Tre ting jeg ikke liker ved måten LSK ansetter trenere på

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13277

    #21
    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
    Her er det bare å lene seg tilbake å avvente hele situasjonen.
    Eller nyte situasjonen som jeg gjør...

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      #22
      Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
      Det ville vært utrolig bortkastet å betale ut Berg i stedet for å la Lyn betale for det selv.

      Lyn-ledelsen ønsker visstnok å sparke Berg og de sitter i møte i kveld:
      http://tv2sporten.no/fotball/tippeli...cle2199892.ece
      Beklager ordvalget. Jeg tenkte primært på lønnsutgifter til Berg, som vi må dekke hvis han kommer nå.

      Som jeg nevnte i "Erland Johnsen må gå" tråden http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...15&postcount=4 i slutten av forrige måned:

      Opprinnelig skrevet av BennyLem
      Krefter i Lyn er ekstremt lite komfortable med fire ting:
      1. De har en trener på oppsigelse, med hodet et annet sted
      2. De har en sportslig leder de ikke vet helt hvor de har
      3. De har en ekstrem usikker sitasjon med kontrakter på spillere
      4. De har stram økonomi

      Kort sagt: de har en ekstremt usikker fremtid.
      Faan heller, i år har jeg vært god. Greit at jeg kan jobbe gratis for LSK her på forumet, men jeg burde kanskje sende noen fakturaer til Oslo vest?
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        #23


        Når kommer han hit?
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • Macho-Morten
          Ikke KFL-styremedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2687

          #24
          Opprinnelig skrevet av andersmm
          Forhåpentligvis umiddelbart etter siste serierunde.

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13277

            #25
            Vi begynner å få et lite problem nå som Bjarmann og Berg er fristilt. Vi har dermed en trener og en manager som ikke lenger trenger å holde seg unna LSK, men trolig vil øsnke å bli involvert i styre og stell. Samtidig har vi fjøra som er bundet på hender og føtter samt Johnsen som hele tiden må leve med kravet om avgang og trenerskifte ved hvert tap. Dermed går vi inn i LSK's viktigste sesongavslutning noensinne med en ledelse som på mange måter er vingeklippet. Jeg synes denne klønete situasjonen ville blitt løst mest effektivt ved å kjøpe fri og få Berg og Bjarmann inn nå. Da ville vi iallefall ha folk i klubben som vil gjøre alt for å unngå nedrykk.

            Kommentar

            • KristofferØ
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 587

              #26
              Opprinnelig skrevet av reka
              Vi begynner å få et lite problem nå som Bjarmann og Berg er fristilt. Vi har dermed en trener og en manager som ikke lenger trenger å holde seg unna LSK, men trolig vil øsnke å bli involvert i styre og stell. Samtidig har vi fjøra som er bundet på hender og føtter samt Johnsen som hele tiden må leve med kravet om avgang og trenerskifte ved hvert tap. Dermed går vi inn i LSK's viktigste sesongavslutning noensinne med en ledelse som på mange måter er vingeklippet. Jeg synes denne klønete situasjonen ville blitt løst mest effektivt ved å kjøpe fri og få Berg og Bjarmann inn nå. Da ville vi iallefall ha folk i klubben som vil gjøre alt for å unngå nedrykk.
              Fram til (forhåpentligvis rett etter siste runde, men sannsynligvis) 1. januar er det Fjøra og Johnsen som styrer skuta. EOD!
              I år så tar vi ostepop
              Vi elsker Lillestrøm
              HEI!

              Kommentar

              • Raskolnikov
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1453

                #27
                Opprinnelig skrevet av reka
                Vi begynner å få et lite problem nå som Bjarmann og Berg er fristilt. Vi har dermed en trener og en manager som ikke lenger trenger å holde seg unna LSK, men trolig vil øsnke å bli involvert i styre og stell. Samtidig har vi fjøra som er bundet på hender og føtter samt Johnsen som hele tiden må leve med kravet om avgang og trenerskifte ved hvert tap. Dermed går vi inn i LSK's viktigste sesongavslutning noensinne med en ledelse som på mange måter er vingeklippet. Jeg synes denne klønete situasjonen ville blitt løst mest effektivt ved å kjøpe fri og få Berg og Bjarmann inn nå. Da ville vi iallefall ha folk i klubben som vil gjøre alt for å unngå nedrykk.
                Jeg ser helt klart problemstillingen og skulle helst sett at Henning Berg hadde vært Lyn-trener ut sesongen. Allikevel er jeg skeptisk til å bytte trener enda en gang midt i sesongen. Langt fra sikkert at det vil slå heldig ut og vi er tross alt inne i en brukbar periode. For Henning Berg sin del tror jeg også det er en fordel at han får god tid til å sette sitt preg på laget før han leder oss i Tippeligaen.

                Den siste setningen din er jeg uenig i. Synes ikke det er noen grunn til å mistenke at Fjørtoft og Johnsen ikke vil gjøre sitt ytterste for at vi skal berge plassen. Håper Berg og Bjarmann bruker tiden på å finsikte spillere som kan forsterke oss før neste sesong.

                Tror også det er noe overdrevent at det ville være et krav om at EJ må trekke seg etter hvert tap. De fleste greier nok å se at EJ faktisk har levert ganske godt etter at han tok over.
                Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                Kommentar

                • gamle-perta
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2418

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                  Jeg ser helt klart problemstillingen og skulle helst sett at Henning Berg hadde vært Lyn-trener ut sesongen. Allikevel er jeg skeptisk til å bytte trener enda en gang midt i sesongen.

                  Enig.
                  Tror det vil være et gedigent feilgrep å kaste inn Berg nå. Da vil det bli masse uro i spillergruppa - igjen...
                  Som jeg har skrevet tidligere så tror jeg heller ikke Henning vil ta over nå. Han vil bygge "sitt" lag på "sin" måte fra vinteren av. Uansett hvilken divisjon det er snakk om...
                  Mvh
                  Gammer´n (Per T)

                  Kommentar

                  • Superstefan
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 2180

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av reka
                    Jeg synes denne klønete situasjonen ville blitt løst mest effektivt ved å kjøpe fri og få Berg og Bjarmann inn nå. Da ville vi iallefall ha folk i klubben som vil gjøre alt for å unngå nedrykk.
                    Johnsen skal tross alt være med oss neste år også da så tror ikke han gir faen i om vi rykker ned.
                    Fotograf Kreativ Kanaris

                    KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3438

                      #30
                      Tror ikke det har noe for seg å sende EJ og Fjøra på dør nå som vi begynner å få til spillet vårt. Da er det bedre å la Berg og Bjarmann få ta ferie, og gjerne en turne og kikke på spillere slik at de har en slagplan klar når sesongen er over.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • hoyt
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 2850

                        #31
                        Jeg tror vi skal være glade for at Berg og Bjarmann nå er frie fra Lyn. Ser for meg at de kommer til å ta noen scouting-runder rundt om i Europa for å se etter nye spillere, samtidig som det er positivt at de kan tenke kun LSK fremover.
                        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                        - Nosa

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3208

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av KristofferØ
                          Fram til (forhåpentligvis rett etter siste runde, men sannsynligvis) 1. januar er det Fjøra og Johnsen som styrer skuta. EOD!
                          PIRK: I LSKs pressemelding om at Fjørtoft ikke forlenger kontrakten står det at hans kontrakt går fram til 1. desember 2008. Så Bjarmann bør kunne overta én måned før nyttår.

                          gilbert

                          Kommentar

                          • Odinster
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Aug 2008
                            • 160

                            #33
                            Bjarmann er formelt ansatt i Lyn ut året, og kan ikke tiltre stillingen i LSK før 1.jan.
                            ULLEVAAL (VG Nett) Torgeir Bjarmann (40) og Lyn skiller lag umiddelbart, men den gamle stopperkjempen får ikke frie tøyler til å starte i sin nye jobb i Lillestrøm.

                            Kommentar

                            • Kimito
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 2601

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Odinster
                              Bjarmann er formelt ansatt i Lyn ut året, og kan ikke tiltre stillingen i LSK før 1.jan.
                              http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=535379
                              Hvis vi ikke har noen ansatt i den måneden bør det vel være mulig å kontakte Lyn og ta over lønningsansvaret for den siste måneden. De sparer en månedslønn og Bjarmann kan begynne å jobbe for oss.
                              Ferdigskåra

                              Kommentar

                              Working...