Viking - LSK 24.08

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    #41
    Opprinnelig skrevet av Folke
    Men er "motstander" av å bruke spillere på feil plass.. Som f.eks Brenne på kanten, Søgård på back osv.
    Kanskje Brenne bør settes på benken?
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

      #42
      Opprinnelig skrevet av superbøffel
      Kanskje Brenne bør settes på benken?
      Heller benken enn kanten mener nå jeg da...
      Men aller helst som 1 av 2 sentrale midtbanespillere.

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        #43
        Opprinnelig skrevet av Folke
        Men aller helst som 1 av 2 sentrale midtbanespillere.
        Hvorfor skal vi bryte opp Bjørkøy og Kiko nå som de begynner å fungere?
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

          #44
          Opprinnelig skrevet av superbøffel
          Hvorfor skal vi bryte opp Bjørkøy og Kiko nå som de begynner å fungere?
          At LSK ikke klarer å utnytte kvalitetene til Simen Brenne er det liten vits å diskutere her.. Sier mer om LSK/trenern enn Simen Brenne!

          Kommentar

          • Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

            #45
            Opprinnelig skrevet av superbøffel
            Det er sant, men poenget er det samme. Skal laget tilpasse spillestilen til en enkeltspiller, eller skal enkeltspilleren tilpasse seg laget?

            Om man skriker på 442 diamant, 4-3-2-1, eller 1-1-6 spiller ingen rolle, man må spille det systemet som fungerer for laget, noe standard 4-4-2 gjør, ikke hyle om en omlegging for å tekkes en enkelspiller.
            Det var ingen som kommenterte at vi la opp systemet etter en enkeltspiller da Koren var her. Ikke det at Simen Brenne er Koren, men enkelte trenere ser det faktisk hensiktsmessig å bygge offensiv slagkraft rundt sin beste offensive spiller.
            Lauken er vår venn!

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              #46
              Opprinnelig skrevet av Fugl1120
              Det var ingen som kommenterte at vi la opp systemet etter en enkeltspiller da Koren var her. Ikke det at Simen Brenne er Koren, men enkelte trenere ser det faktisk hensiktsmessig å bygge offensiv slagkraft rundt sin beste offensive spiller.
              Den gangen endret vi fra ett system som fungerte dårlig, nå har vi ett spill som faktisk gi avkastning. See the difference?
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                #47
                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                Den gangen endret vi fra ett system som fungerte dårlig, nå har vi ett spill som faktisk gi avkastning. See the difference?
                4-4-2 med de 2 sentrale midtbanespillerne fordelt på en defensiv (Kiko/Søgård/Bjørkøy) og en offensiv (Brenne/Bjørkøy/Sundgot) spiller.. Samt vinger med fart og innleggsfot.
                Det er ikke store forskjellen i forhold til kampene i den siste "gode" perioden, kun mer bestemt på å bruke spillerne der de fungerer best.. til lagets fordel.

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Folke
                  4-4-2 med de 2 sentrale midtbanespillerne fordelt på en defensiv (Kiko/Søgård/Bjørkøy) og en offensiv (Brenne/Bjørkøy/Sundgot) spiller.. Samt vinger med fart og innleggsfot.
                  Det er ikke store forskjellen i forhold til kampene i den siste "gode" perioden, kun mer bestemt på å bruke spillerne der de fungerer best.. til lagets fordel.
                  Det er klart man skal bruke spillerne der de er best, men kun hvis det er til lagets fordel. Jeg er rimelig sikker på at det ikke er til lagets fordel å legge om til diamanten "alle" maser om for å få Brenne i en offensiv midtbaneposisjon.
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • Pingla
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 375

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av Folke
                    4-4-2 med de 2 sentrale midtbanespillerne fordelt på en defensiv (Kiko/Søgård/Bjørkøy) og en offensiv (Brenne/Bjørkøy/Sundgot) spiller.. Samt vinger med fart og innleggsfot.
                    Det er ikke store forskjellen i forhold til kampene i den siste "gode" perioden, kun mer bestemt på å bruke spillerne der de fungerer best.. til lagets fordel.
                    Poenget er at vi må bruke spillerne der de fungerer best for laget.
                    Uvesentlig om en spiller er/kan være bedre i en annen posisjon, hvis laget har best av at han spiller i nåværende posisjon.
                    It's that simple..

                    På sikt kan det være at det beste for laget er å få Brenne inn sentralt, men det er ikke noe en begynner å fikle med i dagens situasjon.

                    Edit : hmm, jeg var visst for treg på avtrekkern :0)
                    ¯\_(ツ)_/¯

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                      Det er klart man skal bruke spillerne der de er best, men kun hvis det er til lagets fordel. Jeg er rimelig sikker på at det ikke er til lagets fordel å legge om til diamanten "alle" maser om for å få Brenne i en offensiv midtbaneposisjon.
                      Det er mye mulig dine tanker rundt dette viser seg å være mer riktig enn mine.. Jeg kommer kun med mine meninger og sitter selvfølgelig ikke på fasiten. Er normalt sett også av den oppfatningen av at man ikke bør forandre på ting som fungerer.
                      Men jeg ser potensiale og ferdigheter i Simen Brenne som jeg mener laget bør utnytte bedre.

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av Folke
                        Men jeg ser potensiale og ferdigheter i Simen Brenne som jeg mener laget bør utnytte bedre.
                        Det ser jeg også, men det vil være galskap i ordets ytterste forstand å endre et spillesystem som fungerer for å tekkes en enkelt spiller. Derfor bør Simen ta til takke med en plass på kanten så lenge han ikke er bedre enn Bjørkøy/Kiko på sentral midtbane.
                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        Working...