Viking - LSK 24.08

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7092

    Karakterbok Viking - LSK 24.08

    Viking-LSK 0-0
    Sjanser: 4-3

    Ser på TV 2 Sumo at Viking-spillerne sutrer over at de ikke klarte å vinne kampen, men vi burde faktisk ha scora tre mål i dag - Occean to og Sundgot en. Viking hadde straffa si, en i tverrliggeren og Danielsens gigantbom. Dermed 3-3 i store sjanser: Uavgjort var et helt kurant resultat. LSK hadde stålkontroll bakover i andre omgang, med unntak av den utilgivelige markeringsfadesen fra Søgård på Danielsen. Det var ikke pent å se på, og sjelden har vel LSK opptrådt mer kynisk i en bortekamp - men det var nødvendig, det var smart, og ikke minst, det fungerte. Faen så irriterende at Occean ikke hadde dagen foran kassa i dag, han burde ha satt begge sine. Innleggene var ferdigscora.

    Karakterboka:
    Otto 5: Skaper straffe og flaksredder. Rusten i første, men mye bedre etter pause. Stresser Danielsens skudd over, redder fra Soma og plukker ned alt i feltet, med ett lite unntak.
    Pedersen 6: Førsteomgang var ålreit, andreomgang var årsbeste fra Steinar som var råsterk i duellspillet i dag, fornuftig plassert ifht Ødegaard og hjalp til fremover også. Kjempepass til Essediri før gigantsjansen helt på slutten. Bra kamp!
    Stensaas 5: Jevnt over bra defensivt, lite synlig fremover før han kombinerer elegant med Brenne rett etter pause og leverer et ferdigscoret innlegg til Occean, som misbruker sjansen. Holdt sida si rein etter det. Fornuftig med ballen.
    Bertheussen 4: Andreomgang står til 6 etter en grusom førsteomgang fra Biffen. Holdt seg på beina og gjorde det mye bedre etter pausen. Virket overtent fra start, men spilte seg opp.
    Kippe 7: Nydelig andreomgang av Frode, dette var nok hans beste kamp for året. Har stålkontroll på Ijeh og vinner utrolig mye med dueller bak der. Kjempekamp av kapteinen.
    Mouelhi 6: To gode omganger; får trekk for vel mye dveling med ballen uten sikring et par ganger, uten at det ble noe av det. Et aktivum, og både bevegelig og kreativ.
    Bjørkøy 4: Dårlig førsteomgang, men spilte seg opp etterpå. La seg dypere etter pause og tjente på det; tempoet er ikke akkurat Jonnas force.
    Essediri 5: Noen vil sikkert mene at han ikke involverte seg nok, men det driter jeg i: Hadde spissene gjort jobben sin ville Essediri ha hatt to målgivende i dag. LSKs kampplan var også så defensiv at de offensive spillerne ikke fikk så mye å jobbe med. Flere gode innlegg, litt inn og ut av kampen, men iherdig defensiv jobbing. Karim er god nå.
    Brenne 5: God i førsteomgang, middelmådig etter pause. Ut med lårhøne.
    Occean 4: Fikk ballen litt vel ofte på tredve meter, og der er ikke Occean noen ressurs. Burde så definitivt ha satt begge de to kjempesjansene han fikk i dag.
    Sundgot 2: Fikk ikke til noe (headet i stolpen, men that's it) og burde ha vært tatt ut tidligere (til fordel for Fellus). Snuser vel på benken nå?

    ->Søgård 2: Juniorfeil ga Danielsen en gigantsjanse som kunne ha kostet oss poenget. Gjorde mange feil utpå der og virket aldri komfortabel.
    ->Myklebust 2: Merkelig at Myklebust ble prioritert fremfor Fellus. Har ikke selvtillit nå, og gjemmer seg bort. Var ikke langt unna å bli stusset gjennom av Occean, men løp i feil kanal, og sjansen ble skuslet bort. Farta er et pluss, og han tvang Viking til å legge seg lavere, men fikk dessverre ikke til stort.



    Pausekboka så sånn ut (ligger i kamptråden):
    Otto 4: Klønete og tåpelig straffe. Flaks som reddet. Rusten.
    Pedersen 5: Ok omgang. Klønete mot Ødegaard, kunne ha blitt straffe.
    Stensaas 4: Sliter med tempoet, og ikke synlig framover på banen. Ingen innlegg hittil.
    Bertheussen 2: Livsfarlig å ha på banen. Håper han justerer tenningsnivået før han åker ut.
    Kippe 6: Bestemann bak. Nådeløs mot Ijeh
    Mouelhi 6: God sentralt, bra bruk av ballen
    Bjørkøy 3: Blir løpende imellom. Kom ikke tidsnok oppi Samuelsen før skuddet i tverrliggeren.
    Essediri 4: To gode innlegg, bl.a. superrykk og -innlegg til Sundgots stangheading, men litt usynlig
    Brenne 6: Vår bestemann hittil. Trekker innover og gjør seg spillbar, men må få mer resultater av det han prøver på i andre.
    Occean 4: Kommer seg ikke nok inn i boksen og blir stående litt på halvdistanse, og da er han sjelden god. Bedre utover i omgangen.
    Sundgot 2: En heading i stolpen, ellers usynlig.
    Last edited by Håkon Henriksen; 25.08.2008, 12:15. Begrunnelse: Prefix
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

    #2
    Sjelden jeg er så enig i karakterboka, som idag. Stort bare Stensaas som jeg synes får litt for godt betalt. En del dårlige klareringer, voldsomt trekk for klønete gult(det skal også Biffen ha, men synes 4 var greit da Viking tross alt hadde to meget bra spisser), men helt ok. Ser ingen grunn til at han spilte bedre i andre omgang enn første, med unntak av en god assist til Occean som burde satt 1-0. Ellers synes jeg kanskje Myklebust ble litt hardt straffet, synes faktisk han var friskere idag enn tidligere, og skaffet oss frispark i bra possisjon. Enig med deg i at Essidiri var bra.
    Lauken er vår venn!

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      #3
      Ganske så enig i denne egentlig. Ville satt OO opp en karakter, og Biffen ned tilsvarende. Utenom det virker det bra.

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        #4
        Enig i at myklebust var bedre enn en toer. Han gjorde en grei innsats og turde å utfordre. Men han får vel fellus-trekk hos de fleste her som helst så en annen innbytter

        Kommentar

        • Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

          #5
          Men nå må det vel skje noe vedrørende Arild Sundgot..?!
          Occean må jo spille for begge to i dag!!
          Enig i at OO burde scora, men tipper han scorer hver gang på slike sjanser om han får litt mer hjelp fra spissmakkern og slipper å bruke så jævlig mye krefter på all løpinga 30 meter fra mål!!
          Mener ikke å avvise Sundgot helt, for han kan fort spille som en gud neste kamp og score både 1 og 2 mål.. men så mange kamper med så dårlig spill bør få konsekvenser!

          Kommentar

          • Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6248

            #6
            Det gule kortet til Ståle er vel det minst klønete i verdenshistoria, bare sånn at det er avklart først som sist.

            Enig i det meste med trigz her, selv om jonna nok kunne fått en sterk firer/svak femmer av meg. Er lite bevegelig til tider, men fant ofte rom hvor andre ikke ville kommet seg løs, og er sterk i kroppen. Spiller på litt stor risiko i pasningspillet, og dermed blir det endel feilpasninger som trekker ned.

            Bra at du ser det samme som meg angående Steinar, som er oppe på et veldig høyt nivå om dagen(endel bør sitte med kamelene og solsikkeoljen nøye dandert og plassert ved siden av hverandre). Justerte seg voldsomt godt og nøytraliserte i stor grad Ødegaard etter at han fikk lov til å leke aktivum de første femten. Karim er også veldig god, og jeg lurer på om jeg ikke synes det er en svak sekser heller enn en femmer. Som du påpeker er det ikke innleggene det står på, men uflaks(Arildo), udyktighet(metern) og utrolighet(Metern igjen) i de som skal omsette dem til mannekos. Har noen utrolig irriterende balltap innimellom, men for egen del lever jeg greit nok med det så lenge han fortsetter å være et kreativt oppkomme.

            Hva syntes du(t) om Stadberg? Syntes det var mye rart spesielt i første omgang, da spesifikt straffa, som skal være gult på Ødegaard, og SPs felling av nevnte førdianer, som skulle vært frispark, samt endel småpirk jeg syntes stykka opp kampen unødig. Samtidig lot han også mange harde dueller av den typen vi alltid får noe i mot på gå, så jeg er litt ambivalent. Underlig linje, syntes jeg.

            Brenne var god fremover også i dag! Holdt på ballen og dro av motspillere i fleng, god på små flater. Nå mangler bare sluttproduktet! Jeg tror det er underveis.

            Godt fornøyd med ett poeng, selv om det provoserer meg voldsomt å se nesetyskeren deres stå på tv å grautprate engelsk om hvor mye bedre laget-med-norges-dårligste-publikum var enn oss, på tross av større sjanser til oss og elendig angrepsspill fra deres side(også klages det på at vi bare pumper? hei mann Mame Niang!). Viking minus Uwe er lik møkkaklubb med rævva publikum.
            Ni principe ni rey...

            D10S!

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              #7
              Opprinnelig skrevet av Grusom B
              Det gule kortet til Ståle er vel det minst klønete i verdenshistoria, bare sånn at det er avklart først som sist.
              Hvordan kan du prestere å kalle det lite klønete? Danielsen er på vei ned langs kanten i innleggsposisjon. Jeg kunne kalt det en professional foul dersom han løp foran og obstruerte fram et frispark, men at han drar Danielsen åpenbart i armen og pådrar seg et gult kort som gjør at vi er råttent sårbare så tidlig i matchen, mener jeg på ingen måte kan forsvares. I den grad mener jeg faktisk Biffens gule var smartere, da han i det minste stoppet en med retning mot mål.

              Opprinnelig skrevet av Grusom B
              Hva syntes du(t) om Stadberg? Syntes det var mye rart spesielt i første omgang, da spesifikt straffa, som skal være gult på Ødegaard, og SPs felling av nevnte førdianer, som skulle vært frispark, samt endel småpirk jeg syntes stykka opp kampen unødig. Samtidig lot han også mange harde dueller av den typen vi alltid får noe i mot på gå, så jeg er litt ambivalent. Underlig linje, syntes jeg.
              Jeg synes faktisk Stadberg gjorde det meste rett idag. Jeg tok meg selv i å skjelle han ut 3-4 ganger, hvorav jeg innså at to av dem var min feil, en var linjedommerns og en var Stadbergs. Med andre ord, meget bra nivå. Jeg er enig i hans avgjørelse på straffa, enig i at situasjon nummer to var tullball fra Ødegaards side, enig i kortene, og stort sett også enig i de fleste frisparkene. Satt faktisk under matchen og var regelrett imponert over nivået hans idag.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6248

                #8
                Ståle gjør det jo med overlegg, altså det motsatte av klønete. Gjør jo akkurat det han prøver på. Om det er klønete er det i så fall at han lar danielsen komme rundt som han gjør, men det var kanskje det du mente i utgangspunktet.

                Var ikke straffe, ellers er vi sikkert noe i nærheten av enige. Han var jo ikke Edvartsen.
                Ni principe ni rey...

                D10S!

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7092

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Grusom B
                  Hva syntes du(t) om Stadberg? Syntes det var mye rart spesielt i første omgang, da spesifikt straffa, som skal være gult på Ødegaard, og SPs felling av nevnte førdianer, som skulle vært frispark, samt endel småpirk jeg syntes stykka opp kampen unødig. Samtidig lot han også mange harde dueller av den typen vi alltid får noe i mot på gå, så jeg er litt ambivalent. Underlig linje, syntes jeg.
                  Tja, jeg syntes dommerjævelen var veldig god i dag, iallfall sammenliknet med det miget vi blir servert av flertallet av dommerstanden i Tippeligaen hver uke (Kjell Alseth, eat your heart out - i dag overså han årets klareste Tromsø-straffe). Synes dommerkuken tenderer mot å blåse litt lett mot muskelspillerne, men til hans evige kreditt blåste han like mye i hvert lags (dis)favør i dag. Enig i at det stykket opp kampen litt mer enn strengt tatt nødvendig, men akkurat i dag var jo det nøyaktig det vi trengte, hø-hø, så jeg er gladfornøyd med dommersatan, jeg.
                  Last edited by trigz; 24.08.2008, 23:18.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • Grusom B
                    Generalissimo Bellisimo
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6248

                    #10
                    Spot on, as they say.
                    Ni principe ni rey...

                    D10S!

                    Kommentar

                    • Hamburg & Kanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 3006

                      #11
                      Skulle likt å sett en straffesituasjonen med Ødegård fra minst en vinkel til! Jeg synes det er lite kontant kontakt fra med keeper Otto, og han faller utrolig lett og fekter med begge armene opp i været på en kunstig måte istedenfor å bruke armene til å ta seg for og dempe fallet. Akurat det siste er jo kjennemerket på en klassisk "Schwalbe", noe dommere egentlig burde vite innmari godt... og Ødegård er vel ikke den som kjemper som å holde seg oppreist inne i motstanders 16-meter, for å si det slik...akkurat det burde også være kjent. Jeg mener Ødegård filmer seg til straffen, som Otto deretter redder mesterlig med sitt aller største bein: nesebeinet. Gutten har bein i nesa, som vi sier på norsk. En ukuelig vilje til å være bra, som bør smitte over på utespillerne etterhvert.
                      LSK Norges beste lag

                      Kommentar

                      • tHuLu
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2003
                        • 730

                        #12
                        Dømminga på straffen står nå til stolpe uansett, da han presterer å la Otto fullføre kampen etter å ha dømt straffe på en klar målsjanse og som siste mann.
                        For det er bedre å værra døv enn vålenga!

                        Kommentar

                        • Serbern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 5496

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av tHuLu
                          Dømminga på straffen står nå til stolpe uansett, da han presterer å la Otto fullføre kampen etter å ha dømt straffe på en klar målsjanse og som siste mann.
                          Uenig. Ødegård er på vei bort fra mål, så jeg mener det er helt riktig å ikke gi kort til Otto.

                          Kommentar

                          • tHuLu
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 730

                            #14
                            Han må løpe rundt Otto for å komme til mål og da må han foreta en retningsendring, og som sistemann på målsjanse så bør det være kort, selv om jeg priser meg lykkelig for at det ikke ble det.
                            For det er bedre å værra døv enn vålenga!

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              #15
                              Selv om det er kontakt må overspillinga til Ødegård få konsekvenser. Umulig å vite om han faktisk blir hindret når han til de grader virker nakkeskutt ved landing.

                              Ved nærmere ettertanke synes jeg karakterboka ligger en tanke for høyt på alle spillerne, med unntak av pedersen, otto og kippe. Det må gå an å forvente større innsats og mer løping, selv om enkeltprestasjonene i seg selv er gode. Dette var en kamp vi burde vunnet mot et svakt Vikinglag, mann for mann (med unntak av filmeren) var vi bedre.

                              Kommentar

                              • Grusom B
                                Generalissimo Bellisimo
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6248

                                #16
                                Nåja, bedre er vel å dra den litt langt. Det var to lag som ikke funker offensivt, hvor Viking, som hadde det meste av ballbesittelsen fremstod som enda mer planløse og tanketomme offensivt enn hva vi gjorde. Helt jevn kamp mellom årets to største skuffelser, og 0-0(eller 1-1) ga helt riktig bilde av kampen. Men om noen skulle vunnet burde det vært oss. Viking var virkelig elendige.
                                Ni principe ni rey...

                                D10S!

                                Kommentar

                                • Hamburg & Kanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 3006

                                  #17
                                  Det var i alle fall en gylden sjane til å slå et svekket Viking, men bortepoeng er uansett bedre enn 0 poeng. Da må vi vinne neste hjemme, og blåse i at motstanderen heter Stabæk. Vi har litt av hvert å hevne der, filmin, slag, tap. Det burde være motisvasjon nok i seg selv for spillerne. De har en høne å plukke med møkkagjengen i blått/sort/grønt
                                  LSK Norges beste lag

                                  Kommentar

                                  • superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

                                    #18
                                    Jeg er glad for det ene poenget vi fikk med oss fra Stavanger. Kampen kunne like gjerne endt med tap som med seier, men jeg mener vi har mest grunn til å være fornøyd med 1 poeng.
                                    Enøyd i de blindes dal.

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7092

                                      #19
                                      LSK dro helt klart til Stavanger for å få det ene poenget. Det ble løpt massevis i går, men det var defensiv løping. Viking var dårlige, men det skyldtes i stor grad også at vi gjorde dem dårlige. Defensivt var vi nesten perfekte etter pause i går. Hadde Occean satt en av sine to, eller Sundgot sin ene, ville alle ha pratet om at det var en perfekt bortekamp av oss.

                                      Dette var bra!
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • Grusom B
                                        Generalissimo Bellisimo
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6248

                                        #20
                                        Tja, vet nå ikke det. Våre sjanser er MYE større enn viking sine, og da regner jeg ikke med en feilaktig idømt straffe. Skuddet i tverra var en strålende prestasjon, men det er jo ikke en sjanse i utgangspunktet, og da sitter man igjen med Danielsens kjempemiss samt skuddet Otto lett slo til corner, mot våre tre enorme hundreprosentere. Det var Viking som var heldige i den grad noen var det, men poengdeling var uansett det mest rettferdige.

                                        Edit: dette var svar til superbøffel, ikke trigz.
                                        Ni principe ni rey...

                                        D10S!

                                        Kommentar

                                        Working...