med en hjelpetrener som forhåpentlig blir like "slagkraftig" som resten av støtteapperatet.
                Last edited by Folke; 20.08.2008, 06:43.

                Kommentar

                • OppsalKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2008
                  • 1881

                  #9
                  Finn en venstreving.

                  Glem å ta med Sokowlowski til klubben.
                  Nå bosatt på Rasta !!!!!

                  Alltid Celtic og LSK

                  Kommentar

                  • caLitri
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2007
                    • 634

                    #10
                    Han bør få ett år til å bygge opp lage igjen.
                    Sette på plass et nytt spillesystem.
                    Rydde opp i stallen.
                    Skaffe nye spillere som passer det nye systemet.

                    Men selv om han får ett år til å bygge opp klubben.
                    Så forventes det vel iallefall topp 5 plassering..
                    Gi alt, stå på LSK

                    Kommentar

                    • Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

                      #11
                      Hva jeg forventer... Jeg vil ha en oppryddning i stallen, det er nr. 1. Vi har for mange spillere som ikke holder høyt nok nivå eller som er for gamle til å kunne sies å være fornuftige investeringer i en femårsplan. Det er ikke det at jeg vil bli kvitt dem, men disse spillerene passer inn i en av de nevnte to kategorier, og vil derfor kunne være spillere Berg vil bytte ut:

                      Steinar Pedersen: synes han har spilt seg kraftig opp de siste fire-fem, men bør likevel ikke være et sikkert kort i alle ellevere, som han er nå.

                      Riseth: for gammel, synes også det har vært mye tull med ham spillemessig siden uday dro, samt at han har for høy lønn.

                      Bjørkis/Brenne/Espen: Bjørkøy Er bare 29, og har spilt seg voldsomt opp, men ettersom jeg tror Berg vil forsøke å hente inn litt yngre krefter på midten tror jeg enten Bjørkis eller Brenne må gå. Brenne tror jeg passer bedre inn i Bergs spillestil, og dermed er det mer sannsynlig at det blir Bjørkis som må ta hatten sin(jeg har fått jævlig sansen for ham i det siste, og håper det er rom for ham i klubben, men likefullt). Søgårds status i klubben tror jeg betyr at han får bli nær sagt uansett, men jeg har vondt for å se for meg ham fast på laget under Berg.

                      Kalle(som er mye bedre enn Kiko): Kan fort bli solgt ettersom han er fantastisk. Frankrike?

                      Sundgot/Occean: Vanskelig å si, men jeg tror en av disse må gå, mens spillere som Myklebust og Fellus blir supplert av en Hoff eller Holmen-type(jeg tipper Holmen er en spiller vi snart ser i gult og svart for rundt en mill eller to), og at vi får se mye mer fart og evne til å gjøre ting selv på topp. I så fall bør det bli Occean som går, ettersom han er rævva når han selv må være møtende targetman. Er også den med størst potensial for en god overgangssum(tolv millioner burde være rimelig nå som han har fått vist hvordan han skal brukes best, OO ved siden av en annen sterk spiss ER mål), samt at Arildo er en klubblegende vis kontinuitetsbærende og sosiale bidrag er uvurderlige.

                      Essediri: Jeg har svært vondt for å se for meg at 29årige Karim har noen fremtid under Berg. Kan se for meg at det hentes inn noe ungt og lovende til å være understudy for Riise. Magne Simonsen, Jonathan Parr eller til og med Joakim Austnes på floppsalg fra Viking er alle muligheter.

                      Kisen/Johnsen: I alle fall førstnevnte er ferdig i klubben, noe annet ville overraske meg enormt. Johnsen kan komme tilbake, men gjør han det ikke innen sesongen er over tviler jeg på at vi får se ham fast i noen Berg-ellever. Berg liker fart på backene, og jeg blir ikke overrasket om det kommer bud på Eriksen og Porr-Shane, som er en deilig liten mann.

                      Gundersen: En av to ting vil skje: enten får Berg sving/skikk på ham i forsesongen og gir ham en mulighet til å bli noe, eller han forsvinner ned i Adecco, kanskje til et nyopprykket Hønefoss(er det bare jeg som synes det hadde vært kult?) eller ditto nærliggende.

                      Dermed sitter vi igjen med følgende spillere laget vil bygges rundt:
                      Otto, Blurkhern, PSA, Brenne og Mouelhi(de jeg regner som mest sannsynlige på midten under Berg), Arildo, Lillebror, Fellus(har tro på ham, men tiden vil vise).

                      Spillere som vil være i stallen uten å være like sentrale: Espen, Biffen, JML(som er undervurdert av oss), Mykle Jr, Mykle Sr.

                      Jeg tror altså at det blir store omveltninger i vinter, og at vi vil se en god del nye spillere inn. At noen av disse kommer fra Lyns gratislister er jeg overbevist om, og de heteste potetene slik jeg ser det er Lars Kristian Eriksen og Paul Obiefule, mens jeg regner spillere som Sokolowski og Hoff som hakket mindre sannsynlige ettersom det vil være klubber med større lommer etter dem begge. Av andre spillere i Lyns stall jeg regner det som mulig at vi legger oss etter er Kim Holmen(ikke akkurat et minus at han er romeriking), Teddy Bjarnason(han er god, han), Erling Knudtzon og Magne Simonsen.

                      Videre tror jeg også vi vil handle smart og ungt, både fra inn- og utland. Det blir i overkant spekulerende å slenge opp alternativer her, men jeg kommer i alle fall til å sende ny mail til Bjarmann når han kommer inn om Daniel Toth, som jeg mener må være en perfekt forsterkning til en billig penge(venstreving med kreativitet og teknikk, billig). Jeg forventer uansett at investorene nå smeller til med en liten krigskiste på rundt 15 mill. så Berg kan få inn sine spillertyper. Kommer Bjarmann vil vi nok få noen kaniner opp av hatten både her og der, som ikke går utover investorenes lommer i nevneverdig grad. Regner med at spillere selges til minimum fem mill, avhengig av hvem som går. Disse pengene vil måtte spyttes rett inn i nyervervelser.

                      Jeg har også forventninger til spillestil. Jeg er ikke, som mange andre både i klubben og kfl, spesielt opptatt av at vi skal spille sexyfotball. Jeg er sexy nok sjøl. Jeg tror likefullt vi vil se et Lillestrøm som i mye større grad enn tidligere forsøker å holde ballen i laget, og som prøver å spille på kontringer og overganger på en måte vi aldri har gjort før her i klubben. Med fart inn på topp og kant, samt ro, arbeidskapasitet og pasningskvalitet på midten(som vi allerede har) vil dette være gjennomførbart på kort tid, selv om vi som supportere må være forberedt på å stille tålmodige til seriestart i påvente av at spillemønstrene skal sette seg.

                      Videre har jeg forventninger til et skifte i image. Vi vil nok ikke være populære nå heller(men hvem vil vel være venner med alle når alle er møkkamenn?), men bildet som tegnes utad vil nok preges av en mer gjennomgående profesjonalitet med Bjarmann(jeg tror dette er mer eller mindre skrevet i stein) og Berg ved roret. Uday var en klovn i media, og Fjørtoft var desverre ofte mer tabloid enn hva godt er, på tross av at han ofte han sa det vi supportera tenkte. Grønlunds uheldige utspill tror jeg også vi har sett det siste til, da hovedsakelig fordi det ikke er sjanse i helvete for at Berg vil godta den slags. Jeg forventer at vi igjen fremstår som et tøft, hardtarbeidende og seriøst lag med finesse og slagkraft både på bakken og på dødballer.

                      PS! Når vi ligger på 8. plass i juni neste år, og kun glimtvis viser god fotball og de nye unge spillerne vi forhåpentligvis henter inn ikke helt innfrir: husk dette: Akkurat som Rom ikke ble bygd på en dag, tok det meg 27 år å bli så vidunderlig som jeg er i dag. Poenget: Ting tar tid, vært tålmodige. Vi har hentet rett mann(i alle fall i teorien), og nå er det opp til oss å bidra til å skape den kontinuiteten klubben sårt trenger.
                      Ni principe ni rey...

                      D10S!

                      Kommentar

                      • Leif A
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 3962

                        #12
                        Jeg har overhodet ingen forventninger til Henning Berg. Ihvertfall ikke før det er gjort en god del grep på ledelsessiden i LSK, og antallet kommer er drastisk redusert. Den dagen han får armslag nok til å ha den sportslige styringen, vil han muligens kunne være istand til å etablere LSK som fast deltager i Topp Fem. Dessverre har jeg ikke tro på at han får til noe mer i løpet av bare fem år.



                        Og ingenting vil selvfølgelig glede meg mer enn om jeg tar feil og han klarer å skaffe oss den tittelen vi alle har savnet de siste 20 årene.
                        Knurr...

                        Kommentar

                        • KanariGulFugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 454

                          #13
                          Jeg håper han kan dra med seg deler av spillestiler fra europa inn i laget.. hurtig kontrollert spill, holde ballen i laget, raske dødballer etc... er lei av å se på løkkefotball, kløning, lange baller, skader, gule/røde kort pga slumsing osv hver bidige søndag..
                          pga sånn situasjonen er nå, så klarer jeg ikke å vente med å få han inn tror jeg har altfor høye forventninger egentlig :/

                          Kommentar

                          • sniper
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 5254

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                            Jeg har overhodet ingen forventninger til Henning Berg. Ihvertfall ikke før det er gjort en god del grep på ledelsessiden i LSK, og antallet kommer er drastisk redusert. Den dagen han får armslag nok til å ha den sportslige styringen, vil han muligens kunne være istand til å etablere LSK som fast deltager i Topp Fem. Dessverre har jeg ikke tro på at han får til noe mer i løpet av bare fem år.



                            Og ingenting vil selvfølgelig glede meg mer enn om jeg tar feil og han klarer å skaffe oss den tittelen vi alle har savnet de siste 20 årene.
                            Tror Frank Grønlund må vekk, eller holdes langt unna elitesatsingen.

                            Petter

                            Kommentar

                            • Smukken
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2004
                              • 719

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av petter
                              Tror Frank Grønlund må vekk, eller holdes langt unna elitesatsingen.

                              Petter
                              For oss som ikke vet alt - hvilken rolle har Grønlund i dag ? - trodde det mest var administrasjon, økonomi, strategi og sånn jeg ?
                              Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                              Kommentar

                              • Ranakanaris
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2003
                                • 488

                                #16
                                Jeg forventer att Berg smiler når LSK vinner sine kamper

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3438

                                  #17
                                  Er lei for å kaste kaldt vann i disse halleluja-tider, men jeg tror vi skal vente og se hva Berg får til.

                                  At han har suksess i Lyn betyr ikke automatisk at vi vinner serien neste år. Det er bare å se til England hvor en manager som Alan Curbishley som hadde kjempesuksess utifra ressursene med Charlton ikke har fått til så mye i West Ham, eller Sam Allardyce som gikk ifra suksess med Bolton til hardere tider i Newcastle.

                                  Frank Grønlund sitter så vidt jeg vet som daglig leder med ansvar for administrasjon, men er og medlem av sportslig utvalg. Som en av fire i sportslig utvalg kan vel ikke Grønlund tildeles for mye av ansvaret for det som har skjedd i år, selv om mange her gjerne vil legge alt på hans kappe.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • Grusom B
                                    Generalissimo Bellisimo
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6248

                                    #18
                                    Eh, ankepunktet med Curbishley er ikke at han ikke har fått til noe, han har gjort akkurat det som er blitt forventet av ham(overlevelse første halve sesong, som han klarte på utrolig vis, og trygg plassering neste sesong, hvilket han også fikk til), problemet er at West Ham, som er kjent for god, underholdende og ikke minst målrik fotball plutselig er like morsomme å se på som Holms.

                                    Men poenget ditt er relevant.
                                    Ni principe ni rey...

                                    D10S!

                                    Kommentar

                                    • harald99
                                      Medlem
                                      Bøffel
                                      • Apr 2007
                                      • 36

                                      #19
                                      ungutta

                                      Da er det endelig håp for ungutta i LSK også da.. Håper Henning klarer å lage tippeligaspillere ut av spillere som: Bolly, Gulbrandsen og Gabrielsen i fremtiden. Hadde vært strålende!

                                      Kommentar

                                      • MedlemNR35
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2004
                                        • 905

                                        #20
                                        Forventninger til Henning Berg.

                                        La meg först få presisere at forventningene mine först og fremst går til Lilleström Sportsklubb. Man kan väre en herlig kombinasjon av Brian Clough, Jose Mourinho og Alex Ferguson uten å få det godt til i LSK slik klubben blir drevet i dag.

                                        Henning Berg er en god trener med alle forutsetninger for å lykkes på Åråsen men han har behov for hjelp. Han kan ikke alene snu trenden sportslig.

                                        Henning Berg trenger en stall med gjennomsnittlig mye höyere hurtighet og teknikk enn hva som finnes i dag. Om Henning Berg skal fortsette sin fotballfilosofi på Åråsen med den han har i dag trenger Sportsklubben en skikkelig ansiktslöftning. Vi kan ikke gjennom 90 minutter sende Sundgot og Occean på löpetur i bakrom for å ta et eksempel.

                                        Henning Berg slår et slag for 4-4-2 eller 4-4-1-1 som han har spilt mye i Lyn. 4-4-1-1 tror jeg mest han har utövd grunnet spillermateriellet. På Åråsen er jeg overbevist om at vi kommer til å stille troppene våre opp i en ren 4-4-2 formasjon i år 2009. Jeg tror vi kommer til å rendyrke vingspillet, spille ekstremt gjennombruddshissig og variere mot etablert med langt mot Occean eller hurtig spill med mange löp i rom.

                                        Henning Berg trenger först og fremst en revolusjon i spillermateriellet. Jeg vil også tro han har gjort dette klart under kontraktsforhandlingene. Det blir spennende å se hva vi ender opp med.

                                        Jeg tror eneste spillere som kan föle jobben sin i LSK sikker neste år er:

                                        -Otto
                                        -Espen
                                        -Pål Steffen
                                        -Frode Kippe
                                        -Björn Helge Riise
                                        -Simen Brenne
                                        -OO
                                        -Mouheli

                                        Resten er jeg meget usikker på. Noen flere blir garantert men kan ikke se noen andre enn disse som sikre.

                                        Så forventningene mine til HB ligger i en klar filosofi, lavere gjennomsnittsalder, mer hurtighet og teknikk og til slutt et godt samarbeid med styr og stell i klubben. Felles mål og felles arbeidsmetoder.

                                        Og for guds skyld, ta med deg Torgeir på lasset.

                                        Kommentar

                                        Working...