Lyns spillestil med Henning Berg

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • vermu
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2008
    • 1729

    Lyns spillestil med Henning Berg

    Etter å ha sett Lyn live i 6-7 kamper i år, drister jeg meg frampå med en analyse av hvordan Lyn spiller og dra en sammelikning med LSK.

    Offensivt:
    Lyn er et lag som fokuserer på ballbesittelse og skape målsjanser med kortpasningsspill. De spiller en 4-4-1-1 formasjon,
    med E.Hoff som "hengende" spiss i en absolutt nøkkelrolle. De aller fleste oppspill (langs bakken) skal gjennom Hoff. Han skal fordele baller ut til kant eller til en rettvendt spiss (K. Holmen)
    Likner noe på LSK som har Sundgot i den hengende rollen, men Lyn har lite oppspill i lufta pga bl.a manglende luftsstyrke.

    Jeg liker spillestilen til Henning Berg. Men jeg har også sett at den kan bli statisk.
    Grunnen kan være at Lyn spiller med to "sittende" sentrale midtbanespillere. Dvs at Sokolowski og Obiefule ofte ligger langt tilbake på banen og begge vil styre spillet. I motsetning til LSK som har Kiko som skal ligge dypt.
    Kantspillerne til Lyn, ofte Simonsen og Bjarnasson er driblesterke vinger som liker å utfordre. Men disse blir ofte stående i sine posisjoner når Lyn skal angripe.
    Derfor mener jeg at hele midtbanen til Lyn kan bli noe stillestående og gjør at pasningsalternativene til tider bli få.
    Da går også veldig mye av spillet til Lyn gjennom en møtende Hoff.

    Defensivt:
    Lyn har alltid under Berg vært godt organisert. Slipper inn få mål, laget er kompakt og
    E.Gustavsson med forsvarsfireren L.K. Eriksen - T-Berntsen - Indi - Shane er blant landets beste.
    De 11 spillerne ovenfor er Berg sine mest betrodde menn, og Berg har byttet lite på sin start-ellever.

    Hvilke Lyn-spillere kan være LSK-aktuelle?

    Høyre back:Lars Kr. Eriksen. Blant landets beste HB. Bedre enn S.Pedersen
    Ja, takk!

    Kant: T. Bjarnasson. Meget spennende kantspiller som spiller mest på venstre, men kan også spille høyre. Veldig god teknisk, men ustabil.
    Ja, takk!

    Spiss/Kant: Espen Hoff. En spillertype vi trenger. God, men har ikke imponert. Stort potensiale.
    Ja, takk

    Midtbane: Sokolowski og Obifuele. Gode spillere, men ikke bedre enn det vi har fra før på denne plassen.
    Nei, takk

    (Jeg skulle selvfølgelig også hatt Indi og Shane men disse er uaktuelle nå)

    Konklusjon:

    Jeg tror Henning Berg passer glimrende hos oss. Vi blir et noe mer spillende lag, og kan kombinere det med luftsstyrken som Lyn mangler idag. Jeg håper også Berg kan få inn mer tempo i LSK!
  • Kay
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 763

    #2
    Hvorfor skal alt inn i en tråd ?? Hvorfor skal jeg lese 50 meldinger om hvilke spillere som folk
    ønsker å få med seg fra lyn, når det jeg egentlig ville lese var en informativ analyse av hvordan laget har opptrått under HB.

    Jeg mener det er for få tråder og for lite diskusjoner på KFL forum. Hadde det ikke vært for nyhetstråden som er helt genial hadde ikke jeg vært innom her å titta så mye som jeg er.

    Og når skal folk lære seg å sitere skikkelig?

    Kommentar

    • OppsalKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2008
      • 1881

      #3
      Du ønsker Bjarnasson? Ja vel. Meget bra spiller, det innrømmer jeg.

      To problemer:

      Han er "under konrakt". Og Celtic har forkjøpsrett.


      Det som du har rett i, er Lyn sin spillerstil og formasjonen. 4-4-1-1 er typisk Lyn

      Det som du mangler er følgende:

      1) Lyn spiller mye langs bakken. Vi i LSK har OO og Gilbert som er beste brukt i luft-og-krig situasjoner.

      2) Lyn har mange "kant spiller" Vi har en sånne type, som heter Riise Jnr.

      3) Våre midtbane spiller, typer som Brenne, Bjørkøy og Søgård er type som også kriger. Lyn som du nevnet, bruker ballbesiktelse først og fremst.Da trenger man "tekniske spiller". Som i dag, så ser jeg bare Kiko som aktuelt i denne rollen i LSK.
      Last edited by OppsalKanari; 20.08.2008, 19:30. Begrunnelse: fordypning
      Nå bosatt på Rasta !!!!!

      Alltid Celtic og LSK

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        #4
        Opprinnelig skrevet av OppsalKanari

        1) Lyn spiller mye langs bakken. Vi i LSK har OO og Gilbert som er beste brukt i luft-og-krig situasjoner.
        Ikke glem alle målene OO har skåra med beina for Odd og oss. Mannen er ikke en "one trick pony" og er en meget god avslutter med beina, men det er klart det er fristende å slå høye baller på en fyr med en så fantastisk fysikk og hodespill. Dessuten har han gode vendinger. Sundgot hadde jo suksess som ballfordeler på midten under Rösler og beviste at også han kan mer enn å stange. Jeg tror disse har mer å bidra med enn de begrensede rollene de har blitt tildelt under Nordlie og Johnsen. Spår Ollie en stor fremtid under Berg, Sundgot kan også slå til. Dette er tross alt to av norges mest effektive spisser. Lenge siden vi har sett Sundgot skåre med beina, men i enkelte kamper i fjor viste han meget gode avslutteregenskaper rettvendt med Drogba-stolpene sine, bl.a. mot Ålesund borte og hjemme.

        En gløggere og mer iherdig person ville kommet med statistikk, men jeg nøyer meg med erfart synsing.

        Kommentar

        • chrissp
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2004
          • 2403

          #5
          Opprinnelig skrevet av VK
          Hvorfor kan ikke folk skrive i eksisterende tråder som handler om Berg?!! evt bruk LSK-backstage tråden!!!!
          http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ad.php?t=12791
          Opprinnelig skrevet av Kay
          Hvorfor skal alt inn i en tråd ?? Hvorfor skal jeg lese 50 meldinger om hvilke spillere som folk
          ønsker å få med seg fra lyn, når det jeg egentlig ville lese var en informativ analyse av hvordan laget har opptrått under HB.

          Jeg mener det er for få tråder og for lite diskusjoner på KFL forum. Hadde det ikke vært for nyhetstråden som er helt genial hadde ikke jeg vært innom her å titta så mye som jeg er.
          Moderatormelding:

          Vakthavende mod mener at egen tråd om Lyns spillestil under Henning Berg er på sin plass. Men merk da altså at det er Lyns spillestil som diskuteres. Å trekke inn LSK alene er ikke bra nok.

          For få tråder og lite diskusjon? Yeah right. Hvem er bedre enn KFL på web? Riktig svar: Ingen. (Kan gjerne diskuteres, men opprett da en ny tråd.)
          Bølerkanaris

          Kommentar

          • Hamburg & Kanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 3006

            #6
            Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
            Du ønsker Bjarnasson? Ja vel. Meget bra spiller, det innrømmer jeg.

            To problemer:

            Han er "under konrakt". Og Celtic har forkjøpsrett.


            Det som du har rett i, er Lyn sin spillerstil og formasjonen. 4-4-1-1 er typisk Lyn

            Det som du mangler er følgende:

            1) Lyn spiller mye langs bakken. Vi i LSK har OO og Gilbert som er beste brukt i luft-og-krig situasjoner.

            2) Lyn har mange "kant spiller" Vi har en sånne type, som heter Riise Jnr.

            3) Våre midtbane spiller, typer som Brenne, Bjørkøy og Søgård er type som også kriger. Lyn som du nevnet, bruker ballbesiktelse først og fremst.Da trenger man "tekniske spiller". Som i dag, så ser jeg bare Kiko som aktuelt i denne rollen i LSK.
            Brenne er ekstremt teknisk dyktig, for å være en norsk spiller. Men slike spillertyper dyrkes ikke i Norge. Og han får det bare ikke ut i kamp for LSK, i de posisjonene han har blitt brukt mest kreves helt andre egenskaper enn det han besitter (å renne langs linja og slå flanker). På sitt beste vil jeg påstå at han har bedre teknikk enn Mykland hadde, og langt bedre avslutteregenskaper. Vi ser det bare så altfor sjelden, fordi han spiller på feil plass, på et lag som sliter. Brenne må spille sentralt, høyt i banen, for å få ut sitt potensiale. Og det bør han få ut i god tid, før han en dag forlater Åråsen, med tanke på prislappen og hva han har kostet klubben. Men klubben må la han spille på rett plass. Det er IKKE på kanten.

            Og for å komme tilbake til topic: jeg håper Berg tar med litt av Lyns spillestil. Ikke den delen som har med krampetrekninger, filming og drøying å gjøre, men den delen som har med tempo og pasningssikkerhet å gjøre. Den biten må han gjerne få ta med seg og implementere i vår spillergruppe.
            Last edited by Hamburg & Kanari; 20.08.2008, 22:01.
            LSK Norges beste lag

            Kommentar

            • Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

              #7
              Trådstarter skal ha massiv kred for en god idé og bra innlegg.
              Ni principe ni rey...

              D10S!

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7092

                #8
                Opprinnelig skrevet av reka
                Lenge siden vi har sett Sundgot skåre med beina
                Øh, Bodø/Glimt hjemme, anyone?
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • Kimito
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 2601

                  #9
                  Uten at jeg har fått analysert Lyn så nøye, høres vermus beskrivelse av spillestilen riktig ut i forhold til det jeg har sett. Jeg tror ikke det skal bli så vanskelig å få til Bergs stil i LSK med spillerne vi har i dag, selv om en ny venstreving åpenbart må prioriteres (kanskje Christensen er svaret?).

                  Brenne kan fint ta Hoffs rolle som offensiv midtbane, og det er en rolle som passer han glimrende i følge meg og mange andre her inne. Ellers vil Occean fortsatt være selvskreven på topp. Han vil gi Berg et alternativ med hodestyrke, men kontringsstyrken til Holmen har han ikke, selv om Occean ikke er så treg heller. Det blir interessant å se hvordan Berg løser det (Fellus på kant?).

                  Sentralt på midten har vi en drøss med alternativer og forsvaret vårt duger, men trenger mer fart. Tipper Berg prøver å finne frem den PSA vi så konturene av en stund. På backene er det ganske tynt hos oss.

                  Jeg tror vi trenger: To backer (ung høyreback og en hvilken som helst god venstreback), og en venstreving.

                  4-4-1-1

                  Fredrikson
                  Pedersen - PSA - Kippe - Ny fyr
                  Riise - Kiko - Bjørkøy - Ny fyr
                  Brenne
                  Occean

                  Da har vi en ung høyreback til å utfordre Pedersen, en god venstreback til å kjempe knallhardt med Johnsen (som evt. kan bli solgt hvis han ikke klarer å ta plassen (og blir frisk)), sammen med en venstrekant som er hurtig, teknisk og målfarlig (ja, det er vanskelig å finne, men bør være førsteprioritert), hvor JML er backup. Riseth kjemper både på midtbanen og i midtforsvaret, mens Søgård trolig vil passe bra i Bergs system og kanskje danke ut Bjørkøy.

                  Sundgot kan kjempe med både Brenne og Occean, mens Fellus (hvis han viser seg god nok) kjemper med Occean og Riise.

                  = God dekning overalt, og Berg får videreført systemet på kort sikt. På lang sikt får vi se hva som spirer og gror bak der. Pedersen, Riseth, Sundgot, og Kippe bør etter hvert erstattes med yngre krefter, litt etter litt.
                  Ferdigskåra

                  Kommentar

                  • Kay
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 763

                    #10
                    Uten å kjenne så godt til hvordan lyn spiller så er det 1 ting jeg syns å ha lagt merke til de siste årene (i kamp mot LSK) og det er at de stort sett kjører høyt/stort press på ballfører.

                    Når det gjelder formasjon håper og tror jeg at HB vil tilpasse den til det spillermateriale vi har, istede for å prøve å tilpasse spillerne til en formasjon.

                    Kommentar

                    • vermu
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2008
                      • 1729

                      #11
                      Litt usikker på hva du mener i deler av innlegget ditt, men prøver med et svar.

                      Å kjøpe en spiller under kontrakt er vel ikke uvanlig.
                      At Celtic har forkjøpsrett var god info. Det visste jeg ikke.

                      1) Jeg skrev tydelig i mitt innlegg:
                      " Lyn fokuserer på ballbesittelse og å skape sjanser med kortpasningsspill"
                      Dette er jo det samme som det du skriver "Lyn spiller ballen langs bakken"
                      Jeg skjønner ikke helt "mangelen" her!

                      2) Hvis jeg forstår deg riktig, så er jeg enig i at Lyn har mer typiske kantspillere enn LSK.

                      3) Du "rører" litt her nå. Men hvis det du mener er at LSK ikke kan spille ballbesittende fotball fordi vi bare har Kiko som passer til dette, så har du en del "mangler"!
                      Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                      Du ønsker Bjarnasson? Ja vel. Meget bra spiller, det innrømmer jeg.

                      To problemer:

                      Han er "under konrakt". Og Celtic har forkjøpsrett.


                      Det som du har rett i, er Lyn sin spillerstil og formasjonen. 4-4-1-1 er typisk Lyn

                      Det som du mangler er følgende:

                      1) Lyn spiller mye langs bakken. Vi i LSK har OO og Gilbert som er beste brukt i luft-og-krig situasjoner.

                      2) Lyn har mange "kant spiller" Vi har en sånne type, som heter Riise Jnr.

                      3) Våre midtbane spiller, typer som Brenne, Bjørkøy og Søgård er type som også kriger. Lyn som du nevnet, bruker ballbesiktelse først og fremst.Da trenger man "tekniske spiller". Som i dag, så ser jeg bare Kiko som aktuelt i denne rollen i LSK.

                      Kommentar

                      • Canário
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1471

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av vermu
                        Jeg liker spillestilen til Henning Berg. Men jeg har også sett at den kan bli statisk.
                        Grunnen kan være at Lyn spiller med to "sittende" sentrale midtbanespillere. Dvs at Sokolowski og Obiefule ofte ligger langt tilbake på banen og begge vil styre spillet.
                        Det er nok også grunnen til at laget er godt defensivt, nesten "alltid" har vært det og har den kynismen de trenger med sentrale midtbanespillere som ligger dypt og danner sammen med midtstopperne et veldig godt defensivt grunnlag, nærmest en defensiv "hinne". Det er sikkert flere grunner til at Lyn under Berg har vært gode bakover. Men at han har brukt mange like typer på de samme plassene gjennom åra, er sikkert én.

                        Spilletypene på topp gjør dem hurtige i omstillingsfasen mellom angrep og forsvar og har mange på rett side. De kan ofte "tillate" seg å ligge på den måten med Hoff og Holmen, og for de som mener Mifsud var viktig defensivt er dem nesten like viktige.

                        Berg har brukt mye av de samme typene gjennom årene - spissparet nå "ligner" en del i spillestilen til tidligere funn som Ihgalo og Edu; fart og best langs bakken. På samme måte har de bakover i banen hatt tilsvarende defensiv sammenbygning med tidligere sentralspillere som Gislason og Leonardsen, stoppere som Lustü og Onstad og nå gode talenter som Brink og Madsen. Ikke minst har en og annen klassekeeper tatt over når den ene har dratt. Men jeg mistenker at det ikke alltid er i Bergs planer at de sentrale midtbanespillerne skal ligge så dypt "hele tida", men på grunn av at de fleste sentrale midtspillerne han har benyttet har vært bedre defensivt enn offensivt, "blir" det mer sånn.

                        De har med andre ord hatt mye kontinuitet i spillestilen gjennom flere år, og det er nok sikkert bevisst. Fordi kontinutet i spillestilen er avgjørende for at man skal fortsette å utvikle seg som lag. Playmakeren har dog i nesten alle år vært savna all den tid også Hoff noen ganger spiller ving, men mer rundt dette og Lyn-laget har jo du skrevet i ditt veldig bra åpningsinnlegg.

                        Vi kommer ganske sikkert til unngå det Lyn under Henning Berg ofte har slitt med: Mangelen på en fullblods toppskårer/tildels targetman og kreativitet på midtbanen. At spillermaterialet i LSK ikke passer til "Berg-filosofien" i måten fotballen er i Lyn, betyr ikke at han ikke kan gjøre det bedre her. LSK har flere playmaker-typer. Farligere i boksen. Og vi snakker om en trener som har gått i lære hos blant andre Kenny Daglish, Drillo, Semb, Hoff, Sir Alex Ferguson og Graham Souness.

                        Kommentar

                        • OppsalKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2008
                          • 1881

                          #13
                          OK. Først og fremst… som en utlending er det ikke så lett for mann å gjøre seg forstått. Så skal jeg prøve enda en gang, og hvis det går til helvete, så må jeg bytter om til engelsk neste gang.

                          1) Jeg skrev tydelig i mitt innlegg:
                          " Lyn fokuserer på ballbesittelse og å skape sjanser med kortpasningsspill"
                          Dette er jo det samme som det du skriver "Lyn spiller ballen langs bakken"
                          Jeg skjønner ikke helt "mangelen" her!

                          I følge min mening, og bare min mening, spiller Lyn helt annerledes enn LSK per i dag. Lyn som spiller kortpassningsspill er ikke det samme som ”Lyn spiller ballen langs bakken”. Variasjonen mellom korte og lange pasninger er tydelig. Når Lyn ”slår langt” så bruker de ”kanalene” mellom beckene og forsvaret. Kim Holmen får mye ball, sånn sett. Hoff er også meget flink til å benytte rom (særlig rommet mellom forsvar og midtbanen).

                          Andre lag (særlig i Premier League og Spania) også spiller kort og ballbesiktende spill, men kan etter behov bruke lufta. Lyn har ikke den muligheten men denne mannskap. Powell er sjelden på banen for tida og er det eneste trusselet i lufta.


                          Her i LSK spiller vi litt anerledes, og har bare mannskapet (PER I DAG) til å spille som vi gjøre. Gilbert og OO er ganske tekniske ”for big menn” , men er ikke i nærheten når det gjelder fart eller bevelgelse. Eneste som vi har per i dag som kunne brukes i en ”ren Lyn stil” er Magnus Myklebust. Men… jeg også mener at han er ikke bra nok for laget per i dag. To skuffende sesonger på råd.


                          2) Hvis jeg forstår deg riktig, så er jeg enig i at Lyn har mer typiske kantspillere enn LSK.

                          Jo… men jeg ser for meg at LSK skal rydde opp i stallen. Per i dag, så har vi Riise Jnr, Kiko, Brenne, Bjørkøy, Riseth, Søgard som kjemper om 4 plass i midtbanen. (Regner med El Gundo forsvinner og Stenstaas skal bare på lan ut sesongen på grunn av alderen.). Vi trenger minst to kantspiller til (U21 dansken har jeg veldig store forventninger på). Og hvis Berg har lyst å tå med seg en eller to spillere fra Lyn så må vi selge. Det blir ikke Riseth (1 år i en 3 års kontrakt – vet du hvor mye det kommer til å koste for å tilby en sluttpakke ???) og heller ikke Bjørkøy for samme grunnen.

                          3) Du "rører" litt her nå. Men hvis det du mener er at LSK ikke kan spille ballbesittende fotball fordi vi bare har Kiko som passer til dette, så har du en del "mangler"!

                          Bare en midtbane spiller som er bra nok for å spille en ballbesiktende stil stemmer dårlig for LSK. Hva med karantene, skader, osv? Jeg ville ikke si at Søgård, Bjørkøy er ikke bra nok… langt i fra, men de er bra evnet på andre områder (ekte Kanaris som skal blø for drakta si, krig, løp, herje motstander, osv: ). Helt ærlig…. Ville du føle deg trygg med disse to som ”string pullers” i et Berg lag mot Stabækk eller RBK? Nei… ikke jeg heller.

                          Jeg ser for meg at LSK og Berg skal ha en tøff periode for vi komme oss i gang. Tåler ikke tanken av å se Espen på benken og Sokolowski på banen foran han, men hva ville Henning med ham? Skal vi spille litt annerledes enn Lyn gjøre i dag? Blir det en blanding av LSK og Lyn sine stiler?
                          Nå bosatt på Rasta !!!!!

                          Alltid Celtic og LSK

                          Kommentar

                          • Ola
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1651

                            #14
                            Jeg ønsker å gå enda lengre i betraktininger rundt behov for nye spillere: Siden jeg sverger til direkte dobbel dekning på alle plasser ønsker jeg å sette opp både førsteoppstillingen, men også backup oppstillingen.

                            Første 4-4-1-1:

                            Fredrikson
                            Ny fyr - PSA - Kippe - Ny fyr
                            Riise - Kiko - Bjørkøy - Ny fyr
                            Brenne
                            Occean

                            Backup 4-4-1-1:

                            Ny fyr
                            Pedersen - Ny fyr - Bertheussen - Marius J
                            Essediri - Søgård - Ny fyr - Midtun
                            Myklebust
                            Sundgot

                            De som ikke er med på noen av disse "lagene" ønsker jeg å kvitte meg med. Unntaket må være de unge gutta i A-stallen, som i realiteten tilhører B-lag og jr-lag, og som jeg ikke vet nok om...

                            Dette betyr at vi trenger:

                            Ny reservekeeper
                            Ny stopper
                            Ny venstreback
                            Ny høyreback
                            Ny venstre flankespiller

                            Da mener jeg rendyrkede spillere. Ikke "poteter" som det sies kan spille over alt. Sannhten er som regel at denne typen spillere ikke kan spille BRA på noen plasser.

                            Kommentar

                            • kinstad
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2007
                              • 406

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Ola
                              Jeg ønsker å gå enda lengre i betraktininger rundt behov for nye spillere: Siden jeg sverger til direkte dobbel dekning på alle plasser ønsker jeg å sette opp både førsteoppstillingen, men også backup oppstillingen.

                              Første 4-4-1-1:

                              Fredrikson
                              Ny fyr - PSA - Kippe - Ny fyr
                              Riise - Kiko - Bjørkøy - Ny fyr
                              Brenne
                              Occean

                              Backup 4-4-1-1:

                              Ny fyr
                              Pedersen - Ny fyr - Bertheussen - Marius J
                              Essediri - Søgård - Ny fyr - Midtun
                              Myklebust
                              Sundgot

                              De som ikke er med på noen av disse "lagene" ønsker jeg å kvitte meg med. Unntaket må være de unge gutta i A-stallen, som i realiteten tilhører B-lag og jr-lag, og som jeg ikke vet nok om...

                              Dette betyr at vi trenger:

                              Ny reservekeeper
                              Ny stopper
                              Ny venstreback
                              Ny høyreback
                              Ny venstre flankespiller

                              Da mener jeg rendyrkede spillere. Ikke "poteter" som det sies kan spille over alt. Sannhten er som regel at denne typen spillere ikke kan spille BRA på noen plasser.
                              Hadde jeg vært deg ville jeg nevnt Fellus. Det er pussig hvordan du ikke nevner Fellus. Hvorfor nevner du ikke Fellus?
                              ________
                              -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                              Kommentar

                              • Ola
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 1651

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av kinstad
                                Hadde jeg vært deg ville jeg nevnt Fellus. Det er pussig hvordan du ikke nevner Fellus. Hvorfor nevner du ikke Fellus?
                                Som sagt, jeg har ikke sett nok av han til å bedømme han.

                                Kommentar

                                • vermu
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2008
                                  • 1729

                                  #17
                                  Henning Berg er flink til å holde på formasjonen 4-4-1-1 og finne spillere som passer inn i rollene.
                                  Når Espen Hoff som spillere hengende spiss blir byttet ut- noe han er blitt ofte i det siste, kommer Gustavinho inn.

                                  Gustavinho er en veldig spennende spiller. Liten og utrolig hurtig. Har dribleferdigheter, men dårlig taktisk. Kan minne litt om Michael Mifsud.

                                  Kanskje kan Gustavinho, som blei hentet av Berg til Lyn være en aktuell mann for Fugla?. Dette er en spillertype vi mangler.

                                  Kommentar

                                  • mooph
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 1496

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av vermu
                                    Liten og utrolig hurtig. Har dribleferdigheter, men dårlig taktisk. Kan minne litt om Michael Mifsud.
                                    ...
                                    Dette er en spillertype vi mangler.
                                    Mykle ?
                                    Fugla mot nye høyder

                                    Kommentar

                                    • vermu
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2008
                                      • 1729

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av mooph
                                      Mykle ?
                                      Tja, da vil jeg heller sammenlikne han med Dan Fellus, som er mer gjennombruddshisig og hurtigere over litt lengre distanser, 20-40m.
                                      Disse kan løpe ifra spillere med og uten ball.

                                      Mykle mener jeg er raskest på de første meterne samtidig som han har god nærteknikk.

                                      Kommentar

                                      • vermu
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2008
                                        • 1729

                                        #20
                                        Da jeg skrev ja takk til Lars Kr. Eriksen var det pga:

                                        1. Han er bedre enn den vi har (S.Pedersen)
                                        2. Han er er god og offensiv høyre back som holder høy standard i Tippeligaen.

                                        Min rangering av høyre backer i Tippeligaen:

                                        1. Jon Inge Høiland
                                        2. Tom Høgli
                                        3. Lars Kr. Eriksen
                                        4. Jarl Andre Storbæk
                                        5. Bjørn Dahl

                                        Det kan selvfølgelig diskuteres at Eriksen er nummer 3, men at han er blant de 4-5 beste er jeg overbevist om.
                                        At folk er skeptiske til å hente denne spilleren er helt uforstålig for meg.
                                        Vi er tross alt ikke Barcelona som kan plukke hvem de vil!

                                        Jeg er ihvertfall storfornøyd med signeringen av en "ung" og god back!

                                        Velkommen til Fugla, Lars Kristian Eriksen!


                                        Opprinnelig skrevet av vermu
                                        Etter å ha sett Lyn live i 6-7 kamper i år, drister jeg meg frampå med en analyse av hvordan Lyn spiller og dra en sammelikning med LSK.


                                        Hvilke Lyn-spillere kan være LSK-aktuelle?

                                        Høyre back:Lars Kr. Eriksen. Blant landets beste HB. Bedre enn S.Pedersen
                                        Ja, takk!

                                        Kant: T. Bjarnasson. Meget spennende kantspiller som spiller mest på venstre, men kan også spille høyre. Veldig god teknisk, men ustabil.
                                        Ja, takk!

                                        Spiss/Kant: Espen Hoff. En spillertype vi trenger. God, men har ikke imponert. Stort potensiale.
                                        Ja, takk

                                        Midtbane: Sokolowski og Obifuele. Gode spillere, men ikke bedre enn det vi har fra før på denne plassen.
                                        Nei, takk

                                        (Jeg skulle selvfølgelig også hatt Indi og Shane men disse er uaktuelle nå)

                                        Kommentar

                                        Working...